Wraz z rozwojem eCommerce w Australii, coraz więcej kanałów walczy o uwagę sprzedawców. Jednym z kanałów na czele eCommerce w Australii jest MyDeal. Założony w 2011 roku, jest jednym z wiodących marketplace dla domu i ogrodu. Co dokładnie trzeba zrobić, aby rozpocząć sprzedaż tej platformie?
MyDeal to marketplace online skupiający się na sprzedaży detalicznej produktów dla domu i ogrodu. Marka powstała w 2011 roku, w Australii. MyDeal twierdzi, że obecnie oferuje ponad 1 milion produktów lifestylowych w ponad 3500 różnych działach. Marka współpracuje z większością największych sprzedawców detalicznych w Australii, jak również z niezależnymi sprzedawcami. Twierdzi również, że jest najbardziej zaufanym rynkiem w Australii.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Wszyscy sprzedawcy, którzy chcą sprzedawać produkty spoza tych kategorii, nie będą mogli sprzedawać na marketplace.
W rubryce "wiadomość" jest również miejsce na wpisanie wszelkich dodatkowych informacji. Jest to również świetne miejsce, aby zadać wszelkie pytania dotyczące procesu aplikacji.
Po wypełnieniu wszystkich danych wystarczy kliknąć "wyślij zapytanie".
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Osoby, które zarządzają sklepem ręcznie poprzez MyDeal Marketplace i nie korzystają z żadnych API do zgłaszania produktów, mogą wprowadzać nowe produkty lub aktualizować istniejące za pomocą funkcji "Aktualizuj lub twórz nowe produkty" na stronie.
Aby to zrobić, sprzedawcy muszą utworzyć plik CSV z danymi produktu i zaimportować go do Marketplace. Po pomyślnym zaimportowaniu pliku (bez błędów), wszystkie nowe produkty lub aktualizacje produktów zostaną opublikowane na MyDeal.
Ogólnie rzecz biorąc, możesz wystawić swoje produkty na MyDeal na 3 sposoby: poprzez API, poprzez bezpośrednią integrację z kilkoma platformami e-commerce lub poprzez kanały danych.
Feedy mogą naprawdę pomóc Ci uzyskać więcej ze swoich ofert na marketplace. Jeśli zdecydujesz się usprawnić swoje oferty na MyDeal, będziesz musiał dodać pewne pola. Należą do nich:
Nie zapominaj, że im więcej danych zamieścisz, tym bardziej pomożesz klientowi podjąć świadomą decyzję, a to pomoże zmniejszyć liczbę zwrotów.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Stawki dla sprzedawców MyDeal są całkowicie zależne od kategorii produktu. Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile kosztuje Cię sprzedaż na MyDeal, możesz złożyć wniosek na ich stronie internetowej.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Tytuły i opisy to dwa najważniejsze obszary w każdej ofercie. Dlatego trzeba używać właściwych słów kluczowych, aby przyciągnąć uwagę właściwych klientów. Robiąc badania słów kluczowych, można upewnić się, że pojawiają się dla wszystkich najbardziej istotnych zapytań w wyszukiwarce.
Większość marketplace ma już wymagania dotyczące obrazów, które mogą Cię ograniczać. Możesz jednak spróbować zaprezentować swoje przedmioty pod różnymi kątami. Jeśli sprzedajesz pewne produkty, możesz nawet spróbować pokazać je za pomocą obrazów lifestylowych. To może pomóc klientom zrozumieć, jak produkt wygląda w użyciu i może to być dokładnie to, czego potrzebujesz, aby dokonać sprzedaży.
Sekretem do zwiększenia ROI jest mądrzejsze reklamowanie, a czasami oznacza to wyłączenie produktów. Rozważ pominięcie niektórych produktów sezonowych (np. letnia sukienka w okresie zimowym), tych, których nie ma w magazynie, lub tych o niskiej marży zysku. Czy naprawdę przyniosą więcej dochodów niż to, co kosztuje Cię reklamowanie ich?
Jeśli nie, wyklucz je ze swoich kanałów danych. W ten sposób Twój ROI będzie rósł w sposób naturalny.
MyDeal oferuje predefiniowaną listę dostępnych kategorii produktów. Wybierając kategorię dla swoich produktów pamiętaj o dwóch rzeczach:
"Meble > Meble do sypialni > Ramy łóżek > Ramy łóżek Queen" W ten sposób upewnisz się, że kupujący szukający bardzo konkretnego produktu (zazwyczaj są na samym końcu swojej podróży kupującego) znajdą i rozważą Twoją ofertę.
Kupujący mogą szukać konkretnego koloru lub rozmiaru produktu. Jeśli nie uwzględnisz wariantów w swoim wpisie, produkt może nie pojawić się dla określonych wyszukiwań. Równie istotne jest zamieszczenie informacji o dostępności sprzedawanych wariantów w feedzie źródłowym.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Jedną z przeszkód w wielokanałowym prowadzeniu sprzedaży jest wiedza, które pola są wymagane i czy zostały wypełnione nieprawidłowo.
Aby zautomatyzować cały proces na MyDeal spróbuj zintegrować się poprzez DataFeedWatch. W ten sposób możesz łatwo tworzyć reguły i optymalizować swoje oferty za pomocą naszego narzędzia do mapowania. Twoje dane stają się jeszcze bardziej potężne, gdy Twoje oferty wyglądają dokładnie tak, jak chcesz.
DataFeedWatch pomaga w tym, dając Ci gotowy szablon z jasno określonymi polami obowiązkowymi. Możesz zacząć od razu za darmo i wypróbować go, aby Twój feed był aktualny i bezproblemowy.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Jeśli produkty lifestylowe są Twoim obszarem działalności, nie ma lepszego marketplace do wejścia na rynek australijski niż MyDeal. To platforma, której ufają kupujący i sprzedający, czyli idealne miejsce, aby zacząć.