Amazon jest jednym z głównych graczy w lidze sprzedawców detalicznych sprzedających online. Konkurencja jest duża, więc ważne jest, aby wiedzieć, jak dobrze wystawiać swoje produkty. Dzięki temu zyskasz szansę w walce o klientów Amazon i zwiększysz ogólną sprzedaż.
Co oznacza optymalizacja ofert, zgodna ze wszystkimi zasadami Amazon? Przy wielu czynnikach, na które nie masz wpływu, ważne jest, aby zrobić wszystko, co w Twojej mocy, żeby wyróżnić informacje o swoich produktach. Optymalizacja opisów produktów przyniesie wiele korzyści, takich jak zwiększenie CTR (współczynnika klikalności), widoczności wyszukiwania i CR (współczynnik konwersji).
Jest wiele elementów, które możesz zmieniać, a my jesteśmy tutaj, żeby Ci pomóc. W tym tekście przeanalizujemy takie zagadnienia, jak tytuły, obrazy, recenzje klientów i nie tylko. Omówimy również inne aspekty Twoich ofert, takie jak działanie z SEO Amazon (optymalizacja wyszukiwarek) i to, jak najlepiej zarządzać swoimi zasobami. Zaczynajmy!
Twórz tytuły produktów Amazon, które konwertują
Informacje o produkcie
Tytuły Twoich ofert mają dwa główne cele: pomagają ludziom znaleźć Twoje produkty i zachęcają ich do klikania, aby dowiedzieć się więcej. Są jedną z pierwszych rzeczy w Twoich ofertach, na które kupujący zwrócą uwagę podczas przeglądania Amazon, i jedną z najważniejszych rzeczy, które należy wykonać prawidłowo. Dobry tytuł produktu nie tylko pomoże Twojej marce, ale także poprawi sprzedaż, pomagając klientom znaleźć produkt za pomocą odpowiednich wyszukiwań.
Pisząc tytuł, należy pamiętać o wytycznych Amazon, a także strategiach optymalizacji. Zacznijmy od wytycznych.
Najważniejsza jest długość tytułu - nie może ona przekraczać 200 znaków. Amazon wyraźnie podkreśla, że wszelkie produkty z tytułami dłuższymi niż ten będą pomijane w wynikach wyszukiwania. Ma to na celu zapobieganie upychaniu słów kluczowych, tworzenia sztucznie długich tytułów, aby uzyskać wyższą pozycję w większej liczbie wyników wyszukiwania. Ważne jest również zrozumienie celów Amazon - chce, aby Twój tytuł „pomagał klientowi w zrozumieniu produktu”.
Jest kilka dodatkowych wskazówek, o których powinieneś wiedzieć:
Uważaj, aby nie uwzględniać tego:
W tytułach należy uwzględnić szereg elementów, aby zoptymalizować je pod kątem Amazon, zwykle w tej kolejności:
Korzystając z narzędzia innej firmy, takiego jak DataFeedWatch, możesz pobrać informacje, które już masz w pliku danych produktów i zmienić ich kolejność w wymaganej kolejności.
Najpierw zacznijmy od przykładu tytułu produktu, który jest zbyt skomplikowany:
Jesteś zmęczony samą próbą przeczytania go? Chociaż ten tytuł zawiera określenia takie jak „Silikonowe przybory kuchenne”, które pomagają mu z punktu widzenia widoczności, może skorzystać na pewnej optymalizacji.
Oto przykład lepszego tytułu dla podobnego produktu:
Ten produkt ma zwięzły tytuł ze wszystkimi szczegółami niezbędnymi do pojawienia się w odpowiednich wyszukiwaniach produktów. Jest w stanie pokazać, że wiele narzędzi jest uwzględnionych, używając po prostu słowa „zestaw”, zamiast wymieniać poszczególne narzędzia.
Zalecana długość tytułu produktu to mniej niż 80 znaków, chociaż Amazon dopuszcza do 200 znaków. Według Amazon tytuły zawierające mniej niż 80 znaków ułatwiają klientom znajdowanie - i ostatecznie kupowanie - Twojego przedmiotu. Sprzedawcy z niewystarczającymi nazwami produktów mogą uznać, że ich produkty są zablokowane (czyli ukryte). Amazon udostępnia również zalecenia dotyczące struktury tytułów w podziale na kategorie.
Rzućmy okiem na odzież. Jeśli sprzedajesz odzież, przekonasz się, że ma ona najbardziej sztywne zalecenia dotyczące formatu:
Umieszczenie marki na pierwszym miejscu w tytułach produktów pomaga zwiększyć świadomość marki wśród kupujących.
Gdy kupujący wyląduje na stronie produktu, na jego decyzję o kupnie najmocniej wpłyną zdjęcia. Ale podobnie jak inne elementy, Amazon ma pewne wytyczne, których musisz przestrzegać.
Istnieje wiele rzeczy związanych z Twoim wizerunkiem, które mogą skutkować ostrzeżeniem dotyczącym jakości ze strony Amazon.
Zawsze powinieneś brać to pod uwagę, ale wszystko, co pomaga klientowi w podjęciu decyzji o zakupie, jest dozwolone. Na przykład generalnie powinieneś pokazywać tylko to, co jest zawarte w liście produktów, ale użycie obrazu przedstawiającego inny przedmiot w celu podania skali produktu jest czasami korzystne.
Aby wyróżnić obrazy w swojej aukcji, postępuj zgodnie z tymi wskazówkami dotyczącymi optymalizacji:
Jeśli robisz zdjęcie samodzielnie, upewnij się, że jest dobrze oświetlone i ostre.
Oto przykład wpisu, który dobrze wykorzystuje obrazy:
Nie wszystkie zdjęcia muszą przedstawiać tylko Twój produkt. Weź pod uwagę również infografiki! Infografiki to pomocne obrazy (często łączone z tekstem), na których można szybko uzyskać wiele informacji. Użyj ich, aby podkreślić takie rzeczy, jak materiały, zastosowania i funkcje.
Jeśli uczysz się wizualnie, należysz do 65% światowej populacji jako firma. Kupujący nie zawsze poświęcają czas na przeczytanie wszystkich informacji na stronie z listą produktów. Ale są o wiele bardziej skłonni do przeglądania Twoich zdjęć.
Ten przykład pokazuje w akcji różne komponenty zawarte w pakiecie akcesoriów. Wykonuje również dobrą robotę, przedstawiając konkretne informacje w postaci korzyści.
Podobnie jak w przypadku innych miejsc, w których możesz sprzedawać, ten opis produktu jest miejscem, w którym możesz szczegółowo opowiedzieć klientom o swoich produktach. Część wykazu, która jest bardziej specyficzna dla firmy Amazon, to wypunktowanie, które znajduje się w oddzielnej sekcji niż akapit opisu.
Ale obie są przestrzeniami, w których naprawdę możesz zacząć sprzedawać swoje produkty. Ponieważ ktoś, kto robi zakupy w Amazon, może nie mieć czasu, aby przewinąć do dołu strony produktu, warto umieścić najważniejsze informacje w punktach. Następnie możesz bardziej szczegółowo omówić opis.
Sekcja z wypunktowaniem jest umieszczana u góry listy, więc masz szansę przyciągnąć uwagę klienta i skupić się na kluczowych funkcjach sprzedaży.
Zostały zaprojektowane tak, aby były szybkie i łatwe do odczytania, więc upewnij się, że tekst nie jest odwrotny do tego. Na przykład nie używaj długich zdań, żargonu technicznego ani zbyt kwiecistego języka. Unikaj też upychania słów kluczowych.
Masz pięć kul do użycia, a Amazon daje jasne wskazówki, co należy uwzględnić i w jakiej kolejności. Najlepiej postępować zgodnie z nimi, dodając jednocześnie słowa kluczowe. Publikują szereg wskazówek, których należy przestrzegać, między innymi upewniając się, że nie podajesz ceny ani fraz promocyjnych, takich jak „wyprzedaż”.
Oprócz reguł Amazon, oto kilka podpowiedzi dotyczących optymalizacji:
Aby zademonstrować ostatni punkt, spójrz na punkty w ofercie miksera:
Nawet jeśli nie planowałeś kupować miksera KitchenAid, teraz możesz już chcieć! Skupili się na konkretnych zaletach punktów sprzedaży, zamiast je po prostu nazywać.
Podobnie jak w Google, opisy produktów na Amazon nie muszą być unikalne. Oznacza to, że możesz skopiować wszystkie lub część swoich opisów.
Jest jednak kilka ważnych elementów, które powinieneś upewnić się, że zostały uwzględnione:
W poniższym przykładzie zastosowano formatowanie HTML:
Maksymalna długość 2000 znaków może być dość ograniczona, dlatego opisy produktów muszą być zwięzłe, odpowiednie i przydatne dla klienta.
W KitchenAid było to proste, ale pouczające. Oto przykład dobrego opisu produktu:
Chociaż w niektórych przypadkach dłuższy opis może być dłuższy opis może być pomocny,
podali już obszerny przegląd innych elementów oferty.
Z drugiej strony, ten przykład pozostawia wiele do życzenia:
Czy widzisz różnicę?
Opis u góry jest jasny i zawiera przydatne informacje. Opis na dole jest trafny, ale tak naprawdę nie sprawia, że jesteś podekscytowany zakupem nowych skarpet. Ta przestrzeń jest okazją do dostarczenia przydatnych informacji dla klienta i ulepszenia SEO Amazon - użycie dwóch krótkich zdań nie jest chyba najlepszym sposobem, aby to zrobić.
Zrozum, kim są Twoi klienci
Zbadaj swoją demografię, zamiast ją przewidywać. Możesz pomyśleć, że Twój produkt jest idealny dla konkretnego klienta, ale możesz być zaskoczony. Kiedy już zrozumiesz typ osoby, której sprzedajesz, możesz zacząć pisać opis produktu
Zadaj sobie następujące pytania, pisząc opisy z myślą o swoich klientach:
Rozważ kopię, która jest szybka i łatwa do odczytania
Osoby robiące zakupy online mają bardzo ograniczony zakres uwagi, ale nadal mogą potrzebować przeczytać pełny opis produktu.
Wykorzystaj formaty, które dzielą fragmenty tekstu, takie jak punkty, podtytuły i zmieniają rozmiary tekstu, aby przekazywać ważniejsze informacje do przodu, jednocześnie poprawiając wrażenia klienta, ułatwiając i przyspieszając ich czytanie.
3. Utwórz pierwszą wersję roboczą
Zanim przejdziesz do tworzenia treści, które poprawią pozycję Twojego produktu w wyszukiwarce, utwórz coś użytecznego, co przemówi do Twoich klientów na ich poziomie. Zastanów się, jakie pytania zwykle mają klienci, i podaj przydatne informacje, które pomogą im zrozumieć produkt.
Pomyśl także o funkcjach i zaletach swojego produktu. Skoncentruj to w sposób, który przemawia do Twoich klientów i zachęca ich do zakupu. Wykorzystanie przekonującego tekstu w tym miejscu pomoże Ci wypromować produkt, co powinno pomóc zwiększyć sprzedaż.
Rozważając optymalizację pod kątem wyszukiwarek, zaleca się, aby traktować wyszukiwarkę jak osobę. Zwykle, gdy doświadczenie użytkownika działa dobrze, istnieje prawdopodobieństwo, że wyszukiwarka również to zobaczy.
Nie zapominaj, że Amazon jest samodzielną wyszukiwarką posiadającą własne algorytmy, a mianowicie A9. Działa to trochę jak Google pod pewnymi względami, ale obejmuje również decyzje wyłączne dla nich.
Oto inne czynniki brane pod uwagę przy tworzeniu rankingu na Amazon:
Ponieważ słowa kluczowe stanowią tak dużą część Twoich produktów wyświetlanych na stronie wyszukiwania Amazon, przejdźmy nieco dalej, aby wybrać najlepsze słowa kluczowe. Pomagają Ci wybrać słowa lub terminy, które chcesz, aby Twój produkt wyświetlał się, gdy klient szuka w Amazon.
Jeśli chodzi o wyszukiwane słowa kluczowe, masz pięć pól do wpisania słów kluczowych - każde pole z maksymalnym limitem 50 znaków, które może zawierać więcej niż jedno słowo oddzielone spacjami (uwaga: nie oddzielaj przecinkami).
Ponieważ tytuł produktu jest już zindeksowany, nie musisz uwzględniać ich jako słów kluczowych. W ten sam sposób, w jaki UPC, EAN i Merchant są już uwzględnione, ponownie nie ma potrzeby marnowania cennego miejsca na słowa kluczowe, aby je uwzględnić.
Oto kilka wskazówek pomocnych przy wyszukiwaniu słów kluczowych:
Może się to wydawać oczywiste, ale czasami łatwo jest o tym zapomnieć, myśląc o funkcjach i zaletach swojego produktu.
Jeśli szukasz idealnych słów kluczowych, spróbuj tego: użyj narzędzia propozycji słów kluczowych Google, aby zidentyfikować podstawowe hasło. Następnie wyszukaj termin w serwisie Amazon, zachęcając go do wprowadzenia zmian, takich jak wpisanie innej litery obok terminu, aby wyświetlić inne sugestie.
Jest to jedna z sekcji, którą wielu sprzedawców całkowicie omija lub nie poświęca wystarczającej uwagi. Tutaj kupujący znajdą wszystkie techniczne i szczegółowe informacje, które naprawdę mogą wpłynąć na ich decyzję o zakupie. Wyobraź sobie, że szukasz idealnego biurka do swojego domowego biura. Rozmiar może być tutaj ważnym czynnikiem. Jeśli w jednej aukcji te informacje są bardziej widoczne niż inne, istnieje większe prawdopodobieństwo, że sprzedaż się uda.
W sekcji informacji o produkcie możesz dodać szczegóły, takie jak wymiary produktu, waga, ASIN i pozycja bestsellera.
Oto kilka powodów, dla których nie należy ignorować części specyfikacji produktu w wykazie:
Ten ostatni punkt jest kluczem do sukcesu w zakresie specyfikacji produktów - zrobienia ich tak szczegółowymi, jak to tylko możliwe.
Nie trzeba dodawać, że produkty z dużą ilością pozytywnych recenzji wyglądają lepiej na Amazon, zwłaszcza na stronach wyników wyszukiwania. Zazwyczaj polegamy na recenzjach. Im więcej opinii jest pozytywnych, tym bardziej wiarygodny wydaje się produkt. Ta sama teoria mówi, że kupujący porównują podobne produkty.
Tutaj możesz zobaczyć różnicę między kawowarką z mnóstwem recenzji, a inną, która ma tylko 4. Możesz być bardziej skłonny zapłacić kilka dodatkowych dolarów, aby kupić tę, która wygląda na bardziej zaufaną.
Dlatego należy jak najczęściej zachęcać klientów do recenzowania swoich produktów. Amazon pomaga Ci to zrobić, dając Ci możliwość zażądania opinii od klientów.
Możesz również zautomatyzować i ulepszyć zarządzanie tym procesem, korzystając z narzędzia do automatycznego zgłaszania próśb o opinię. Będzie to kontynuacja cyklu tworzenia relacji zaufania, która zachęci kupujących do kliknięcia przycisku Kup teraz.
Dodatkową zaletą uzyskiwania recenzji jest możliwość praktycznego wykorzystania opinii klientów. Po zebraniu dużej ilości poświęć trochę czasu na ich przeczytanie i zanotowanie powodów, dla których ludzie lubią Twój produkt. Można to później wykorzystać do zaktualizowania punktów sprzedaży w Twojej kopii i podania odpowiednich słów kluczowych na podstawie ich zainteresowań.
Powrót na górę strony
Amazon wykorzystuje kategorie produktów i identyfikatory produktów, aby zarządzać swoją ogromną bazą danych produktów i pomagać mu zwracać możliwie najbardziej trafne wyniki, gdy klienci przeprowadzają wyszukiwanie. Ważne jest, aby w przypadku sprzedawanych produktów wybrać jedno i drugie.
W przypadku kategorii produktów Amazon należy pamiętać o dwóch ważnych rzeczach:
ASIN oznacza standardowy numer identyfikacyjny Amazon, więc jest to identyfikator produktu specyficzny dla Amazon, używany we wszystkich jego ofertach. Znajdziesz go na pasku adresu:
Może sprzedajesz całkowicie unikalny przedmiot, któremu nie przypisano jeszcze numeru ASIN w bazie danych Amazon. W takim przypadku musisz przejść przez ich proces, aby utworzyć nowy produkt. Dodając nową listę produktów do Amazon, należy użyć globalnych numerów jednostek handlowych (GTIN) produktu. Obejmuje to ISBN, UPC, EAN, JAN i GTIN-14.
Amazon nie lubi, gdy produkty są sprzedawane przez dostawców, którzy nie mają zapasów do ich realizacji. Utrzymywanie stanu zapasów na liście produktów jest zatem niezwykle ważne.
Masz kilka opcji:
Upewnij się, że to nigdy nie Ty, korzystając z narzędzia do zarządzania zamówieniami, takiego jak to, które oferujemy: Amazon Order Management. Pomaga to zautomatyzować proces utrzymywania aktualności zapasów Amazon.
PIM oznacza zarządzanie informacjami o produkcie. Są to aplikacje, które pomagają zarządzać danymi z list produktów w Amazon.
Ręczne zarządzanie tymi informacjami (na przykład przy użyciu arkusza kalkulacyjnego) szybko staje się trudne, więc są to ważne narzędzia, które należy rozważyć.
Dzięki PIM Twoje listy produktów będą dokładniejsze, a Ty zaoszczędzisz czas. Przykładem niezawodnego PIM jest InRiver, którego można używać w połączeniu z DataFeedWatch.
Poświęcenie czasu na udoskonalenie ofert na Amazon zdziala cuda dla Ciebie jako sprzedawcy. Dzięki temu Twoje aukcje staną się bardziej widoczne, co z kolei zwiększy CTR i CR. Amazon ma bardzo szczegółowe zasady i przepisy, ale jeśli je znasz, sprowadza się po prostu do stworzenia świetnej kopii, wypełnienia informacji i optymalizacji wszystkich elementów.
Amazon ma teraz około 150 milionów opłaconych subskrybentów Prime, a wielu innych szuka tam inspiracji, gdy nie wiedzą, co kupić na co dzień. Niezależnie od tego, czy masz już doświadczenie w umieszczaniu ogłoszeń na Amazon, czy też szukałeś inspiracji, aby zacząć, jesteś teraz gotowy, aby zająć się tym popularnym kanałem.