170 milionów unikalnych klientów miesięcznie woli dokonywać zakupów za pośrednictwem Amazon niż w dowolnym innym sklepie. W 2015 r. wydali ponad 100 mld USD. W świetle tych imponujących liczb oczywiste jest, że wszyscy detaliści powinni rozważyć umieszczenie swoich produktów na Amazon.
Wyniki uzyskane przez detalistę zależą jednak od wielu czynników, a to, co sprawdza się u jednego detalisty, niekoniecznie będzie działać u innego.
To w jaki sposób Amazon na stałe zagościł w świadomości wielu kupujących jako numer jeden wśród sklepów internetowych, stało się tematem wielu badań marketingowych. Chcemy dziś spojrzeć na to, ile detalista może zyskać, jeśli zdecyduje się sprzedawać produkty u tego kolosa.
To oczywiste. Każdego miesiąca masz miliony aktywnych klientów odwiedzających Amazon i szukających produktów.
Liczby nie kłamią: dzięki bazie ponad 300 milionów aktywnych kont klientów i ponad 170 milionom unikalnych użytkowników miesięcznie, co daje ponad 100 miliardów dolarów przychodu, Amazon jest numerem 1 dla większości kupujących..
Wystawiając produkty na Amazon, każdy detalista automatycznie zyskuje wiarygodność i zaufanie. To dlatego, że niektórzy użytkownicy częściej kupują produkt od Amazon niż ze sklepu, o którym nigdy nie słyszeli. Obietnica doskonałości i doskonałej obsługi Amazon skłania wielu kupujących do kupowania produktów ze ich strony internetowej.
W krajach, w których zakupy online nie osiągnęły jeszcze pełnej trakcji, większość kupujących ma jednak zaufanie do Amazon w porównaniu do prawie każdego innego sklepu internetowego.
Ponieważ Amazon jest jedną z największych i najbardziej zaufanych globalnych platform sprzedaży i zakupów, bardzo łatwo jest rozpocząć sprzedaż na różnych rynkach.
Magento ma wiele widoków sklepów, ale większość systemów wymaga stworzenia nowego sklepu na inny język; to dużo pracy i to nie wiedząc, jak produkt będzie działał na tym rynku.
Dzięki Amazon każdy detalista może szybko sprawdzić, czy jego produkty przemawiają do odbiorców na całym świecie, tworząc aukcję na lokalnym Amazon. Omijasz kłopoty z lokalnymi systemami płatności, logistyką i operacjami.
Amazon codziennie przyciąga miliony klientów do swojej witryny, a Ty masz do nich dostęp.
W zależności od swojej niszy i tego, jak zatłoczony jest rynek, możesz rozpocząć sprzedaż od pierwszego dnia bez żadnych znaczących działań marketingowych.
Oczywiście konkurencja jest zacięta i musisz wyróżniać się na jej tle, więc posiadanie kuratorskiej obecności pomoże w wysiłkach pokazania się ogromnej bazie klientów Amazon.
Dzięki ponad 100 centrom realizacji na całym świecie możesz dostarczać wszystkie swoje produkty luzem do Amazon, a oni będą przechowywać Twoje zapasy, pakować je i wysyłać do kupujących.
Amazon FBA (realizacja przez Amazon) to Twój magazynowy, menedżer i spedytor za bardzo małą kwotę, w porównaniu do tego, co musiałbyś zapłacić tak czy inaczej. Oprócz uwolnienia się od kłopotów z wysyłką, Twoje produkty zostaną automatycznie zakwalifikowane do wysyłki Amazon Prime i priorytetu zakupu, co będzie miało ogromny wpływ na ogólną sprzedaż.
Nawet jeśli nikt nie może kwestionować licznych zalet sprzedaży swoich produktów na Amazon, to nie wszystko wygląda różowo i wiele rzeczy należy rozważyć przed skokiem na głęboką wodę. Rzeczy takie jak wysoka konkurencja, wysokie opłaty za sprzedaż i zarządzanie zamówieniami będą miały wpływ na strategię i ceny, dlatego należy je dokładnie rozważyć.
Prawdopodobnie spodziewałeś się tego i tak, rywalizacja jest zacięta. Musisz mieć długoterminową strategię, bo inaczej przegrasz wyścig cen.
Jeśli sprzedajesz ten sam produkt, co inni kupcy, będziesz z nimi konkurować o Amazon Buy Box. W odróżnieniu od Zakupów Google, które organizują strony produktów według sprzedawców, strony produktów Amazon są sortowane według produktów.
Tak więc, gdy wielu sprzedawców ma ten sam produkt w sprzedaży, Amazon zdecyduje, który sprzedawca najlepiej pasuje. Gdy klient kliknie przycisk Dodaj do koszyka, elementy polecanego sprzedawcy zostaną dodane do jego koszyka.
Inni sprzedawcy są również przedstawieni w polu „więcej opcji zakupu”, ale jak zawsze zwycięzca bierze wszystko. Wraz z rozwojem zakupów mobilnych wygranie „buy box” jest szczególnie ważne.
Poznanie algorytmu buy box jest prawie niemożliwe, ponieważ Amazon ciągle zmienia dane uwzględniane przy ustalaniu zwycięzcy Buy box. Niektóre rzeczy są pod Twoją kontrolą i powinieneś skupić się na ich zdobywaniu: opinia gwiazdkowa, wysyłka na czas, szybka reakcja na zapytania klientów, FBA, konkurencyjna cena i zawsze aktualny stan magazynowy.
Wszystkie wymienione przez nas korzyści nie są za darmo. Amazon pobiera od sprzedawców ogromne prowizje za każdy sprzedawany za ich pośrednictwem produkt.
Podczas gdy w kanałach zakupowych płacisz za każde kliknięcie, niezależnie od tego, czy klikniesz na konwerterze, czy nie na targowiskach takich jak Amazon, płacisz procent każdej sprzedaży. Z tego powodu musisz upewnić się, że Twoje marże są wystarczająco wysokie, aby odnieść sukces. W zależności od kategorii opłaty Amazon CPA wahają się od 8% do 15%.
Jeśli sprzedajesz towary w kategoriach niskomarżowych, prawdopodobnie musisz nawigować w inne miejsca, ponieważ liczby nie sumują się.
Jeśli sprzedajesz swoje towary na wielu rynkach, synchronizując zamówienia, jest to jedna z pierwszych rzeczy, o których musisz pomyśleć. Musisz upewnić się, że zamówienia Amazon są bezpośrednio wprowadzane do Twojego systemu w celu zapewnienia stałego, aktualnego systemu centralnego zarządzania zamówieniami.
Na szczęście istnieje wiele narzędzi na rynku, które pomogą Ci zapewnić, że liczba przedmiotów dostępnych w Twoim sklepie jest zawsze aktualna.
W DataFeedWatch oferujemy Zarządzanie Zamówieniami Amazon dla naszych użytkowników Magento i Shopify. Gwarantuje to, że handlowcy nigdy nie reklamują produktów, których nie mają ani nie marnują pieniędzy na kliknięcia, które się nie konwertują. Bądź na bieżąco, ponieważ przygotowujemy się do uruchomienia zarządzania zamówieniami dla innych systemów sprzedażowych w najbliższej przyszłości.
W skrócie, dla niektórych handlowców, Amazon Marketplace może okazać się korzystne dla ich strategii sprzedaży detalicznej, ale u innych nie będzie działać od samego początku. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz na Amazon, chodzi o to, że musisz zdywersyfikować źródła przychodów i nigdy nie trzymać wszystkich jaj w jednym koszyku.
Jeżeli chcesz podwoić sprzedaż na Amazon, omówiliśmy 9 innych wskazówek dotyczących optymalizacji, które pomogą zwiększyć widoczność Twoich aukcji.