DataFeedWatch Blog

Zakupy Google – Wskazówki marketingowe na Czarny Piątek 2019

Autor: Olga Wojas | 2019-09-19 06:52:00

Czarny piątek jest bliżej niż myślisz i warto zacząć planować strategię Zakupów Google.

Czas na bardzo szczegółowe podejście do tematu -  zobaczmy, co możesz zrobić, aby nie przegapić najważniejszego wydarzenia handlowego roku: Czarnego Piątku.

W szczególności chcemy skupić się na 14 wskazówkach dotyczących optymalizacji plików Zakupów Google, które zmaksymalizują Twoją wydajność w Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek.

W dzisiejszych czasach Czarny Piątek nie jest już wydarzeniem jednodniowym, lecz obejmuje co najmniej weekend, od piątku do poniedziałku włącznie (Cyber Poniedziałek). Niektórzy detaliści rozpoczynają wyprzedaż w Czarny Piątek nawet na tydzień przed tym weekendem:

  • Czarny Piątek ma miejsce 29 listopada 2019 
  • Cyber Poniedziałek ma miejsce 2 grudnia 2019 

Masz więc więcej czasu i więcej szans na znalezienie nowych klientów, ale musisz być gotowy wcześniej, niż myślisz! 

Kliknij linki, aby przejść bezpośrednio do konkretnej wskazówki:

#1. Upewnij się, że dostarczasz aktualne dane wysokiej jakości 

#2. Optymalizuj tytuły dla lepszej wydajności

#3 Optymalizuj opisy

#4 Upewnij się, że Twoje zdjęcia są angażujące i wysokiej jakości

#5 Optymalizuj swoje ceny

#6 Korzystaj z wariantów produktów i maksymalizuj wydajność kampanii reklamowych

#7 Ulepsz swoje ROI z Zakupów Google dzięki etykietom własnym

#8 Uwolnij potencjał plików dodatkowych w Zakupach Google

#9 Optymalizuj stawki i wygrywaj podczas szaleństwa Czarnego Piątku

#10 Właściwie rozegraj promocje i listy odbiorców Zakupów Google

#11 Używaj Zakupów Google, aby generować ruch w Twoich fizycznych sklepach

#12 Odblokuj moc publiki Google Customer Match dla Zakupów

#13 Odkryj zasilane plikiem reklamy tekstowe

#14 Bądź gotowy na burze!

 

 

#1 Upewnij się, że dostarczasz aktualne dane wysokiej jakości 

Upewnij się, że Twój plik jest aktualny, a zaplanowane odświeżanie i pobieranie działa zgodnie z oczekiwaniami. W rzeczywistości jest to niezwykle ważne, aby w okresie Czarnego Piątku Twój plik był aktualizowany co najmniej raz dziennie, żeby zawsze dostarczać aktualne dane dotyczące ceny i dostępności

W Czarny Piątek produkty mogą szybko znikać z magazynu, dlatego chcesz, aby Twoje reklamy przestały być wyświetlane natychmiast, gdy produkt będzie niedostępny. Każde kliknięcie tych produktów w Zakupach Google to zmarnowane kliknięcie i zmarnowane pieniądze. 

Ta sama historia dotyczy ceny. Możesz chcieć codziennie dostosowywać ceny, aby pozostać konkurencyjnym. Upewnij się, że zaktualizowana cena w witrynie znajduje odzwierciedlenie w pliku danych produktu. 

Niezgodność ceny i dostępności pomiędzy plikiem i stroną docelową może być przyczyną odrzucenia produktu i zawieszenia konta, a także zapewnia niemiłe doświadczenie klienta. Ostatnią rzeczą, której potrzebujesz w Czarny Piątek, jest zawieszenie konta lub plik danych, który zostanie odrzucony. 

W rzeczywistości przywrócenie zawieszonego konta może potrwać kilka dni. 

Oto jak zwiększyć częstotliwość aktualizacji pliku danych w DatafeedWatch: 

1. Najpierw, przejdź do Edycji Ustawień Sklepu.

2. Zaznacz kwadrat ''Dodaj wiele pobrań'' i ustal harmonogram aktualizacji. 

 Wróć na górę strony lub 

 

#2. Optymalizuj tytuły dla lepszej wydajności

Mówiliśmy już o znaczeniu tytułów i opisów w Zakupach Google wiele razy. Wynika to z faktu, że aukcja Zakupów Google nie opiera się na słowach kluczowych, ale na tytule i opisie. 

Jeśli nadal zwlekasz z optymalizacją tytułów, przygotowanie do Czarnego Piątku jest ostatnim dzwonkiem, aby to zrobić.

Nasi przyjaciele z Dept podsumowali w super fajnej infografice strukturę, której musisz przestrzegać, aby Twoje tytuły były zawsze zoptymalizowane w zależności od pionu produktu. 

 

Możesz użyć DataFeedWatch, aby zautomatyować optymalizację tytułów. 

Przykład: Sprzedajesz ubrania, takie jak spodnie z wełny w kratę. Zoptymalizowany tytuł, który chcesz uzyskać, to: Wełniane spodnie w szkocką kratę, Gucci dla mężczyzn, odzieś męska, rozmiar: 52, niebieskie

Po prostu połącz atrybuty pliku danych, aby utworzyć nowo zoptymalizowany tytuł:

Po utworzeniu struktury tytułu w DataFeedWatch można łatwo zmienić tylko niektóre elementy. Na przykład po wyszukiwaniu hasła i wyszukiwaniu słów kluczowych możesz się dowiedzieć, że zamiast odzież męska, lepiej będzie użyć ubrania męskie jako typ produktu. Albo być może dowiesz się, że kolor morski jest częściej wyszukiwany niż niebieski i możesz chcieć zmienić to w tytule, aby Twoja reklama miała większe szanse na wyświetlenie. Możesz również zauważyć, że konkurenci stawiają markę przed tytułem produktu i chcesz zrobić to samo i tak dalej. 

Najpierw utwórz strukturę, a następnie sprawdź wyszukiwania i dostosuj. 

Możesz przejrzeć raport wyszukiwanych haseł w Google Ads lub skorzystać z narzędzi wyszukiwania słów kluczowych, aby znaleźć najczęściej używaną terminologię i słowa dla Twojej kategorii produktu. 

Przykład: Sprzedajesz grille ogrodowe. Decydujesz się przeprowadzić badanie słów kluczowych w Planerze słów kluczowych Google , aby zoptymalizować tytuły produktów. Może się okazać, że zestaw słów "grill węglowy" jest częściej wyszukiwany i mniej konkurencyjny (a tym samym tańszy) niż "grill ogrodowy". 

 

Tak naprawdę żaden z Twoich konkurentów nie używa takiego samego zestawu słów. Niektórzy z nich używają "węglowy grill", a inni "ogrodowy grill".

 

Zmiana tytułu na "węglowy grill" zwiększy Twoje szanse na pokazanie się konkurentom, ponieważ pasuje do najczęściej wyszukiwanego zapytania. Przejrzenie raportu skuteczności produktu w Google Ads może być również pomocne w wykrywaniu produktów o niskiej skuteczności, które mogą wymagać optymalizacji.

Modyfikacja tytułów produktów może mieć ogromny wpływ na skuteczność reklam produktowych. Zobacz, jak jeden z naszych klientów odnotował 250% ogólny wzrost kliknięć z Zakupów Google,wzrost udziału w wyświetleniach, lepsze współczynniki klikalności i więcej kliknięć z istniejącego ruchu o wysokiej konwersji.

 Wróć na górę strony lub 

 

#3. Optymalizuj opisy

Opisy nie mają takiego samego wpływu jak tytuły na współczynnik klikalności, ponieważ w rzeczywistości nie są wyświetlane na stronie wyszukiwania Google, ale tylko w sekcji zakupów. 

Nie oznacza to, że nie trzeba ich optymalizować. Są niesamowitym zasobem, jeśli chodzi o „upychanie słów kluczowych” i dopasowywanie zapytań. 

Choć tytuły również muszą być atrakcyjne wizualnie, aby uzyskać kliknięcie, opisy mogą być dłuższe i bardziej zagęszczone pod względem słów kluczowych. Możesz użyć tej samej reguły „łączenia” w DataFeedWatch, aby wypełnić część opisu i uczynić go unikalnym. Nie kopiuj ogólnych opisów producentów. Czasami zdarza się, że w oryginalnym pliku danych brakuje niektórych opisów produktów. 

Możesz uruchomić przegląd pliku w DataFeedWatch i od razu zobaczyć problemy.

Możesz uzupełnić brakujące opisy domyślnym tekstem, który podkreśla unikalne zalety Twojej firmy i zakres produktów. np. Przeglądaj szeroki asortyment bestsellerowych książek, zabawek, gier, prezentów i nie tylko. Uzyskaj bezpłatną dostawę do domu przy zamówieniach powyżej 10 € lub odbierz w sklepie za darmo! 

Dzięki regułom plików danych DataFeedWatch możesz następnie dostosować opis w zależności od rodzaju produktu. 

Przykład: Załóżmy, że sprzedajesz zarówno książki, jak i zabawki i gry. Chcesz wspomnieć "szeroki wybór bestsellerowych książek" tylko w opisach książek i "szeroki wybór zabawek i gier" tylko w przypadku zabawek i gier. Możesz użyć reguły JEŻELI , aby rozróżniać książki, zabawki i gry. GTIN ksiązek GTIN zawsze zaczyna się od 97, a zabawek i gier jest zawsze inny. 

Tym samym możesz ustawić regułę podobną do przedstawionej poniżej:

 

Wróć na górę strony lub 

 

#4. Upewnij się, że Twoje zdjęcia są angażujące i wysokiej jakości

Zdjęcia są niezwykle ważne w Zakupach Google, ponieważ są pierwszą rzeczą, którą użytkownicy widzą w PLA. 

Przede wszystkim upewnij się, że wszystkie Twoja zdjęcia spełniają wytyczne i wymagania dotyczące zdjęć Google. Jeśli tego nie zrobisz, mogą odrzucić Twój produkt. 

Po drugie, upewnij się, że są wysokiej jakości i pokaż produkty w najlepszym wydaniu, ponieważ Google nagradza Cię za to wyższą pozycją i niższym kosztem kliknięcia. 

Po trzecie, polecam skorzystać z atrybutu dodatkowego linku zdjęcia , aby dodać do 10 dodatkowych obrazów do swoich PLA. Zwykle dodatkowe obrazy przedstawiają produkt pod innym kątem lub z elementami pomostowymi produktu. Aby dodać więcej niż 1 dodatkowy obraz, po prostu powtórz pole w nowych kolumnach pliku lub nowych opcjonalnych polach w DataFeedWatch.

 

Możesz użyć funkcji tabeli odnośników w DataFeedWatch, aby dopasować produkty do dodatkowych linków zdjęć. Kliknij tutaj , aby dowiedzieć się więcej.

 

Oprócz tego, strzeż się odrzuceń "ogólnych obrazów"! Dzieje się tak, gdy z jakiegoś powodu nie masz zdjęć produktu i uzupełniasz pole link_zdjęcia domyślnym obrazem, zwykle po prostu logiem firmy. 

Możesz uzyć funkcji wykluczenia w DataFeedWatch, aby wykluczyć produkty ze zdjęciami ogólnymi. W ten sposób możesz utrzymać swój plik w czystości i bez odrzuceń, gotowy na Czarny Piątek!

 

 Wróć na górę strony lub 

 

#5. Optymalizuj swoje ceny

Cena jest jednym z najważniejszych czynników sukcesu w Zakupach Google. 

Jest tak po prostu dlatego, że biorąc pod uwagę, że Zakupy Google są w zasadzie narzędziem do porównywania cen, produkty o niższych cenach zwykle uzyskują wyższy współczynnik klikalności. Google zazwyczaj nagradza reklamy wyższym oczekiwanym współczynnikiem klikalności, co daje im lepszą pozycję, więcej szans na wyświetlenie i niższy koszt kliknięcia. 

Dlatego naprawdę chcesz upewnić się, że ceny są konkurencyjne. Instynkt podpowiada, aby zoptymalizować głównie najlepiej sprzedające się produkty i/lub produkty o wyższej marży, ale nie zapominaj o tym, co sugeruje Andreas Reiffen w swoim "Advanced Google Shopping By Andreas Reiffen",  tylko 34% konwersji odpowiada klikniętemu produktowi

Oznacza to, że cena może być dosłownie narzędziem marketingowym. Możesz skoncentrować się na produktach, które generują najwięcej wyświetleń i obniżyć tam cenę, zapominając na chwilę o marży. Twoim celem jest zwiększenie ruchu w Twoim sklepie i na późniejszym etapie sprzedaż najlepszych produktów o wyższej marży. 

Aby rozpocząć, skorzystaj z narzędzia do monitorowania cen, aby dowiedzieć się, jaka jest Twoja pozycja cenowa w porównaniu do konkurencji. Dzięki temu możesz znaleźć lepsze możliwości dostosowania cen. 

Przykład: Okazuje się, że następujący produkt jest tym, który uzyskuje najwięcej wyświetleń, ale jest jednym z najgorszych pod względem CTR i konwersji. 

Zakładając, że mówimy o pierwszym sklepie, stało się tak prawdopodobnie ze względu na cenę produktu, która zdecydowanie nie jest wystarczająco konkurencyjna.

 

Z drugiej strony ta druga książka uzyskała mniej wyświetleń, ale wyższy CTR i więcej konwersji.

Dzieje się tak pomimo faktu, że jego cena wciąż nie jest konkurencyjna. W rzeczywistości najbliższy konkurent sprzedawcy sprzedaje ten sam produkt za 3 euro mniej. 

Przyjmuje się, że ten sprzedawca może obniżyć cenę za pierwszy produkt, aby uzyskać możliwość wyświetlenia i zwiększyć liczbę kliknięć oraz ruch w swoim sklepie. Będąc na jego stronie, użytkownicy prawdopodobnie będą nadal szukać drugiej książki, ponieważ jest to bestseller, który tak naprawdę nie potrzebuje żadnych reklam (wyświetleń jest 6 razy mniej niż w przypadku pierwszego produktu). Właśnie tutaj handlowiec może zarobić pieniądze! 

Czarny Piątek polega na maksymalizacji ruchu i przychodów w okresie, w którym użytkownicy chcą głównie kupować online. To najlepszy moment na optymalizację cen i zwiększenie szans na pokazanie się i kliknięcie! 

 Wróć na górę strony lub 

#6. Korzystaj z wariantów produktów i maksymalizuj wydajność kampanii reklamowych

Google definiuje warianty produktu jako „grupę podobnych elementów, które różnią się tylko szczegółami produktu, takimi jak rozmiar, kolor, materiał, wzór, grupa wiekowa, typ rozmiaru i system rozmiarów” Na przykład możesz sprzedawać koszulkę w kilku rozmiarach lub obudowę iPhone'a w różnych kolorach. To, co chcesz zrobić, to wyświetlić tylko jedną reklamę z możliwością wyświetlenia „innych opcji”, zamiast wyświetlać jedną reklamę dla każdego rozmiaru lub koloru.

 

W powyższym scenariuszu nie chcesz wyświetlać reklamy dla każdego rozmiaru koszulki, a raczej chcesz wyświetlić tylko jedną reklamę, a następnie dać użytkownikom możliwość wyboru rozmiaru, którego potrzebują.

W wyjątkowo konkurencyjnym tygodniu Czarnego Piątku jest to dokładnie to, czego potrzebujesz, aby zoptymalizować widoczność reklam i poprawić komfort użytkowania. Aby było to możliwe, musisz użyć atrybutu identyfikator_grupy_produktów

Jak zawsze można użyć reguł plików danych DataFeedWatch, aby ręcznie dodać ten atrybut tylko do wybranych produktów.

 

Kiedy już dodałeś wartość identyfikator_grupy_prodyktów do wielu produktów, zostaną one powiązane w tej samej grupie i jednocześnie będą wyświetlane tylko jeden produkt. 

Najlepszą praktyką jest używanie identyfikatora głównego produktu (tego, który chcesz pokazać), jako identyfikator_produktu. W powyższym przykładzie użyłam wartości 1234 zarówno dla identyfikatora_grupy_produktów, jak i głównego identyfikatora produktu. W ramach przygotowań do Czarnego Piątku chcesz maksymalnie wykorzystać warianty produktu. Dlatego zawsze dodawaj jak najwięcej opcjonalnych szczegółów produktu: rozmiar, kolor, materiał, wzór, grupa wiekowa, typ wielkości i system wielkości oraz więcej

Czarny Piątek to bardzo pracowity okres, w którym produkty mogą szybko zniknąć z magazynu. Co się stanie, jeśli tylko niektóre warianty zostaną wyprzedane, a inne będą nadal dostępne?

Przykład: Sprzedajesz koszulkę w różnych rozmiarach. Najpopularniejsze rozmiary to M i L. Jeśli rozmiar XS nie jest dostępny w magazynie, możesz chcieć pokazać inne rozmiary, ale jeśli M lub L lub oba będą niedostępne, możesz chcieć przestać wyświetlać całą grupę.

W rzeczywistości byłoby to bardzo frustrujące dla większości użytkowników, którzy szukają rozmiaru M lub L, którzy kliknęliby reklamę i stwierdzili na późniejszym etapie, że rozmiar, którego szukali, jest niedostępny. 

DataFeedWatch zapewnia funkcję, która uniemożliwia wyświetlanie wszystkich wariantów, gdy jeden lub więcej wariantów zostaje wyprzedany.

Jest to niezbędna akcja optymalizacyjna, którą musisz wdrożyć w tak pracowitym okresie jak Czarny Piątek. Dowiedz się, jak wykluczyć produkty, gdy niektóre warianty zostają wyprzedane w DataFeedWatch.

 Wróć na górę strony lub 

 

#7. Ulepsz swoje ROI z Zakupów Google dzięki etykietom własnym

Obszernie opisaliśmy temat etykiet własnych w naszym Jak tworzyć i optymalizować etykiety własne w kampaniach Zakupów Google.

Głównym założeniem jest to, że etykiety własne są istotnym elementem dobrze zoptymalizowanej kampanii zakupowej, a ze względu na ich elastyczność mogą pomóc w szybkich dostosowaniach, których wymagałby tak pracowity okres jak Czarny Piątek.

Dobra optymalizacja kampanii rozpoczyna się od podziału produktów na wiele grup produktów. Google Ads umożliwia tworzenie grup produktów na podstawie kategorii, typu produktu, identyfikatora, stanu i marki. Jeśli jednak potrzebujesz więcej swobody i chcesz podzielić swoje produkty według niestandardowego atrybutu, Google pozwala to zrobić za pomocą etykiet własnych.

 

Etykiety własne to w zasadzie 5 opcjonalnych kolumn, które można dodać do pliku danych produktu. Są one nazwane od 0 do 5, custom_label_0, custom_label_1 ... itd. Można ich użyć do podzielenia produktów w kampanii za pomocą wybranych wartości. Jak mówi Google w artykule centrum pomocy "Pozwalają one np. wskazać, że odpowiednie produkty są sezonowe, w wyprzedaży, popularne itp. Tych wartości możesz następnie używać do monitorowania, raportowania i określania stawek w kampanii produktowej "

Jak możesz ich użyć, aby zwiększyć ROI w Czarny Piątek?

 

1. Podziel produkty według ceny

Aby uzyskać najlepszy zwrot z inwestycji, chcesz sprzedawać jak najwięcej produktów o wysokiej wartości przy jak najniższych kosztach.

Dlatego warto utworzyć grupy produktów na podstawie ceny produktu, aby zwiększyć stawki na produkty o wysokiej wartości i obniżyć je na produkty o niskiej wartości. W ten sposób upewniasz się, że wydatki na reklamę trafiają do produktów, które będą miały najwyższy zwrot.

Przykład: Sprzedajesz DVD. Chcesz zainwestować więcej dolarów w drogie zestawy (powyżej $50) niż w pojedyncze płyty DVD o niskiej wartości. Użyj DataFeedWatch, aby podzielić produkty według ceny za pomocą niestandardowych etykiet.

Magiczną cechą etykiet własnych jest to, że ich wartość można łatwo i szybko zmienić za pomocą prostych reguł. Podczas szczytu w Czarny Piątek możesz zmienić sposób podziału swoich produktów. Nie ma problemu, po prostu zmień regułę pliku i zrobisz to w mniej niż minutę.

 

2. Podziel produkty według marży

Tę samą koncepcję można zastosować do produktów o wysokiej/niskiej marży. Chcesz licytować więcej na produkty o wysokiej marży. Można to osiągnąć, dodając wartość marży do etykiety własnej, a następnie tworząc regułę, która dzieli produkty, gdy ta wartość jest wyższa niż pewna kwota

  

 

3. Podziel produkty według "priorytetu" (bestsellery, wyprzedaż, itp.)

Na pewno masz listę produktów, które wiesz, że będą się dobrze sprzedawać w Czarny Piątek lub po prostu wiesz, że musisz je sprzedać.

Dlatego będziesz chciał ustawić dla nich wyższe stawki, aby zwiększyć ich widoczność. Za pomocą reguł DataFeedWatch można na przykład wypełnić kolumnę etykiety własnej wartością „bestseller” lub „wyprzedaż”. Reguła może być oparta na liście identyfikatorów produktów.

 

 

4. Podziel produkty wedłg promocji i kwoty zniżki

Na pewno masz listę produktów, które wiesz, że będą się dobrze sprzedawać w Czarny Piątek lub po prostu wiesz, że musisz je sprzedać. Dlatego będziesz chciał ustawić dla nich wyższe stawki, aby zwiększyć ich widoczność. Za pomocą reguł DataFeedWatch można na przykład wypełnić kolumnę etykiety własnej wartością „bestseller” lub „wyprzedaż”. Reguła może być oparta na liście identyfikatorów produktów

 

Wróć na górę strony lub 

#8. Uwolnij potencjał plików dodatkowych w Zakupach Google

Pliki dodatkowe są zasadniczo listami produktów, na których możesz opierać swoje reguły plików. W poprzednich przykładach pokazałam, jak można wypełnić kolumny etykiet własnych wartościami takimi jak „bestseller” lub „promocja czarny piątek” tylko dla określonych produktów.

Możesz zawrzeć każdy id produktu w wyrażeniu regularnym (jak pokazano powyżej), a nawet lepiej, możesz po prostu stworzyć arkusz kalkulacyjny, w którym można wyświetlić listę wszystkich produktów, do których chcesz zastosować etykietę własną.

Pliki dodatkowe można przesłać bezpośrednio do Google Merchant Center lub na DataFeedWatch. W rzeczywistości nie musisz nawet przesyłać arkusza kalkulacyjnego Excel. Możesz po prostu dołączyć link, którym może być plik .csv hostowany na Twoim FTP lub arkuszu kalkulacyjnym Google.

Jest to jeszcze lepsze, ponieważ możesz edytować swój Dodatkowy plik danych w dowolnym momencie, bez konieczności ponownego przesyłania. Ta funkcja jest dostępna zarówno w Google Merchant Center, jak i w DataFeedWatch, co daje Ci niezwykły potencjał.

Szybki przykład: Powiedzmy, że chcesz podnieść stawki na 50 najlepiej sprzedających się produktów. Aby pozostać konkurencyjnym podczas tygodnia Czarnego Piątku, chcesz, aby lista 50 najlepiej sprzedających się produktów opierała się na codziennej sprzedaży.

W praktyce chcesz, aby lista najlepiej sprzedających się produktów była dynamiczna i zmieniała się każdego dnia w oparciu o sprzedaż z dnia poprzedniego. W ten sposób można wziąć pod uwagę nawet nieoczekiwane bestsellery. Możesz pobrać dzienny raport sprzedaży i wypełnić arkusz kalkulacyjny Google 50 najlepszymi identyfikatorami produktów (można to zrobić za pomocą formuł Arkuszy Google). Następnie możesz połączyć adres URL arkusza i użyć funkcji is-in-list w DataFeedWatch, aby utworzyć regułę wypełniającą etykietę_własną_0 wartością „bestsellery” tylko dla tych produktów, które są zawarte w dodatkowym pliku danych.

Następnie możesz utworzyć grupę produktów w Google Ads na podstawie tej samej etykiety i podnieść stawki. Produkty wchodzące w skład grupy będą się zmieniać każdego dnia i pozostaniesz konkurencyjny bez dodatkowej pracy.

Wróć na górę strony lub 

#9. Optymalizuj stawki i wygrywaj podczas szaleństwa Czarnego Piątku

Poprzedni przykład pokazuje, jak możesz pozostać niezmiennie konkurencyjnym w stosunku do swoich najlepiej sprzedających się produktów przez cały Czarny Piątek. Idealnie byłoby zrobić to samo dla wszystkich grup produktów, które uważasz za cenne.

Przykłady:

  • W ciągu tygodnia Czarnego Piątku działa kilka różnych promocji. Może 50% zniżki na słuchawki, 20% na telewizor, 15% zniżki na sprzęt audio i tak dalej. Chcesz umieścić wszystkie te produkty w osobnych grupach produktów, aby odpowiednio zoptymalizować stawki; 
  • Masz zapas towaru, którego chcesz się pozbyć. Możesz użyć dodatkowych plików danych, aby umieścić te produkty w tej samej grupie produktów, abyś mógł licytować bardziej agresywnie, mając nadzieję na zwiększenie sprzedaży; 
  • Masz listę produktów, których wiesz, że Twoi konkurenci nie mają. Cóż, zdecydowanie chcesz podnieść stawki, aby zmaksymalizować ekspozycję i ukraść interes konkurencji;
  • Z drugiej strony możesz mieć wiele produktów o niskiej marży i o niskiej wydajności, na które chcesz wydawać jak najmniej. Zgrupuj je razem za pomocą dodatkowego pliku i obniż stawki.

 Wróć na górę strony lub 

#10. Właściwie rozegraj promocje i listy odbiorców Zakupów Google

Promocje Google Merchant to jedna z najpotężniejszych funkcji Zakupów Google, z których możesz skorzystać w Czarny Piątek. Sprawdź nasz post Jak zwiększyć sprzedać w Zakupach Google dzięki Promocjom Google Merchant , aby dowiedzieć się wszystkiego o tym, jak zacząć.

Promocje Google Merchant pozwalają wyświetlać etykietę „oferta specjalna” w PLA, co powoduje wyświetlenie wyskakującego okienka z kodem rabatowym.

Jest to niezbędne w Czarny Piątek, ponieważ chcesz jak najszerzej rozpowszechnić informacje o swojej promocji. Dzięki plikowi promocji, który może być przesłany do DataFeedWatch, możesz przypisać promocję tylko do niektórych produktów i/lub grup produktów. To odblokowuje wiele możliwości. Oprócz pokazania rabatu w Czarny Piątek wszystkim użytkownikom, możesz:

  • Pokazać dodatkowe 15% zniżki użytkownikom, którzy niedawno porzucili koszyk, przekierowując ich za pośrednictwem listom remarketingowym Zakupów Google
  • Pokać dodatkowe 10% zniżki użytkownikom, których ostatni zakup przypadał ponad 30 dni temu. To zachęci ich do powrotu i ponownego zakupu od Ciebie 
  • Podziękować swoim najlepszym klientom, tym, którzy kupują od Ciebie częściej lub mają najwyższą wartość koszyka, dając im dodatkową ekskluzywną zniżkę 
  • Przesłać swoją bazę danych e-mail do Google Ads i pokazać specjalną zniżkę subskrybentom newslettera. 

Kiedy zrozumiesz Promocje Google Merchant, Czarny Piątek i listy remarketingowe Zakupów Google nie będzie już dla Ciebie żadnych granic.

Staraj się jednak nie zagubić wszystkich dostępnych możliwości taktycznych, skup się raczej na ogólnej strategii, która zawsze musi koncentrować się na kliencie. Najpierw pomyśl o swoich klientach, czego potrzebują i jak być im wdzięcznym. Dopiero wtedy zbuduj listę odbiorców i szytą na miarę promocję. 

 Wróć na górę strony lub 

#11 Używaj Zakupów Google Shopping, aby generować ruch w Twoich fizycznych sklepach

W zeszłym miesiącu opublikowaliśmy post o tym, co Zakupy Google mogą zrobić dla sklepów stacjonarnych. Dowiedzieliśmy się, że chociaż Zakupy Google są powszechnie znane z zwiększania sprzedaży w e-handlu i są silnym kanałem marketingu cyfrowego, mogą być naprawdę bardzo potężne, nawet w kwestii zwiększania ruchu fizycznego i sprzedaży offline. W rzeczywistości dzięki funkcji o nazwie Local Inventory Ads, Zakupy Google stają się silnym narzędziem marketingowym dla sklepów stacjonarnych.

Niestety, na razie ta funkcja jest dostępna tylko dla handlowców ze sklepami w Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Japonii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Local Inventory Ads wyglądają podobnie do zwykłych reklam produktowych i są wywoływane głównie przez wyszukiwania lokalne (blisko mnie, w pobliżu itp.). Pokazują etykietę odległości i/lub małą niebieską etykietę „w sklepie”.

Po kliknięciu reklamy użytkownicy trafiają na hostowaną przez Google stronę internetową o nazwie „Local Storefront”. Kupujący mogą korzystać z Local Storefront, aby przeglądać zapasy w sklepie, poznać godziny otwarcia sklepu, znajdować wskazówki dojazdu i nie tylko. Aby reklamować się za pomocą Local Inventory Ads, musisz przesłać dwa osobne pliki:

Tym drugim plikirm informujesz w zasadzie, jakie produkty są sprzedawane. W ten sposób Zakupy Google będą wiedzieć, gdzie i kiedy pokazać etykietę „w sklepie”.

Sprawdź nasz post o Zakupach Google dla sklepów stacjonarnych, aby dowiedzieć się więcej na ten temat i przeczytać wskazówki odnośnie konfiguracji. Ponadto, jeśli chcesz lepiej zrozumieć różnicę między różnymi rodzajami plików danych w Zakupach Google, możesz przeczytać więcej na ten temat tutaj: Wszystko, co musisz wiedzieć o typach plików w Zakupach Google

 Wróć na górę strony lub 

#12 Odblokuj moc publiki  Google Customer Match dla Zakupów

Publiczność Google Customer Match to listy adresów e-mail, których możesz używać jako targetowania w Google Ads. Po przesłaniu list do Google Ads system sprawdzi adresy e-mail z kontami Google użytkowników. W rzeczywistości możesz kierować reklamy tylko na posiadaczy kont Gmail i Google. Przejdź do sekcji Odbiorcy w Google Ads i wybierz „Lista klientów”. 

 

Stamtąd będziesz mógł przesłać swoje listy e-mail w kilku prostych krokach.

 

 Publika Customer Match może być stosowana we wszystkich typach kampanii Google Ads, z wyjątkiem kampanii displayowych. Zbliża się Czarny Piątek, dlatego chcesz dodać tych odbiorców także do swoich kampanii zakupowych. Przykłady użycia:

  • Prześlij listę subskrybentów newslettera. Licytuj bardziej agresywnie bezpośrednio po wysłaniu wiadomości e-mail. W ten sposób podwoisz swoje szanse na sprzedaż publiczności, która jest już zaangażowana w Twoją markę 
  • Prześlij listę osób, które nie dokonały zakupu w ostatnim miesiącu. Utwórz promocję ukierunkowaną specjalnie na nich i podnieś stawki tylko dla tego segmentu użytkowników. W ten sposób będziesz mógł ich ponownie zaangażować i przywrócić dzięki specjalnym zniżkom, które tylko oni mogą zobaczyć 
  • Upsell i cross-sell. Wyświetlaj ukierunkowane reklamy zakupowe i promocje użytkownikom, którzy kupili określony produkt. Prawdopodobnie będą zainteresowani aktualizacją swojego produktu lub dodatkowymi akcesoriami.
  • Prześlij subskrybentów programu lojalnościowego i wypełnij lukę między online a offline. Uważam, że jest to najciekawsze wykorzystanie widowni dopasowanej do klienta. Zgodnie ze wskazówką nr 11, w nadchodzący Czarny Piątek musisz opracować strategię, która sprawi, że Zakupy Google będą odpowiednie dla Twoich sklepów fizycznych i w pełni wykorzystasz swoją dużą publiczność offline, aby zwiększyć sprzedaż online. Klienci Twoich sklepów fizycznych mogą pokochać Twoją markę, ale jednocześnie mogą nie znać Twojej witryny e-commerce. Skieruj ich w szczególności za pomocą e-maili z biuletynami oraz specjalnych promocji i kampanii zakupowych. Jeśli dobrze rozegrasz swoje karty, będzie to dość łatwa wygrana, ponieważ będziesz celować w i tak już lojalną publiczność. 

 Wróć na górę strony lub 

#13 Odkryj zasilane plikiem reklamy tekstowe

Czarny Piątek to czas, w którym musisz zagrać wszystkimi posiadanymi kartami. Reklamy produktowe Google mogą być wyświetlane razem ze zwykłymi reklamami tekstowymi w wyszukiwarce.

Po co więc skupiać się na jednym lub drugim? Uruchom zarówno kampanie produktowe, jak i reklamy tekstowe, a także dwukrotnie zwiększ ekspozycję!

Reklamy tekstowe mogą być również ukierunkowane na produkt i „dynamiczne”. Dzięki reklamom tekstowym DataFeedWatch dynamicznie tworzysz reklamy tekstowe na podstawie pliku danych produktów.

Będziesz w stanie wyświetlać reklamy tekstowe w ten sposób: 

Nagłówek 1: Tytuł_produktu 

Nagłówek 2: Marka_produktu / Cena_produktu

Nagłówek 3: Cena_produktu / CTA 

Opis 1: Opis_produktu 

Opis 2: USP i CTA 

Na przykład jeśli prowadzisz sklep z książkami, możesz skonfigurować reklamy takie jak te poniżej: 

Tytuł książki, autor i cena zmieniają się dynamicznie, a reszta może pozostać bez zmian. Reklamy takie jak ta pokazana powyżej są niezwykle potężne, ponieważ zawierają wiele informacji o produkcie, są bardzo widoczne w SERP (są znacznie większe niż PLA, szczrgólnie po ostatniej aktualizacji z 2 do 3 nagłówków) i są bardzo odpowiednie dla użytkowników, którzy szukają określonego produktu. 

Oczywiście musisz upewnić się, że wyświetlasz tego typu reklamy tylko w przypadku zapytań o charakterze konkretnym dla produktu, które nie wymagają wielu ścieżek. 

Ta strategia może naprawdę wpłynąć na wyniki PPC w ten Czarny Piątek. 

W rzeczywistości dane PLA i reklamy w wyszukiwarce mogą się wyświetlać w tym samym czasie, jeśli grasz dobrze, będziesz królem SERP, a Twoje produkty będą wyświetlane w obu. 

Maksymalizacja ekspozycji i dotarcie klientów jest niezbędne w okresach intensywnych i konkurencyjnych, takich jak Czarny Piątek. W rzeczywistości, mając do dyspozycji wiele podobnych ofert i promocji oraz krótki czas do dyspozycji, kupujący prawdopodobnie wybiorą handlowców, którzy zrobili na nich największe wrażenie.

 Wróć na górę strony lub 

#14 Bądź gotowy na burze!

Podsumowując, chcemy podkreślić badania naszych przyjaciół z duńskiej agencji cyfrowej s360 wokół efektu, jaki zła i dobra pogoda może mieć na ruch w witrynie i sprzedaż.

Okazało się, że słoneczne dni mają negatywny wpływ na ruch w witrynie, ponieważ, co zrozumiałe, ludzie wolą wyjść i bawić się, niż pozostać w domu i robić zakupy online.

Poniższy wykres analizuje okres od kwietnia do czerwca 2019 r., Pokazując godziny nasłonecznienia na osi x oraz procent ruchu powyżej/poniżej średniej dziennej na osi y.

 

Jak widać, im więcej godzin słonecznych, tym mniej odwiedzających witrynę w duńskich sklepach internetowych. Z drugiej strony te same badania przeprowadzone w marcu 2019 r. wykazały, że godziny nasłonecznienia tak naprawdę nie miały znaczącego wpływu na ruch w witrynie.

 

Jest tak prawdopodobne, ponieważ pomimo dobrej pogody, temperatura w marcu (w Danii) jest nadal dość niska i ludzie wolą pozostać w domu, dlatego poświęcają też czas na przeglądanie Internetu. Badanie doprowadziło do wniosku, że „w słoneczne dni można oczekiwać 18% mniejszego ruchu w porównaniu do dni bez słońca”. Odkryli również, że godziny słoneczne nie wpływają w równym stopniu na współczynnik konwersji. 

Oznacza to, że słoneczna pogoda ma również wpływ na sprzedaż, ponieważ w rzeczywistości mniej odwiedzających przy tym samym współczynniku konwersji przynosi mniej pieniędzy. Jednocześnie deszczowa pogoda ma pozytywny wpływ na ruch. (mm deszczu na osi x i procent ruchu powyżej/poniżej średniej na osi y kwiecień-czerwiec 2019) 

To prowadzi nas do Czarnego Piątku! W Europie i Ameryce Północnej listopad jest tradycyjnie zimnym i deszczowym miesiącem.

Dlatego oczekuje się wzrostu ruchu w sklepach internetowych. Musisz wykorzystać ten wzrost ruchu, próbując zoptymalizować wydajność swojej witryny i kampanii marketingowych, aby przekonać jak najwięcej użytkowników do konwersji.

 Wróć na górę strony lub 

Wnioski

Wszystkie podane przez nas wskazówki dotyczące optymalizacji plików danych w Zakupach Google są ważne nie tylko w Czarny Piątek, ale również w ramach bieżącej strategii zarządzania plikami. Jednak brak czasu i zasobów sprawia, że czasem trudno jest dbać o wszystkie działania optymalizacyjne i nowe/mało znane funkcje Zakupów Google.

Czarny Piątek, ze względu na jego znaczenie komercyjne, to idealny czas na odzyskanie tego czasu i zasobów od szefa i skupienie się na wszystkim, co możesz zrobić, aby poprawić skuteczność kampanii reklamowej.