Google łamie zasady dotyczące polityki cen

Od 6 kwietnia 2021 roku Google wprowadziło zasadę, że ceny w kasie muszą odpowiadać cenom reklamowanym w SERP. Niezastosowanie się do nowych przepisów może prowadzić do zawieszenia konta.

 

Przyjrzyjmy się bliżej temu, co dokładnie się zmieniło i co to oznacza dla sprzedawców.

google_shopping_price_policy_changes

 

Zmiany w polityce cenowej

 

Google sprawdza, czy cena reklamowana i cena na stronie docelowej są takie same. Jeśli nie są, Twoje konto może zostać ukarane. Teraz postanowiono, że polityka ta dotyczy również cen w kasie. Google podkreśla, że wyższa cena przy kasie buduje złe doświadczenie dla użytkowników.

 

Co się zmieniło? 

 

W ogłoszeniu Google stwierdza, że będzie teraz aktywnie monitorować, czy ceny w kasie są takie same jak te wyświetlane w SERP.

 

Jeśli Google stwierdzi, że nie są takie same, dostaniesz 28-dniowy okres ostrzegawczy, aby zmienić niedopasowanie. Zareaguj na to ostrzeżenie szybko, ponieważ pod koniec 28-dniowego okresu Twoje konto może zostać zawieszone.

 

Uwzględnienie transportu

 

Sprzedawcy nadal będą musieli dodawać koszty wysyłki jako oddzielny atrybut (niezależnie od tego, czy masz darmową wysyłkę, czy nie). W ten sposób pokaże się pod ceną Twojego produktu, a kupujący będą mieli jasny obraz kosztów przed kliknięciem w celu zakupu.

 

shopping_shipping_attribute

 

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Jak przygotować się do aktualizacji i zapobiec błędom

 

Ostrzeżenia i błędy od Google są zawsze przerażające. A jeśli masz ich zbyt wiele (lub pozostawisz je bez nadzoru), może to mieć tragiczne skutki dla wydajności reklamy.

 

Poza tym, jak już wspomnieliśmy, dokładna wycena jest w Twoim najlepszym interesie jako sprzedawcy. Nie chcesz zwiększać szans na porzucenie koszyka, rozczarowując swoich klientów.

 

Wyświetlanie dokładnych cen

 

Przejdźmy teraz do szczegółów dokładnego mapowania danych o produktach. Skupimy się na dwóch atrybutach: cenie i cenie sprzedaży.

 

 

google_shopping_price_attribute

 

Jak sformatować cenę

 

Twój atrybut ceny powinien być zgodny z następującym wzorem: liczba + waluta

 

Istnieje wiele minimalnych wymagań i najlepszych praktyk, ale sprowadzają się one do:

  • Reklamowana cena musi pasować do strony docelowej i strony kasy (dotyczy to również waluty). 
  • Utrzymuj tę samą cenę niezależnie od lokalizacji użytkownika. 
  • Upewnij się, że ceny na Twojej stronie są wyświetlane w sposób widoczny i przejrzysty dla kupujących, podobnie jak wszelkie wymagania, takie jak minimalna wartość zamówienia (ceny tylko dla członków nie są dozwolone). 
  • Wyraźnie zaznacz wszystkie dodatkowe opłaty (np. za wysyłkę).
  • Twoje produkty powinny być często aktualizowane. Możesz włączyć automatyczne aktualizacje elementów używając mikrodanych Schema.org lub korzystając z rozwiązań firm trzecich, takich jak aktualizacje produktów DataFeedWatch.

 

Twoje produkty powinny być aktualizowane codziennie, ale jeśli Twoje ceny zmieniają się częściej, to aktualizacje produktów muszą nadążać za tymi zmianami.

Wymienione przez nas wymagania opisują tylko podstawy, więc sugerujemy przeczytanie strony pomocy Google i zapoznanie się z nimi wszystkimi.

 

Ustalenie właściwej ceny sprzedaży

 

Stosując się do wymagań Google, możesz pokazywać kupującym cenę sprzedaży i cenę bazową w tym samym czasie. 

Atrybut sale_price ma taki sam format jak atrybut cena. Musisz również spełnić minimalne wymagania dotyczące ceny.

 

Oto kilka innych wymagań i najlepszych praktyk, o których należy pamiętać

  • Zarówno cena wyprzedaży jak i cena oryginalna muszą być wyświetlane na Twoich stronach docelowych (cena oryginalna może być bardziej widoczna). Przy kasie powinna być wyświetlana tylko cena sprzedaży. 
  • Cena wyprzedaży musi być niższa niż cena oryginalna. 
  • Prześlij również atrybut sale_price_effective_date, aby kontrolować, kiedy jest on widoczny.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Najlepsze praktyki w kasie

 

Etap zakupów w sklepie jest bardzo ważny dla Twoich klientów. Postępuj zgodnie z najlepszymi praktykami, aby mieć pewność, że stosujesz się do zasad.

 

Mów o wszystkim otwarcie

 

Twoi klienci powinni dokładnie wiedzieć, czego się od nich wymaga. Oznacza to wyraźne zaznaczenie, czy masz minimalną wartość zamówienia lub czy przed zakupem należy najpierw założyć konto. Powinni oni również wiedzieć, jakie rodzaje płatności akceptujesz, zanim dotrą do końcowego etapu kasy.

 

Bezpieczeństwo

 

Zapewnij swoim klientom spokój i ochronę poprzez posiadanie ważnego certyfikatu SSL. Nie proś o podanie żadnych danych osobowych, które nie są absolutnie niezbędne i upewnij się, że płatności dokonywane przez osoby trzecie są zabezpieczone protokołem HTTPS

 

Spójna polityka cenowa

 

Cena, którą widzą klienci, nie powinna się zmieniać w żadnym momencie procesu zakupu. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy na końcu podany jest kod rabatowy, a cena jest niższa niż reklamowana.

 

Na przykład, ten butik z biżuterią pozwala dodać kod rabatowy przy kasie, jeśli spełniasz kryteria zakupu.

 

discount_code

 

Wszelkie opłaty muszą być już wliczone w cenę, z wyjątkiem kosztów związanych z wysyłką i obsługą. Pamiętaj, aby zwrócić uwagę na wszelkie prawa specyficzne dla danego kraju, takie jak VAT i podatek od sprzedaży i odpowiednio je uwzględnij.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas