Wykluczające słowa kluczowe i ustawienia priorytetów w Zakupach Google

negatywne-slowa-kluczowe

Wiesz, dlaczego Zakupy Google stanowią 50% całkowitego budżetu Adword? Ponieważ działają. Dla wielu sprzedawców Zakupy Google są głównym elementem ich strategii e-commerce. 

Nic dziwnego, gdy weźmie się pod uwagę doskonałe wyniki, które często zapewniają Zakupy Google, a także wszystkie nowe funkcje, które Google regularnie wprowadza. Reklamy w Zakupach Google stanowiły 16,1% sprzedaży e-commerce w 2016 r.

Wiele rzeczy wpływa na samą usługę Zakupów Google oraz na to, jak handlowcy mogą z wykorzystywać na swoją korzyść: €2.4bn grzywny dla Zakupów Google, Retail Shopping on Display albo przycisk zakupu (Google Buy Button). 

Chociaż nie możesz kontrolować wpływu, jaki te wydarzenia mają na usługi i funkcje Google, możesz skupić się na tym, jak zdobyć pełną kontrolę nad wszystkim w swojej kampanii produktowej.

Dzisiaj zastanowimy się nad tym, jak używać wykluczających się słów kluczowych oraz ustawień priorytetów w Zakupach Google. 

 

Wykluczające słowa kluczowe i ustawienia priorytetów

Zwiększ ruch na wyszukiwanych hasłach o wysokiej wartości w Zakupach Google, wykorzystując związek między ustawieniami priorytetów a wykluczającymi słowami kluczowymi. Strategię tę zasugerował Jim Vaillancourt, ekspert ds. Zakupów Google i właściciel w Lionhurst w naszym podsumowaniu: 12 ekspertów z agencji udziela porad na temat Zakupów Google

Zobaczmy, jak powiązać wykluczające słowa kluczowe z ustawieniami priorytetów:

1. Potrój kampanię Zakupów Google i przypisz unikalne ustawienie priorytetu każdej nowej kampanii: wysoki, średnii i niski.
2. Zmień maksymalne CPC, aby były najwyższe w kampanii o niskim priorytecie i odwrotnie.

 

piorytet-kampanii-zakupy-google

3. Na koniec dodaj inny zestaw wykluczających słów kluczowych do każdej kampanii. 

Utwórz trzy koszyki wykluczających słów kluczowych: wyszukiwane hasła o wysokiej skuteczności, wyszukiwane o średniej wydajności i złe wyszukiwane hasła, w których nigdy nie chcesz, aby Twoje reklamy były wyświetlane.

4. Następnie sparuj ustawienia priorytetów z trzema koszykami wykluczających słów kluczowych: 

piorytet-kampanii-negatywne-slowa-kluczowe

  • Wykluczające słowa kluczowe w kampanii o wysokim priorytecie: wyszukiwane hasła o wysokiej wydajności, wyszukiwane hasła o średniej wydajności i niepoprawne hasła; 
  • Wykluczające słowa kluczowe w kampanii o średnim priorytecie: wyszukiwane hasła o wysokiej wydajności i niepoprawne hasła; 
  • Wykluczające słowa kluczowe w kampanii o niskim priorytecie: niepoprawne hasła.

Wróć na górę strony lub

 

Wykluczające słowa kluczowe w Zakupach Google

Kampanie w Zakupach zwykle przyciągają wiele zapytań o długim/średnim ogonie, dlatego najlepszym sposobem na dodanie wykluczających słów kluczowych jest połączenie danych z wielu wyszukiwanych haseł zawierających określone słowa kluczowe i niezapewniających wystarczających wyników. 

ZoobGear, na przykład, był w stanie zwiększyć ROAS w kampaniach Zakupów Google o 178% i obniżyć koszty poprzez wykrycie przegrywających słów kluczowych o wysokiej gęstości w raporcie wyszukiwanego hasła. Szukali powtarzających się wzorców i zachowań wyszukiwania, które nie doprowadziły do sprzedaży. Ich wyniki mówią same za siebie:

Przed wykluczeniem przegrywających słów kluczowych – okres 30 dni:

roi-przed

Po wykluczeniu przegrywających słów kluczowych – Następne 30 dni:

roi-po

 

Istnieje wiele wskazówek, o których należy pamiętać, jeśli chodzi o wykluczające słowa kluczowe w kampaniach: 

  1. Używaj udostępnionej biblioteki: chcesz zaoszczędzić sobie kłopotu z dodawaniem każdego wykluczającego słowa kluczowego do każdej kampanii, gdy termin nie dotyczy żadnego konta? Korzystanie z list wykluczających słów kluczowych umożliwia przypisywanie list do kampanii, co pozwala aktualizować je w jednym centrum, dzięki czemu możesz zaoszczędzić dużo czasu. 
  2. Użyj 'list startowych': są to listy, które zwykle blokują warunki, które rzadko są przydatne w jakiejkolwiek kampanii. Takie terminy obejmują „oferty pracy”, „darmowe” itd.  
  3. Zrozum różnicę między typami dopasowań. Tak, typy dopasowania dotyczą również słów wykluczających. Ich złe zrozumienie może stanowić różnicę między blokowaniem nieistotnego terminu lub zatrzymaniem wyświetlania produktu. Jeśli nie masz pewności, przeczytaj więcej na stronie PPC hero.

Aby pomóc Ci znaleźć i wykluczyć warunki, których nie chcesz wyświetlać, dostępne są narzędzia, które pomogą Ci zautomatyzować ten proces. Jeśli Twój budżet na to pozwoli, istnieją płatne narzędzia, takie jak te oferowane przez AdWords Robot. Przy bardziej ograniczonym budżecie, sprawdź te wskazówki od Wordstream: ‘Jak znaleźć wykluczające słowa kluczowe za darmo’?

Wróć na górę strony lub

 

Dokładnie ustal swoje priorytety

Gdy reklamujesz ten sam produkt w tym samym miejscu w tym samym czasie w różnych kampaniach, zdecydowanie zalecamy ustawienie priorytetu kampanii, aby Google wiedział, który produkt kampanii ma zostać wyświetlony podczas procesu aukcji.

Twoje kampanie rozpoczną się od automatycznego ustawienia „niskiego priorytetu”. Stąd możesz przestawić go na Średni lub Wysoki.

Search Engine Land opisują różne sposoby na ustawianie priorytetów w kampaniach reklamowych i omawiają niektóre z ich najlepszych wyników, które obejmują następujące pomysły dotyczące piorytetu kampanii w Zakupach Google.

piorytet-kampanii-zakupy-google2

Promocje/Zwykłe/Markowe

Ta konfiguracja ma na celu priorytetowe traktowanie przedmiotów promocyjnych. 

Na przykład istnieją dwie kampanie, obie z tym samym przedmiotem w środku. Jedna kampania to kampania wyprzedażowa, która wyświetla przedmiot po obniżonej cenie - pojawi się on jako pierwszy, ponieważ ma wyższy priorytet niż przedmiot niebędący przedmiotem wyprzdaży . Ma to na celu zwiększenie sprzedaży w oparciu o ideę, że ludzie są bardziej skłonni do zakupu przedmiotu na wyprzedaży niż przedmiotu niebędącego przedmiotem wyprzedaży.

Promocje/Najlepsze/Wszystkie produkty

Zwykle działa to, gdy masz wybraną grupę „bestsellerów”. Ustaw konfigurację podobną do powyższego punktu z zestawem o wysokim priorytecie dla artykułów promocyjnych. 

Następnie kampania na średnim poziomie nadała priorytet kolejnym najskuteczniejszym (podział na poziomie identyfikatora przedmiotu). Następnie wszystko inne (niski priorytet) z podziałem na kampanię „wszystkie produkty”.

Długi ogon/Krótki ogon/Markowe

Ta konfiguracja została stworzona, aby częściej wyświetlać PLA osobom na środku ścieżki sprzedaży. Zasadniczo ludzie, którzy już nieco poszperali wiedzą już, czego szukają. Przykład podany przez SEL brzmiał: „ktoś szuka„ maxi czerwonej sukienki w czerwone paski w rozmiarze 8”zamiast „sukienki ”’

Jeśli chodzi o Zakupy Google, warto pamiętać, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania. Co może działać u jednego detalisty, może nie działać u innego. Aby mieć pełną kontrolę nad wszystkim na swoim koncie, musisz wykonać czynności przygotowawcze, aby znaleźć to, co działa.

Wróć na górę strony lub

 

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas