4 sposoby na bezpłatną reklamę podczas pandemii COVID-19

free-advertising-covid

 

Przez pandemię Koronawirusa wiele firm znalazło się na krawędzi. Zamknęła ona sklepy i restauracje na całym świecie, wymuszając jednocześnie zmiany w sposobie dokonywania zakupów przez ludzi. Stworzyło to jednak również okazję. Z danych opublikowanych przez Facebook wynika, że aktywność zakupowa w Internecie wzrosła o 32% na wszystkich rynkach. Wzrosła również częstotliwość przeglądania serwisów Facebook i Instagram, odpowiednio o 53% i 32%. Podczas gdy transmisja streamingowa online wzrosła o 42%.

 

Dane te pokazują, że ponieważ ludzie mają więcej czasu w domu, spędzają więcej czasu w sieci. Daje to firmom fantastyczną szansę na wzniesienie się ponad smutek związany z Koroną i poprawę sprzedaży. 

Wzrost aktywności zakupowej w Internecie zbiega się również w czasie z wieloma platformami decydującymi się na wsparcie sprzedawców, oferując bezpłatną reklamę. Od darmowych ofert po kredyty reklamowe, istnieje wiele możliwości umożliwiających uzyskanie informacji. 

Jaka jest więc najlepsza forma reklamy dla Ciebie, aby skorzystać ze wzrostu częstotliwości zakupów online spowodowanych przez COVID-19? 

 

 

Spis treści

 

Darmowe oferty – zwiększ swoją widoczność

Darmowe kredyty reklamowe

Docieraj do swoich odbiorców za pomocą mediów społecznościowych

Dopasuj swoją strategię marketingową

Podsumowanie



 

Darmowe oferty – zwiększ swoją widoczność

 

Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności, darmowe oferty są rodzajem reklamy, którą zawsze należy rozważyć. Wynika to z ich wszechstronności i zasięgu. Oto kilka przykładów darmowych ofert, które mogą zainteresować Twoją markę:

 

Moja firma Google 

 

Prawdopodobnie najbardziej lukratywna z opcji bezpłatnych ofert, Moja firma Google dodaje Twoją markę do wyszukiwarki i map Google. Wykorzystuje również technologię lokalizacyjną, aby zwiększyć szanse na bycie widzianym lokalnie. Ponadto udostępnia ona również inne informacje, które mogą być pomocne dla potencjalnego nabywcy, takie jak opinie i godziny otwarcia. Niektóre z nich są wyjątkowo ważne w przypadku Korona wirusa, np. czy oferujesz dostawę produktów.

 

google-my-business-listing

 

Rozpocznij przygodę z Moja firma Google poprzez wypełnienie profilu tutaj

 

“Aby w pełni skorzystać z tego bezpłatnych zasobów, upewnij się, że dostarczasz kompletne dane, w tym kategorię, godziny pracy i zdjęcia. Według Google: "Firmy, które dodają zdjęcia do swoich profili biznesowych, otrzymują 42% więcej zapytań o drogę na Mapach Google i 35% więcej kliknięć na swoich stronach internetowych niż firmy, które tego nie robią".

 

Moja firma Google pozwala również firmom publikować wpisy do ofert za darmo, co stwarza doskonałą okazję do dotarcia do Twoich potencjalnych klientów z odpowiednimi aktualizacjami i ofertami dokładnie wtedy, gdy szukają więcej informacji.

 

google-my-business-posts

źródło: WordStream

 

Zakupy Google 

 

Zakupy Google właśnie uruchomiły darmowe oferty produktów. W tej chwili tylko w USA, Google zamierza udostępnić go na całym świecie do końca roku kalendarzowego. Darmowe oferty dadzą firmom nowy poziom zasięgu i pozwolą na pokazanie ich milionom klientów dziennie. Darmowe oferty pojawią się tylko w zakładce zakupów, w przeciwieństwie do płatnych reklam, które mogą pojawić się na standardowej stronie wyszukiwania. Aby brać udział w programie darmowych ofert produktów, należy najpierw założyć konto w centrum sprzedawcy. Następnie z menu należy wybrać "Wzrost", a następnie "Zarządzanie programami". Następnie wybierz kartę "powierzchnie w Google".

 

free-shopping-listings-opt-in

I pamiętaj, że widoczność twojej bezpłatnej oferty zależy od jakości tablic. Aby udoskonalić i zoptymalizować tablicę produktową na skalę masową, wypróbuj rozwiązania firm trzecich, takie jak DataFeedWatch. Przed dodaniem kanału produktowego do Google Merchant Center należy sprawdzić najczęstsze błędy tablic, których sprzedawcy powinni unikać.

 

Facebook

 

W nowoczesnej erze cyfrowej, miliardy ludzi korzystają z Facebooka. Podczas Korona wirusa ludzie w jeszcze większym stopniu korzystają z platform mediów społecznościowych. Więc dlaczego nie masz jeszcze oferty swojej firmy? Przecież jest to darmowe promowanie. Facebook pozwala na wyświetlanie godzin pracy, lokalizacji i otrzymywanie recenzji, podobnie jak Moja firma Google. Jednak Facebook wyróżnia się również wypełnianiem luki w komunikacji między sprzedawcami a klientami. Zdolność klientów i marek do bezpośredniej komunikacji zapewnia, że klienci mogą dowiedzieć się wszystkiego, czego mogą potrzebować w trudnych czasach.

 

Co więcej, przedsiębiorstwa mogą również regularnie publikować aktualizacje w stale zmieniającym się środowisku. Więc jeśli Korona wirus zmusi restaurację do zamknięcia, może ona poinformować o tym klientów, a także powiedzieć im, że są jeszcze otwarci na dostawę. Dostarczając informacji tak szybko, marki mogą pozostać na bieżąco z sytuacją i zaprezentować się jako część troskliwej społeczności.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Darmowe kredyty reklamowe

 

Darmowe kredyty reklamowe to świetny sposób na zwiększenie ekspozycji Twojej marki podczas COVID-19. Darmowe kredyty reklamowe można obecnie uzyskać w Google i na Facebooku i są one zazwyczaj ważne do końca 2020 roku. Przy prawidłowym wykorzystaniu, reklama może zyskać firmom znaczną ilość nowych użytkowników. Ponieważ kredyty reklamowe są pobierane na podstawie CPC (koszt za kliknięcie), ważne jest, aby dotrzeć do właściwych użytkowników z odpowiednimi produktami. Z tego powodu ważne jest, aby zoptymalizować swoje tablice przed użyciem kredytów reklamowych.

 

Więc jak można uzyskać kredyty reklamowe dla każdej platformy?

 

Google

 

Google stwierdził, że da małym i średnim firmom ponad  340 milionów dolarów w kredytach, aby pomóc im podczas Korona wirusa. Jednak, aby się zakwalifikować, reklamodawcy muszą posiadać bezpośrednio wydane środki. Mogą to zrobić za pośrednictwem konta reklamowego Google lub za pośrednictwem partnera w ciągu 10 z 12 miesięcy 2019 r. i w styczniu i/lub lutym 2020 r. Google jest bardzo niejasny co do wielkości kredytów, które obecnie będzie rozdawać. Stwierdzono jednak, że mogą one być wykorzystane w każdej dziedzinie reklamy Google. Na kwalifikujących się kontach kredyty zostaną dodane do ich kont do końca maja i będą rozłożone na kilka miesięcy.

 

Facebook 

 

Facebook również wprowadził kredyty reklamowe dla małych firm ze względu na COVID-19. Aby zakwalifikować się do otrzymania kredytów reklamowych na Facebooku, musisz najpierw sprawdzić czy Twój region się kwalifikuje i złożyć wniosek. W chwili obecnej Facebook jest nadal w trakcie organizowania dostępnych regionów. Wiemy jednak, że ma to na celu udostępnienie kredytów reklamowych ponad 30 000 kwalifikujących się przedsiębiorstw w 30 krajach. Wiemy również, że firmy muszą zatrudniać od 2 do 50 pracowników, prowadzić działalność gospodarczą od co najmniej roku i znajdować się w pobliżu miejsca, w którym działa Facebook. Ponadto firmy muszą również przedstawić dowody na to, że Korona wirus wywiera na nie wpływ.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Docieraj do swoich odbiorców za pomocą mediów społecznościowych

 

Media społecznościowe to doskonały sposób na przyciągnięcie klientów podczas COVID-19. Istnieje wiele pomocnych strategii, które mogą pomóc zaangażować obecnych klientów, a nawet pozyskać nowych. Wliczają one:

 

Streaming na żywo

 

Niezależnie od tego, czy jest to transmisja na żywo na Facebooku, periskop czy Twitch, wszystko to może pomóc przyciągnąć klientów i stworzyć wyższy poziom zaangażowania. Możesz przeprowadzić sesje pytań i odpowiedzi na żywo, a nawet tworzyć zabawne zajęcia integrujące odbiorców. 

 

Aktualizuj swoje strony

 

Dzięki temu, że Twoje strony są aktualne, klienci mogą zobaczyć najnowsze osiągnięcia Twojej firmy. Nigdy nie było to ważniejsze niż podczas COVID-19, ze względu na ciągle zmieniające się środowisko.

 

Połącz swoje media społecznościowe

 

Łącząc swoje platformy mediów społecznościowych z Twoją stroną internetową, klienci mogą łatwo zobaczyć każdy aspekt Twojej marki. Może im to pomóc w uzyskaniu odpowiedzi na pytania, których potrzebują, aby dokonać zakupu, zadać pytanie i na pewno zwiększy prawdopodobieństwo ich zaangażowania.

 

Zaangażowanie poprzez hashtagi

 

Hashtagi zawsze poszerzają twój zasięg, z względu na ludzi angażujących się w najnowsze trendy. Użyj hasztagów #Koronawirus, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zaprezentować swoją firmę w pozytywnym świetle. 

 

live-facebook

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Dopasuj swoją strategię marketingową

 

Dostosowanie strategii marketingowej do aktualnego otoczenia jest zawsze integralną częścią sukcesu każdej firmy. To nigdy nie było bardziej prawdziwe niż w przypadku Koronawirusa. Konsumenci chcą, aby ich oczekiwania szybko i znacząco się spełniły i z tego powodu jest jeszcze ważniejsze, aby ich firma została zauważona.

 

Jednym z najlepszych sposobów na dostosowanie strategii marketingowej jest dowiedzenie się, gdzie leży potencjał. Znajdź swoje niedociągnięcia i rozwiąż je. Jednak często łatwiej jest to powiedzieć niż zrobić. Zwłaszcza gdy jesteś właścicielem małej firmy z bardzo małymi zasobami. Ale mimo braku zasobów, które mogą być Ciebie dostępne, nadal jest wiele darmowych zasobów, które mogą być bardzo wartościowe. Począwszy od narzędzi analitycznych i narzędzi do śledzenia danych, aż po kursy pomagające zdobyć nowe umiejętności. 

 

Alternatywną opcją jest zaoferowanie swojej bezpłatnej pomocy. W czasach, gdy wiele osób i firm zmaga się z problemami na różne sposoby, pomoc społeczności może zdziałać cuda. Odzwierciedla to również bardzo pozytywnie markę. W międzyczasie należy również dążyć do tego, aby pozostać w kontakcie zarówno ze społecznością, jak i z klientami. Zaoferuj pomoc i posłuchaj ich spraw. Spróbuj stworzyć zabawne nowe sposoby na zaangażowanie klientów i zwrócenie uwagi na swoją firmę. Można to zrobić za pośrednictwem mediów społecznościowych lub nawet poprzez e-mail z promocjami lub innymi ofertami.

 

Spróbuj skorzystać z wszystkich opcji ofertowych. W tym na Google, Facebook, a nawet Bing. Upewnij się, że Twoja firma jest zaangażowana i korzysta z Zakupów Google, map Google i Facebooka. Upewnij się, że jesteś wymieniony jako firma zarówno w miejscach Bing dla firm, jak i w profilach biznesowych Google.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 


Podsumowanie

 

Koronawirus sprawił, że wiele firm znajduje się w trudnej sytuacji. A sytuacja ta dla wielu wydaje się mroczna i beznadziejna. Ale nie musi tak być. Przedsiębiorstwa mogą stosować wiele metod, aby zapewnić sobie najlepsze szanse na rozwój w takich trudnych warunkach. A one z kolei mogą pomóc swoim klientom przejść przez to również poprzez dodanie bardzo potrzebnego bodźca psychologicznego. 

 

Z pomocą potężnych światowych marek, małe przedsiębiorstwa mogą nadal rozwijać się nawet w takiej sytuacji. Dzięki temu wsparciu i zwiększonej świadomości reklamowej, nadzieja nie umiera.


W DataFeedWatch staramy się również wspierać inne firmy w tych trudnych czasach. Naszym celem jest optymalizacja reklamy, abyś uzyskał najlepszy stosunek jakości do ceny i abyś mógł się dalej rozwijać podczas COVID-19.

 

Powrót na górę strony


Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas