Sprzedawaj więcej, reklamując mniej produktów. Wyklucz nieopłacalne, sezonowe, niedostępne i tanie produkty ze swojego pliku danych, a Twoje zyski pójdą w górę.
Jakość Twojego pliku jest tym, co tworzy lub psuje kampanie reklam z listą produktów.
Wiele napisano o tym, jak ważne jest ciągłe poprawianie jakości pliku danych, a my posuwamy się do stwierdzenia, że jest to pierwsze miejsce, w którym powinieneś zacząć szukać ulepszeń, jeśli chcesz zoptymalizować swoje kampanie.
Dzisiaj omówimy, w jaki sposób wykluczenie niektórych produktów z pliku danych będzie miało znaczący wpływ na jego jakość. Może się to wydawać sprzeczne z intuicją, ale możesz sprzedawać więcej, reklamując mniej produktów. Wszystko, co musisz zrobić, to odfiltrować te, które marnują budżet reklamowy i skupić się na tych, które przynoszą Ci największe zyski.
Aktualizacja dostępności jest ważna dla wszystkich handlowców, ale dla sprzedawców wielokanałowych jest niezbędna. Zaktualizowana dostępność w wielu kanałach zakupów pozwoli uniknąć reklamowania produktów niedostępnych w magazynie, dzięki czemu budżet reklamowy zostanie wydany rozsądniej. Nie wspominając o tym, że Twoi klienci będą mieli lepsze doświadczenia zakupowe.
Odfiltrowywanie produktów sezonowych jest konieczne, jeśli chcesz utrzymać wysoki współczynnik konwersji i zwiększyć efektywność wydatków na reklamę. Oczywiście, możesz sprzedać co nieco, jeśli reklamujesz narty w lecie lub japonki w zimie, ale ten budżet będzie lepiej wydany gdzie indziej.
Niektóre produkty lepiej pominąć w pliku danych, ponieważ ich cena jest tak niska, że najprawdopodobniej CPA będzie wyższe niż marża brutto. Odfiltrowanie z pliku danych produktów o niskiej cenie jest czymś niezbędnym i zajmie Ci tylko kilka sekund, aby ustawić regułę, która je wyklucza.
Zasada Pareto dotyczy Twoich kampanii zakupowych i tylko 20% produktów przyniesie Ci pieniądze, a 80% będzie Cię kosztować. Jeżeli sprzedajesz na wielu kanałach, określenie indywidualnej wydajności Twoich produktów jest prawie niemożliwe, ponieważ większość kanałów nie zapewnia Ci danych na poziomie produktu.
Nawet jeśli w niektórych przypadkach udaje Ci się uzyskać wydajność na poziomie indywidualnym, wykluczenie tych produktów z pliku danych nie jest najlepszą decyzją. Często zdarza się, że produkty działają inaczej w różnych kanałach. Para spodni może gwałtownie lepiej się sprzedawać na Facebooku, ale może mieć kiepską wydajność w Zakupach Google.
Najlepsze rozwiązanie to zidentyfikować wydajność na poziomie produktu na każdym kanale i usunąć tylko produkty, które nie radzą sobie na poszczególnych kanałach.
Załóżmy, że już określiłeś, które produkty chcesz odfiltrować z pliku, a teraz chcesz zacząć tworzyć reguły, aby je wykluczyć. Jeśli te produkty nie mają wielu wspólnych atrybutów, tworzenie reguł dla każdego z nich będzie czasochłonne.
Musisz przejrzeć plik produktów i umieścić wszystkie te produkty na osobnej liście, a następnie utworzyć regułę, która odfiltruje wszystko, co znajduje się na tej liście, na podstawie identyfikatorów.
Co jeśli chcesz połączyć niektóre z powyższych zasad i stworzyć super potężny warunek, który skupi się nie na jednym, ale na kilku atrybutach? Prawdopodobnie zgadłeś i owszem, możesz to zrobić.
Idea polegająca na odfiltrowywaniu produktów z pliku polega na ukierunkowaniu budżetu tam, gdzie ma on największy wpływ i przynosi najwięcej konwersji.
Nie popełniaj śmiertelnego błędu podczas tworzenia pliku i nie zapomnij o tym. Zawsze miej oko na swój plik!