DataFeedWatch Blog

Śledzenie konwersji reklam Google za pomocą danych z koszyka

Autor: Joshua Uebergang | 2020-05-05 11:49:18

 

Sprzedawcy e-commerce, którzy mają kampanie zakupowe w Google Ads, mogą teraz zobaczyć nowe rodzaje danych związanych z koszykami użytkowników. Dane te mogą być wykorzystane do uzyskania cennego wglądu w Twój dokładny zysk, Twoje produkty i Twoich użytkowników.

 

Na początku 2020 roku, jest jeszcze w fazie beta i dokładna nazwa, z którą Google będzie współpracować, wydaje się niejasna. Różna dokumentacja odnosi się do funkcji śledzenia konwersji reklam Google z danymi koszyka, chociaż istnieją wskazówki, że może to być również Google Konwersja reklam śledzących dane koszyka.

 

Spis treści

 

Co śledzenie konwersji oznacza dla sprzedawców
Jak ustawić raportowanie konwersji z danymi koszyka
Testowanie danych z koszyka
Co nowego?
Co oznacza śledzenie nowej konwersji dla reklamodawców?

 

 

Co dla sprzedawców oznacza śledzenie konwersji

 

„Konwersja" może oznaczać kilka różnych rzeczy, w zależności od kontekstu. W tym przypadku konwersje odnoszą się do części osób odwiedzających sklep lub stronę internetową, które dokonują zakupu. Narzędzie do śledzenia konwersji reklam Google Ads (GACT) dostarcza danych o transakcjach i przychodach z zakupów. 

Dane z koszyka dodają kolejną warstwę informacji na szczycie każdej konwersji. Reklamodawcy są w stanie zobaczyć, jakie elementy są kupowane za pomocą kliknięć reklamowych, które produkty są lepiej przekonwertowane, jakie elementy najlepiej się sprzedają i jaki zysk został osiągnięty.

 

Dzięki standardowemu śledzeniu GACT, jeśli w swojej kampanii zakupowej dokonałeś segmentacji grup produktów, możesz dowiedzieć się najwięcej poprzez to jaki produkt został kliknięty i jaki był przychód z zakupu. Teraz z danymi koszyka, może ujawnić, jaki produkt został zakupiony, nawet jeśli był inny niż SKU kliknięty w reklamie zakupowej. 

 

Jeśli podasz pole koszt_sprzedanych_przedmiotów w swoim pasku zakupów, możesz również zobaczyć zysk. Wykorzystanie tych danych daje sprzedawcom znacznie lepsze wyobrażenie o tym, jak opłacalne są ich kampanie zakupowe, co z kolei pomaga im jeszcze bardziej zoptymalizować kampanie.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po optymalizacji danych tablic

 

Jak ustawić raportowanie konwersji z danymi koszyka

 

Podczas procesu ustawiania konwersji z danymi koszyka, będziesz miał możliwość przekazania danych koszyka i zmierzenia szeregu wskaźników odnoszących się do Twoich Reklam Zakupowych. 

 

Przed wysłaniem informacji o koszyku należy albo zainstalować Google Tag Manager albo skorzystać z globalnych znaczników witryny Google. Google Tag Manager ułatwia zarządzanie oznaczeniami dla Twojej strony. Zamiast ręcznie dodawać i aktualizować znaczniki na swojej stronie internetowej, można to zrobić za pomocą Google Tag Manager. GTM automatycznie wyświetli prawidłowo sformatowane oznaczenia, których można użyć.

 

Aby skonfigurować konwersję z danymi koszyka, należy najpierw uzyskać standardowy kod śledzenia konwersji dla zakupu:

 

  1. Zaloguj się do Google Ads. 
  2. Kliknij ikonę narzędzi w prawym górnym rogu. 
  3. Wybierz „Pomiar" z rozwijanego menu, a następnie kliknij na opcję „Konwersja".
  4. Wybierz akcję konwersji, której chcesz użyć lub stwórz własną akcję niestandardową. 
  5. Zainstaluj globalny znacznik witryny na swojej stronie internetowej lub zainstaluj Google Tag Manager i korzystaj z niego.

 

Po otrzymaniu standardowego kodu trzeba będzie wysłać zdarzenie zakupu (ponieważ tylko to może wygenerować dane koszyka), które zawiera 7 innych parametrów: 

Parametry 1-3 pozycja: tablica 3 informacji o pozycjach, która składa się z id przedmiotu, ceny przedmiotu i ilości przedmiotów 

Parametr 4 zniżka: kwota zniżki, jeśli istnieje, wyrażona w liczbie całkowitej 

Parametr 5 aw_merchant_id: identyfikator Google Merchant Center 

Parametr 6 aw_feed_country: kraj przekazu w twoim parametrze 

Parametr 7 aw_feed_language: język tablicy w twoim Google Merchant Center 

 

Oto przykład pełnego wyjścia Konwersji śledzącej reklamy z danych koszyka uruchomionymi przy udanym zakupie:

 

<code>

<script type="text/javascript">

gtag('event', 'purchase', {

“send_to": "AW-1111111/xxxxxxx",

"transaction_id": "100000",

"value": 109.97,

"currency": "USD",

"discount": 5,

"aw_merchant_id": 1234567,

"aw_feed_country": "US",

"aw_feed_language": "EN",

"items": [{ "id": "PRO-ABC", "quantity": 1, "price": 50.97 }, { "id": "PRO-XYZ", "quantity": 2, "price": 24.5 }]

}); /* ]]> */

</script>

</code>

 

Oprócz korekty kodu śledzenia, należy dokonać korekty tablic poprzez włączenie wartości kosztu sprzedanych towarów (COGS) do tablicy zakupowej. Możesz dodać tablice koszt_sprzedawanych_przedmiotów, jeśli chcesz użyć tych danych do obliczenia marży zysku. 

 

Shopify od końca 2018 roku, udostępnia pole „Koszt za sztukę" na wszystkich stronach produktów, które DataFeedWatch jest w stanie pobrać. Jeśli Twoja aplikacja Shopify DataFeedWatch nie była aktualizowana od 2019 roku, możesz ją zaktualizować klikając na aplikację, aby nadać jej uprawnienia do dostępu do tych danych kosztowych. Stamtąd w DataFeedWatch dla twoich tablic zakupów Google, mapujesz pole koszt_sprzedawanych_przedmiotów, aby dokonać zakupu „Koszt za sztukę":

Znajdziesz go w sekcji „Pola opcjonalne". 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po optymalizacji danych tablic

 

Testowanie danych z koszyka

 

Jeśli jesteś w stanie tworzyć zlecenia testowe, możesz sprawdzić parametry, które ustawiłeś: 

 

  1. Otwórz swoją stronę internetową w Chrome i naciśnij Ctrl+Shift+I, aby wywołać funkcję „Sprawdź element". W dolnej części ekranu pojawi się okno DevTools. 
  2. Z tego miejsca należy wybrać opcję „Sieć". 
  3. Wypełnij swoje zlecenie testowe jak zwykle. (Zamiast robić zakupy testowe, ponieważ czasami może to być trudne w zależności od tego, z jakiej platformy korzystasz, lubię wyzwalać każdą stronę ze śledzeniem konwersji z wypełnionym kodem danych koszyka. Wynik jest taki sam, o ile podane są zmienne). 
  4. Po złożeniu zamówienia testowego, możesz wyszukać zapytanie z danymi dotyczącymi konwersji poprzez wyszukiwanie „/konwersja". Ciąg zapytań powinien zawierać kilka dodatkowych parametrów. Na przykład:

 

mid: 1234567

fcntr: US 

flng: EN 

dscnt: 5 

bttype: purchase 

item: (50.97*1*PRO-ABC**)(24.5*2*PRO-XYZ**)

 

Co każdy z tych parametrów oznacza w kodzie śledzenia: 

 

mid = aw_merchant_id (id sprzedawcy)

fcntr = aw_feed_country (kraj tablicy)

flng =  aw_feed_language (język tablicy)

dscnt = zniżka 

bttype = typ wydarzenia 

item = przedmioty (tablica) mapuj do (ceny przedmiotu * ilości przedmiotu * id przedmiotu)

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po optymalizacji danych tablic

 

Co nowego?

 

Sprzedawcy, którzy wdrażają kampanie reklamowe Zakupów Google Ads, mogą zobaczyć na standardowym interfejsie szereg wskaźników odnoszących się do danych o koszykach. Te metryki obejmują:

 

  • Zamówienia: Mierzy liczbę sprzedaży, które można przypisać kliknięciom reklamowym. 
  • Średnia wielkość koszyka: Suma wszystkich artykułów, które kupujący umieszczają w swoich koszykach, podzielona przez liczbę wszystkich złożonych zamówień. Ponadprzeciętny rozmiar koszyka wskazuje, że użytkownicy uwielbiają pakować w pakiety inne produkty, gdy klikają na produkt lub kategorię produktów. W ten sposób można uzyskać wgląd w pakiety produktów i ich oferty. 
  • Średnia wartość zamówienia: Całkowity przychód, jaki generujesz od użytkowników klikających na Twoje reklamy, podzielony przez liczbę zamówień przypisanych do kliknięć reklamowych. 
  • Koszt sprzedanych towarów: Suma wszystkich kosztów związanych z wytworzeniem sprzedawanych produktów. Możesz otrzymać produkty ze stosunkowo wysokim COGS do ich przychodów z własnej kampanii, aby łatwiej można było dostosować strategię ofertową, aby uczynić ją opłacalną. Produkty o niskim wskaźniku COGS sprzedające się dobrze mogą być zachęcane do skalowania własnej kampanii i budżetu.
  • Przychód: Kwota przychodu, którą otrzymujesz, a która jest związana z kliknięciami reklamowymi.
  • Zysk brutto: Łączna wartość wszystkich transakcji, które zostały wygenerowane przez kliknięcia reklamowe, minus koszt sprzedanych towarów. W momentach napiętych przepływów pieniężnych, firma będzie chciała uniknąć forsowania produktów, które mają niskie marże zysku. Będziesz mógł wyraźnie zobaczyć, które produkty i grupy produktów przyniosły największy zysk. W przypadku kategorii o wysokim zysku możesz licytować bardziej agresywnie niż pojedynczy cel ROAS.

 

Oto przykład nowej metryki dla naszego klienta. Należy pamiętać, że kwoty te nie sumują się dokładnie tak, jak klient aktualizuje COGS dla setek produktów: 

 

 

Dzięki tym dodatkowym danym, kupcy mogą lepiej poznać, które z ich produktów napędzają najwięcej transakcji, a które części ich magazynu są najbardziej opłacalne. Chociaż ważne jest, aby uniknąć przeciążenia danymi i skupić się na metrykach, które mają największe znaczenie, te nowe metryki wypełniają luki w poprzednim podejściu Google i są warte uzupełnienia w gromadzeniu danych. Stanie się on nowym standardem w e-commerce dla kampanii zakupowych.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po optymalizacji danych tablic

 

Co oznacza śledzenie nowej konwersji dla reklamodawców?

 

Za każdym razem, gdy Google dokonuje istotnych zmian w swojej infrastrukturze i algorytmach, ma zwyczaj nie komunikować rzeczy bardzo dobrze. W rezultacie, wielu właścicieli stron internetowych traci nowe możliwości i narzędzia tylko dlatego, że nie zdają sobie sprawy, że istnieją. Na szczęście, z tą aktualizacją, dość trudno jest przegapić nowe wskaźniki, które Google pozwala mierzyć i śledzić.

 

Na powierzchni lub jeśli jesteś jeszcze całkiem nowy w śledzeniu konwersji i kampanii reklamowych Google, dodanie nowych wskaźników może nie wydawać się wielkim problemem. Jednak, istnieją pewne ważne zalety dostępne dla reklamodawców, którzy są w stanie wykorzystać te nowe możliwości.

 

Lepsze zrozumienie zysków i kosztów 

 

W biznesie zawsze ważne jest, aby wiedzieć, na co idą twoje pieniądze. Stosunkowo łatwo jest utrzymać się na szczycie kosztów i rentowności, gdy jest się małym przedsiębiorstwem. Jednak w miarę rozwoju firmy i asortymentu produktów, a także coraz bardziej złożonych łańcuchów dostaw, łatwo jest stracić możliwość śledzenia tych ważnych danych.

 

Nowe wskaźniki, które oferuje Google, pozwalają uzyskać bardziej przejrzysty obraz tego, jak opłacalne są Twoje kampanie i jak możesz je zoptymalizować, aby zwiększyć ich rentowność. 

 

Zdobądź lepsze zrozumienie swojej gamy produktów

 

Możesz również skorzystać z danych koszyka, aby zobaczyć, jak często użytkownik klika na jeden produkt, a kończy na zakupie innego. Dzięki takiemu spojrzeniu można się przekonać, że niektóre z pozornie mniej owocnych produktów rzeczywiście zwiększają sprzedaż najbardziej dochodowych produktów.

 

Im lepiej znasz swój asortyment produktów, tym łatwiej będzie Ci je sprzedać innym osobom. Dzięki nowym danym z koszyka, które udostępnia Google, możesz uzyskać ważne informacje na temat tego, które z Twoich produktów napędzają Twoje zyski, a które sprzedaż innych produktów. Oczywiście, ujawni również, które produkty są słabym ogniwem w Twojej ofercie i dostarczy Ci informacji o tym, czym możesz je zastąpić.

 

Im lepiej rozumiesz swój asortyment produktów i relacje z klientami, tym łatwiej jest podjąć właściwe decyzje marketingowe.

 

Aby zgłębić tajniki, które sprawią, że Twoje kampanie na zakupach Google będą opłacalne, możesz pobrać bezpłatną kopię przewodnika Zakupy Google na Shopify: Ostateczny przewodnik.

 

 

Powrót na górę strony