Zakupy Google vs Wyszukiwanie Reklam: odpowiedź na wszystkie pytania

google

 

Niektórzy z Was mogą się zastanawiać, co jest lepsze Zakupy Google czy reklamy tekstowe Google. Krótka odpowiedź brzmi: ani jedno, ani drugie. W rzeczywistości oba rodzaje kampanii mogą być prowadzone w tym samym czasie. Jedno nie wyklucza drugiego. 

 

Wszystko sprowadza się do Twojej firmy i tego, jakie produkty lub usługi sprzedajesz. Przeanalizujemy różnice między tymi dwoma, unikalnymi zaletami, które oferują, a tajną opcją numer 3 - wykorzystującą obie jednocześnie!


Spis treści

 

Jaka jest różnica pomiędzy reklamami zakupowymi a reklamami tekstowymi?
Używanie reklam zakupowych i reklam wyszukiwania razem
Zalety i wady reklam zakupowych i reklam tekstowych
Podsumowanie

 


Jaka jest różnica pomiędzy reklamami zakupowymi a reklamami tekstowymi?

 

Podczas wyszukiwania w Google zobaczysz obie reklamy, istnieją jednak pewne istotne różnice między nimi. 

 

Podstawy reklam tekstowych 

 

Reklama tekstowa Google pozwalają na reklamowanie zarówno produktów, jak i usług jako wyników wyszukiwania. Są to reklamy, które widzisz bez zdjęć, ale oferują dodatkowe rozszerzenia reklam. Pozwala to reklamodawcy na pokazanie większej ilości treści i większych szans na wywołanie potencjalnych promocji i unikalnych punktów sprzedaży.

 

Korzystanie z rozszerzenia lokalizacji daje kupującym informacje, których nie dostaną z reklam zakupowych, jak fizyczne położenie i godziny otwarcia.  

W odróżnieniu od reklam zakupowych, możesz wybrać, kiedy chcesz, aby Twoja oferta została wyświetlona poprzez licytowanie słów kluczowych. W zależności od tego, jakie słowa kluczowe wybierzesz, możesz dotrzeć do kupujących, którzy są bliżej etapu decyzyjnego podróży kupującego, ponieważ szukają czegoś konkretnego. 

Zazwyczaj są one wyświetlane tuż nad i pod wynikami organicznymi. Często 3 lub 4 grupy są zgrupowane razem, ale może się to różnić w zależności od wyszukiwania. 

 

Podstawy reklam zakupowych 

 

Reklamy zakupowe Google to te, które pokazują zdjęcia. Najczęściej pojawiają się one na górze SERP i mają również dedykowaną zakładkę. Jak już wspomnieliśmy, nie będziesz mógł licytować konkretnych słów kluczowych, ale wysyłając zoptymalizowane tablice ze szczegółowymi i dokładnymi opisami tytułów i negatywną listą słów kluczowych możesz nadal wpływać na to, kto znajduje Twoje reklamy.

Google wyświetla do 30 reklam zakupowych (wcześniej reklam aukcji produktowych) na pulpicie i do 15 na komórce. Podczas gdy Twoje produkty mogą pojawić się jako Reklamy zakupowe więcej niż raz, tylko jedna reklama na reklamodawcę może pojawić się w wyszukiwarce w danym momencie. Oznacza to, że możesz pokazać wiele wyników w Zakupach Google, ale tylko jeden w wyszukiwarce.

 

Jak działają reklamy zakupowe w porównaniu z reklamami tekstowymi? 

 

Badanie przeprowadzone przez Merkle w 2018 r. pokazało (wymagana rejestracja), że reklamy zakupowe były dominujące w porównaniu z innymi reklamami w wyszukiwarce. W tym czasie reklamy zakupowe stanowiły 60% wszystkich kliknięć na reklamę płatną Google. I w swoich ostatnich badaniach odkryli, że ta liczba pozostała w zasadzie taka sama.

 


shopping-vs-search-study

 

Jednak inne badanie przeprowadzone przez Clutch wykazało, że 49% badanych osób częściej klikało na tekst. Dla porównania, 31% kliknęło na reklamę zakupową (pozostałe 16% wybrało reklamę wideo).

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Używanie reklam zakupowych i reklam wyszukiwania razem

 

W wielu przypadkach nie trzeba nawet wybierać między nimi. Zamiast tego, zmaksymalizuj swoją widoczność, łącząc zakupy Google z reklamami tekstowymi. Interesującą rzeczą dla Ciebie, jak już wspomniano, jest to, że reklamy tekstowe mogą pojawiać się obok reklam zakupowych. 

 

W rzeczywistości, Google przeprowadziło badanie pokazujące, że kupujący, którzy oglądali zarówno reklamy zakupowe, jak i reklamy tekstowe od sprzedawcy są w 90% bardziej skłonni, aby przejść na ich stronę internetową. Wyobraź sobie, że Twoje produkty pojawiają się wielokrotnie w reklamach zakupowych plus jako reklama tekstowa, wszystko w tym samym czasie. Cóż, naprawdę zostaniesz królem SERP!

 

nearly_natural_Palm_tree

 

Na powyższym obrazku widać, że Nearly Natural pojawia się 3 razy w SERP (strona wyników wyszukiwania). Mają 2 reklamy zakupowe i jedną reklamę wyszukiwania. Pojawienie się obu czyni przekaz reklamodawcę silniejszym i bardziej widocznym od innych. 

 

W przypadku powyższego zrzutu ekranu widać, że niektóre rozszerzenia reklamy są wyświetlane obok reklamy wyszukiwania. Potencjalni klienci mogą zobaczyć na pierwszy rzut oka, jakie inne sztuczne rośliny sprzedaje reklamodawca. Gdyby mieli fizyczną lokalizację sklepu, byłaby to bardzo ważna informacja do pokazania tutaj. 

 

Jak widzisz, istnieje wiele powodów, dla których chciałbyś reklamować się zarówno za pomocą zakupów Google jak i reklam tekstowych. Podsumujmy je:

  • Większa ekspozycja i widoczność
  • Daje konkurentom mniej miejsca na SERP
  • Wzmacnia przekaz i wizerunek marki
  • Wzmacnia przekaz promocyjny. Więcej tekstu do wykorzystania, więcej treści do pokazania
  • Używa rozszerzeń reklam, aby dodać odpowiednie informacje i wywołać inne produkty, promocje i więcej 

 

Aby naprawdę uzyskać jak najwięcej z zakupów Google i reklam wyszukiwania razem wziętych, zalecamy wdrożenie reklam tekstowych napędzanych przez tablice. Temat ten poruszaliśmy obszernie w naszych poprzednich wpisach.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Zakupy Google czy reklamy tekstowe Google?

 

Istnieją pewne okoliczności, w których nie możesz (lub nie powinieneś) reklamować się na obu. Spójrzmy na każdy rodzaj reklamy.  

 

Kiedy powinieneś wybrać reklamy tekstowe: 

 

Jeśli reklamujesz cokolwiek innego niż fizyczne produkty dostępne do kupienia online, nie możesz reklamować się w zakupach Google (istnieje kilka wyjątków, takich jak abonamenty na oprogramowanie i umowy mobilne). Pomyśl o usługach takich jak pielęgnacja trawników i przenoszenie firm. 

 

W rzeczywistości, zakupy Google są przeznaczone dla sprzedawców internetowych, a nie dla usług. Jeśli sprzedajesz tylko loty lub pokoje hotelowe, nie możesz reklamować się na zakupach Google. Możesz zamiast tego sprawdzić reklamy hoteli Google. 

 

Jeśli sprzedajesz lekcje jogi lub zajęcia językowe, niestety zakupy Google nie są również dla Ciebie. Należy również pamiętać, że zakupy Google pokazują zarówno zdjęcia, jak i tekst. W związku z tym obowiązują dodatkowe zasady.

 

W rzeczywistości, Google nie akceptuje zdjęć pokazujących szokujące treści, nagość lub przemoc. Tak jest na przykład w przypadku okładek książek. Chociaż książki mogą być reklamowane w zakupach Google, jeśli obraz okładki nie jest zgodny z zasadami, niestety nie można reklamować danej książki. 

 

Jeśli brzmi to jak problem, na który możesz się natknąć, możesz ją zareklamować w wyszukiwarce, ponieważ obrazek na okładce nie będzie pokazany. 

 

Reklamy tekstowe przyniosą Ci również korzyści, jeśli większość Twojej działalności jest prowadzona przez sklep fizyczny. Będziesz mógł reklamować swój numer telefonu, godziny otwarcia, a nawet powstrzymać wyświetlanie reklam tekstowych w czasie, gdy jesteś zamknięty. W ten sposób nie będziesz marnował swojego budżetu na niepotrzebne kliknięcia.   

 

Podsumowując, wybieraj reklamy tekstowe, kiedy: 

  • Sprzedajesz usługi, a nie produkty fizyczne
  • Sprzedajesz lekcje lub bilety
  • Związane z nimi zdjęcia nie są zgodne z zasadami Google.

 

 

Kiedy powinieneś wybrać reklamy zakupowe: 

 

Poprzednie przypadki dotyczyły głównie zasad i rzeczy, których nie można robić, ponieważ zasady Google nie pozwalają na to. Ale jeśli żadna z tych zasad nie ma zastosowania do produktów, które chcesz umieścić na liście, to zakupy Google mogą być dla Ciebie odpowiednie. 

 

W rzeczywistości nie ma żadnego przypadku, w którym można się reklamować w zakupach Google, a nie można w wyszukiwarce. Są jednak przypadki, w których reklamujesz się na zakupach Google, a my po prostu nie polecamy reklamy w wyszukiwarce (chociaż można to zrobić).


shopping_text_ad_combined

 

To byłby czas, kiedy reklamodawcy sprzedają produkty niszowe, które prawdopodobnie nie wygenerują tony wyszukiwań. Obejmuje ona również produkty o długich i złożonych nazwach, których kupujący nie będą pamiętać, a nawet szukać.  

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Zalety i wady reklam wyszukiwania i zakupów Google

 

W związku z tym, przejdźmy do wszystkich za i przeciw reklam tekstowych i zakupów Google i vice versa. 

 

Zalety reklam tekstowych 

  • Wyróżniają się na stronie wyników wyszukiwania
  • Duża widoczność
  • Więcej tekstu i więcej treści
  • Twoja reklama może być większa niż konkurenta, jeśli używasz wszystkich linii i rozszerzeń reklam
  • Rozszerzenia reklam
  • Daje więcej szans na uzyskanie kliknięcia 

 

Wady reklam tekstowych  

  • Nie nadaje się do produktów o długich i złożonych nazwach
  • Bardziej skomplikowane do wdrożenia niż zakupy Google
  • CPC może być droższe niż przy zakupowych 

 

Zalety zakupów Google 

  • Łatwiejsze do wdrożenia dla dużej liczby produktów
  • Nie ma potrzeby używania słów kluczowych, potencjalnie większe szanse na pokazanie swoich produktów
  • Zazwyczaj reklamy zakupowe są bardziej wciągające niż reklamy w wyszukiwarce, ponieważ pokazują obraz
  • CPC może być stosunkowo tanie w porównaniu do wyszukiwania 

 

Wady zakupów Google 

  • Nadaje się tylko dla internetowych firm detalicznych
  • Rygorystyczne zasady dotyczące zawartości obrazu
  • Reklamy pokazują ograniczoną zawartość
  • Wszystkie reklamy są tej samej wielkości. Trudno się wyróżnić na tle konkurencji

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Podsumowanie

 

Zarówno zakupy Google i reklamy tekstowe napędzane przez tablice mają swoje wady i zalety. Pierwszym krokiem do opanowania tych dwóch typów reklam jest uświadomienie sobie ich zalet i ograniczeń.

 

Zalecamy, aby zawsze korzystać z obu, kiedy tylko jest to możliwe. Jeśli z któregokolwiek z powodów wyjaśnionych powyżej, nie jesteś w stanie w pełni wykorzystać tych dwóch reklam, upewnij się, że używasz co najmniej jednej w jak najlepszym wydaniu.

 

Powrót na górę strony


Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas