Tytuły eBay dla ekspertów ds. Opracowywania: Podstawy, najlepsze praktyki i czego unikać

ebay

Przez 168 milionów aktywnych kupujących korzystających obecnie z eBay, coraz więcej sprzedawców chce spróbować sprzedaży na eBay. 

Jak w przypadku każdego rynku i kanału sprzedażowego, prawidłowe zestawienie ofert jest zawsze wyzwaniem, ale jesteśmy tutaj, żeby Ci pomóc. 

Nazwa produktu jest prawdopodobnie najważniejszą częścią aukcji produktu na eBay.

Tytuły produktów eBay są również ważne poza platformą eBay, ponieważ wyszukiwarki używają ich do decydowania, gdzie umieścić produkt na stronie wyników wyszukiwania użytkownika.

 

 pamietaj-tytuly-ebay

Oznacza to, że musisz zoptymalizować tytuły produktów, aby zmaksymalizować wydajność swoich ofert w serwisie eBay. Jeśli masz wiele aukcji, narzędzie do plików danych pomoże Ci wdrożyć tę optymalizację, ale jakie są konkretne rzeczy, które powinieneś zrobić?

 


Wymagania dotyczące tytułów na eBay – Trzymaj się zasad eBay

Pierwszą rzeczą jest upewnienie się, że przestrzegasz wytycznych serwisu eBay podczas aktualizacji tytułów w pliku danych przed jego przesłaniem.

Oto główne punkty, względem których musisz zweryfikować swoje tytuły:

  • Tytuł powinien mieć 80 znaków lub mniej;

Screen Shot 2018-04-20 at 12.54.00Źródło: Title Builder

  • Twój tytuł powinien być unikalny;
  • W tytule należy uwzględnić wszystkie najważniejsze funkcje produktu;
  • Tytuł powinien być dobrze napisany. Oznacza to, że nie ma w nim błędów ortograficznych. Nie używaj też skrótów zamiast słów;
  • Nie używaj wielkich liter, chyba że jest to część nazwy produktu. Nie należy także używać pogrubionego formatowania, niepotrzebnych spacji między literami lub słowami ani żadnego innego specjalnego formatowania;
  • Nie dołączaj żadnych niepotrzebnych znaków. Wykrzykniki są dobrym przykładem. Ponadto eBay wyraźnie określa zasady używania znaku plus (+), mówiąc, że należy go umieszczać w tytułach produktów tylko wtedy, gdy jest to część nazwy produktu lub gdy są to niezbędne dane;
  • Nie dodawaj żadnego kodu HTML do tytułu;
  • Nie podawaj cen, warunków sprzedaży ani tekstu promocyjnego;
  • W tytule możesz podać tylko jedną odmianę produktu;
  • Nie umieszczaj w tytule słów kluczowych, które nie mają związku z produktem;
  • Używaj liczby mnogiej tylko wtedy, gdy to konieczne;
  • Unikaj używania słów w języku obcym, chyba że są one częścią nazwy produktu;
  • Upewnij się, że tytuł jest zgodny z prawem i nie zawiera zakazanych słów;
  • Upewnij się, że w tytule nie ma wprowadzających w błąd lub fałszywych informacji. Dotyczy to również przymiotników. Na przykład nie można powiedzieć, że produkt jest bestsellerem, jeśli nie otrzymał nagrody bestsellera;
  • Nie podawaj danych kontaktowych, takich jak numery telefonów lub adresy e-mail.

 

Należy pamiętać, że wiele wymagań określonych powyżej w serwisie eBay można również określić jako najlepsze praktyki. Na przykład sprawdzenie pisowni słów i napisanie tytułu tak, aby łatwo się go czytało, pomoże zoptymalizować tytuły produktów, a także pozostać w zgodzie z wytycznymi.

eBay publikuje również dodatkowe wymagania dotyczące tytułów, gdy produkt jest pakietem lub opakowaniem zbiorczym. Punktem wyjścia do spełnienia tych wymagań jest uwzględnienie w aukcjach produktów eBay pochodzących od producenta produktów obejmujących wiele paczek lub produktów pakietowych.

Dodatkowe wymagania dotyczące pakietów i opakowań zbiorczych to:

  • Tytuł musi zawierać główny produkt i wszystkie główne elementy. Dotyczy to głównie produktów pakietowych.
  • Tytuł nie powinien jednak zawierać w pakiecie akcesoriów, które nie są niezbędne.
  • Tytuły produktów z wieloma paczkami powinny zawierać informacje o rozmiarze paczki.

 Powrót na górę lub Zobacz naszą listę 10 kanałów, na których powinieneś reklamować swoje produkty


Optymalizacja tytułów produktów na eBay – Najlepsze praktyki

Optymalizacja tytułów produktów w pliku danych eBay to znacznie więcej niż przestrzeganie wytycznych eBay.

Cele, które powinieneś założyć, tworząc tytuły produktów na eBay:

  1. Upewnij się, że przestrzegasz zasad eBay
  2. Zachęcanie użytkowników do klikania produktu podczas wyszukiwania w serwisie eBay
  3. Uzyskiwanie jak najwyższych pozycji Twoich produktów z eBay w Google i innych wyszukiwarkach

Powyższa sekcja wymagań dotyczy pierwszego z trzech celów. Poniżej znajdują się wskazówki dotyczące najlepszych praktyk, które pomogą Ci w pozostałych dwóch: 

  • Postaraj się zawrzeć w tytule trzy elementy - nazwę produktu, funkcje i kluczowe zalety (lub główne korzyści).

Screen Shot 2018-04-20 at 12.52.15

Źródło: Title Builder


  • Zawsze pisz tytuły produktów dla ludzi.
  • Dłuższe tytuły zyskują większą sprzedaż, więc upewnij się, że używasz jak największej liczby 80 dostępnych znaków.
  • Jeśli potrzebujesz więcej niż 80 znaków do swoich tytułów, rozważ użycie napisów. Twoje aukcje będą kosztować więcej, ale otrzymasz dodatkowe 55 znaków.
  • Umieść główne słowo kluczowe na początku tytułu. Jest to zwykle oficjalna nazwa produktu.
  • W większości słów jako pierwszą wpisz dużą literę, ponieważ ułatwia to odczytanie tytułu.
  • Silne słowa wielkimi literami przyciągną uwagę czytelnika.
  • Używaj codziennego słownictwa, aby ułatwić czytanie tytułu.
  • Buduj zaufanie czytelnika za pomocą słów takich jak „Oryginalne” i „Oficjalne”.

 

 Powrót na górę lub Zobacz naszą listę 10 kanałów, na których powinieneś reklamować swoje produkty


Pobierz nasz wielokanałowy , aby dowiedzieć się więcej o:

  • Które kanały mogą zwiększyć sprzedaż online
  • Różne modele biznesowe kanałów sprzedażowych i które sprawdzą się najlepiej?
  • Analiza 10 najlepszych stron internetowych zakupów online

channel_ebook_analiza


6 popularnych błędów, których należy unikać podczas pisania tytułów na eBay

Błędy są kosztowne i spowalniają Twoje wysiłki. Jak możesz zapobiec odrzucaniu Twoich aukcji w serwisie eBay? 

 

  1. Pisanie tytułów dla wyszukiwarek. Obejmuje to upychanie słów kluczowych, w tym nietrafnych słów kluczowych, oraz pisanie tytułów, które nie mają sensu dla osób próbujących dołączyć określone słowa kluczowe. Zawsze pamiętaj, że tytuł nie jest jedyną rzeczą, której używa eBay do oceniania Twoich produktów podczas wyszukiwania przez użytkowników. Kolejnym kluczowym czynnikiem jest współczynnik klikalności. Więc zawsze pisz dla ludzi.

 

  1. Używanie samych wielkich liter we wszystkich słowach i szaleństwo w kwestii znaków specjalnych, np. "!!!" lub "****". Wygląda to, jakbyś krzyczał do użytkowników, kiedy używasz samych wielkich liter, a znaki specjalne podkreślające tytuł sprawiają, że wygląda jak spam.

 

  1. Zamieszczanie słów lub fraz, których użytkownicy nie zrozumieją. Przykłady obejmują słowa w innym języku, skróty, akronimy, niepotrzebny żargon techniczny, odniesienia do popkultury lub slang.

 

  1. Używanie zbędnych modnych słów takich jak "wow" lub "fantastyczne". Mogą sprawić, że Twoja aukcja będzie wyglądać na spam, nie mają wielkiej wartości dla czytelnika i zajmą ważne miejsce w tytule produktu.

 

  1. Niepoprawna pisownia słów. To po prostu przekieruje sprzedaż do konkurencji, ponieważ Twoje produkty nie będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania, podczas gdy ich będą.

 

6. Uważaj, aby nie wprowadzać użytkowników w błąd co do marki produktu, celowo lub nieumyślnie. Zwykle ma to zastosowanie, gdy masz produkt wykonany przez stronę trzecią, ale którego można używać z produktem markowym. Na przykład możesz powiedzieć „Samsung Galaxy Ładowarka” tylko wtedy, gdy ładowarka jest wykonana przez Samsunga. Jeśli tak nie jest, powinieneś użyć innej nazwy produktu, np. „Ładowarka kompatybilna z Samsung Galaxy”.

 Powrót na górę lub Zobacz naszą listę 10 kanałów, na których powinieneś reklamować swoje produkty


Przykłady tytułów produktów na eBay – Co robić, a czego nie robić

Rzućmy okiem poniżej na kilka dobrych i złych przykładów i zobaczmy, jakie wnioski możemy z nich wyciągnąć. 

 

Odkurzacz Dyson – Dobry przykład

goog_przykład_tytuł_ebay

  • Dobrze opisujący produkt
  • Poprawne użycie wielkich liter
  • Zawiera główne słowa kluczowe na początku (Dyson V8 Total Clean)
  • Zawiera funkcje (bezprzewodowe odkurzanie)
  • Zawiera punkt sprzedażowy (1-roczna gwarancja)

 

Wirtualna rzeczywistość 3D – Zły przykład 

 ebay_zły_przykład_tytułu

  • Złe użycie wielkich i małych liter
  • Ciężko go przeczytać
  • Napisany dla wyszukiwarek
  • Zbyt krótki 

Nintendo Switch – Dobry przykład

dobry_przykład_tytułu_ebay

  • Dobrze opisujący produkt
  • Zawiera główne słowa kluczowe na początku
  • Zawiera główne punkty sprzedażowe

Biżuteria – Zły przykład

zly-przykład_tytułu_ebay 

  • Każda litera jest wielka, więc wygląda jakby sprzedający krzyczał
  • Napchany słowami kluczowymi
  • Ciężki do przeczytania
  • Napisany dla wyszukiwarek
  • Swarovski jest napisane niepoprawnie

 

Powrót na górę lub Zobacz naszą listę 10 kanałów, na których powinieneś reklamować swoje produkty


Wnioski

Tytuły sprawiają, że Twoje oferty są bardziej skuteczne na platformie eBay, ponieważ dobre tytuły ułatwiają znalezienie Twoich produktów. Zachęcają również użytkowników do klikania, podczas gdy złe tytuły robią coś zupełnie odwrotnego. 

Potrzeba czasu i starań, aby po pierwsze dobrać właściwe tytuły produktów na eBay, a po drugie, aby je zoptymalizować. Wyniki się jednak opłacą, ponieważ zwiększysz sprzedaż.

Zainspiruj się poprzednimi postami, aby sprzedawać lepiej na eBay: 

 

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas