Jacob Madsen
Dziś uważnie przyglądamy się wynikom internetowego sprzedawcy sprzętu komputerowego, którego zapasy cały czas się zmieniają. Sklep internetowy ma siedzibę w Danii, ale w ciągu ostatnich dwóch lat rozszerzył strategię marketingową i przeszedł z 3 krajów do 10.
#1 - ROAS w kampaniach w sieci wyszukiwania wzrósł o 181,24% po utworzeniu opartych na feedach kampanii reklam tekstowych
Problem:
Zwiększenie ROAS i skoncentrowanie budżetu na produktach w magazynie w codziennie zmieniających się zapasach.
Rozwiązanie:
Korzystanie z reklam tekstowych DataFeedWatch z niestandardowymi filtrami dostępności, aby włączyć tylko produkty i reklamować produkty, które są faktycznie w magazynie.
Szybki przykład:
W przypisaniu tagów i filtrach umieściliśmy atrybut dostępności z pliku danych produktów, aby poinformować, czy produkty są w magazynie, a następnie ustawić filtr, aby uwzględniał tylko produkty w magazynie.
Wynik
Zauważyliśmy wzrost ROAS o 181,24% w porównaniu z ręcznie aktualizowanymi kampaniami i to od razu wpłynęło na ROAS.
#2 - Współczynnik konwersji wzrósł o 109,43% w kampaniach w sieci wyszukiwania
Problem: Zwiększ współczynnik konwersji dla kampanii w sieci wyszukiwania.
Rozwiązanie:
Oprócz opcji filtrowania w części 1, chcieliśmy być lepiej dopasowani do oczekiwań konsumentów szukających produktów.
Zrobiliśmy to, za pomocą 3 kroków:
- Użyliśmy ceny w nagłówkach reklamowych. Chcieliśmy zrobić to co w Google Shopping w reklamach tekstowych - tylko bez obrazów. Konsument będzie znał cenę produktu, zanim kliknie i wejdzie na stronę internetową.
- Poinformowaliśmy konsumentów, że produkty są teraz w magazynie. Ponieważ filtrujemy kampanie tylko do produktów dostępnych w magazynie, możemy napisać w reklamach, że produkt jest już dostępny. W ten sposób możemy zapobiec odwiedzaniu przez konsumentów strony internetowej w poszukiwaniu produktu, którego nie mogą i tak tam kupić.
- Utworzyliśmy unikalne reklamy dla każdego produktu za pomocą tagów powiązanych z konkretnym produktem, który odnosi się również do słów kluczowych produktu. To pomaga stworzyć lepsze dopasowanie.
Używając tagu ceny produktu, możemy dynamicznie wstawiać cenę produktu w reklamach wraz z komunikatem, że produkt jest dostępny do zakupu.
Szybkie przykłady:
Reklamy:
W przypadku pojedynczego produktu możemy dynamicznie wstawiać wartości z pliku danych.
W tym przykładzie w nagłówku dynamicznie wstawiamy producenta (markę), nazwę produktu i cenę produktu.
Ponadto dodaliśmy komunikat „Dostępny magazynie” jako wiadomość dla konsumenta.
W tym przypadku, ze względu na znak towarowy producenta / marki, stworzyliśmy alternatywne reklamy, które zapewniły, że będziemy mieć reklamy, które nie zostaną odrzucone z powodu naruszenia znaku towarowego.
Słowa kluczowe
Słowo kluczowe dla tego produktu jest konstruowane przez producenta i nazwę / identyfikator produktu.
Oto przykład zmodyfikowanej wersji dopasowania przybliżonego, która została utworzona automatycznie.
Wynik
Po wdrożeniu tych kampanii odnotowaliśmy wzrost współczynnika konwersji o 109,43% w porównaniu z poprzednimi kampaniami i kreacjami reklamowymi.
Współczynnik konwersji wyglądał następująco w przypadku naszych kampanii w sieci wyszukiwania:
#3 - Zwiększony Wynik Jakości o ponad 10%
Tworząc niestandardowe, dostosowane kreacje dla każdego produktu oraz mając słowa kluczowe od producenta i nazwy produktu, zaczęliśmy obserwować wzrost Wyniku Jakości słów kluczowych w kampaniach w wyszukiwarkach.
Średni Wynik Jakości słów kluczowych był poniżej 6,8, ale obecnie zamykamy się średnio na 7,4, a dla konta zawierającego ponad 75 000 słów kluczowych jest to znaczny wzrost.
#4 - Konfiguracja oszczędzająca czas i automatyczne aktualizacje - Duża wygrana dla obu części
Biorąc pod uwagę, ile aktualizacji jest teraz wykonywanych automatycznie przez narzędzie reklam tekstowych DFW, zajmie to wiele godzin, aby ręcznie zaktualizować kampanie według dostępności i zmian cen, ale to nie jedyna korzyść.
Konfiguracja automatycznie tworzy teraz kampanie / grupy reklam dla nowych produktów tworzonych przez klienta, więc nie musimy być aktualizowani przez klienta ani ręcznie znajdować nowych produktów w kanale produktów. Poza tym automatycznie wstrzymuje produkty, które są usuwane z katalogu produktów klienta, co zapobiega konsumentom niepotrzebnego błędu 404 lub przekierowania.
To wszystko jest teraz obsługiwane przez to narzędzie. Teraz kampanie w sieci wyszukiwania są aktualizowane częściej niż wcześniej i możemy poświęcić więcej czasu na skupienie się na innych częściach strategii online, aby stworzyć wzrost i strategie dla naszego klienta.
River Online to agencja marketingu internetowego z siedzibą w Danii i Niemczech, która specjalizuje się w Google Ads, Search Engine Optimization i Facebook Ads. Mają jasną wizję tworzenia innowacyjnych rozwiązań marketingowych i opracowywania systemów we współpracy z dostawcami technologii.