Olga Wojas
Co się zmieniło?
Teraz, gdy dodasz sklep do swojego konta, zauważysz, że strona wygląda nieco inaczej. Naszym celem było uczynienie tego procesu tak szybkim, łatwym i prostym, jak to tylko możliwe. To ta sama aplikacja, którą uwielbiasz, ale teraz ulepszona.
Zobaczysz nowe zmiany na wszystkich 3 etapach kreatora sklepu, a także kilka nowych funkcji. Przyjrzymy się bliżej krokom pola wejściowego, harmonogramu aktualizacji i pól wewnętrznych.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Tworzenie nowego sklepu
Przejdźmy przez cały proces razem. Po drodze wskażemy wszystkie nowe zmiany.
Pole wejściowe
Krok 1: Wybierz nazwę swojego sklepu
To może być cokolwiek chcesz. Po wpisaniu nazwy pojawią się główne opcje pola wejściowego.
Sprzedajesz odzież? Zaznacz pole, które ułatwi Ci późniejszą konfigurację feedu.
Ustawienia głównego feedu
Krok 2: Gdzie jest przechowywany główny feed?
W tym miejscu wybierasz źródło danych wejściowych dla Twojego kanału danych produktu. Jeśli jeśli przesyłasz je z koszyka, wybierz odpowiednią ikonę
Jeśli dane produktu są przechowywane w dokumencie, możesz również przesłać plik. Obsługiwane są następujące typy plików: .CSV/ .TXT, Google Sheets, JSON lub .XML.
Łączenie więcej niż jednego pliku
Jeśli już kiedyś założyłeś u nas nowy sklep, ale Twoje dane były przechowywane w więcej niż jednym pliku, wiesz, że możliwe było ich połączenie, ale wymagało to dodatkowego kroku z udziałem naszego zespołu wsparcia. Teraz możesz scalać więcej niż jeden dokument samodzielnie, bezpośrednio w miejscu tworzenia nowego sklepu.
Możesz również łączyć więcej niż jeden typ pliku. Jedynym wyjątkiem jest JSON, który może być łączony tylko z innym plikiem JSON (na razie).
Wybierz ikonę dla typu pliku, którego używasz i przeglądaj plik lub wklej adres URL. Następnie kliknij na + Dodaj kolejny feed i wykonaj ten sam proces.
Po skonfigurowaniu nowego sklepu, będziesz mógł uzyskać dostęp do ustawień połącz plik w celu dalszej konfiguracji.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Nowy harmonogram codziennych aktualizacji
Zaleca się zaplanowanie co najmniej jednej aktualizacji każdego dnia. W ten sposób możesz mieć pewność, że Twoje feedy są zawsze świeże i aktualne informacje są wyświetlane w Twoich reklamach.
Krok 3: Wybierz odpowiednią strefę czasową, a następnie wybierz godziny, w których chcesz, aby Twoje produkty były aktualizowane.
Kliknij na + Dodaj kolejną aktualizację i wybierz czas klikając na cyfry lub wpisując je..
W zależności od Twojego planu, będziesz miał określoną ilość darmowych, codziennych pobrań. Podzielmy je według poziomów.
Sklep: 1 darmowa codzienna aktualizacja, bez możliwości zwiększenia. Jeśli chciałbyś dodać więcej, nasz zespół pomocy technicznej z przyjemnością porozmawia o tym, jaki plan będzie dla Ciebie najlepszy.
Sprzedawca: 2 darmowe aktualizacje na sklep
Agencja/przedsiębiorstwo: 5 darmowych aktualizacji na sklep
Poniżej zobaczysz, że wybraliśmy więcej niż dostępne 5 darmowych plików do pobrania. W takim przypadku dodatkowy koszt zostanie umieszczony nad każdym pobranym plikiem.
Dodatkowe koszty aktualizacji zależą od ilości produktów w Twoim sklepie. Możesz najechać kursorem na ikonę znaku zapytania, aby zobaczyć progi i szacunkowe koszty oparte na wybranych przez Ciebie aktualizacjach. Podane na dole. Zawsze istnieje możliwość ich późniejszej edycji w ustawieniach sklepu.
Pamiętaj, że każdy sklep ma limit 24 plików do załadowania.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Ostatnie kroki
Krok 4: Mapuj swoje pola wewnętrzne
Doszliśmy do ostatniego kroku. Teraz możesz mapować swoje pola wewnętrzne. Zobaczysz również nasze sugestie, więc możesz zdecydować, czy wszystko wygląda dobrze i kontynuować tworzenie sklepu i dodawanie kanałów.
Czy chcesz, aby Twoje kanały nabrały rozpędu? Sprawdź nasze artykuły 10 sposobów na optymalizację kampanii Google Shopping oraz Eksperckie porady dotyczące Google Shopping.
Opcjonalny krok 5: Łączenie ustawień
Możesz pominąć ten krok, jeśli użyłeś tylko jednego źródła dla swoich feedów
Teraz, gdy Twój nowy sklep został utworzony, a wszystkie produkty zostały pobrane, możesz przejść do ustawień łączenia feedów. Aby upewnić się, że są one łączone pomyślnie, wybierz wspólne atrybuty, które powtarzają się w Twoich feedach, tak aby dane nie były używane więcej niż raz.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Ta-da!
Teraz już wiesz, jak korzystać z nowego kreatora sklepu. Jak zawsze doceniamy Twoje opinie i mamy nadzieję, że poprawi to Twoje ogólne doświadczenie. Masz dodatkowe pytania? Nasz zespół wsparcia technicznego zawsze chętnie się z Tobą skontaktuje.
Zastanawiasz się, co jeszcze ostatnio robiliśmy? Sprawdź naszą najnowszą aktualizacje Price Watch.
Kreator sklepu FAQ
- Czy mogę zaplanować dodatkowe aktualizacje?
Tak, możesz zaplanować do 24 załadowań dla kont Sprzedawca, Agencja i Przedsiębiorstwo.
- Ile będą mnie kosztować dodatkowe aktualizacje?
Będziesz w stanie uzyskać szacunkowy koszt przed podjęciem decyzji w oparciu o ilość produktów, które masz. Wystarczy dodać dodatkowe aktualizacje, które chcesz w kroku Harmonogram aktualizacji w kreatorze sklepu (lub w ustawieniach sklepu), a ceny zostaną wyświetlone.
- Czy mogę połączyć wiele źródeł feedów?
Tak! Teraz łączenie wielu źródeł zasilania jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Będziesz mógł to zrobić w pierwszym kroku zakładania nowego sklepu, lub później w ustawieniach Łączenia feedu.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center