Janelvi Dávila
Mieliśmy wiele wyzwań
W pierwszej kolejności kampania była realizowana w taki sposób, że była reklamowana tylko na poziomie ogólnym przez marki i modele.
- Pierwsze wyzwanie polegało na pozycjonowaniu całego inwentarza w sposób zautomatyzowany z cechami i atrybutami każdego dostępnego samochodu. Na przykład, jeśli patrzymy na Mitsubishi Katana, to istnieje w modelach 4x4 lub 4x2 oraz innych rodzajach odpowiednich modeli.
- Jako drugie wyzwanie uznaliśmy lukę pomiędzy dostępnymi zapasami a zapasami, które mają być reklamowane. Problem ten pojawił się, ponieważ reklamy były realizowane ręcznie. Aby nie marnować zasobów na te, niedostępne w magazynie, ważne było, aby efektywnie wykorzystać budżet i reklamować tylko te samochody, które były dostępne w magazynie. Dzięki temu udało nam się zaoszczędzić zarówno na inwestycjach w media reklamowe, jak i w zespół zasobów.
- Ostatnim wyzwaniem było posiadanie ograniczonego budżetu przy jednoczesnej potrzebie uzyskania jak największego zwrotu. Trzecie wyzwanie polegało na pokryciu jak największej ilości zapasów. Celem było uzyskanie optymalnego udziału w rynku w odpowiednich wyszukiwaniach, zarówno dla marki, jak i dla kategorii, którą pozycjonowała.
Rozwiązanie zostało podzielone i wdrożone w trzech krokach:
- Pierwszym z nich była innowacja i wdrożenie systemu przekazywania danych dla przemysłu, który nie jest przyzwyczajony do tego rodzaju rozwoju.
Opracowano i wdrożono materiał zawierający dostępny wykaz, który posłużył jako wskazówka do aktualizacji dostępnego wykazu. - Drugim etapem rozwiązania było wykorzystanie aplikacji DataFeedWatch do tworzenia i wdrażania automatycznych reklam w wyszukiwarce Google i innych sieciach.
- Trzeci punkt skupił się na znaczeniu i wartości tablic produktów, nadając jej automatyczną aktualizację, z zamiarem utrzymywania zapasów dostępnych pojazdów na bieżąco i tworzenia reklam w wyszukiwarkach według tych parametrów.
Otrzymane wyniki
Od pierwszego miesiąca zaczęły być widoczne niesamowite wyniki i natychmiastowa poprawa. Pozostało to niezmienne w krótkim okresie, gdzie mogliśmy zaobserwować niezwykły sukces DataFeedWatch, Norte Digital LATAM i lidera branży motoryzacyjnej. Niektóre z wyników wliczają:
Wzrost kliknięć: 66%
Wzrost CTR: 43%
Spadek CPC: 31%
Wzrost konwersji: 620%
Spadek CPL: 430%
Wzrost współczynnika konwersji: 220%.
- Wartość w CLP
→ 1 CLP = 0.0011 € - DFW okres implementacji, grudzień 2018 r.
- Wartości uzyskane w okresie od października 2018 r. do marca 2019 r.
Obserwowaliśmy również wzrost ruchu, utrzymując ten sam budżet przez okres 9 miesięcy.
Obniżenie kosztu za lead.
- Wartość w CLP
→ 1 CLP = 0.0011 €
- DFW okres implementacji, grudzień 2018 r.
- Wartości uzyskane w okresie od października 2018 r. do marca 2019 r.
Wzrost miesięcznej konwersji
- DFW okres implementacji, grudzień 2018.
- Wartości uzyskane w okresie od października 2018 r. do marca 2019 r.
- Dla łącznych okresów przed- i po-wdrożeniowych DFW przyjmuje się wzrost konwersji o 620%, a nie jednomiesięczny przyrost.
% konwersji.
- DFW okres implementacji, grudzień 2018.
- Wartości uzyskane w okresie od października 2018 r. do marca 2019 r.
O Norte Digital:
Norte Digital LATAM jest jedną z głównych agencji wykonawczych w regionie Ameryki Łacińskiej, która jest obecna na głównych rynkach regionu, obsługując ponad 40 000 kont na całym terytorium. Norte Digital LATAM wypracowała wysoki poziom wiedzy specjalistycznej w zakresie zarządzania platformami cyfrowymi, posiadając ponad 250 certyfikatów i 20 aktywnych specjalizacji w zakresie mediów cyfrowych. Poza wysokim kapitałem technologicznym opracowanym w celu zasilenia kampanii cyfrowych, zarządza zautomatyzowaniem, optymalizacją i skalowaniem kampanii swoich klientów.