Zakupy Google 2020: aktualizacja dla sprzedawców Q1

google-q1-updates-1

 

Pierwszy kwartał 2020 roku dobiegł końca. To idealny czas, aby przyjrzeć się niektórym aktualizacjom w Zakupach Google i zobaczyć, jak wpływają one na sprzedawców. W ciągu ostatnich kilku miesięcy Google dokonywał aktualizacji, aby lepiej analizować dane, pomóc produktywności i poprawić reklamy. 

 

Przeanalizujmy szczegółowo te aktualizacje i zobaczmy, jak można je wykorzystać w przyszłości. 

 

Spis treści 

 

Reklamy zakupów Google na Gmailu
Jesień przyspieszonej dostawy
Ręczne dodawane poszczególnych produktów do Merchant Center
Nowy wgląd w funkcje rynku
Nowe aktualizacje mobilne
Końcowe przemyślenia 

 


Reklamy zakupów Google na Gmailu

 

Dużą aktualizacją dla kampanii jest to, że reklamy zakupów Google stały się dostępne, na Gmailu. Oznacza to, że mogą być wyświetlane zarówno reklamy zakupów produktowych, jak i reklamy prezentacji handlowych. Jeśli już wybrałeś opcję “Youtube, Gmail i Odkryj", Twoje reklamy zostaną automatycznie skonfigurowane do uruchomienia. 


Zaloguj się na swoje konto Google Ads i sprawdź, czy masz tę opcję wybraną przez: 

  1. Naciśnięcie na zakładkę ‘Kampanie’
  2. Wybierz standardową kampanię zakupową, którą chcesz sprawdzić 
  3. Ustawienia
  4. W sekcji ‘Sieci’, poszukaj opcji ‘Youtube, Gmail i Odkryj’ 

Ponieważ ponad miliard ludzi korzysta z Gmaila, jest to cenne miejsce, w którym możesz pokazać swoje reklamy.  

 

Podobnie jak poprzednio, reklamy będą wyświetlane pod folderami ogłoszeń społecznościowych i promocyjnych. Jeśli ktoś sprawdza zakładkę Promocje na swoim mailu, najprawdopodobniej jest już otwarty na znalezienie dobrej oferty. Twoje reklamy zakupów pojawiające się na Gmailu będą zgłaszane w sieci Google Display Network. Jak mówi Google, jest ona “zaprojektowana, aby pomóc Ci znaleźć odpowiednich odbiorców" i pozwala “strategicznie pokazać swoje przesłanie do potencjalnych klientów we właściwym miejscu i czasie". 

 

Ponieważ wiele osób sprawdza swoje e-maile z urządzeń mobilnych, możesz rozważyć dodanie głębokich linków. Dzięki temu Twoi odbiorcy będą mieli lepsze ogólne wrażenia, ponieważ Twoje reklamy będą sformatowane na dowolnym urządzeniu, z którego korzysta Twój potencjalny klient.

 

gmail_shopping_ads

 

Powrót na górę strony lub Pobierz kompletny przewodnik po optymalizacji tablic danych.

 


Jesień przyspieszonej dostawy

 

Wybierając opcję “przyspieszonej dostawy", sprzedawcy mogli jak najszybciej wydać cały swój dzienny budżet reklamowy. Zazwyczaj powodowało to, że budżet był wydatkowany do rana, co oznaczało, że ewentualne wrażenia i sprzedaż zostały przeoczone później w ciągu dnia.

 

Istniejące kampanie z “Przyspieszoną dostawą" będą kontynuowane do maja 2020 roku, po czym będą pokazywały błąd. Google sugeruje przejście do swoich ustawień teraz, aby je zaktualizować. Odtąd nie będzie możliwe wybranie opcji “Przyspieszona dostawa" dla nowych kampanii. 

 

Ta opcja jest stopniowo wycofywana, ponieważ Google uważa, że istnieją bardziej efektywne sposoby dla reklamodawców, aby wykorzystać swój budżet, a wady przeważają nad zaletami przyspieszonej dostawy. Jeśli Twoja kampania nie jest ograniczona budżetem, to nie była to dla Ciebie dobra opcja. A jeśli tak, to mogło to spowodować, że zapłaciłeś więcej za jedno kliknięcie lub wykorzystałeś cały swój budżet w strefie czasowej, która nie jest twoim odbiorcą. 

 

Alternatywne rozwiązania 

 

Jeśli jesteś kimś, kto jest rozczarowany koniecznością pożegnania się z tą funkcją, to prawdopodobnie istnieją inne rozwiązania dla wyniku, który chciałbyś zobaczyć. Na przykład, jeśli Twoim głównym celem było wydanie budżetu we wczesnych godzinach dnia, to można użyć funkcji planowania reklam, aby dostosować kwotę oferty w niektórych porach dnia. 

 

Standardowa dostawa jest ustawiona tak, aby uwzględniała oczekiwaną wydajność reklamy w ciągu dnia, a także w pełni wykorzystywała Twój dzienny budżet.

 

 

Powrót na górę strony lub Pobierz kompletny przewodnik po optymalizacji tablic danych.

 


Ręczne dodawanie poszczególnych produktów do Merchant Center

 

Jeśli szukałeś łatwego sposobu na dodanie poszczególnych produktów bezpośrednio do Merchant Center, to masz szczęście! Google dodał tę funkcję w lutym i można ją znaleźć przez:  

 

  1. Przejście do menu nawigacji
  2. Wybranie ‘Protdukty’ -> ‘Wszystkie produkty’ 
  3. Kliknięcie na przycisk + w celu dodania nowego produktu 
  4. Lub kliknięcie na ikonę ołówka w celu edycji istniejącego produktu 

 

Jedną z potencjalnych wad jest to, że zasady dotyczące informacji zwrotnej nie będą miały wpływu na produkty, które wysyłasz indywidualnie, więc będziesz musiał dostosować je również indywidualnie. Warto również wspomnieć, że jeśli Twój magazyn jest po mniejszej stronie, to może to być dla Ciebie przydatne narzędzie. Jednak najprawdopodobniej nie będzie to praktyczne rozwiązanie, jeśli masz w ofercie od setek do tysięcy produktów. 

 

Dla większości sekcji będziesz miał wybór pomiędzy opcjami podstawowymi i zaawansowanymi:  

 

  • Kraj sprzedaży i miejsca sprzedaży
  • Identyfikatory produktu
  • Dane produktu
  • Cena i dostępność
  • Szczegółowy opis produktu 
  • Wysyłka i podatek 
  • Kampanie produktowe i inne konfiguracje
  • Kategoria produktu

 

dodawanie-produktow-na-google

 

 

Powrót na górę strony lub Pobierz kompletny przewodnik po optymalizacji tablic danych.


Nowy wgląd w funkcje rynku

 

Wgląd w rynek jest źródłem udostępnionym przez Google, które daje Ci wyłączny dostęp do danych detalicznych. Możesz wykorzystać te dane do podjęcia świadomych decyzji dotyczących Twojej strategii marketingowej. Aby zacząć korzystać z tych funkcji, musisz włączyć opcję Wgląd w rynek na swoim koncie. Niech administrator konta przejdzie do sekcji Wzrost -> Zarządzaj programami -> Wgląd w rynek. Po ich utworzeniu, sprawozdania te zostaną pokazane w części “Wzrost".  

 

Raport na temat konkurencyjności cenowej  

 

Jako sprzedawca, ważne jest, aby wiedzieć, jak Twoje ceny porównują się z innymi sprzedawcami w tym samym sektorze, co Ty. Ten raport robi dokładnie to. Sortuj dane według kategorii, marki lub typu produktu, a następnie śledź, jak porównujesz się w zakresie swojego rynku w określonym czasie. 

 

Dane te mogą być dla Ciebie naprawdę cenne, gdy decydujesz, jak wycenić swoje produkty, a nawet na ile powinieneś licytować swoje reklamy. Pomocne może być również sprawdzenie, czy należy zaktualizować te obszary lub kiedy jest najlepszy czas na reklamę promocji.

 

Raport bestsellerów 

 

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, które marki i produkty były najbardziej popularne i co powinieneś dodać do swojego magazynu? Jeśli używasz Ogłoszeń o Zakupach lub Akcji Zakupowych, ten raport poinformuje Cię o tym dokładnie. Będziesz mógł sortować produkty według kategorii i kraju, aby wiedzieć, w którym kierunku powinieneś zmierzać. Będziesz mógł również zobaczyć, które produkty już posiadasz, mogą potencjalnie skorzystać ze zwiększenia oferty lub budżetu. 

 

Każdego tygodnia dane z raportów bestsellerów są odświeżane, abyś mógł być na bieżąco z trendami. Sprawdź informacje związane z takimi kategoriami jak:

 

  • Ranking popularności
  • Zmiana popularności w ciągu ostatnich 7 dni
  • Przykładowy tytuł produktu
  • Która kategoria produktów Google ma zastosowanie 
  • Najpopularniejsze GTINy
  • Zakres cenowy 
  • Stan magazynu produkt/marka 

 

Spraw, by dane działały dla Ciebie 

 

Te informacje mogą być naprawdę korzystne, jeśli chodzi o optymalizację danych o produkcie. Możesz skorzystać z listy swoich bestsellerów lub przedmiotów z potencjałem bestsellerów, aby rozwinąć strategię licytacji w kampaniach zakupowych i położyć większy nacisk na przedmioty, które dają największy zysk za dolara.  

 

Po pierwsze, musisz stworzyć listę swoich bestsellerów (rozważ użycie ID lub SKU) w arkuszu kalkulacyjnym Google lub plików csv./txt.   

 

Następnie możesz przejść do DataFeedWatch i stworzyć własną etykietę w sekcji “Pole opcjonalne" w zakładce “Mapowanie".  

 

Tutaj połączysz listę bestsellerów. Powinna wyglądać tak:

klient_best_seller_id

 

Produkty pasujące do danego produktu z arkusza kalkulacyjnego zostaną oznaczone jako “Bestsellery" w tablicy produktowej.

Teraz możesz korzystać z izolowanych produktów ‘Bestsellerów', aby zwiększyć swój ROI. Albo stworzą własną, oddzielną kampanię albo rozbiją istniejącą strukturę kampanii. Odpowiednio dopasuj swoje oferty dla bestsellerów.

Dowiedz się więcej na temat poprawy wyników kampanii za pomocą niestandardowych etykiet.

 

 

Powrót na górę strony lub Pobierz kompletny przewodnik po optymalizacji tablic danych.

 


Nowe aktualizacje mobilne

 

Google stworzył aplikację Google Ads na urządzenia mobilne, aby dopasować ją do stylu życia sprzedawców. Ciągle udoskonalają aplikację w oparciu o informacje zwrotne. Wprowadzono dwie duże aktualizacje, które zostały dodane w pierwszym kwartale.  

 

Tryb ciemny

 

Pierwsza to zmiana interfejsu i doświadczenia użytkownika. Możesz ją uwielbiać lub nienawidzić, coraz bardziej popularny staje się ciemny tryb dla urządzeń mobilnych. Ku uciesze entuzjastów trybu ciemnego, masz teraz wybór, aby dać odpocząć oczom podczas sprawdzania Google Ads. Funkcja ta włączy się automatycznie, jeśli masz już telefon ustawiony na “tryb nocny". 

 

Szybsze wyznaczanie priorytetów dla najważniejszych rekomendacji 

 

Druga aktualizacja stanowi ulepszenie istniejącej funkcji. Używając ‘optymalizacyjnego wyniku', można uzyskać szacunkową ocenę oczekiwanej wydajności konta Google Ads. Teraz można przeglądać wyniki optymalizacji dla reklam na poziomie konta i kampanii na ekranie przeglądu konta. Ułatwia to sprawdzanie kampanii, które mają rekomendacje o “największym potencjalnym wpływie", ponieważ zostaną one wymienione jako pierwsze.  

 

Możliwe jest również otrzymanie powiadomienia o zmianie wyniku optymalizacji. Bądź świadomy wszelkich niezbędnych zmian, które należy wprowadzić w czasie rzeczywistym. Możesz zdecydować się na otrzymywanie tych powiadomień w aplikacji, przechodząc do strony “Ustawienia".

 

 

Powrót na górę strony lub Pobierz kompletny przewodnik po optymalizacji tablic danych.

 


Końcowe przemyślenia

 

Teraz, gdy wszystkie aktualizacje na temat zakupów w Google są już dostępne w pierwszym kwartale, możesz zalogować się do swojego Merchant center i wypróbować kilka nowych funkcji. Albo dlaczego nie pobrać wersji mobilnej (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) i sprawdzić, czy Ci to odpowiada?  

 

To oczywiste, że Google ma na uwadze sprzedawców i reklamodawców, kiedy wprowadzają innowacyjne funkcje i dostosowują je.


Powrót na górę strony

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas