Olga Wojas
Spis treści
Darmowe oferty – zwiększ swoją widoczność
Darmowe kredyty reklamowe
Docieraj do swoich odbiorców za pomocą mediów społecznościowych
Dopasuj swoją strategię marketingową
Darmowe oferty – zwiększ swoją widoczność
Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności, darmowe oferty są rodzajem reklamy, którą zawsze należy rozważyć. Wynika to z ich wszechstronności i zasięgu. Oto kilka przykładów darmowych ofert, które mogą zainteresować Twoją markę:
Moja firma Google
Prawdopodobnie najbardziej lukratywna z opcji bezpłatnych ofert, Moja firma Google dodaje Twoją markę do wyszukiwarki i map Google. Wykorzystuje również technologię lokalizacyjną, aby zwiększyć szanse na bycie widzianym lokalnie. Ponadto udostępnia ona również inne informacje, które mogą być pomocne dla potencjalnego nabywcy, takie jak opinie i godziny otwarcia. Niektóre z nich są wyjątkowo ważne w przypadku Korona wirusa, np. czy oferujesz dostawę produktów.
Rozpocznij przygodę z Moja firma Google poprzez wypełnienie profilu tutaj.
“Aby w pełni skorzystać z tego bezpłatnych zasobów, upewnij się, że dostarczasz kompletne dane, w tym kategorię, godziny pracy i zdjęcia. Według Google: "Firmy, które dodają zdjęcia do swoich profili biznesowych, otrzymują 42% więcej zapytań o drogę na Mapach Google i 35% więcej kliknięć na swoich stronach internetowych niż firmy, które tego nie robią".
Moja firma Google pozwala również firmom publikować wpisy do ofert za darmo, co stwarza doskonałą okazję do dotarcia do Twoich potencjalnych klientów z odpowiednimi aktualizacjami i ofertami dokładnie wtedy, gdy szukają więcej informacji.
źródło: WordStream
Zakupy Google
Zakupy Google właśnie uruchomiły darmowe oferty produktów. W tej chwili tylko w USA, Google zamierza udostępnić go na całym świecie do końca roku kalendarzowego. Darmowe oferty dadzą firmom nowy poziom zasięgu i pozwolą na pokazanie ich milionom klientów dziennie. Darmowe oferty pojawią się tylko w zakładce zakupów, w przeciwieństwie do płatnych reklam, które mogą pojawić się na standardowej stronie wyszukiwania. Aby brać udział w programie darmowych ofert produktów, należy najpierw założyć konto w centrum sprzedawcy. Następnie z menu należy wybrać "Wzrost", a następnie "Zarządzanie programami". Następnie wybierz kartę "powierzchnie w Google".
I pamiętaj, że widoczność twojej bezpłatnej oferty zależy od jakości tablic. Aby udoskonalić i zoptymalizować tablicę produktową na skalę masową, wypróbuj rozwiązania firm trzecich, takie jak DataFeedWatch. Przed dodaniem kanału produktowego do Google Merchant Center należy sprawdzić najczęstsze błędy tablic, których sprzedawcy powinni unikać.
W nowoczesnej erze cyfrowej, miliardy ludzi korzystają z Facebooka. Podczas Korona wirusa ludzie w jeszcze większym stopniu korzystają z platform mediów społecznościowych. Więc dlaczego nie masz jeszcze oferty swojej firmy? Przecież jest to darmowe promowanie. Facebook pozwala na wyświetlanie godzin pracy, lokalizacji i otrzymywanie recenzji, podobnie jak Moja firma Google. Jednak Facebook wyróżnia się również wypełnianiem luki w komunikacji między sprzedawcami a klientami. Zdolność klientów i marek do bezpośredniej komunikacji zapewnia, że klienci mogą dowiedzieć się wszystkiego, czego mogą potrzebować w trudnych czasach.
Co więcej, przedsiębiorstwa mogą również regularnie publikować aktualizacje w stale zmieniającym się środowisku. Więc jeśli Korona wirus zmusi restaurację do zamknięcia, może ona poinformować o tym klientów, a także powiedzieć im, że są jeszcze otwarci na dostawę. Dostarczając informacji tak szybko, marki mogą pozostać na bieżąco z sytuacją i zaprezentować się jako część troskliwej społeczności.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center
Darmowe kredyty reklamowe
Darmowe kredyty reklamowe to świetny sposób na zwiększenie ekspozycji Twojej marki podczas COVID-19. Darmowe kredyty reklamowe można obecnie uzyskać w Google i na Facebooku i są one zazwyczaj ważne do końca 2020 roku. Przy prawidłowym wykorzystaniu, reklama może zyskać firmom znaczną ilość nowych użytkowników. Ponieważ kredyty reklamowe są pobierane na podstawie CPC (koszt za kliknięcie), ważne jest, aby dotrzeć do właściwych użytkowników z odpowiednimi produktami. Z tego powodu ważne jest, aby zoptymalizować swoje tablice przed użyciem kredytów reklamowych.
Więc jak można uzyskać kredyty reklamowe dla każdej platformy?
Google stwierdził, że da małym i średnim firmom ponad 340 milionów dolarów w kredytach, aby pomóc im podczas Korona wirusa. Jednak, aby się zakwalifikować, reklamodawcy muszą posiadać bezpośrednio wydane środki. Mogą to zrobić za pośrednictwem konta reklamowego Google lub za pośrednictwem partnera w ciągu 10 z 12 miesięcy 2019 r. i w styczniu i/lub lutym 2020 r. Google jest bardzo niejasny co do wielkości kredytów, które obecnie będzie rozdawać. Stwierdzono jednak, że mogą one być wykorzystane w każdej dziedzinie reklamy Google. Na kwalifikujących się kontach kredyty zostaną dodane do ich kont do końca maja i będą rozłożone na kilka miesięcy.
Facebook również wprowadził kredyty reklamowe dla małych firm ze względu na COVID-19. Aby zakwalifikować się do otrzymania kredytów reklamowych na Facebooku, musisz najpierw sprawdzić czy Twój region się kwalifikuje i złożyć wniosek. W chwili obecnej Facebook jest nadal w trakcie organizowania dostępnych regionów. Wiemy jednak, że ma to na celu udostępnienie kredytów reklamowych ponad 30 000 kwalifikujących się przedsiębiorstw w 30 krajach. Wiemy również, że firmy muszą zatrudniać od 2 do 50 pracowników, prowadzić działalność gospodarczą od co najmniej roku i znajdować się w pobliżu miejsca, w którym działa Facebook. Ponadto firmy muszą również przedstawić dowody na to, że Korona wirus wywiera na nie wpływ.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center
Docieraj do swoich odbiorców za pomocą mediów społecznościowych
Media społecznościowe to doskonały sposób na przyciągnięcie klientów podczas COVID-19. Istnieje wiele pomocnych strategii, które mogą pomóc zaangażować obecnych klientów, a nawet pozyskać nowych. Wliczają one:
Streaming na żywo
Niezależnie od tego, czy jest to transmisja na żywo na Facebooku, periskop czy Twitch, wszystko to może pomóc przyciągnąć klientów i stworzyć wyższy poziom zaangażowania. Możesz przeprowadzić sesje pytań i odpowiedzi na żywo, a nawet tworzyć zabawne zajęcia integrujące odbiorców.
Aktualizuj swoje strony
Dzięki temu, że Twoje strony są aktualne, klienci mogą zobaczyć najnowsze osiągnięcia Twojej firmy. Nigdy nie było to ważniejsze niż podczas COVID-19, ze względu na ciągle zmieniające się środowisko.
Połącz swoje media społecznościowe
Łącząc swoje platformy mediów społecznościowych z Twoją stroną internetową, klienci mogą łatwo zobaczyć każdy aspekt Twojej marki. Może im to pomóc w uzyskaniu odpowiedzi na pytania, których potrzebują, aby dokonać zakupu, zadać pytanie i na pewno zwiększy prawdopodobieństwo ich zaangażowania.
Zaangażowanie poprzez hashtagi
Hashtagi zawsze poszerzają twój zasięg, z względu na ludzi angażujących się w najnowsze trendy. Użyj hasztagów #Koronawirus, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zaprezentować swoją firmę w pozytywnym świetle.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center
Dopasuj swoją strategię marketingową
Dostosowanie strategii marketingowej do aktualnego otoczenia jest zawsze integralną częścią sukcesu każdej firmy. To nigdy nie było bardziej prawdziwe niż w przypadku Koronawirusa. Konsumenci chcą, aby ich oczekiwania szybko i znacząco się spełniły i z tego powodu jest jeszcze ważniejsze, aby ich firma została zauważona.
Jednym z najlepszych sposobów na dostosowanie strategii marketingowej jest dowiedzenie się, gdzie leży potencjał. Znajdź swoje niedociągnięcia i rozwiąż je. Jednak często łatwiej jest to powiedzieć niż zrobić. Zwłaszcza gdy jesteś właścicielem małej firmy z bardzo małymi zasobami. Ale mimo braku zasobów, które mogą być Ciebie dostępne, nadal jest wiele darmowych zasobów, które mogą być bardzo wartościowe. Począwszy od narzędzi analitycznych i narzędzi do śledzenia danych, aż po kursy pomagające zdobyć nowe umiejętności.
Alternatywną opcją jest zaoferowanie swojej bezpłatnej pomocy. W czasach, gdy wiele osób i firm zmaga się z problemami na różne sposoby, pomoc społeczności może zdziałać cuda. Odzwierciedla to również bardzo pozytywnie markę. W międzyczasie należy również dążyć do tego, aby pozostać w kontakcie zarówno ze społecznością, jak i z klientami. Zaoferuj pomoc i posłuchaj ich spraw. Spróbuj stworzyć zabawne nowe sposoby na zaangażowanie klientów i zwrócenie uwagi na swoją firmę. Można to zrobić za pośrednictwem mediów społecznościowych lub nawet poprzez e-mail z promocjami lub innymi ofertami.
Spróbuj skorzystać z wszystkich opcji ofertowych. W tym na Google, Facebook, a nawet Bing. Upewnij się, że Twoja firma jest zaangażowana i korzysta z Zakupów Google, map Google i Facebooka. Upewnij się, że jesteś wymieniony jako firma zarówno w miejscach Bing dla firm, jak i w profilach biznesowych Google.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center
Podsumowanie
Koronawirus sprawił, że wiele firm znajduje się w trudnej sytuacji. A sytuacja ta dla wielu wydaje się mroczna i beznadziejna. Ale nie musi tak być. Przedsiębiorstwa mogą stosować wiele metod, aby zapewnić sobie najlepsze szanse na rozwój w takich trudnych warunkach. A one z kolei mogą pomóc swoim klientom przejść przez to również poprzez dodanie bardzo potrzebnego bodźca psychologicznego.
Z pomocą potężnych światowych marek, małe przedsiębiorstwa mogą nadal rozwijać się nawet w takiej sytuacji. Dzięki temu wsparciu i zwiększonej świadomości reklamowej, nadzieja nie umiera.
W DataFeedWatch staramy się również wspierać inne firmy w tych trudnych czasach. Naszym celem jest optymalizacja reklamy, abyś uzyskał najlepszy stosunek jakości do ceny i abyś mógł się dalej rozwijać podczas COVID-19.