Olga Wojas
Dlaczego ruch jest kluczowy dla sukcesu sklepów
Zwiększenie ruchu na stronie polega na wypełnieniu luki pomiędzy konsumentem a marką. Mówiąc wprost, im mniejszy ruch, tym mniej kupujących.
Im częściej uda Ci się dotrzeć do zainteresowanych klientów, tym większy sukces sprzedażowy odniesie Twoja marka. Oczywiście, musisz upewnić się, że klienci, których przyprowadzasz do sklepu, znajdują to, czego szukają. W przeciwnym razie nie osiągniesz sprzedaży, a Twój współczynnik odrzuceń wzrośnie. W dłuższej perspektywie spowoduje to negatywne skutki dla algorytmu Google, który będzie negatywnie postrzegał Twój sklep.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Główne źródła ruchu do sklepów internetowych
Jeśli ruch jest problemem dla Twojej witryny, być może będziesz musiał skupić się na konkretnych źródłach, aby zwiększyć liczbę odwiedzających Twój sklep. Ruch internetowy napływa z wielu miejsc w sieci. Ale jest kilka źródeł, które będą dominować na Twojej stronie. Często różni się to w zależności od kategorii strony.
To główne źródła ruchu dla większości stron internetowych.
- Wyszukiwanie: płatne i organiczne
Wielu kupujących kieruje się bezpośrednio do wyszukiwarek takich jak Google, aby rozpocząć polowanie na produkt. W tym przypadku, Twoje produkty mogą pojawić się na jeden z dwóch sposobów: poprzez reklamę, za którą zapłaciłeś, lub poprzez algorytmy SEO wyszukiwarki (aka: organicznie).
- Polecenie
Ruch z polecenia to kliknięcia, które prowadzą do Twojej strony poprzez inne strony (nie wyszukiwarki). Zazwyczaj pochodzi ze strony linkującej bezpośrednio do Twojej witryny.
Jest to ruch, który widzisz, pochodzący z kampanii marketingowych e-mail. Jest to całkiem dobry sposób na zobaczenie, jak skuteczne są twoje e-maile, ponieważ oznacza to, że czytelnicy poświęcili czas, aby nacisnąć na link i opuścić swoją skrzynkę odbiorczą.
- Media społecznościowe
Te kliknięcia pochodzą bezpośrednio z każdego przyciągnięcia uwagi do Twojej marki na platformach społecznościowych.
- Bezpośredni
Bezpośredni ruch oznacza, że ktoś już znał Twój adres URL i wpisał go bezpośrednio do swojej przeglądarki. Dzieje się tak zazwyczaj wtedy, gdy klienci odwiedzili już Twoją stronę, a adres URL został zapamiętany przez pasek wyszukiwania ich przeglądarki.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
9 darmowych taktyk, aby zwiększyć ruch w sklepie Shopify
Ważne jest, aby mieć jasną strategię, jeśli chodzi o przyciąganie kliknięć do sklepu Shopify. Jednak nie ma jednego uniwersalnego podejścia, co oznacza, że często trzeba próbować i popełniać błędy, aby znaleźć najlepszą strategię dla swojej firmy.
Próbując rozprawić się z planem zwiększenia ruchu, każda firma powinna zawsze brać pod uwagę kilka rzeczy. Należą do nich:
- Ich budżet
- Demografia, do której chcą dotrzeć
- Rodzaj biznesu, który prowadzą
- Rodzaj biznesu, którym chcą być
Po uwzględnieniu tych czynników można wdrożyć strategię. Jakie są więc różne strategie, które można wykorzystać do przyciągnięcia ruchu?
1. Darmowe oferty Google Shopping
Wraz z wprowadzeniem przez Google darmowych reklam w sklepie w 2020 roku, przed sprzedawcami i właścicielami sklepów otworzyły się zupełnie nowe możliwości.
Teraz możesz wystawić swoje produkty za darmo w Google. Twoje produkty pojawią się w zakładce Zakupy. Wszystko czego potrzebujesz to konto Google Merchant i (zoptymalizowany) kanał danych produktów
Ponieważ reklamy są bezpłatne, istnieje większy potencjał pionu i staje się on zatłoczony. Dlatego właśnie pełna optymalizacja danych o produktach jest tak ważna. Mówienie "językiem" Google pomoże Twoim produktom stać się bardziej widocznymi i wypchnąć Cię ponad konkurencję. Będziemy mówić o optymalizacji Google Ad później w tym artykule, a te same taktyki mogą być stosowane do darmowych ofert.
2. Wykorzystaj wyszukiwarki organicznie
Korzystanie z wyszukiwarek to świetny sposób na skierowanie ruchu do Twojego sklepu Shopify. Jeśli zdecydujesz się na organiczne generowanie ruchu za pomocą wyszukiwarek, będziesz musiał wykorzystać SEO.
Optymalizacja wyszukiwarek
33% kliknięć w Google trafia do pierwszego organicznego wynik wyszukiwania. Pomyśl o swojej własnej historii wyszukiwania. Jak często wchodzisz na strony 2, 3, 4 SERP (stronę rezultatów wyszukiwania) Google, kiedy znalazłeś to, czego potrzebowałeś na samej górze pierwszej strony? Prawie nigdy.
Skuteczna optymalizacja SEO bierze pod uwagę cały obraz, od słów kluczowych po czas ładowania strony. To wszystko jest ważne.
Chcesz wysłać wiadomość do Google, "Spójrz na mnie! Mam to, czego chcą kupujący".
Dlatego też skuteczne wdrożenie SEO wygeneruje znacznie więcej ruchu niż zignorowanie tej metody. Jednak zdobycie tego pierwszego miejsca może być nie lada wyzwaniem.
Będziesz musiał użyć wszystkich poniższych technik internetowych, aby mieć szansę na zdobycie najwyższego miejsca:
Wyszukiwanie słów kluczowych - sprawdź, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje konkurencja, a także jakie słowa kluczowe najlepiej łączą się z Twoją zamierzoną stroną docelową i produktem. Zapewni to, że właściwe osoby zobaczą Twoją reklamę, co Google widzi w pozytywnym świetle.
Wysokiej jakości treści - Wysokiej jakości treści, które Google i przeciętny użytkownik zrozumieją i docenią.
Tytuły, meta opisy i intencje wyszukiwania - Używaj idealnych fraz kluczowych w tytule i opisie (frazy znalezione z badania tematu)
Intencje wyszukiwania to cel, jaki przyświeca kupującemu podczas wpisywania zapytania. Twój tag tytułu powinien zawierać odpowiednie słowa kluczowe, które uruchamiają Twoją witrynę dla wyszukiwań, dokładnie dopasowując się do tego, czego szuka kupujący.
Możesz ustawić tytuł dla każdej strony swojego sklepu Shopify, jak również dla samego sklepu.
Porywające meta opisy
Meta opisy opisują Twoją stronę internetową. Jest to tekst pod tytułem, który ludzie widzą, gdy pojawiasz się w wynikach wyszukiwania. Wyszukajmy 'Shopify' i spójrzmy na wyniki:
Jak widać, mają tytuł dla strony głównej, dla każdej podstrony oraz meta opisy pod każdym z nich, opisujące, co można znaleźć na danej stronie. Jeśli szukasz więcej informacji o firmie, będziesz wiedział dokładnie, gdzie się udać.
Odpowiednio dobrane tytuły i meta opisy dają kupującym wgląd w to, co Twój sklep ma do zaoferowania i pozwalają zorientować się, czy masz to, czego szukają.
Wykorzystaj moc linkowania wewnętrznego
W Twoim sklepie Shopify jest więcej możliwości linkowania wewnętrznego niż mogłoby się wydawać. Po pierwsze, ważne jest, aby dokładnie odwzorować wewnętrzną nawigację witryny, co pomaga wyszukiwarkom takim jak Google łatwiej ją przeszukiwać. Oznacza to, że Google ma większe szanse, aby wiedzieć, kiedy pokazać Twój sklep w wynikach wyszukiwania.
Drugą główną szansą są Twoje kolekcje i opisy produktów. Jeśli dodałeś bloga do swojego sklepu Shopify, możesz tam również umieścić linki do innych stron.
We wszystkich tych przypadkach należy zwrócić szczególną uwagę na zakotwiczony tekst, którego używasz i unikać upychania słów kluczowych.
Wyróżnij się dzięki bogatym snippets
Aby włączyć rich snippets (wyniki) dla Twojego sklepu Shopify, będziesz musiał trochę pokombinować z kodowaniem. Jeśli pracujesz z programistą, najlepiej będzie zaangażować go do współpracy.
- Upewnij się, że Twój motyw sklepu Shopify obsługuje rich snippets. Musi on wykorzystywać "znacznik danych strukturalnych".
- Przetestuj swoją witrynę tutaj za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych Google.
Istnieją również wtyczki, które można wykorzystać w aplikacji sklepu Shopify.
ecommerceCEO przeprowadził interesującą analizę przypadku dotyczącą wprowadzenia sklepu Shopify do rankingu # 1 i skutecznego zwiększania ruchu.
Stwórz atrakcyjną treść
Najwyższej jakości treści mogą również napędzać ruch do Twojego sklepu. Regularne tworzenie oryginalnych treści pomaga ugruntować pozycję Twojej marki jako lidera w branży, jednocześnie zwiększając zaangażowanie i budując relacje z obecnymi klientami.
Skuteczność treści można również zwiększyć poprzez zawarcie w niej słów kluczowych, dzięki czemu będzie ona wysoko pozycjonowana w wyszukiwarkach. Ponadto, można wykorzystać treści dalej, wysyłając posty na blogu jako biuletyny i angażując istniejących klientów.
Aby zmaksymalizować skuteczność swoich treści, powinieneś starać się oferować różne ich formy:
- Wpisy na blogu
- Wideo
- Podcasty
- Ebooki
Najlepiej dostosuj treści dla każdego etapu podróży kupującego i doprowadź potencjalnych klientów do zakupu!
Organiczne SEO zazwyczaj wymaga również wykorzystania metody prób i błędów. Możesz zmierzyć wydajność organicznego SEO porównując się z konkurencją, regularnie sprawdzając słowa kluczowe i patrząc na inne statystyki - w tym liczbę wyświetleń i kliknięć.
Inspiracje blogowe
Przyjrzyjmy się kilku blogom, które naprawdę się wyróżniają.
- Press
Press to firma zajmująca się sprzedażą soków tłoczonych na zimno, której celem jest promowanie zdrowego stylu życia. Stworzyli oni swój blog The Squeeze, aby dzielić się z czytelnikami holistycznymi strategiami. Ludzi, których zainteresują produktami, zainteresują też wpisami, i vice versa. Wykonują dobrą robotę, płynnie integrując te dwie rzeczy.
2. BarkBox
BarkBox stworzył miesięczne pudełko subskrypcyjne dostosowane właśnie do potrzeb psów. Ich blog jest pełen ciekawych (i uroczych) treści, które przydadzą się wszystkim właścicielom psów. Położyli również nacisk na media społecznościowe i bardzo ułatwiają czytelnikom dzielenie się artykułami w sieci. Pomaga to w doprowadzeniu nowych potencjalnych klientów do ich sklepu.
3. Sole Bicycles
Sole Bicycles uczyniło swój blog bardzo wizualnym. Ograniczają tekst w swoich postach do minimum i zamiast tego pozwalają zdjęciom robić swoje. Dzięki temu szybko i wyraźnie widać, kim są jako marka.
Czujesz się zainspirowany? Sprawdź kilka innych świetnych przykładów tutaj.
3. Opracuj program polecający
Programy polecające to sytuacja, w której zyskują obie strony. Osiągasz swój cel (czy jest to większa sprzedaż, subskrybenci, itp. ) a Twoi klienci (obecni i nowi) otrzymują zachętę (rabat, darmowy przedmiot, itp. ).
Kiedy ludzie chcą wypróbować nowy produkt, naturalnie zwracają się do swoich przyjaciół i kolegów po zaufane rekomendacje. Posiadając jasny program poleceń, w naturalny sposób wprowadzasz siebie do rozmowy. Jak więc skonfigurować swój?
Planowanie i badania
Zacznij od określenia, jaki jest Twój konkretny cel i upewnij się, że korzyść z polecenia ma sens dla Twojego idealnego klienta. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty kosmetyczne, możesz zaoferować zniżkę lub nawet darmowy przedmiot z nowej linii.
Oto kilka innych pomysłów, które możesz wykorzystać:
- Poleć X ilość znajomych, otrzymaj X produkt gratis
- Zdobądź X zakupów zrobionych przez znajomych, otrzymaj X zniżki/produkt gratis
- Daj X% zniżki, otrzymaj X% zniżki
- Daj $X, otrzymaj $X
- Daj darmowy miesiąc, otrzymaj darmowy miesiąc (dla pudełek subskrypcyjnych)
Możesz znaleźć kilka świetnych przykładów z życia wziętych tutaj.
Wykonanie
Teraz trzeba się upewnić, że program rzeczywiście wystartuje. Aby upewnić się, że Twoi klienci są w pełni świadomi programu, możesz wysyłać e-maile o jego uruchomieniu oraz sprawić, że szczegóły będą łatwe do znalezienia na Twojej stronie internetowej. Musisz również sprawić, by było to jak najłatwiejsze i jak najmniej skomplikowane, tak by ludzie faktycznie z tego korzystali, a polecający się do tego stosował. Dobrze sprawdzają się takie rzeczy jak unikalne kody.
Kontynuuj
Aby wbudować program poleceń w swoją markę, pamiętaj o tym, aby śledzić działania swoich klientów. Podziękuj im za polecenie ich kręgu społecznego, wysłuchaj ich opinii i kontynuuj wprowadzanie ulepszeń.
4. Traf w dziesiątkę w mediach społecznościowych.
Dzięki połączeniu i powiązaniu wszystkich Twoich kont w mediach społecznościowych z Twoim sklepem, ludzie chętniej na niego trafiają. Zwłaszcza jeśli Twoje konta są aktywne. Możesz również zaangażować się w grupy w mediach społecznościowych, gdzie możesz znaleźć wiele osób zainteresowanych Twoim produktem. Jeśli jednak zamierzasz promować się w ten sposób, powinieneś upewnić się, że jest to autentyczne, a nie jest to próba sprzedaży.
Cel mediów społecznościowych
Media społecznościowe to brama do Twoich klientów. Jest to najlepszy sposób na budowanie relacji z nimi, a także dobra okazja do budowania tożsamości marki. Jeśli chodzi o generowanie zwiększonego ruchu z mediów społecznościowych, Facebook nie ma sobie równych. Prawie dwie trzecie wszystkich odwiedzin sklepów Shopify w mediach społecznościowych pochodzi z Facebooka. Z oszałamiającą 85% wszystkich zamówień opartych na wizytach z mediów społecznościowych, również pochodzi z tej strony.
Zacznij w swojej okolicy
Prośba do przyjaciół i rodziny, aby udostępnić Twoje posty jest doskonałym sposobem, aby przyciągnąć uwagę do Twojego sklepu. To zajmie tylko sekundę ich czasu i pozwoli natychmiast przedstawić Twój sklep publiczności, do której może nie miałeś dostępu.
Zaangażowanie
Bądź na bieżąco z wszystkimi, którzy piszą o Twoim sklepie i wchodzą w interakcje z Twoimi postami. Odpowiadanie na komentarze może się przydać, jeśli chodzi o budowanie reputacji Twojej marki. Jeśli masz czas, staraj się również być na bieżąco z wiadomościami z mediów społecznościowych. Im więcej interakcji, tym więcej osób będzie chciało dalej o Tobie pisać.
Klienci często zwracają się do mediów społecznościowych, gdy potrzebują wsparcia klienta, więc staraj się zwracać uwagę na użytkowników, którzy potrzebują Twojej pomocy.
Aby wygenerować własny ruch z Facebooka, lub innych mediów społecznościowych, należy pamiętać o kilku rzeczach:
- Przyciąganie ruchu w mediach społecznościowych wymaga zaangażowania. Oznacza to, że jeśli jesteś dużą firmą, możesz zarządzać tym na różnych platformach. Jednak małe firmy powinny prawdopodobnie wybrać najbardziej lukratywną platformę dla siebie i skupić się na niej.
- Ponieważ media społecznościowe stanowią pomost między biznesem a konsumentem, są idealnym miejscem do uzyskania informacji zwrotnej. Wielu klientów będzie przychodzić do Ciebie na media społecznościowe i zadawać pytania. To idealny moment na zbudowanie relacji z klientem i pozytywnego wizerunku marki. To z kolei przyczyni się do zwiększenia ruchu w przyszłości.
- Wpisy w mediach społecznościowych powinny być wpisami sprzedażowymi. Powinny one promować produkty i markę, nie sprawiając przy tym wrażenia nachalnych. Wezwania do działania nadal powinny być uwzględniane, ale muszą one oferować coś klientowi, np. promocję lub pozytywny przekaz. Celem może być napędzanie zaangażowania i ruchu, ale musi to być zrobione poprzez dbanie o klientów marki.
Dodatkowa wskazówka: Połącz swoje relacje z Instagrama z Twoim sklepem
Czy wiesz, że możesz dodać swoje relacje z Instagrama do swojego sklepu Shopify? Aplikacje, jak Storypop pozwalają na osadzenie Twoich relacji z Instagrama na stronie Shopify.
5. Kody rabatowe i oferty
Kody rabatowe pomagają zwabić klientów do Twojego sklepu nie tylko po to, by przeglądali strony, ale także by kupowali. Oferty specjalne mogą być również wykorzystywane z ankietami i innymi narzędziami, które pozwalają na lepsze zrozumienie klientów. Ta metoda może pomóc przyciągnąć nowych klientów lub przynajmniej pomóc Ci zebrać więcej informacji na temat tego, dlaczego ktoś jest lub nie jest zainteresowany.
Ogólnodostępne oferty również zwiększają zainteresowanie kupujących i mogą przekonać ich do pozostania w pobliżu, przejrzenia Twojego sklepu i ostatecznie dokonania zakupu. Liczby pokazują, że zachęcanie kupujących rabatami działa: 57% kupujących, którym zaoferowano rabat, dokonało pierwszego zakupu w danej marce.
Pasek na górze stron internetowych Missguided daje kupującym znać, że szanse na znalezienie poszukiwanej rzeczy w dobrej cenie są wysokie.
Podczas tworzenia strategii rabatowej należy pamiętać o następujących kwestiach:
- Co chcesz osiągnąć? Czy jest to sprzedaż określonego przedmiotu, pobranie Twojej aplikacji, przyciągnięcie powracających klientów, itp.
- Korzystaj ze zniżek w sposób strategiczny, tak aby stanowiły wartość dodaną do Twojej marki, a nie odwracały od niej uwagę.
- Upewnij się, że Twoje rabaty przyczyniają się do osiągnięcia Twoich celów w zakresie zysku.
Przyjrzyjmy się kilku sposobom, w jaki możesz realizować swoje rabaty.
Konkursy i giveaway
Możesz także napędzać emocje poprzez tworzenie konkursów i giveaway. Ułatw kupującym zadanie, wystarczy, że podadzą swój e-mail lub wypełnią krótki formularz. Dodatkową korzyścią z konkursów jest to, że 54% uczestników dzieli się nimi w sieci.
W tym przykładzie firma jubilerska Albert's stworzyła konkurs z okazji Walentynek.
Aby wziąć udział w konkursie, uczestnicy musieli wypełnić krótki formularz i przesłać zdjęcie z ukochaną osobą. O zwycięstwie decydowała liczba otrzymanych przez nich głosów.
Inną powszechnie stosowaną metodą jest stworzenie postu na Instagramie, który instruuje obserwujących, aby oznaczyć 3 przyjaciół lub ponownie udostępnić go w swoich relacjach, aby mieć szansę na wygranie pakietu z Twoimi produktami. Giveaway są świetnym sposobem na zdobycie większego ruchu, obserwujących i ekspozycji marki.
Rabaty czasowe
Nikt nie chce przegapić dobrej oferty. Wyraźnie zaznacz, kiedy zniżka się zaczyna i kończy (np. baner na Twojej stronie internetowej) i wyślij przypomnienie do swoich klientów, że czas się kończy. Firma Bath & Body Works jest tego doskonałym przykładem, jeśli chodzi o ich roczną i półroczną wyprzedaż. Klienci sklepów wiedzą o nich i czekają na nie co roku.
6. Zostań profesjonalistą w e-mail marketingu
E-maile są podstawą marketingu. Kupujący są znużeni pułapkami sprzedaży, ale dobrze opracowany e-mail może mieć pozytywny wpływ. Jest to również sposób, aby utrzymać zaangażowanie ludzi Twoją firmą po dokonaniu zakupu.
Spraw, aby e-mail był korzystny dla Twoich czytelników. Oznacza to dostarczanie istotnych informacji, prezentowanie produktów w angażujący sposób i kreatywność. Jest to element budowania świadomości marki i tworzenia świata, w którym kupujący mogą się znaleźć.
Możesz nawet stworzyć swoje e-maile bezpośrednio w Shopify. Mają szablony, które możesz wybrać lub z których możesz czerpać inspirację. Wiedza o tym, kim są Twoi klienci sprawi, że maile nie będą wymuszone, ale naturalne.
Nie każdy e-mail będzie pasował do każdego klienta. Dlatego warto tworzyć grupy, aby lepiej dopasować, kto co widzi. Upewnij się, że nie spamujesz ludzi na swojej liście mailowej. Pokaż wyraźny sposób subskrypcji i rezygnacji z subskrypcji.
Wysyłając regularne newslettery do obecnych klientów, możesz mieć pewność, że wiedzą oni o wszelkich aktualizacjach w Twoim sklepie. Jeśli jest to nowy produkt, może to zwiększyć zarówno ruch na stronie, jak i sprzedaż.
Ponadto, jeśli obecni klienci są informowani o aktualizacjach, mogą rozpowszechniać informacje o Twoim sklepie.
Główna korzyść - Utrzymanie obecnych klientów na bieżąco z tym, co jest w Twoim sklepie, a zatem ma tendencję do utrzymania istniejącego poziomu ruchu na takim samym poziomie.
7. Umieszczanie linków poprzez pisanie gościnnych postów
Podszlifuj swoje umiejętności networkingowe i dotrzyj do autorów blogów z tej samej niszy co Ty. Zaoferuj pisanie gościnnych postów lub nawet wypowiedzi ekspertów w zamian za linkowanie do Twojej strony.
Jest to świetna okazja do budowania relacji z ludźmi z Twojej branży i zapewnienia możliwości rozwoju Twojej marki w przyszłości. Otwórz tę samą możliwość dla tych blogów, aby utrzymać wzajemne korzyści w przyszłości.
Kilka wskazówek, o których warto pamiętać:
- Wnieś swój unikalny głos i punkt widzenia do wpisu
- Upewnij się, że to, co piszesz jest wysokiej jakości
- Używaj linków mądrze
- Bądź zaznajomiony z wymaganiami bloga
Wraz z przyciągnięciem nowych klientów do Ciebie, będziesz również budować wiarygodność dla swojej firmy, a także korzystać z rankingu SEO z dodatkowych linków.
Chcesz zacząć publikować gościnne wpisy? Oto, co należy zrobić:
- Twoim celem jest uzyskanie ruchu do Twojej strony Shopify, więc szukaj blogów, które już mają dużo obserwujących.
- Poszukaj w sieci blogów, które w jakiś sposób są związane z Twoją niszą lub branżą. Jeśli sprzedajesz sprzęt muzyczny, Twoje wyszukiwanie może wyglądać tak: sprzęt muzyczny wytyczne dotyczące postów gościnnych.
- Stwórz listę lub arkusz kalkulacyjny blogów, które znajdziesz i kontakt w mediach społecznościowych lub e-mail właściciela (LinkedIn też się do tego nada).
- Znajdź miejsce, gdzie możesz przesłać swoje posty, upewnij się, że jesteś zaznajomiony z wytycznymi każdego bloga i bierz się do pracy. Często strona z wytycznymi strony będzie oferować adres e-mail, na który można je wysłać.
- Każdy wpis, który piszesz powinien być unikalny.
- Mądrze wybieraj swoje linki.
8. Przyciągaj darmowy ruch do swojego sklepu dzięki wymianie reklam
Darmowa wymiana reklam to świetny sposób na wymianę ekspozycji z innymi firmami. Możesz nawet zainstalować tę aplikację na Shopify dla łatwej integracji tej metody.
Jak to działa?
Korzystając z aplikacji takich jak Free traffic Exchange możesz hostować reklamy na swojej stronie, a w zamian inne sklepy będą pokazywać Twoje reklamy na swojej. Reklamy te nie powinny być zbyt rozpraszające dla kupujących, ponieważ pojawiają się one w dolnej części ekranu, mogą pojawić się w dowolnym momencie, i trwają tylko 30 sekund.
9. Zaawansowana taktyka ekspercka: Tworzenie przedpremierowych stron produktowych dla dużych, nadchodzących wydań produktów
Nietypową taktyką marketingową, którą stosujemy w MightySkins.com jest tworzenie przedpremierowych kategorii i stron produktowych dla dużych, nadchodzących premier produktów, takich jak iPhone, Oculus Quest 2 i Playstation 5. Może to być strona pre-order lub po prostu strona ze szczegółami produktu, ale jeśli można uzyskać pre-order lub e-mail rejestracyjny do wysyłania powiadomień w magazynie, to jest najlepsze dla konwersji.
Ze względów SEO, im wcześniej strona zostanie utworzona, tym szybciej Google ją zaindeksuje, nada jej odpowiednią rangę i prześle ruch organiczny. Będąc jednym z pierwszych w swojej branży, który ma stronę możesz uzyskać autorytet strony, zwłaszcza jeśli przyciąga linki i udostępnienia przed wszystkimi innymi, co może być kluczowe w uzyskaniu i utrzymaniu #1 rankingu dla konkurencyjnej frazy.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
5 sposobów na kierowanie płatnego ruchu do Twojego sklepu Shopify
1. Prowadzenie płatnych kampanii reklamowych w mediach społecznościowych
Pierwszym krokiem w płatnych reklamach społecznościowych jest określenie, gdzie znajdują się Twoi potencjalni klienci. Każda platforma ma swój własny, unikalny cel i korzyści. Możesz nawet zdecydować się na więcej niż jedną.
Reklamy na Facebooku
Jedną z zalet korzystania z reklam na Facebooku jest to, że można kierować je do konkretnych typów odbiorców. Załóżmy, że sprzedajesz wysokiej klasy meble biurowe, a Twoim przeciętnym klientem są kobiety w wieku 35-40 lat, które interesują się minimalistycznym designem i programowaniem. Możesz skierować się do tego konkretnego profilu użytkownika i zwiększyć swoje szanse na kliknięcia i sprzedaż.
Kolejną zaletą jest to, że Facebook oferuje wiele rodzajów formatów reklam (pojedyncze zdjęcie, karuzela, wideo, itp. ). dzięki czemu Twoje reklamy nie będą przeszkadzać użytkownikom. Jeśli będą zrobione dobrze, to będą pasować do ich feedu i przyciągną ich zainteresowanie.
W tym przykładzie, kliknięcie na przedmiot prowadzi bezpośrednio do strony, na której użytkownik może dokonać zakupu.
Powiązane: sprawdź tych 5 wskazówek ekspertów dla reklam Google i reklam na Facebooku dla właścicieli sklepów Shopify
Reklamy na Instagramie
W 2020 roku Instagram wprowadził dość dużą zmianę w swoim interfejsie, która jeszcze bardziej podkreśliła nacisk na zakupy. Teraz w dolnej części aplikacji znajduje się zakładka z zakupami, w której znajdują się artykuły ze sklepów, które użytkownicy już śledzą, a także te, którymi mogą być zainteresowani.
Jeśli sprzedajesz biżuterię, odzież, wystrój domu lub inne produkty lifestylowe, to reklamy na Instagramie są doskonałym sposobem sprzedaży. Możesz nawet podlinkować swój sklep, aby Twoje reklamy i posty stały się możliwe do kupienia.
Reklamy na Pinterest
Pinterest to kolejna platforma o dużej zawartości wizualnej. Użytkownicy przeglądają aplikację, gdy szukają inspiracji dla wszystkich dziedzin swojego życia. Możliwe jest również, aby Twoje reklamy były dostępne do kupienia, a kiedy ludzie wypróbują Twój produkt, mogą dodać swoje własne zdjęcie, aby uzyskać dodatkową warstwę promocji w prawdziwym życiu.
Wskazówka: zoptymalizuj swoje kanały danych, aby uzyskać maksymalne wyniki.
Oczywiście, nie mogliśmy pominąć tej kwestii. Zoptymalizowane kanały produktowe są również istotne dla sukcesu reklam na mediach społecznościowych. Sprawdź tą analizę przypadku, jak wykorzystać feed Google do sprzedaży na Facebooku i Instagramie.
2. Reklama płatna za kliknięcie (PPC)
Regularne zakupy i reklamy tekstowe będą również korzystne dla Twojego sklepu Shopify. Skupimy się tutaj na Google Ads, które są zazwyczaj najbardziej popularne, ale na innych stronach, takich jak Bing mogą być kupujący.
Możesz rozpocząć reklamę w Google Shopping bezpośrednio poprzez swoje konto Shopify lub poprzez integrację z zewnętrznym narzędziem optymalizacyjnym, takim jak DataFeedWatch.
Tak czy inaczej, istnieją ważne elementy danych o produktach, które należy poprawić, aby uzyskać optymalne wyniki. W przypadku wątpliwości co do nazw atrybutów feedu, możesz sprawdzić nasz artykuł o tym, jak dopasować pola Shopify dla atrybutów Google Shopping.
- Tytuły
- Opisy
- Obrazy
- Cena
- GTIN
Możesz użyć tych samych atrybutów (z wyjątkiem obrazów), aby zoptymalizować swoje reklamy wyszukiwania Google.
3. Współpraca z influencerami i ambasadorami marki
Nieco nieszablonowym sposobem na zwiększenie ruchu na stronie jest wykorzystanie influencerów. Wykorzystując influencerów, celem jest przyciągnięcie ruchu poprzez zwiększenie świadomości marki. Wykorzystanie influencera idealnie wygeneruje więcej wizyty w sklepie i większą sprzedaż, ponieważ jego opinia liczy się dla tych, którzy się na nim wzorują.
Wielu influencerów używa mediów społecznościowych jako swojego głównego narzędzia marketingowego. Influancerzy z Instagrama i Youtube są najbardziej opłacalnymi opcjami dla marek eCommerce, ponieważ są bardziej wizualni.
- Pakiety PR (Public Relations) - darmowe, wyselekcjonowane pudełko, które zazwyczaj prezentuje Twoją markę w unikalny sposób. Są one świetne, gdy chcesz, aby słowo na temat nowej linii rozniosło się, zwłaszcza przy wzroście popularności wideo z unboxing.
- Posty sponsorowane - Obecnie na Instagramie jest ponad 14 milionów postów sponsorowanych (z hashtagiem #ad). Są one stosowane we wszystkich rodzajach produktów, od urody przez pielęgnację, aż po suplementy diety. Działa to w ten sposób, że marka płaci influencerowi za post, w którym pokazuje on, jak używa danego produktu. Zazwyczaj istnieją dość ścisłe wytyczne, aby użytkownicy byli świadomi, że jest to płatna treść.
- Przejęcie mediów społecznościowych - zainteresuj swoją marką już istniejącą grupę odbiorców. Często działa to w ten sposób, że ktoś przejmuje Twoje relacje na mediach społecznościowych (na Facebooku lub Instagramie) i zamieszcza treści przez cały dzień. Zwolennicy tej osoby będą prawdopodobnie obserwować także Ciebie, aby zobaczyć, co oni robią.
Jak znaleźć odpowiednich influencerów:
- Dowiedz się, gdzie są Twoi klienci. Jeśli Twój influencer pisze o Twoich produktach na Twitterze, ale Twoi klienci korzystają głównie z Instagrama, to nie będzie to korzystne.
- Zdecyduj, ile jesteś gotów zapłacić za post i jaki jest Twój całkowity budżet, wliczając w to wszelkie darmowe rzeczy, które będziesz im wysyłał. W ten sposób zawęzisz swoją pulę poszukiwań.
- Spróbuj wyszukać hashtagi, które odnoszą się do Twoich celów lub kampanii. Przyjrzyj się ich liczbie obserwujących i zaangażowaniu. Influencerzy z 3k-5k obserwujących powinni być najłatwiejsi do rozpoczęcia współpracy.
- Rozpoczęcie kampanii z influencerem jest zazwyczaj tak proste, jak nawiązanie z nim kontaktu poprzez media społecznościowe i uzgodnienie, czego obie strony oczekują. Stwórz szablon wiadomości z informacją kim jesteś, ofertą startową i adresem e-mail, na który mogą odpowiedzieć, jeśli są zainteresowani.
- Alternatywnie, istnieją różne platformy, które dają Ci darmowy i łatwy dostęp do najlepszych influencerów w Twojej branży.
Należy upewnić się, że influencer, którego zdecydujesz się wykorzystać, odzwierciedla wartości Twojej marki i kampanii. Sprawdź, czy podzielają Twoje cele i mają odbiorców, do których chcesz dotrzeć. Ogólnie rzecz biorąc, można uzyskać dobry pomysł na to wszystko, patrząc na ich treści przed współpracą.
Jeśli nie masz budżetu, aby zapłacić wysokiej rangi influencerom za posty, możesz wybrać ambasadora marki. Może to działać na kilka sposobów i zależy od umowy, którą zawrzesz.
Posiadanie specyficznego dla marki hashtaga to świetny sposób na znalezienie potencjalnych ambasadorów. Mogą to być osoby, które autentycznie kochają Twoją markę, już używają Twoich produktów i chcą o nich opowiedzieć. Płatność może być tak prosta jak repost lub wysłanie im darmowych produktów, w ramach podziękowania.
O ile współpraca z influencerami może być jednorazowa, o tyle ambasadorzy marki często zostają z marką na dłużej.
4. Sponsorowanie podcastu
Podcasty stały się sposobem na zarabianie pieniędzy przez prowadzących audycję. Dzieje się tak za sprawą marek sponsorujących dany odcinek. Zazwyczaj prowadzący show weźmie "komercyjną" przerwę i naturalnie opowie o Twoim produkcie lub przeczyta kopię reklamy, które zostały mu dostarczone.
Następnie tworzysz unikalny link do odwiedzenia przez słuchaczy podcastu, często prowadzi on do specjalnej zniżki na Twoje produkty. W ten sposób można wykorzystać zaufanie, które już zostało wypracowane przez podcast i jego słuchaczy.
Oto kilka faktów o podcastach:
- Istnieje ponad 1 750 000 (miliona!) show
- W 2021 roku będzie istniało ponad 43 miliony odcinków
- 50% gospodarstw domowych w USA jest fanami podcastów
Nie musisz koniecznie targetować podcastu, który jest związany z Twoimi produktami, ale najlepiej jest wybrać podcast o podobnej demografii do Twoich klientów. Mogą to być grupy wiekowe lub ogólne zainteresowania.
Członek zespołu Ahrefa napisał interesujący post na Medium o ich drodze do sponsorowania podcastów i o tym, jak zrobić to dobrze.
5. Przenieś się offline
Pamiętaj, że możesz sprzedawać swoje przedmioty za pośrednictwem Shopify również osobiście. Shopify POS Lite jest dostępny dla wszystkich planów, więc możesz eksperymentować z ustawieniem stoiska na targach lub wystawie i rozdawać wizytówki, naklejki itp. z informacją o Twojej stronie internetowej. Jeśli sprzedajesz zabytkowe lub unikatowe przedmioty, to zdecydowanie może to być warte Twojego czasu.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
9 Powodów niskiego ruchu do sklepu Shopify
Niski ruch do sklepu Shopify jest jedną z głównych przyczyn braku sprzedaży. Ale jakie są główne przyczyny tak małego ruchu? Sprawdź, czy rozpoznajesz któryś z tych potencjalnych obszarów problemowych i jak je naprawić.
Targetowanie niewłaściwej grupy demograficznej
Badania są ważne dla zapewnienia, że Twój sklep będzie odwiedzany przez wielu użytkowników. Jeśli Twoje reklamy docierają do niewłaściwej grupy demograficznej, to ludzie albo zdecydują się początkowo nie klikać na nie, albo odbiją się od Twojego sklepu. Tak czy inaczej, rezultat dla Ciebie jest zły. Dlatego zawsze należy upewnić się, że wiesz, do kogo i kiedy kierować swoje działania.
Rozwiązanie: Odkryj, kim dokładnie są Twoi klienci. Możesz to zrobić poprzez ankiety lub znalezienie postów na temat Twoich produktów w mediach społecznościowych. Śledź swoje dane i jakie zmiany w targetowaniu reklam wprowadziłeś, kiedy nastąpił wzrost lub spadek współczynnika klikalności (CTR) i/lub współczynnika odrzuceń.
Słaba jakość zdjęć w reklamach
Reklamy to świetny sposób na generowanie ruchu do Twojego sklepu Shopify. Jednak, jeśli zdjęcie w reklamie jest niejasne lub w jakikolwiek sposób mylące, ludzie mogą być zniechęceni do niej. Zamiast tego mogą nawet wybrać produkt konkurencji. Dlatego dobra jakość obrazu jest niezbędna.
Rozwiązanie: Przetestuj swoje obrazy. Na przykład, zdjęcia lifestylowe mogą lepiej trafić do klientów niż zdjęcia stockowe.
Niska jakość feedu
Kanały danych to pliki zawierające określone informacje o produktach z Twojego sklepu. Dzięki nim możesz na bieżąco aktualizować swoje sklepy i reklamy oraz maksymalnie wykorzystać ich potencjał.
Niska jakość feedu może poważnie utrudnić sukces sklepu Shopify. Słaby feed może nie zawierać opisu produktu, reklamować produkty niedostępne w magazynie lub mieć jeden wariant reklamowany jako inny. Wszystkie te rzeczy mogą przyczynić się do niskiego ruchu, klienci będą mniej przekonani co do reklamowanego produktu, jeśli w ogóle zobaczą reklamę.
Rozwiązanie: Poświęć czas na optymalizację kanałów danych lub, aby zaoszczędzić czas, rozważ użycie aplikacji innej firmy, takiej jak DataFeedWatch, aby wykonać to zadanie.
Brak wezwania do działania
Brak wezwania do działania może prowadzić do tego, że klienci po prostu nie będą angażować się w promocje czy reklamy. W związku z tym, mogą oni pominąć Twój produkt i sklep.
Rozwiązanie: Jest to kolejny świetny obszar, który można zrobić testy A/B, aby znaleźć to, co działa najlepiej dla swoich produktów.
Brak oczywistych linków do mediów społecznościowych
Żadne media społecznościowe nie prowadzą do sklepu Shopify. Wielu klientów woli kontaktować się z firmami za pośrednictwem mediów społecznościowych, aby zadawać pytania dotyczące produktów lub usług. Jeśli media społecznościowe marki nie są widoczne, mogą zdecydować się przejść dalej i nie kupować u Ciebie.
Rozwiązanie: Dodaj ikony mediów społecznościowych na swojej stronie Shopify, które łączą się z Twoimi profilami. Aktualizuj swoje strony społecznościowe za pomocą świeżych treści, które prezentują Twoje produkty.
Brak stron kontaktowych i informacyjnych
Podobnie jak w przypadku mediów społecznościowych, jeśli nie ma informacji o marce, kupujący mogą nie mieć zaufania do firmy. Przyczynia się do tego również brak możliwości skontaktowania się z nią. Jednocześnie nie pozwala klientom na zadawanie pytań i pozostawia znaczną lukę pomiędzy marką a konsumentem.
Rozwiązanie: Stwórz łatwo dostępny formularz kontaktowy lub spraw, aby Twój adres e-mail był widoczny dla kupujących. Powinieneś również stworzyć angażującą stronę "O nas", która przekaże kim jesteś i jaka jest historia Twojej marki.
Brak polityki zwrotów
Jest to generalnie zła praktyka biznesowa. Klienci po prostu nie będą ufać sklepowi, który nie ma polityki zwrotów.
Rozwiązanie: Stwórz jasną, uczciwą politykę zwrotów i dodaj link, który może być łatwo znaleziony przez klientów.
Brak menu nawigacyjnego na stronie
Brak menu nawigacyjnego może utrudnić poruszanie się po stronie, a tym samym zniechęcić klientów do odwiedzania stron produktowych. Tym samym zmniejszając ruch i sprzedaż.
Rozwiązanie: Zapoznaj się z tym, jak działa menu nawigacyjne Shopify i zorganizuj swoje produkty w sposób, który jest intuicyjny.
Ogólnie słabo zaprojektowana strona
Źle zaprojektowana strona może się wolno ładować. Może to prowadzić do wysokiego współczynnika odrzuceń, ponieważ klienci tracą cierpliwość.
Rozwiązanie: Skorzystaj z motywów Shopify, aby stworzyć piękną, przyciągającą wzrok stronę.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Podsumowanie
Ponieważ konkurencja wciąż rośnie, ważne jest, aby pamiętać o swojej strategii marketingowej, jeśli chodzi o sklep Shopify. Wygenerowanie odpowiedniego ruchu będzie motorem sukcesu Twojego sklepu.
Pamiętaj, aby budować swoją strategię w oparciu o własny budżet i badania. Pozwoli to na uzyskanie najbardziej opłacalnej reklamy, przy jednoczesnym przyciągnięciu największej liczby potencjalnych klientów. Aby jeszcze bardziej zmaksymalizować swój potencjalny ruch. Kontroluj to, co dzieje się w twoim feedzie - aktualizuj go w razie potrzeby i wykorzystuj produkty przynoszące najwięcej dochodów.