[Studium przypadku] Zwiększ ROAS o 180% dzięki reklamom tekstowym kierowanym na kanały

Zwiększ-ROAS-o-180% dzięki-reklamom-tekstowym-kierowanym-na-kanały

 

Ponieważ reklamy zajmują coraz więcej przestrzeni w SERP, niezwykle ważne jest, aby reklamodawcy byli obecni zarówno w zakupowych, jak i regularnych wynikach wyszukiwania. Zwiększa to widoczność i świadomość marki, szanse na kliknięcia, generowanie ruchu i ostatecznie sprzedaż.

Problem polega na tym, że tworzenie i aktualizowanie kampanii reklam tekstowych w Google to dużo pracy.

Ale dzięki reklamom tekstowym DataFeedWatch możesz zautomatyzować cały proces. Reklamy tekstowe oparte na kanałach RSS nie tylko pozwolą zaoszczędzić wiele żmudnej pracy, ale także poprawią wyniki kampanii. Reklamy tekstowe i słowa kluczowe oparte na kanałach są zawsze aktualne i są specyficzne dla każdego produktu.

Dziś uważnie przyglądamy się wynikom internetowego sprzedawcy sprzętu komputerowego, którego zapasy cały czas się zmieniają. Sklep internetowy ma siedzibę w Danii, ale w ciągu ostatnich dwóch lat rozszerzył strategię marketingową i przeszedł z 3 krajów do 10.

 

#1 - ROAS w kampaniach w sieci wyszukiwania wzrósł o 181,24% po utworzeniu opartych na feedach kampanii reklam tekstowych

 

Problem:

Zwiększenie ROAS i skoncentrowanie budżetu na produktach w magazynie w codziennie zmieniających się zapasach.

 

Rozwiązanie:

Korzystanie z reklam tekstowych DataFeedWatch z niestandardowymi filtrami dostępności, aby włączyć tylko produkty i reklamować produkty, które są faktycznie w magazynie.

 

Szybki przykład:

W przypisaniu tagów i filtrach umieściliśmy atrybut dostępności z pliku danych produktów, aby poinformować, czy produkty są w magazynie, a następnie ustawić filtr, aby uwzględniał tylko produkty w magazynie.


przykład


Wynik

Zauważyliśmy wzrost ROAS o 181,24% w porównaniu z ręcznie aktualizowanymi kampaniami i to od razu wpłynęło na ROAS.

wykres



#2 - Współczynnik konwersji wzrósł o 109,43% w kampaniach w sieci wyszukiwania

 

Problem: Zwiększ współczynnik konwersji dla kampanii w sieci wyszukiwania.

 

Rozwiązanie:

Oprócz opcji filtrowania w części 1, chcieliśmy być lepiej dopasowani do oczekiwań konsumentów szukających produktów.

 

Zrobiliśmy to, za pomocą 3 kroków:

  1. Użyliśmy ceny w nagłówkach reklamowych. Chcieliśmy zrobić to co w Google Shopping w reklamach tekstowych - tylko bez obrazów. Konsument będzie znał cenę produktu, zanim kliknie i wejdzie na stronę internetową.
  2. Poinformowaliśmy konsumentów, że produkty są teraz w magazynie. Ponieważ filtrujemy kampanie tylko do produktów dostępnych w magazynie, możemy napisać w reklamach, że produkt jest już dostępny. W ten sposób możemy zapobiec odwiedzaniu przez konsumentów strony internetowej w poszukiwaniu produktu, którego nie mogą i tak tam kupić.
  3. Utworzyliśmy unikalne reklamy dla każdego produktu za pomocą tagów powiązanych z konkretnym produktem, który odnosi się również do słów kluczowych produktu. To pomaga stworzyć lepsze dopasowanie.

Używając tagu ceny produktu, możemy dynamicznie wstawiać cenę produktu w reklamach wraz z komunikatem, że produkt jest dostępny do zakupu.

 

Szybkie przykłady:

Reklamy:

W przypadku pojedynczego produktu możemy dynamicznie wstawiać wartości z pliku danych.

W tym przykładzie w nagłówku dynamicznie wstawiamy producenta (markę), nazwę produktu i cenę produktu.

Ponadto dodaliśmy komunikat „Dostępny magazynie” jako wiadomość dla konsumenta.

dostępność-w-magazynie



W tym przypadku, ze względu na znak towarowy producenta / marki, stworzyliśmy alternatywne reklamy, które zapewniły, że będziemy mieć reklamy, które nie zostaną odrzucone z powodu naruszenia znaku towarowego.


reklama-produktu



Słowa kluczowe

Słowo kluczowe dla tego produktu jest konstruowane przez producenta i nazwę / identyfikator produktu.

Oto przykład zmodyfikowanej wersji dopasowania przybliżonego, która została utworzona automatycznie.

identyfikator-produktu


Wynik

Po wdrożeniu tych kampanii odnotowaliśmy wzrost współczynnika konwersji o 109,43% w porównaniu z poprzednimi kampaniami i kreacjami reklamowymi.

Współczynnik konwersji wyglądał następująco w przypadku naszych kampanii w sieci wyszukiwania:

współczynnik-konwersji




#3 - Zwiększony Wynik Jakości o ponad 10%

Tworząc niestandardowe, dostosowane kreacje dla każdego produktu oraz mając słowa kluczowe od producenta i nazwy produktu, zaczęliśmy obserwować wzrost Wyniku Jakości słów kluczowych w kampaniach w wyszukiwarkach.

wynik-jakości

 

Średni Wynik Jakości słów kluczowych był poniżej 6,8, ale obecnie zamykamy się średnio na 7,4, a dla konta zawierającego ponad 75 000 słów kluczowych jest to znaczny wzrost.


#4 - Konfiguracja oszczędzająca czas i automatyczne aktualizacje - Duża wygrana dla obu części

 

Biorąc pod uwagę, ile aktualizacji jest teraz wykonywanych automatycznie przez narzędzie reklam tekstowych DFW, zajmie to wiele godzin, aby ręcznie zaktualizować kampanie według dostępności i zmian cen, ale to nie jedyna korzyść.

Konfiguracja automatycznie tworzy teraz kampanie / grupy reklam dla nowych produktów tworzonych przez klienta, więc nie musimy być aktualizowani przez klienta ani ręcznie znajdować nowych produktów w kanale produktów. Poza tym automatycznie wstrzymuje produkty, które są usuwane z katalogu produktów klienta, co zapobiega konsumentom niepotrzebnego błędu 404 lub przekierowania.

To wszystko jest teraz obsługiwane przez to narzędzie. Teraz kampanie w sieci wyszukiwania są aktualizowane częściej niż wcześniej i możemy poświęcić więcej czasu na skupienie się na innych częściach strategii online, aby stworzyć wzrost i strategie dla naszego klienta.

 

River Online to agencja marketingu internetowego z siedzibą w Danii i Niemczech, która specjalizuje się w Google Ads, Search Engine Optimization i Facebook Ads. Mają jasną wizję tworzenia innowacyjnych rozwiązań marketingowych i opracowywania systemów we współpracy z dostawcami technologii.

 

Written by Jacob Madsen

Jacob Madsen is Partner and Google Ads Specialist at River Online, where he works with Google Ads, process optimization, and automation within Google Ads. He has a bachelor in computer science which he combines within his Google Ads work to help out the clients at River Online. Besides that Jacob is teaching on Google Ads courses to help advertisers with best practices, tips and tricks to make the most of their Google Ads marketing budget.

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas