200 milionów użytkowników Instagrama odwiedza co najmniej jeden profil biznesowy dziennie. Dzięki temu Instagram jest świetną platformą do reklamy. Pozwala detalistom zwiększyć nie tylko świadomość marki, ale także sprzedaż.
Potencjalny zasięg reklamowy na Instagramie to 849,3 mln użytkowników - to ogromna oferta dla marketerów i marek. Nikt nie może pominąć korzystania z Instagrama do sprzedaży lub promocji produktów eCommerce. Jeśli do tej pory ignorowałeś tą platformę- najwyższy czas zwrócić na nią uwagę!
Aby właściwie wykorzystać jego potencjał, sprzedawcy online muszą pilnować wszystkich przetestowanych i wydanych funkcji Instagrama:
„Uprościliśmy Business Managera, nasze narzędzie do zarządzania kampaniami reklamowymi, aby pomóc firmom łatwiej tworzyć reklamy, które są zgodne z ich celami. Stale wprowadzamy te ulepszenia, aby pomóc reklamodawcom oszczędzać czas i pieniądze - i budować ich biznes” - mówi Instagram.
W związku z nadchodzącym nowym rokiem nie ma lepszego czasu, aby przyjrzeć się 5 najlepszym aktualizacjom, które Instagram wprowadził w 2019 roku:
Przedstawiamy Checkout
Kolejny krok w ulepszaniu zakupów na Instagramie.
Instagram zmienia kartę Eksploruj, aby zapewnić obecność marek w centrum kultury
IInstagram i IGTV są teraz obsługiwane przez Facebook Creator Studio.
Spraw, aby treść na Instagramie była znacząca i wyraźna, używając naklejek z Instagram Stories
Nowy sposób reklamy na Instagramie prezentuje głos marki za pośrednictwem influencerów.
130 milionów użytkowników Instagrama klika posty zakupowe każdego miesiąca. To dowodzi, że ludzie chętnie robią zakupy bezpośrednio z Instagrama. Ogłoszona w marcu 2019 r. nowa funkcja polega na sfinalizowaniu zakupu bez opuszczania aplikacji. Ta wyjątkowa funkcjonalność będzie miała decydujący wpływ na eCommerce i marketing.
Do tej pory został udostępniony tylko wybranym markom i nadal jest zamknięty w wersji beta. Teraz są testowane e-maile promocyjne zachęcające użytkowników do robienia zakupów od marek za pośrednictwem usługi Checkout na Instagramie. Naprawdę warto mieć oko, aby zobaczyć, kiedy stanie się otwarty dla wszystkich.
Klikając, aby wyświetlić produkt z posta sprzedażowego marki, klient widzi przycisk „Do kasy na Instagramie”. Klienci mogą wybierać spośród różnych opcji.
Następnym krokiem jest podanie imienia i nazwiska, adresu e-mail, informacji rozliczeniowych i adresu wysyłki. Po zrealizowaniu pierwszego zamówienia informacje klientów są zapisywane.
Dzieje się tak dla wygody kolejnych zakupów. Użytkownicy będą otrzymywać powiadomienia o wysyłce i dostawie bezpośrednio w aplikacji.
źródło: instagram-press.com
Usługa Instagram Checkout pozostaje w zamkniętej wersji beta i została wprowadzona tylko dla niewielkiej grupy znanych na całym świecie marek. Aby skonfigurować tę funkcję na swoich kontach, sprzedawcy muszą przejść szereg skomplikowanych kroków i spełnić kryteria kwalifikacji. Integracja BigCommerce to jeden ze sposobów uzyskania dostępu do wersji beta usługi Instagram Checkout, przy założeniu, że spełnione są wszystkie odpowiednie kryteria.
Ten nowy sposób zarabiania jest zdecydowanie krokiem naprzód w poprawie atrybucji i ułatwieniu kupna klientom.
Tak jak proces dla klientów jest łatwy i bezproblemowy, tak dla detalistów, jest się nieco bardziej problematyczny. Reklamodawcy muszą zrozumieć kilka szczegółowych zagadnień:
Checkout uzupełnia wiele funkcji, które można znaleźć Instagramie. Śledzi sprzedażowe posty i relacje, oraz miejsce docelowe reklamy na karcie Eksploruj. Uważamy, że jest to wyjątkowy krok w poprawie jakości obsługi klienta.
Wróć na górę strony lub Zwiększ ROI reklam swoich produktów na Facebooku
Sekcja Odkrywaj to jedno z najlepszych miejsc do komunikowania się z ludźmi, firmami i twórcami. Każdego miesiąca korzysta z niego ponad 50% kont na Instagramie.
Obecnie 80% użytkowników obserwuje na Instagramie co najmniej jedną markę lub firmę. Sekcja Eksploruj pomaga im znaleźć więcej interesujących treści. Użytkownicy szukają kontaktu ze swoimi ulubionymi markami. Chcą robić zakupy, czytać wiadomości lub poznawać najnowsze trendy. Dlatego ta sekcja jest tak ważna dla platformy, ale także dla marek i firm.
Instagram zmienia kartę Eksploruj, aby zapewnić obecność marek w centrum kultury. W ten sposób konta firmowe mogą dotrzeć do nowych odbiorców. Obserwujący, którzy koncentrują się na odkrywaniu nowych rzeczy.
Jak wyjaśnia Instagram:
“Po przejściu do Eksploruj zobaczysz nowo zaprojektowany pasek nawigacji. Zawiera skróty do IGTV i zakupów. Za nimi podążają kanały tematyczne dostosowane do zainteresowań użytkowników, takie jak Jedzenie, Sztuka i Podróże. Skróty „IGTV” i „Sklep” są przypięte z przodu paska. Ułatwia to znajdowanie produktów i filmów od marek i twórców, których kochasz."
Kolejną świetną wiadomością jest to, że Instagram dodał miejsca docelowe reklamy w sekcji Eksploruj. Podczas przewijania kanału skompilowanego przez algorytm Instagram klienci widzą reklamy tak jak w zwykłym kanale. Sekcja Przeglądaj jest zwykle używana do odkrywania nowych kont, marek lub produktów.
Teraz marketerzy mają większą szansę na przyciągnięcie uwagi użytkowników. Reklamodawca może przedłużyć kampanię za pomocą łatwych do uruchomienia automatycznych miejsc docelowych. Łatwiej niż kiedykolwiek dotrzeć do odbiorców w sekcji Odkrywaj. Istnieją pewne prognozy, które mówią, że ta funkcja może również ustabilizować koszty reklam.
Jest to szansa zarówno dla sprzedawców na zdobycie konkurencyjnego kanału, jak i dla użytkowników, aby ulepszyć odkrywanie produktów.
Aby wyświetlać reklamy na Instagramie, musisz mieć konto reklamowe na Facebooku i stronę na Facebooku. Pamiętaj, że reklamy mogą być wyświetlane tylko z opublikowanych stron na Facebooku. Możesz tworzyć reklamy na Instagramie za pomocą Ads Managera, stron na Facebooku lub konta Instagram Professional
Wróć na górę strony lub Zwiększ ROI reklam swoich produktów na Facebooku
Instagram, a w szczególności IGTV, wymagały intensywnego korzystania z urządzeń mobilnych. Zwykle było to dość czasochłonne i skomplikowane. Jeśli pracujesz na komputerze, aktualizacja Instagrama z telefonu komórkowego była naprawdę uciążliwa.
Na szczęście Instagram i IGTV są teraz obsługiwane przez Facebook Creator Studio. Więc nie potrzebujesz aplikacji innych firm, aby ustawić zawartość z komputera. Teraz chodzi tylko o połączenie konta na Instagramie ze stroną na Facebooku. Od tego miejsca możesz pobierać zdjęcia i filmy, a następnie tworzyć, przesyłać i planować treści. Facebook Creator Studio pozwala również zarządzać bezpośrednimi wiadomościami za pomocą pulpitu.
źródło: socialmediaexaminer.com
Uwaga: po opublikowaniu lub zaplanowaniu wpisu za pośrednictwem Creator Studio nie można edytować tego wpisu z komputera. Przejdź na urządzenie mobilne i na post na Instagramie.
To jedna z największych aktualizacji, których nikt się nie spodziewał, i ogromny plus dla zapracowanych sprzedawców. Teraz sprzedawcy mogą dostarczać wysokiej jakości treści bez inwestowania w aplikacje innych firm.
Wróć na górę strony lub Zwiększ ROI reklam swoich produktów na Facebooku
Nie jest przesadą stwierdzenie, że w ubiegłym roku Instagram wydał tony nowych naklejek. Można ich używać do tworzenia relacji związanych z marką lub reklam.
Instagram utrzymuje ten trend przez pewien czas. To sprawia, że relacje są jednym z najważniejszych narzędzi. Ta dynamiczna funkcja zwiększa zaangażowanie użytkowników w kontakt z reklamą lub treściami związanymi z marką.
Po większej gamie interaktywnych naklejek następuje uproszczone zarządzanie. Do 60% firm korzysta z elementów interaktywnych w relacjach co miesiąc. Jednocześnie jedna trzecia najczęściej oglądanych artykułów pochodzi od firm. Nic dziwnego, że naklejki są uważane za jedno z najlepszych ulepszeń.
źródło: instagram
Za pomocą naklejek użytkownicy mogą podejmować wiele działań. Mogą przekazywać darowizny zweryfikowanym organizacjom lub zadawać pytania. Quizy, odliczanie czasu do wprowadzenia produktu na rynek to kolejne możliwości zaangażowania odbiorców.
Marki mogą promować wydarzenia, przypominać o wyprzedażach i wydaniach. Zasadniczo dynamiczne naklejki służą do budowania strategii zorientowanej na klienta. Wszystkie dostępne naklejki można dostosować za pomocą tekstu, emotikonów i schematów kolorów.
Zobacz listę dostępnych naklejek:
Zbierz opinie odbiorców na różne tematy, sprawdź preferencje obserwujących i potwierdź, jakiego rodzaju treści chcą
Umożliwienie użytkownikom ustawiania przypomnień o dacie premiery produktu, podgląd szczegółów produktu In-Stream, a następnie dokonanie zakupu, gdy tylko produkt będzie dostępny.
Pozwól ludziom przekazywać darowizny na rzecz organizacji non-profit, na której zależy Twojej marce.
Najlepszym sposobem na opanowanie korzystania z tej funkcji jest eksperymentowanie, ponieważ relacje na Instagramie są łatwe i zrozumiałe. Oto krótki poradnik, jak dodawać znaczniki do swoich relacji:
Uwaga: większość naklejek jest gotowa do użycia czcionek, emotikonów lub ikon. Niektóre, takie jak: lokalizacja, wzmianka, hashtag i pytania wymagają dodatkowego kroku.
Interaktywna reklama w relacjach zaczyna się teraz od naklejek. Pozwala firmom budować lepsze relacje w bardziej interesujący i zabawny sposób. Jest to idealny sposób na wyróżnianie reklam i poprawę skuteczności kampanii. Zachęca widzów do dłuższego oglądania. Na przykład naklejka z ankietą zwiększyła liczbę 3-sekundowych wyświetleń wideo w 9 na 10 kampanii beta.
Wróć na górę strony lub Zwiększ ROI reklam swoich produktów na Facebooku
Marketerzy z USA wydają 69% swoich wpływowych budżetów na Instagram. Wszyscy jesteśmy świadomi roli marketingu wpływowego w dzisiejszych czasach. Nie ma tajemnicy, że marki płacą osobom wpływającym na Instagram od 100 do 2085 USD za post.
Instagram postanowił odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie wielu reklamodawców. Teraz łatwiej jest uwzględnić w strategii posty związane z marką. Aplikacja stworzyła odpowiednie narzędzia dla firm i twórców. Reklamodawcy mogą promować posty o wpływie organicznym zawierające treści związane z marką jako reklamy w swoim kanale i relacjach.
Po ustanowieniu partnerstwa twórcy umożliwiają swoim partnerom promowanie treści jako reklam. Jest to zarządzane w sekcji Ustawienia zaawansowane. Wpis jest widoczny w Menedżerze reklam pod istniejącymi postami. Może być wyświetlany jako reklama bezpośrednio z konta partnera biznesowego. Reklama może pojawiać się w kanale lub historiach i jest oznaczona jako „Sponsorowana” z nazwą marki w każdym poście. Platforma zapewnia przezroczystość oraz umożliwia optymalizację i testowanie. Pomiar skuteczności tych kampanii ma kluczowe znaczenie.
Treści związane z marką to stale ewoluujący ekosystem. Nowy sposób reklamy na Instagramie prezentuje głos marki za pośrednictwem influencerów. To idealna droga do dotarcia do nowych odbiorców, nie tylko obserwujących konto marki lub twórcy. Dzięki temu marketerzy i marki mogą sprzedawać więcej w autentyczny i angażujący sposób.
Wróć na górę strony lub Zwiększ ROI reklam swoich produktów na Facebooku
Ostatni rok był wyjątkowo intensywny dla Instagrama. Co miesiąc pojawiała się co najmniej jedna aktualizacja i funkcjonalność. Wiele z nich miało znaczący wpływ na zakupy online. Wiele z nich wpłynie na ten proces w przyszłości.
Instagram zdecydowanie koncentruje się na zarządzaniu twórcami i relacjami z marką. Nie tracą również zainteresowania treściami sponsorowanymi. Ogólnie rzecz biorąc, kontynuowali duże zmiany w narzędziach sprzedażowych Instagrama.
Trudno nie być bardzo ciekawym, co przyniosą nadchodzące miesiące. Istnieje wiele interesujących funkcji w fazie testowania i widzimy tam kilka bardzo obiecujących.