Sprzedaż online jest szybko rosnącym elementem dla wielu firm. Jednak niewiele branż korzysta z e-commerce w takim samym stopniu jak branża mody.
Rosnący detaliści internetowi, tacy jak ASOS i Zalando, popychają handel online do przodu i domagają się coraz więcej.
Ale jakie korzyści daje to konsumentom i detalistom? Jak bardzo branża modowa potrzebuje eCommerce?
Zebraliśmy kilka kluczowych statystyk na temat obecnej sytuacji na rynku i opracowaliśmy kompleksowy przegląd, który pomoże Ci zrozumieć najlepsze praktyki dla sprzedawców odzieży i jak zoptymalizować sprzedaż.
Więcej osób niż kiedykolwiek korzysta ze sklepów internetowych do zakupów modowych. Kwota przychodów generowanych przez te osoby pozwoliła firmom na rozwój i jest teraz integralną częścią ich sukcesu.
Statystyki pokazują, że handel elektroniczny jest obecnie niezbędnym narzędziem dla branży modowej. W 2018 r. przemysł wygenerował światowy przychód w wysokości 481 mld USD. W 2019 r. Statystyki te wzrosły do 545 mld USD, a do 2022 r. ma wzrosnąć do 713 mld USD.
Ciągły wzrost generowanych przychodów jest częściowo spowodowany wzrostem potencjalnych konsumentów. Oczekuje się, że liczba konsumentów wzrośnie o kolejne 1,2 miliarda do 2020 r., przy czym większość nowych nabywców będzie w wieku 16–35 lat.
E-commerce w modzie jest wspierany przez rozwój w kilku sekcjach odzieży. I choć rozwój w wielu z nich zwalnia, prognozy są nadal pozytywne. Najsilniejszą z tych sekcji jest sektor akcesoriów i toreb, który wzrósł o 15,6% w 2018 r. i przewiduje się, że do 2022 r. wzrośnie o kolejnych 8,7%.
Oto kilka innych ważnych statystyk, które przyczyniły się do wzrostu e-commerce w branży modowej:
Modowy e-commerce jest prezentowany przez szereg cech. Obejmują one:
Zakupy online oferują kupującym nowy świat okazji i chcą z tego jak najwięcej skorzystać. Niezależnie od tego, czy chodzi o personalizowanie przedmiotów, czy przechodzenie przez prosty interfejs na urządzeniach mobilnych, na kupujących wpływa wiele czynników, które skłaniają ich do korzystania z Internetu.
Personalizacja: kupujący online
Kupujący online bardzo cenią spersonalizowane oferty. Wielu klientów rozejrzy się za najlepszą ofertą. Jeśli jednak istnieje oferta specjalnie dostosowana do danej osoby, na przykład zniżka urodzinowa; wtedy klient bardziej niż prawdopodobnie będzie korzystać z tego sklepu. Spersonalizowane produkty mają podobny efekt, odciągając klientów od konkurencji, oferując unikalne produkty.
Recenzje: budowanie trwałego zaufania
Ponad 98% kupujących modę podkreślało znaczenie recenzji. Było to spowodowane tym, że klienci chcieli uzyskać prawdziwą opinię o produkcie, którego zakup rozważają. Opinie zostały jednak uznane za mniej ważne przy zakupie za pośrednictwem zaufanych sklepów internetowych z silną polityką zwrotów.
Indywidualne wyniki: świetne systemy filtrujące
Wreszcie, kupujący modę również często żądają szybkiego znalezienia pożądanego produktu. Łatwy i skuteczny system filtrów przyczynia się również do interfejsu sklepów internetowych. Najlepsze filtrowanie umożliwia klientom łatwy dostęp do innych obszarów sklepu internetowego z modą (na przykład „koszule w paski> koszule w niebieskie paski”). Pozwala to klientom znaleźć produkty podobne do tych, których szukali, jednocześnie ciesząc się przeglądaniem. Kupujący modę mogą również korzystać z różnych kanałów do filtrowania. Doskonałym przykładem tego, jak ważne stają się dopasowane oferty wśród kupujących online, jest Facebook Marketplace. Oferuje dostosowane wyniki i rośnie o 77% co miesiąc. A to tylko jeden z wielu przykładów.
Powróć na górę strony lub Zamów demo i przejmij kontrolę nad swoimi plikami produktowymi, a także popraw ROI
Niezbędna jest odpowiednia obecność w mediach społecznościowych. Każda platforma ma swoje zalety i wady, podczas gdy niektóre platformy mogą lepiej pasować do niektórych marek.
Dzięki e-commerce modowemu Instagram jest najbardziej wpływową platformą, z markami odzieżowymi średnio 13,71 interakcji na 1000 obserwujących. To znacznie więcej niż kolejne najlepsze platformy, którymi jest LinkedIn przy 1,12 interakcji na 1000 i Pinterest przy 0,49. Prosty design Instagrama zwraca uwagę na zdjęcia. Umożliwia to sprzedawcom mody reklamowanie swoich produktów według ich podstawowych funkcji, wyglądu i designu.
Najczęstszą praktyką promocyjną na Instagramie jest współpraca z influencerami. Czasami wpływowi mogą być celebryci. Jednak marki modowe zwykle używają mniej znanych influencerów, z dużą liczbą obserwujących. Ma to na celu zmniejszenie dystansu między marką a potencjalnymi klientami i łatwość w nawiązywaniu współpracy w celu promowania produktów marek.
Większość marek będzie korzystać z kilku innych platform mediów społecznościowych oprócz Instagrama. Zwykle są to Pinterest, Facebook i Twitter. Każda z tych platform ma wyraźne zalety, ale w przypadku branży modowej są zwykle używane razem z Instagramem lub innymi w celu zwiększenia zaangażowania.
Zaletą Facebooka jest to, że pozwala sklepom z modą online kierować reklamy na określone dane demograficzne. Oznacza to, że konsumenci widzący reklamy są bardziej zainteresowani tym, co widzą. Facebook to nie tylko najdokładniejsze media społecznościowe dla ukierunkowanych danych demograficznych, ale także najpopularniejszy wśród 2,38 miliardów aktywnych użytkowników. Sama liczba użytkowników Facebooka oznacza, że marki mogą uzyskać więcej dzięki reklamie na Facebooku niż gdziekolwiek indziej. Jednak z drugiej strony reklamy na Facebooku mogą być czasami uciążliwe i mogą zostać odrzucone przez użytkowników.
Twitter dociera również do użytkowników za pośrednictwem kampanii wykorzystujących kierowanie demograficzne i geograficzne, podobnie jak Facebook. Zaletą Twittera jest to, że reklamy są przesyłane strumieniowo, a nie z boku. Oznacza to, że ilekroć użytkownicy przewijają swoje kanały, zobaczą reklamy. Pozwala to markom modowym uzyskać większą reakcję na reklamę, ale także zrozumieć, kto nie jest zainteresowany ich reklamą. Oznacza to również, że marki mogą łatwo zwiększyć zaangażowanie dzięki ankietom, w których uczestniczy większość użytkowników, w przeciwieństwie do innych platform, na których można je zignorować.
Przy prawidłowym użyciu wszystkie media społecznościowe mogą być bardzo przydatne dla marek odzieżowych. Może to pomóc w zwiększeniu zaangażowania, gromadzeniu danych o konsumentach i budowaniu trwałej lojalności wobec marki. Wszystko to przyczynia się do budowania marki na lepsze w krótkim i długim okresie.
Za kulisami kryje się znaczenie jakości danych dostarczanych przez sprzedawców na te platformy. Gdy zoptymalizowany plik danych daje znacznie większe szanse na przyciągnięcie uwagi kupującego, ponieważ reklamy są lepiej dopasowane do zainteresowań użytkownika itp. Aby zagłębić się w to, przeczytaj więcej na temat najlepszych sztuczek optymalizacyjnych dla reklam na Facebooku.
Wygląd strony internetowej jest jedną z najważniejszych rzeczy dla każdej firmy internetowej. To pierwsza rzecz, którą klienci widzą i oceniają markę. Źle zaprojektowana strona internetowa może prowadzić do niższej sprzedaży oraz tego, że klienci nie będą wracać. Z tych powodów sklepy z modą online dużo pracują się nad swoim wyglądem online. Niektóre z najważniejszych obszarów, na których należy się skoncentrować w celu uzyskania sukcesu w witrynie e-commerce:
Firmy e-commerce mają do dyspozycji kilka opcji komunikacji z klientami. Obejmują one:
Spośród wszystkich sposobów zwiększenia sprzedaży online w sektorze mody jednym z najbardziej skutecznych byłoby skierowanie reklamy do obecnych lojalnych klientów. Oferowanie regularnych spersonalizowanych promocji zapewni klientom powrót do tej samej marki produktów. Typowe sposoby osiągnięcia tego celu to programy lojalnościowe, rabaty urodzinowe, a nawet biuletyny podkreślające nowe funkcje.
Innym sposobem na zwiększenie sprzedaży od lojalnych klientów jest ułatwienie zakupów. Można to zrobić, zwiększając dostępność sklepu na innych platformach, na przykład aplikacjach. Alternatywnie dowiedziono, że łatwiejsze i zwiększone opcje płatności mają pozytywny wpływ na sprzedaż.
Ponadto możesz zwrócić się do swoich klientów, oferując promocje związane z bieżącymi wydarzeniami. ASOS ostatnio zwiększył sprzedaż zarówno dla istniejących, jak i nowych klientów, po prostu wprowadzając przyjazną dla środowiska gamę własnych produktów. Będąc jednym z pierwszych sklepów internetowych, które wprowadziły tę funkcję, marka zapewniła, że wielu klientów pozostanie wobec nich lojalnych, a nowi klienci będą najpierw szukać w sklepie produktów przyjaznych dla środowiska.
Zwiększenie zasięgu sprzedaży w większej liczbie kanałów i wejście na rynek globalny to najczęstsze sposoby zwiększenia sprzedaży istniejących produktów. Spróbuj poszerzyć zasięg rynkowy i przejść do wielokanałowego. Przejście na różne obszary geograficzne i grupy kulturowe spowoduje, że Twoje produkty będą dostępne dla nowych odbiorców.
Źródło: shopify.com : omnichannel vs. multichannel
Powróć na górę strony lub Zamów demo i przejmij kontrolę nad swoimi plikami produktowymi, a także popraw ROI
Jeśli zamierzasz sprzedawać online na szeroką skalę, będziesz sprzedawać na różnych kanałach.
Najlepsze kanały sprzedaży mody, z których można obecnie korzystać, jeśli zajmujesz się modą i odzieżą to:
Pliki danych są niezbędne przy sprzedaży odzieży na wielu kanałach. Dlatego ważne jest, aby mieć wysokiej jakości plik danych. Dobry feed jest niezbędna, ponieważ daje przewagę nad konkurencją.
Zalety dobrej jakości feedu obejmują:
Jeśli zostanie odpowiednio zoptymalizowany, plik danych może znacznie poprawić sprzedaż. Dokładne opisy produktów z odpowiednimi i dobrze dobranymi słowami kluczowymi mogą prowadzić do tego, że produkt jest pokazywany wyżej i częściej na serwisach. Skuteczne zarządzanie SEO i interpretacja danych zapewni maksymalne wykorzystanie pliku danych.
Powróć na górę strony lub Zamów demo i przejmij kontrolę nad swoimi plikami produktowymi, a także popraw ROI
Świat e-commerce rozwija się w oszałamiającym tempie, a śledzenie informacji nigdy nie było ważniejsze. To jasne, że dane to najlepszy sposób, aby zrozumieć, czego chcą klienci. Ale równie ważne jest wykorzystanie go do utrzymania obecnych lojalnych klientów.
W miarę rozwoju e-commerce konkurencja między detalistami będzie rosła. Ci, którzy będą się dobrze rozwijać, to Ci, którzy najlepiej zarządzają informacjami.