Olga Wojas
Spis treści
Jak działa Shopify
Pola używane na Twoich tablicach Shopify
Początki z tablicami produktów
Typowe błędy na tablicach Zakupów Google, z którymi radzą sobie sprzedawcy
Jak zoptymalizować tablice pod kątem lepszej sprzedaży
Usuwanie nieopłacalnych produktów
Jak najlepiej wykorzystać obrazy
Używanie niestandardowych etykiet do segmentowania produktów
Używanie najlepszych tytułów i opisów danego produktu
Podsumowanie
Jak działa Shopify
Shopify to platforma eCommerce, która pozwala wystawiać listy produktów, a następnie sprzedawać je online. Shopify jest łatwo dostępny i został zaprojektowany tak, aby był łatwy w użyciu dla wszystkich. Niezależnie od ich doświadczenia w sprzedaży online. W Shopify wszystkie produkty mogą być wystawione, a następnie zarządzane. To idealne rozwiązanie, jeśli masz tylko kilka produktów do sprzedania i wszystkie są dość podobne. Jeśli jednak Twój sklep zawiera większy lub bardziej złożony asortyment, skuteczna reklama internetowa może stać się wyzwaniem.
Jeśli chcesz reklamować dużą liczbę produktów ze swojego sklepu Shopify, pomocne może być skorzystanie z rozwiązania do zarządzania tablicami zamiast wysyłania automatycznie eksportowanego katalogu produktów bezpośrednio do kanału.
Z prostego powodu: oprogramowanie do zarządzania tablicami pozwoli ci dostosować i zoptymalizować tablice produktów dla dowolnego wybranego kanału. W tym Zakupów Google, Amazona, Bing, Facebooka, Instagrama, Shopzilla i wiele innych.
Główną zaletą korzystania z usługi stron trzecich jest to, że możesz tworzyć reguły, które zapewnią, że nie zmarnujesz ważnego budżetu reklamowego. Korzystając z surowych, niezoptymalizowanych tablic, łatwo jest przypadkowo zareklamować się w niewłaściwym miejscu, w niewłaściwym czasie, niewłaściwym osobom. Jest to również częściowo spowodowane tym, że każda tablica ma inne wymagania dotyczące swojej tablicy. Przykładem tego jest różnica między Zakupami Google a reklamami produktów na Facebooku. W większości przypadków zaleca się dodanie nazwy marki do tytułu w Zakupach Google. Podczas gdy reklamy na Facebooku będą zawierać Twoją markę w reklamie, niezależnie od tego, czy umieścisz ją w tytule produktu. To znaczy, że możesz go pominąć i wykorzystać wolne miejsce na inne przydatne informacje.
Tworzenie tablic Shopify
Użytkownicy Shopify mają kilka możliwości wygenerowania pliku danych i połączenia go z tablicami zakupowymi.
Bezpośrednie połączenie API - Shopify ma bezpośrednie połączenie z kilkoma kanałami, w tym z Google Merchant Center (GMC). Oznacza to, że dane produktu będą automatycznie wysyłane do GMC i regularnie aktualizowane. Wadą tej metody jest to, że nie wysyłasz zoptymalizowanej tablicy dostosowanej do kanału, ale po prostu dokładne konfiguracje danych produktu, które masz w magazynie.
Eksport - Eksport to ręczna forma ekstrakcji. Bardziej nadaje się do zbiorczego przeglądania danych o produktach niż do wykorzystywania eksportu do celów reklamowych. Zwłaszcza, że eksportowany plik nie jest automatycznie aktualizowany.
Aplikacje stron trzecich - ta metoda zazwyczaj zapewnia największą elastyczność i możliwości skalowania kampanii. Istnieje kilka aplikacji, które pozwalają nie tylko generować, ale także optymalizować tablice pod kątem Zakupów Google i innych kanałów. Niektóre aplikacje są ograniczone tylko do jednego kanału, a niektóre umożliwiają optymalizację tablic dla setek kanałów na całym świecie - takich jak DataFeedWatch.
Pola używane na swoich tablicach Shopify
Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się podłączyć sklep Shopify bezpośrednio do kanału, czy skorzystasz z usługi zarządzania tablicami, zawsze będziesz musiał spełnić wymagania każdego kanału, umieszczając swoje produkty na liście. Oznacza to, że w większości przypadków będziesz potrzebować:
Wymagania kanału |
Standardowe pola Shopify |
Nazwa twojego produktu |
Tytuł |
Cena |
Cena i porównanie_ceny |
GTIN (Potrzebny na Amazonie, jeśli ASIN nie jest dostępny – wcześniej potrzebny dla Google) |
Kod kreskowy lub UPC |
Kategoria (wstępnie zdefiniowana przez kanał, często musi być ustawiona zgodnie z regułami - np. ustaw „Odzież i akcesoria”, jeśli tytuł produktu zawiera „koszula”) |
Google_kategoria_produktu, jeśli jest dostępna |
Szczegóły dostawy (zwykle konfigurowane bezpośrednio na koncie sprzedawcy w kanale) |
Gramy* |
Zdjęcia |
duzy_obraz_1 lub wariant_obrazu |
Opis produktu |
body_html |
Link |
wariant_URL lub URL |
W zależności od rodzaju sprzedawanego produktu dodawanie innych atrybutów tablic może być również przydatne, nawet jeśli są opcjonalne. Dodanie opcjonalnych pól może być korzystne, ponieważ daje to kanałowi lepszy wgląd w to, czym jest twój produkt i dla kogo jest przeznaczony. Prostym przykładem dostosowania tablic do wyszukiwań zgodnych z wysoką intencją zakupów mogą być atrybuty takie jak kolor, materiał i rozmiar produktów odzieżowych. Klienci, którzy są gotowi do zakupu, często mają bardzo konkretne wyobrażenie o tym, czego chcą, a wyszukiwania mogą być tak szczegółowe, jak „jedwabna czerwona sukienka bez pleców z rozcięciem z przodu 38”. Aby zapewnić wyświetlanie reklam tego typu odbiorcom, musisz upewnić się, że tablice zawierają wszystkie odpowiednie dane.
Podstawowe pola w Shopify
Przybliżenie podstawowych pól Shopify, które mogą być przydatne w procesie optymalizacji tablic - oto kilka wartych wspomnienia:
Opis_globalnych_tagów (może różnić się od opisu faktycznego wyświetlanego na stronie produktu)
Meta opis to dobra okazja, aby dodać dodatkowe słowa kluczowe do twoich ofert, aby przyciągnąć więcej potencjalnych nabywców. W przeciwieństwie do zwykłego opisu, meta opis pojawia się, gdy body_html zawiera tagi, których nie można przekonwertować. Ponieważ wiele kanałów nie może przekonwertować tagów na działający format, możesz umieścić alternatywny opis w globalnym tagu opisu.
Globalny_tytuł_tagu (może różnić się od faktycznego tytułu na stronie produktu)
Podobnie jak w meta opisie, tag tytułu może pozwolić Ci bardziej szczegółowo określić, czym jest produkt. Pomaga to przyciągnąć odpowiednich ludzi. Tag tytułowy może się również różnić odpowiednio na stronie produktu i w reklamach. Dzięki temu możesz napisać potężny i skuteczny tytuł, jednocześnie utrzymując porządek w tablicach.
Kolekcje
Kolekcje można wykorzystywać do oznaczania określonych produktów w celu reklamowania się na niektórych platformach, wykluczając w ten sposób inne produkty nieprzeznaczone dla tego kanału. Dobrym przykładem tego jest reklama produktów sezonowych, takich jak jesienne płaszcze przeciwdeszczowe i unikanie reklamowania okularów przeciwsłonecznych zimą.
Typ_produktu
Typ produktu pomaga w dalszym udoskonalaniu reklamy w określonym sektorze. Robi to, umożliwiając licytowanie i otrzymywanie raportów dotyczących niektórych rodzajów produktów, niezależnie od innych. Pozwala to rozpoznać grupy produktów, które działają z powodzeniem lub bezskutecznie. W przypadku typu produktu możesz dołączyć własną kategoryzację, w przeciwieństwie do kategorii produktu.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję dotyczącą Merchant Center Google
Początki z tablicami produktów
Znaczenie tablic produktów
Większość kanałów wymaga tablic produktów, aby móc z nimi sprzedawać. Dobre tablice produktowe są niezbędne do maksymalizacji sukcesu Twojej sprzedaży w Shopify. Szczegóły podane w tablicach pomagają zarówno Tobie, jak i potencjalnym klientom, skutecznie organizując dane i bezpośrednio generując reklamy zakupowe. Możesz dodać produkty ręcznie, jeden po drugim. Może to jednak być czasochłonne i nieskuteczne.
Jeśli chcesz uzyskać większą wydajność i szczegółowość, zaleca się stosowanie rozwiązań tablic. Ułatwia to także wprowadzanie zmian w produktach, które są na wyprzedaży, niedostępne w magazynie lub wymagają innych podobnych zmian. Ułatwia to także klientom znalezienie Twojego produktu i zapewnia najlepsze możliwe dopasowanie między wyszukiwanym hasłem a samym produktem.
Korzyści optymalizacji tablic
Chociaż wartość tablic produktów jest taka sama dla wszystkich kanałów, różnica polega na zalecanych praktykach dla każdego kanału. Mogą występować różnice w atrybutach lub formacie. Dlatego ważne jest, aby znać podstawy tworzenia tablic produktowych. Umożliwi to utworzenie głównej tablicy z zestawem uniwersalnych reguł, które można zastosować na wszystkich platformach. Ponieważ większość pracy jest już wykonana, możesz następnie dostosować poprawki do każdego pliku danych indywidualnie, aby przygotować swoje produkty na sukces. W DataFeedWatch można to osiągnąć, wykorzystując pola wewnętrzne.
Po zapoznaniu się z podstawami tablic łatwiej jest dostosować bieżący magazyn produktów w szybszym tempie. Ponadto możesz dostosować swój kanał do pory roku, dnia tygodnia i wiele więcej.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję dotyczącą Merchant Center Google
Typowe błędy na tablicach Zakupów Google, z którymi radzą sobie sprzedawcy
Błędy w Zakupach Google zwykle wynikają z nieprawidłowego mapowania tablic. Błędy mogą obejmować małe problemy, które obniżają jakość miejsca reklamowego produktu, lub poważne problemy, które w ogóle uniemożliwiają działanie tablic.
Podstawowa domena
Jednym z przykładów poważnego błędu jest użycie niepoprawnego adresu URL. Domena używana w Shopify musi być zgodna z domeną używaną w Google Merchant Center (GMC). Jeśli nie zostanie to poprawnie dodane, tablica nie zostanie pomyślnie przesłana. Zapobiegnie to stworzeniu jakichkolwiek postępów. Pełny adres URL Shopify zawiera „Mój Shopify” i będzie go czytać jako x-shop.myshopify.com. W GMC podstawowa domena jest zwykle krótszą wersją: x-shop.com. Aby uniknąć zgiełku, upewnij się, że w tablicy produktu znajduje się podstawowy link do domeny. Możesz go łatwo wymienić w narzędziach tablic:
Atrybut ceny
Kolejny poważny problem jest spowodowany błędnym oznakowaniem atrybutu ceny. Może się to zdarzyć, gdy zamiast ceny podane jest porównanie_ceny lub gdy brakuje kodu waluty lub jest on niepoprawny. Kody walut muszą być zapisane jako skrót, a nie symbol. Nieprawidłowe oznakowanie może prowadzić do problemów, ponieważ przedmioty mogą w ogóle nie pokazywać ceny lub pokazywać przedmiot jako tańszy niż w rzeczywistości. W obu przypadkach doprowadzi to do niepotrzebnych strat finansowych.
Zdjęcia
Mniejsze problemy w Shopify polegają na tym, że rozmiar obrazu jest nieprawidłowy lub używany jest niewłaściwy obraz (obraz domyślny zamiast wariantu). W takich przypadkach może to zniechęcać klientów i po prostu pominą twój produkt na karuzeli zakupowej, ponieważ nie było to to, czego chcieli. Można użyć domyślnego obrazu, ponieważ wybrano atrybut obrazu zamiast wariant_obrazu. Może to powodować sytuacje, w których podczas wyszukiwania pojawia się niewłaściwy kolor produktu, przykład poniżej.
Podobnie jak w przypadku wariantów obrazów, innym częstym błędem jest użycie domyślnego adresu URL produktu dla wszystkich wariantów. Może to być równie mylące i może prowadzić do nieproporcjonalnej sprzedaży jednej pozycji nad drugą. Może również zmniejszyć sprzedaż z powodu niedokładności w zakresie szczegółów produktu, a także zniechęcić klientów, jeśli cena wariantu różni się od ceny przedstawionej w reklamie.
Waga
Wreszcie ważna część wspólnego problemu. Zasadniczo dotyczy to informacji o kosztach wysyłki wymaganych przez Google. Wielu sprzedawców opiera swój koszt wysyłki na wadze i / lub pomiarach produktu - w takich przypadkach musisz upewnić się, że podasz wagę przesyłki w swoich tablicach. Mylące jest to, że w Shopify nie ma atrybutu „waga_wysylki”. Pole, którego szukasz, nazywa się „gramy”.
Wysyłając informacje o wadze do GMC, pamiętaj, aby podać również jednostkę (g, funty, kg) i możesz zaczynać!
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję dotyczącą Merchant Center Google
Jak zoptymalizować tablice pod kątem lepszej sprzedaży
Optymalizację tablic w celu zwiększenia sprzedaży można wykonać na kilka sposobów, między innymi:
Usuwanie nieopłacalnych produktów
Nie wszystkie produkty w twoim portfolio reklamowym przyniosą dodatni ROI. Aby zmaksymalizować wyniki kampanii zakupowej, od czasu do czasu rzuć okiem na listę reklamowanych produktów. Usunięcie słabo radzących sobie produktów z tablic może zdziałać cuda dla Twojego ROAS. Przykładem może być usunięcie kurtek zimowych latem lub wykluczenie produktów o niskiej marży zysku.
Jak najlepiej wykorzystać obrazy
Obrazy są jedną z najważniejszych części każdej tablicy. Większość potencjalnych klientów najpierw obejrzy zdjęcie. Dlatego, oprócz spełnienia wszystkich wymagań obraz, musi on także przyciągać wzrok. Zaleca się również użycie więcej niż jednego obrazu, aby zaprezentować swoje produkty z wielu stron. To daje klientom lepszą perspektywę produktu i zwiększa szanse, na to, że go kupią.
Jeśli chcesz pójść o krok dalej, wypróbuj obrazy dynamiczne (mogą pomóc w utrzymaniu zainteresowania reklamą) i obrazy stylu życia (w niektórych przypadkach obrazy lifestylowe są najlepszym wyborem), wraz ze zdjęciami produktów. Staraj się także wykorzystywać różne obrazy, aby potencjalni klienci znali różnicę między poszczególnymi odmianami Twojego produktu. Można to zrobić poprzez wybranie wariantu pola obrazu dla linków obrazu.
Używanie pól opcjonalnych
Korzystając z pól opcjonalnych, możesz dodać dodatkowe szczegóły do swojej tablicy. Chociaż może się to wydawać niepotrzebne, dodatkowy szczegół może być tym, czego szukają ludzie. Może ci to dać kilka dodatkowych zamówień. Opcjonalne pola obejmują kolor, rozmiar, materiał, płeć i wiele innych.
Używanie niestandardowych etykiet do segmentowania produktów
Niestandardowe etykiety to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży prowadzonej przez twoje tablice. Pozwalają Ci jeszcze bardziej sprecyzować reklamowane produkty. Możesz tworzyć niestandardowe etykiety dla takich rzeczy, jak marże cenowe, pory roku lub bestsellery. Pozwala to skupić się na najbardziej dochodowych produktach o określonych porach roku. Możesz tworzyć przedziały cenowe, na przykład:
Po takiej konfiguracji będziesz mógł moderować swoje oferty w kampanii zakupowej dla każdej grupy cenowej. Upewnij się, że nie przepłacasz za określone przedmioty.
Używaj odpowiednich tytułów i opisów przedmiotów
Idealny tytuł i opis produktu stanowią integralną całość dla potencjalnych klientów, znajdujących Twój produkt w porównaniu z inną ofertą. Z tego powodu musisz uważać na użyte słowa i kolejność ich używania w tytule i opisach produktów. Zawsze staraj się mieć w tytule najważniejsze informacje. Może to obejmować nazwę marki, czym jest produkt oraz szereg innych atrybutów, takich jak kolor lub rozmiar. Pamiętaj, aby nie używać wielkich liter, ponieważ można to uznać za spam.
Podobnie opisy powinny zawierać wszystkie ważne informacje na temat samego produktu. Jest jednak trochę więcej miejsca na wolność. Opisy powinny być ściśle zgodne z wytycznymi SEO i zawierać najważniejsze słowa kluczowe dla Twojego produktu. I pamiętaj, że nadal piszesz dla kupujących, nie tylko dla Google.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję dotyczącą Merchant Center Google
Podsumowanie
Prowadząc sklep Shopify eCommerce, posiadasz wiele kwestii do zarządzania i rozważenia. Będziesz musiał przeprowadzić wiele badań produktów, jednocześnie zarządzając zamówieniami, magazynem, obsługą klienta i logistyką. Łatwo przy tym zapomnieć o marketingowej stronie sprzedaży.
Jednak zoptymalizowane tablice produktów zawsze poprawią Twoją sprzedaż w Shopify. W DataFeedWatch naszym celem jest pomoc w rozwoju Twojej firmy i zapewnienie, że budżet marketingowy zostanie wydany na maksymalne wykorzystanie twojej sprzedaży.
Aby uzyskać więcej taktyk optymalizacji, zapoznaj się z naszym artykułem na temat 5 sprawdzonych hacków dla właścicieli sklepów Shopify.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję dotyczącą Merchant Center Google