Olga Wojas
1. Użyj RLSA, aby doładować swoje kampanie zakupowe.
Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce, mogą zwiększyć Twój CTR i CVR o 400%, pozwalając sprzedawcom na dotarcie do osób odwiedzających strony internetowe w przeszłości i dostosowanie strategii przetargowych w oparciu o dotychczasowe działania.
Pobierz nasz przewodnik i podwój swoją sprzedaż na Zakupach Google w godzinę
Listy remarketingowe można podzielić na segmenty osób, które odwiedziły tylko wybrane obszary Twojej strony. Na przykład, możesz chcieć pokazać swój PLA za buty do biegania osobom, które wcześniej oglądały buty do biegania na Twojej stronie, ale nie dotarły do kasy. Poniższy obrazek pokazuje, jak to wygląda w oknie Analytics.
Inne rodzaje segmentów, których można użyć do retargetingu to:
- odwiedzający, którzy obejrzeli stronę promocyjną
- odwiedzający, którzy obejrzeli stronę szczegółów produktu lub stronę kategorii
- kupujących, którzy rozpoczęli, zakończyli lub porzucili proces zakupów
- kupujących, którzy dodawali lub usuwali produkty z koszyka.
Netpeak wykorzystał Listy Remarketingowe dla Zakupów, aby osiągnąć zwrot z inwestycji na poziomie 239,7%. Chociaż ta analiza przypadku ma więcej niż rok, metodologia i spostrzeżenia omawiane w artykule udowadniają, że istnieje wartość w remarketingu.
2. Użyj opcji Dopasowania klienta, aby przywrócić starych klientów
W ten sam sposób, jak w przypadku RLSA, wykorzystanie dopasowania klienta do Zakupów Google może znacznie poprawić reakcję, którą otrzyma Twój PLA. Dopasowanie klienta umożliwia reklamodawcom wykorzystanie ich list adresów e-mail, aby Google mógł znaleźć osoby uznane za „podobne". Pomaga to znaleźć więcej konkretnych użytkowników Internetu, aby pokazać Twoje reklamy, które powinny pomóc poprawić współczynnik konwersji.
Strategia CPC wykazała, że RLSA opierały się na plikach cookie i nie były tak wiarygodne, jako że wielu klientów mogło zdecydować się na ich blokowanie lub unikanie. Z drugiej strony, Dopasowanie klienta zostało uznane za niezawodne na wszystkich urządzeniach, ponieważ opierało się na adresach e-mail i loginach. Dowiedz się więcej tutaj.
Rodzaje klientów, którzy mogą być targetowani do Dopasowania klienta, obejmują:
- Sprzedaż niedawnym nabywcom - klienci, którzy znają już Twoją markę i ostatnio kupili coś od Ciebie.
- Cross-sprzedaż do byłych klientów - klienci z przeszłości przynoszą lepszą konwersję niż nowi.
- Celowanie w częstych powracających - Kupujący z Twojego programu lojalnościowego powinni być nagradzani.
- Kupujący w trybie offline - zachowania zakupowe zmieniły się masowo w ciągu ostatnich kilku lat, a największą zmianą jest to, że klienci mają teraz wiele interakcji online z marką, zanim podejmą ostateczną decyzję o zakupie.
- Klienci korzystający z aplikacji - zgodnie z najnowszym badaniem Criteo na temat stanu handlu mobilnego, wskaźnik konwersji przeglądarek mobilnych w stosunku do aplikacji mobilnych jest dość uderzający: 39% wskaźnik konwersji w stosunku do 90% wskaźnika konwersji.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Dopasowaniu klienta na Zakupach Google, tutaj szczegółowo omówiliśmy tę funkcję.
3. Uważaj na zbyt wysokie stawki
Wydaje się to oczywiste, ponieważ nikt nigdy nie chce oferować więcej, niż musi. Jednak, jeśli chodzi o Zakupy Google, istnieje coś takiego jak „przebijanie". Różni się to od innych rodzajów kampanii (takich jak wyszukiwanie lub wyświetlanie), gdzie zwiększenie kwoty oferty nie zawsze zwiększy ilość konwersji.
W rzeczywistości istnieje zazwyczaj punkt, w którym CPC może zostać podniesione, a konwersje będą rosły wraz z jego wzrostem. Jednak w pewnym momencie konwersje przestają rosnąć wraz z CPC. Ten wykres poniżej to podkreśla:
Źródło: Search Engine Land
Search Engine Land także przyjrzał się strategiom przetargowym mającym na celu rozwiązanie niektórych z głównych problemów, z którymi borykają się sprzedawcy detaliczni w ramach Zakupów Google. Ich rozwiązaniem było „określanie stawek na poziomie zapytania", którego głównym celem jest stworzenie strategii Zakupów Google, która pozwala na szybkie i łatwe licytowanie osobno w zależności od zapytania. Dowiedz się więcej o strategii i o tym, jak możesz z niej skorzystać tutaj.
4. Spróbuj licytować na poziomie SKU
Jest to dla tych, którzy chcą konkurować z dużymi graczami i nie boją się na to zapracować. Jest to najbardziej granulowany sposób licytowania na Zakupach, który daje Ci pełną kontrolę.
Jest szansa, że podzieliłeś swoje grupy produktów według jednej z poniższych właściwości:
- Marka
- Kategoria
- Poziom niestandardowy
- Typ produktu
Jednak w każdej z tych grup są szanse, że istnieje jeden lub dwa produkty, które będą dominować nad innymi. Aby uzyskać lepszą kontrolę nad tą kwestią, możesz zdecydować się na składanie ofert na poziomie SKU.
Jak można sobie wyobrazić, dokładne skonfigurowanie i zarządzanie tym procesem może trochę potrwać, ale może się to opłacać, kiedy jesteś w stanie zoptymalizować i licytować w kierunku konwersji każdego konkretnego produktu.
W celu uzyskania dalszych informacji Shopify prowadzi szczegółowe rozmowy na temat opcji przetargowych tutaj: Licytacja – Ostateczny współczynnik X.
5. Rozważ zmniejszenie cen
Rozumiemy cię, to nie jest wyścig na dno, a ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest obniżenie marży zysku. Jednak może to być warte zachodu. Zamiast zwiększać CPC, możesz zmniejszyć koszty artykułów, aby podciąć konkurencję.
Algorytm Google nie uwzględnia cen produktów w pozycjonowaniu PLA. Uwzględnia on jednak oczekiwaną liczbę kliknięć i dowiaduje się o preferencjach użytkowników. Zazwyczaj wyszukiwanie osób będzie sprzyjać tańszym przedmiotom, które w algorytmie Google wyglądają pozytywnie.
Andreas Reiffen szczegółowo to wyjaśnia:
W ramach starań, aby Google Shopping był bardziej atrakcyjny dla kupujących online, Google wydaje się mieć to, co nazywamy “niską tendencję cenową.” Oznacza to, że biorąc pod uwagę wybór pomiędzy dwoma produktami, Google prawie zawsze będzie chciał pokazać tańszy z tych dwóch, nawet jeśli droższy produkt ma wyższą ofertę. W rzeczywistości, jeśli Twoje produkty są zbyt drogie, Google może w ogóle odmówić ich pokazania.
Według Google, ich algorytm nie sprzyja tańszym produktom. Stosują raczej algorytm uczenia się maszynowego, który reaguje na to, co użytkownicy lubią, a czego nie. W tym przypadku użytkownicy najwyraźniej nie lubią wysokich cen, a zatem algorytm wybiera produkty po niższych cenach. Tak czy inaczej, wynik końcowy jest taki sam: liczy się cena.''
Jest to krótkie wprowadzenie do pomysłów i wskazówek dotyczących składania ofert. O Strategiach licytacji na Zakupach Google można napisać znacznie więcej. Jednak zastosowanie tych małych zmian w Twojej kampanii pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze i zwiększyć ogólną wydajność kampanii.