Nicole Garrison
Według statystyk, konsumenci bardzo wysoko oceniają znaczenie treści dotyczących produktu:
- 87% konsumentów ocenia treści dotyczące produktu jako niezwykle ważne lub bardzo ważne przy podejmowaniu decyzji o zakupie
- Millenialsi 40% częściej zaufają opisowi produktu niż innym dorosłym
- podczas wyszukiwania informacji o produkcie 76% konsumentów twierdzi, że najpierw szuka opisów produktów
- 98% konsumentów twierdzi, że zrezygnowało z zakupu produktu z powodu niepełnego opisu produktu
- 50% zwróciło produkt, ponieważ nie pasował do opisu produktu
Z tych statystyk widać wyraźnie, że większość konsumentów jest zainteresowana i szuka jakiegokolwiek opisu produktu przed jego zakupem.
Dlatego też niezwykle ważne jest, aby firmy i sprzedawcy zajmujący się eCommerce czynili swoje strony produktów bardziej rozpoznawalnymi.
Zobaczmy, jak można to osiągnąć, tworząc SEO strony produktu.
Jak zoptymalizować Twoją stronę produktową pod kątem wyszukiwarek:
1. Optymalizacja słów kluczowych pod kątem intencji wyszukiwania
2. Tworzenie unikalnego adresu URL produktu
3. Optymalizacja opisów produktów dla Snippets
4. Tworzenie unikalnych opisów produktów
5. Używanie wpływu społecznego
1. Optymalizacja słów kluczowych pod kątem intencji wyszukiwania
Czasy, kiedy wystarczyło wypchać stronę z produktem słowami kluczowymi, dawno już minęły. Wyszukiwanie online stało się bardziej intuicyjne, a zamiar użytkownika jest teraz głównym celem wyszukiwania słów kluczowych i SEO.
Intencja wyszukiwania (intencja użytkownika) opisuje cel wyszukiwania online. W oparciu o ten cel, zamiar poszukiwania podzielony jest na cztery główne typy:
- Informacyjny – wyszukujący szuka informacji (np. "co to jest SEO", "optymalizacja słów kluczowych", "jak stworzyć stronę produktu", itp.)
- Nawigacyjny – wyszukujący próbuje znaleźć konkretną stronę internetową (np. Instagram, rozwiązania DataFeedWatch, logowanie na Facebooka, itp. )
- Transakcyjny – wyszukujący chce dokonać zakupu (np. zakup integracji DataFeedWatch, karta Starbucks itp.)
- Komercyjny – wyszukujący próbuje porównać produkty, aby podjąć ostateczną decyzję o zakupie (np. mac vs. windows, najlepsze oprogramowanie do zarządzania zadaniami, najlepsze miejsce na pizzę w pobliżu mnie, itp.)
Oto przykład, jak sprzedawca na Etsy dodał kilka słów kluczowych z intencją informacyjną, aby zoptymalizować stronę produktu dla wyszukiwarek:
Takie słowa kluczowe mogą być bezproblemowo włączone do opisu produktu lub dodane jako tagi. Można również dołączyć słowa kluczowe oparte na innych rodzajach intencji wyszukiwania. Pomoże to zwiększyć szanse na to, że strona Twojego produktu pojawi się w wynikach wyszukiwania dla różnych zapytań, zwiększając wykrywalność Twoich produktów.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
2. Tworzenie unikalnego adresu URL produktu
Innym kluczowym czynnikiem dobrego SEO strony produktu e-commerce jest unikalny adres URL produktu. Oznacza to, że nazwa produktu powinna pojawić się w adresie URL strony produktu:
Dlaczego ten czynnik jest ważny dla SEO strony produktu e-commerce?
Po pierwsze, gdy konsument zobaczy taki adres URL, od razu wie, czego się spodziewać po wejściu na stronę. Ale co najważniejsze, jeśli adres URL zawiera odpowiednie słowa kluczowe, łatwiej jest Google zaindeksować i umieścić takie strony wyżej.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
3. Optymalizacja opisów produktu dla Snippets
Poszczególne snippets są wybierane w wynikach wyszukiwania Google. W SEO strony produktu, optymalizacja pod kątem wyświetlanych snippets może pomóc firmie e-commerce przedstawić konsumentowi produktu zanim odwiedzi on stronę internetową.
W rezultacie, gdy konsument wprowadzi słowo kluczowe związane z Twoim produktem, w wynikach wyszukiwania pojawi się jego wyróżniony snippet:
Jak zoptymalizować strony swoich produktów pod kątem prezentowanych snippets?
- Skup uwagę swoich słów kluczowych na celu wyszukiwania. Jeśli produkt pojawi się we właściwym czasie, odpowiadając na intencje poszukiwaczy, będą oni bardziej skłonni go kupić.
- Rozbij swoje opisy produktów. Wyszczególnij każdą cechę produktu wraz z wypunktowaną listą, aby opis produktu był łatwiejszy do zaindeksowania przez Google. Nie należy również zapominać o czytelności opisu produktu. Aby szybko sprawdzić czytelność tekstu, możesz użyć narzędzi takich jak TrustMyPaper, które oferują usługi edycji i korekty.
- Przeanalizuj, jak ludzie szukają produktów. Jednym ze sposobów jest zaznaczenie tego w polu "Inni szukali także" w wynikach Google. Te spostrzeżenia pomogą Ci lepiej zrozumieć, w jaki sposób konsumenci szukają informacji o produktach i poszerzyć Twoją listę słów kluczowych.
Warto również wspomnieć, że zdjęcie Twojego produktu pojawi się w prezentowanych snippets, dlatego powinieneś zoptymalizować również jego tekst alt. Główną zasadą jest tutaj, aby nie wybierać losowego tekstu, ale używać słów kluczowych, które dokładnie opisują Twój produkt.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
4. Tworzenie unikalnych opisów produktów
Wiele firm eCommerce, które sprzedają produkty bezpośrednio od producentów, korzysta z opisów produktów producenta na swoich stronach.
Inteligentni konsumenci od razu rozpoznają takie opisy produktów i są bardziej skłonni wyjść ze strony bez zakupu produktu. Poza tym Google nie lubi powtarzających się niespójnych tekstów i klasyfikuje takie treści niżej.
Zamiast tego, bądź bardziej kreatywny. Tworzenie opisów produktów jest jak pisanie esejów - trzeba mieć na uwadze ich strukturę i czytelność, ale nie można też zapominać o kreatywności. Oto przykład takiego opisu:
Mimo że produkt jest bardzo popularny i sprzedawany przez wielu sprzedawców e-commerce, jego opis jest dość unikalny.
Co więcej, ten opis produktu, zawierający takie słowa jak zniewalający, błyszczący, kremowy, miękki, maluje obraz tego, czego konsument mógłby oczekiwać od produktu. A takie unikalne słowa kluczowe w opisie sprawiają, że strona produktu jest lepiej zoptymalizowana dla jego docelowej grupy odbiorców.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
5. Używanie wpływu społecznego
Oprócz ogólnych opisów produktów, konsumenci często szukają opinii o produktach, które często popychają ich do ostatecznej decyzji o zakupie.
Recenzje i rankingi odgrywają również ważną rolę w SEO strony produktów e-commerce, ponieważ są one źródłem wiarygodnych informacji, na których często opiera się Google przy tworzeniu rankingu stron internetowych.
Dlatego, jeśli te recenzje są dostępne, Google dodaje je do wyróżnionych snippets w wynikach wyszukiwania:
Wpływ społeczny jest ważny zarówno dla konsumentów, jak i dla wyszukiwarek, upewnij się, że strony Twojego produktu oferują możliwość pozostawienia recenzji i oceniania Twojego produktu.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Twoja kolej
SEO strony produktu e-commerce to proces, który wymaga Twojej uwagi na wiele szczegółów.
Aby Twoje strony produktów odniosły sukces, nie wystarczy wcisnąć w nie odpowiednich słów kluczowych. Zamiast tego, ważna jest optymalizacja słów kluczowych z myślą o użytkowniku, aby upewnić się, że Twój produkt pojawi się w wynikach wyszukiwania we właściwym czasie.
Ponadto, aby Twoje produkty były częściej odkrywane, dodaj unikalne adresy URL do każdego z nich, zoptymalizuj strony produktów pod kątem prezentowanych snippets i wykorzystaj wpływ społeczny.
I nie zapominaj, że Twoje opisy produktów powinny być unikalne i odpowiadać potrzebom konsumentów.