Twoje zdjęcia w PLA są bardzo ważne. Odgrywają największą rolę w podejmowaniu przez klienta decyzji o zakupie produktu podczas korzystania z Zakupów Google. Brak dobrego zdjęcia może drastycznie obniżyć jakość pliku danych i pogorszyć ogólne wyniki.
Obraz jest największą częścią reklamy, dlatego ważne jest, aby był nie tylko zgodny z wymaganiami, ale również dobrze wyglądał dla klienta (z których wielu zazwyczaj decyduje się na produkt, patrząc na następujące atrybuty PLA; obraz, cena, tytuł).
Spójrzmy na najlepsze sposoby przezwyciężenia problemów, najlepsze praktyki i bezwzględne wymagania dotyczące zdjęć określone przez Google...
Niewłaściwe zastosowanie się do wymagań lub po prostu ich brak może spowodować odrzucenie przez Google.
3. Musisz dokładnie przedstawić przedmiot, który sprzedajesz - może się to wydawać oczywiste, ale upewnij się, że rekwizyty lub tła nie przesłaniają przedmiotu.
Chociaż znasz swój produkt bardzo dobrze, pamiętaj, że może to być pierwszy raz, gdy potencjalny klient go zobaczy. Na przykład poniższy produkt to kula grubej przędzy. Jest to jednak niejasne, ponieważ przędza jest już przerobiona w koc:
4. Jedynie następujące formaty są akceptowane: GIF (.gif) (nieanimowany), JPEG (.jpg/.jpeg), PNG (.png), BMP (.bmp) i TIFF (.tif/.tiff)
5. W poście społeczności reklamodawców Google, reklamodawca zapytał, dlaczego ich obrazy są wyświetlane niewyśrodkowane lub przycięte. Odpowiedź? Miało to związek z niespełnieniem wymagań dotyczących obrazu.
6. Na koniec musisz wziąć pod uwagę wymagania dotyczące adresu URL. Ważne jest, aby pamiętać, że Google będzie przeglądać obrazy i ich linki za pomocą robotów i algorytmu, dlatego poprawne podanie adresu URL jest niezbędne. Wymagania dotyczące adresu URL obejmują:
Teraz gdy wiemy, co jest wymagane i niezbędne dla zdjęcia w Zakupach Google, zapoznajmy się z najlepszymi praktykami i wskazówkami dotyczącymi wyboru najlepszego możliwego obrazu:
Pomimo minimalnego rozmiaru Google wynoszącego 100 x 100 pikseli (250 x 250 dla odzieży) większe, obrazy wysokiej jakości zwykle osiągają lepsze wyniki niż mniejsze obrazy.
CPC Strategy sugeruje użycie obrazów 800 x 800 pikseli lub większych. Są one bardziej atrakcyjne wizualnie i często przedstawiają dokładnie to, czym produkt jest lub co robi, lepiej niż mniejsze obrazy. Na przykład poniższe zdjęcia pokazują pozytywny wpływ używania zalecanych rozmiarów zdjęć.
Pamiętaj, że chcesz zwrócić uwagę kupującego na Twoje PLA, zamiast konkurencji.
Upewnij się, że obraz jest wyraźny i dobrze widoczny. Ustaw odpowiednie oświetlenie i najlepszy kąt.
SEMRush zaleca stosowanie zwykłego białego tła bez znaków i logo (z wyłączeniem jakichkolwiek logo na samym produkcie), aby Twój obraz wyróżniał się w tłumie.
Na przykład poniższy obraz reklamy dotyczy kubka. Jednak rekwizyty utrudniają wyróżnienie produktu.
Podczas gdy ten obraz wyświetla sam kubek na białym tle. Jak widać, pomaga to produktowi wyróżnić się bardziej.
Jeśli sam tworzysz zdjęcia, aby uzyskać bardziej profesjonalny efekt, spróbuj je wyretuszować. Na przykład, w poście autorstwa Jeffa Delacruz dla Shopify zdjęcia robione są na białym tle, a przez prawidłową ekspozycją tło ma zwykle jasnoszary odcień. Retuszowanie może pomóc w utworzeniu białego tła i wyraźniejszego zdjęcia.
Powyższy obrazek: przykład zdjęcia przed retuszem. Autor: Shopify
Powyższy obrazek: to samo zdjęcie po retuszu. Autor: Shopify
Musisz upewnić się, że masz odpowiednie zdjęcia dla odpowiedniego produktu. Rzadko sprawdzi się taktyka pokazywania klientowi niewłaściwego koloru, rozmiaru itp. - mało prawdopodobne jest na przykład uzyskanie sprzedaży, pokazując obraz czerwonej sukienki, gdy klient szukał czarnej.
Po włożeniu wysiłków w stworzenie pliku i wybranie najlepszych zdjęć ostatnią rzeczą, którą chcesz zobaczyć, jest wielka czerwona wiadomość, że Twoja reklama została odrzucona przez wybrane zdjęcia.
Zbadajmy typowe pułapki i sposoby ich uniknięcia:
Google musi być w stanie odczytać link. Jeśli nie może uzyskać dostępu do linku, reklama nie zostanie pokazana - to proste. Unikaj dodawania spacji lub innych nieczytelnych elementów do adresu URL. Upewnij się również, że dokładnie sprawdziłeś, czy adres URL jest nadal prawidłowy i czy nie został w ogóle przeniesiony ani usunięty.
Zbyt mały obraz może wpłynąć na sprzedaż, a nawet zostać odrzucony. Jednak jeśli jest zbyt duży, może również zostać odrzucony.
Znak wodny lub tekst promocyjny może wydawać się świetnym pomysłem na promowanie marki, ale jest to łatwy sposób, aby zdjęcie zostało odrzucone. Jeśli chcesz dodać dodatkowy tekst, skorzystaj z sekcji opisu produktu.
Strzeż się odrzuceń z powodu "zdjęć ogólnych"! Dzieje się tak, gdy z jakiegoś powodu nie masz zdjęć produktu i wypełniasz pole link_do_zdjęcia domyślnym obrazem, zwykle po prostu logiem firmy.
Wykorzystaj atrybut link_do_dodatkowego_zdjęcia i dodaj do 10 dodatkowych zdjęć do swoich PLA. Zwykle dodatkowe zdjęcia przedstawiają produkt pod innym kątem lub z elementami pomostowymi produktu.
Więc skonfigurowałeś swój plik oraz swoje kampanie i ku Twojemu przerażeniu Google odrzucił niektóre Twoje reklamy… co teraz?
Najlepiej od razu rozwiązać problem.
Zwykle podany jest powód odrzucenia, który pomoże Ci określić, co musisz zrobić, aby rozwiązać problem. Gdy to zrobisz, prześlij ponownie swój plik. Ponowne zatwierdzenie produktów potrwa do 12 godzin, ponieważ Google będzie chciał upewnić się, że wszystkie problemy zostały rozwiązane. Jeśli uważasz, że nie jest to błąd w pliku danych, możesz poprosić o ręczną ocenę. Może to jednak potrwać do 7 dni. Po sprawdzeniu i zatwierdzeniu produktów w pliku danych mogą zacząć się one pojawiać w ciągu 24 godzin.
Możesz również natknąć się na wstępne odrzucenie produktu. W tym miejscu Google przeprowadził ręczną ocenę produktów, a jeśli znalazł coś, co nie spełnia wymagań (np. znaki wodne), otrzymasz wiadomość e-mail z prośbą o naprawienie problemu wraz z przykładami produktów z problemem. Jeśli nie możesz wprowadzić poprawek w ramach czasowych podanych przez Google, zauważysz, że inne elementy zaczną być odrzucane.
Wszystkie udzielone przez nas wskazówki dotyczące optymalizacji zdjęć w Zakupach Google są niezbędne dla bieżącej strategii zarządzania plikami.