Olga Wojas
Dlaczego uwzględniać tylko produkty macierzyste?
Koszt
Masz mniej produktów w źródłowym pliku danych. Dzięki temu jest tańszy i łatwiejszy w obsłudze. Mamy klientów, którzy mają 1 milion wariantów, ale tylko 25 000 produktów macierzystych. Koszt optymalizacji pliku danych dla 1 miliona produktów jest często zbyt wysoki. Ale za to przy 25 000 jest to bardzo przystępny.
Obowiązkowe dla niektórych kanałów
Niektóre kanały chcą otrzymywać plik tylko z produktami macierzystymi. Potrzebują również informacji o wariantach, ale chcą otrzymywać je ze wszystkimi kolorami (lub ze wszystkimi rozmiarami itp.) w jednym polu. Dobre narzędzie do plików danych, takie jak nasze, jest w stanie „scalić” wszystkie opcje wariantów w plik danych z produktami macierzystymi.
Różne ceny wariantów
Niektóre warianty kosztują więcej niż inne. Jedna koszulka może kosztować $10 we wszystkich kolorach, ale jej rozmiar XXXL kosztuje $12. Google porównuje ceny w pliku danych z cenami na stronach produktów. Jeśli nie są takie same, Google odrzuci ten produkt. Wiele platform ma 1 adres URL dla wszystkich wariantów. Na tej stronie jest tylko 1 cena: pozostałe ceny pokażą się tylko wtedy, gdy wybierzesz inny kolor lub rozmiar z menu rozwijanego na tej stronie. Tak więc Google ostatecznie odrzuci wszystkie warianty, których cena różni się od ceny „wariantu domyślnego”.
Dlaczego uwzględnić wszystkie warianty?
Obowiązkowe dla niektórych kanałów
Niektóre kanały, takie jak Zakupy Google, wymagają uwzględnienia wszystkich wariantów jako unikalnego produktu.
Więcej kliknięć
Ludzie mogą szukać czerwonej koszulki. Jeśli nie wyświetlasz czerwonego wariantu, koszulka nie pojawi się w wynikach wyszukiwania. Może to nie być duży problem, jeśli chodzi o rozmiar, ale ludzie uwzględniają w zapytaniach takie elementy, jak kolor i materiał.
Dostępność
Kanały takie jak Google nie pokażą produktów, których nie ma na stanie. Informacje o dostępności/ ilości w źródłowym pliku danych znajdują się na poziomie wariantu, więc nie masz danych na poziomie macierzystym. Ponieważ musisz dodać wartość dla każdego produktu, nie masz innego wyjścia, jak ustawić ją na „w magazynie”. Oznacza to, że wydasz również swój budżet reklamowy na produkty niedostępne w magazynie.
Unikaj błędnych danych produktu
Pola takie jak kolor, rozmiar, grupa wiekowa i płeć nie są dostępne na poziomie produktu macierzystego. Jednak Google i inne kanały wymagają wprowadzenia tych danych dla każdego produktu. Oznacza to, że musisz wprowadzić stałe wartości dla wszystkich produktów. I tutaj możesz się pomylić:
Przykład: w polu „Kolor” Google nie akceptuje wartości takich jak „różne” lub „wiele kolorów”. Tworzysz więc regułę, która dodaje „czerwony” lub „niebieski” do wszystkich produktów. Możesz stworzyć bardziej wyrafinowane rozwiązanie, jeśli kolory są również wymienione w opisie:
Potencjalni kupujący mogą nadal wchodzić na Twoje strony produktów, ale szybko opuszczą Twoją stronę, gdy dowiedzą się, że nie oferujesz tego, czego szukali.
W większości przypadków uważamy, że uwzględnienie wariantów produktu jest lepsze. Wybieraj tylko dla rodziców, jeśli masz tak wiele wariantów, że optymalizacja pliku danych jest niemożliwa. Koszt przedstawienia niewłaściwych danych o kolorze, dostępności i innych wariantach danych często przewyższa oszczędności w pliku danych.
Jak stworzyć plik z wszystkimi wariantami LUB jedynie produktami macierzystymi?
To proste: poproś o to nas!
Napisz na support@datafeedwatch.com i zrobimy to za Ciebie.