Przy całej dostępnej obecnie technologii, jednego konsumenta można znaleźć na wielu urządzeniach. Poznaj swoich klientów tam, gdzie są, dzięki sprzedaży wielokanałowej. Podczas swoich badań Shopify stwierdził, że sprzedaż na dodatkowych kanałach zwiększa przychody. Średnio wzrastają o 38%, następnie odpowiednio o 120% i 190% przy każdym dodanym kanale.
Shopify to platforma, na której możesz budować i hostować sklepy eCommerce. Dostępnych jest ponad 20 kanałów integracji, co pozwala zwiększyć zasięg przy jednoczesnym usprawnieniu działalności.
Sprzedaż wielokanałowa wykracza poza reklamę i pozwala przenieść twój produkt na różne kanały. Może to nie być łatwym zadaniem, ale warto ciężko pracować, aby mieć silną pozycję na rynku. Obejmuje to kanały takie jak marketplaces, media społecznościowe, aplikacje marketingowe i społeczności online. Najlepszym sposobem na odkrycie rynku docelowego jest znalezienie miejsca, w którym klienci już spędzają czas.
Istnieje wiele miejsc, w których mogą znajdować się potencjalni klienci. Badanie amerykańskich klientów wykazało, że:
Być może słyszałeś także o sprzedaży detalicznej omnichannel. Choć jest podobna, różnica polega na tym, że celem sprzedaży omnichannel jest stworzenie ujednoliconego doświadczenia dla odbiorców, niezależnie od tego, gdzie się mają z tobą kontakt.
Strategie wielokanałowe są nieco inne, ponieważ traktują podróż każdego kupującego jako osobne doświadczenie. Możesz wybrać wyświetlanie cen, promocji i reklam w różny sposób w zależności od kanału, w którym się pojawiają. Na przykład możesz mieć produkt po niższej cenie na swojej stronie internetowej, ale potem pokazać go na Amazonie za wyższą cenę, aby konkurować na rynku.
Shopify nie tylko umożliwia sprzedaż za pośrednictwem koszyka, ale jest również zintegrowany z innymi kanałami sprzedaży. Sprzedając na różnych kanałach, kupujący mogą kontaktować się z Tobą również w wielu miejscach.
Marketplaces
Są to strony takie jak Amazon i eBay, które zapewniają dostęp do określonych odbiorców. Badanie przeprowadzone przez Digital Commerce 360 wykazało, że w 2019 r. marketplace stanowiły 58% sprzedaży online.
Sprzedaż w mediach społecznościowych
Należą do nich możliwe do kupienia posty na Instagramie, sklep na Facebooku i możliwe do kupienia Pinsy. Użytkownicy przewijający te platformy natkną się na Twoje produkty i będą mogli je kupić bezpośrednio z Twoich postów.
Koszyki na zakupy
Korzystanie z koszyków eCommerce pozwala sprzedawać twoje produkty bezpośrednio z witryny. Technicznie jest to oprogramowanie, które wypełnia lukę między sprzedawcą a kupującym. Dzięki niemu możesz uruchomić całą operację sprzedaży - od wystawiania przedmiotów po przekazywanie płatności. Shopify i BigCommerce to dwa dobrze znane tego przykłady.
Porównanie stron sklepów
Kanały te umożliwiają przeglądanie wielu produktów jednocześnie i porównywanie informacji o różnych sprzedawcach, takich jak cena i wysyłka. Wyszukiwarką, którą prawdopodobnie znasz najbardziej, jest Sklep Google.
Oto niektórzy z największych graczy w eCommerce, na których powinieneś zwrócić uwagę:
Amazon
W Ameryce, badanie przeprowadzone przez NPR wykazało, że 44% kupujących rozpoczyna wyszukiwanie produktu na Amazonie. Dla porównania Google zajął drugie miejsce z 33%.
Aby zacząć sprzedawać na Amazonie, musisz wybrać odpowiedni plan. Jeśli sprzedajesz mniej niż 40 produktów miesięcznie, możesz wybrać opcję płatności za sprzedaż lub skorzystać z abonamentu miesięcznego. Mają nawet kalkulator kosztów aby określić, w jaki sposób opłaty zostaną pobierane.
Shopify
Shopify ułatwia sprzedawanie produktów z własnej strony internetowej. Dają ci wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć i prowadzić sklep internetowy. Możesz wybierać spośród ich w pełni konfigurowalnych szablonów. Następnie możesz wykorzystać to miejsce, aby bezpiecznie sprzedawać swoje produkty. Użyj adresu URL, który już masz, lub utwórz nowy.
eBay
eBay ma 167 milionów aktywnych użytkowników. I chociaż są dobrze znani z aukcji z używanymi przedmiotami, około 80% wszystkich sprzedawanych towarów jest nowe. Możesz wyróżnić się na eBayu, tworząc perfekcyjną ofertę.
Wszystko zaczyna się od Twojej firmy. Mając jedną tablice produktów jako bazę, możesz stworzyć katalog dla wielu kanałów sprzedaży, takich jak Zakupy Google, Amazon czy Facebook. Twoja tablica produktów to dokument zawierający wszystkie informacje o posiadanych przedmiotach. Zawiera unikalne identyfikatory, tytuły, ceny, zdjęcia i wiele więcej. Zazwyczaj wszystko jest zapisywane w tekście lub arkuszu kalkulacyjnym.
Jeśli Twoje produkty są już przechowywane w Shopify, możesz wyeksportować tablice produktów:
Jednak ta metoda nie jest zalecana w przypadku rozwiązań długoterminowych, ponieważ nie można automatycznie zaktualizować pliku. Sprawdzanie aktualności produktów wymagałoby ręcznego regularnego ponownego przesyłania pliku, co może zająć dużo czasu.
Zamiast tego, aby mieć pewność, że Twoje produkty są aktualizowane, możesz połączyć je z aplikacją innej firmy. Na przykład, jeśli korzystasz z DataFeedWatch, po prostu utwórz połączenie, dodając sklep i wstawiając adres URL Shopify. Będziesz mieć spokój wiedząc, że Twoje produkty z magazynu i inne zmiany są regularnie aktualizowane. Twoje dane będą pobierane codziennie i wysyłane do kanałów, z których korzystasz, dzięki czemu są zawsze zaktualizowane.
Innym sposobem na wygenerowanie tablicy Shopify jest użycie bezpośredniego połączenia API. Ta metoda umożliwia również regularne wysyłanie bieżących danych produktu do używanych kanałów. Jedyną wadą jest to, że wcześniej nie będziesz w stanie zoptymalizować swoich tablic dla określonych kanałów. Zostaną one wysłane dokładnie tak, jak są w sklepie Shopify.
Możesz nie chcieć wyświetlać wszystkich swoich produktów na każdym kanale. Przydatną wskazówką jest określenie dla każdego kanału produktów, które chcesz uwzględnić lub wykluczyć. Określ, które produkty będą sprzedawane w poszczególnych kanałach i czy możesz konkurować ceną z innymi sprzedawcami.
Podczas tworzenia strategii wielokanałowej należy pamiętać o kilku zasadach. Obejmują one:
Gromadząc te informacje, zaczniesz tworzyć historię podróży kupującego. Każdy z nich jest wyjątkowy, więc możesz użyć go, aby przywitać kupujących w unikalny sposób.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center
Wyzwanie
Gdy skalujesz platformy, na których sprzedajesz, niektóre aspekty mogą stać się coraz trudniejsze. Dwie największe przeszkody, na które prawdopodobnie się natkniesz, to śledzenie magazynu i prognozowanie.
Może występować potencjalny problem, jeśli sprzedajesz w więcej niż jednym miejscu i nie ma komunikacji między Twoimi kanałami. Ryzykujesz wyprzedażą magazynu, jednocześnie reklamując ten produkt.
Innym potencjalnym problemem są braki na magazynie. Czekając na Twój produkt, kupujący może znaleźć go gdzieś indziej, co spowoduje, że stracisz na sprzedaży.
Rozwiązanie
Tutaj przydaje się funkcja „śledzenia magazynu” Shopify. Umożliwi to automatyczne ukrycie braków w magazynie.
Ważne jest, aby pamiętać, że jeśli używasz Shopify POS, możesz nadal sprzedawać produkty z magazynu, ponieważ system zakłada, że posiadasz te produkty.
Ze względów bezpieczeństwa możesz utworzyć reguły na swojej tablicy dla każdego kanału, które zapobiegną wyświetlaniu produktów niedostępnych lub jest ich mało na magazynie. Zapobiegnie to marnowaniu budżetu reklamowego i nadmiernej sprzedaży produktów. W DataFeedWatch można to osiągnąć, tworząc prostą regułę wykluczenia:
Ze względu na to, że sprzedajesz na wielu kanałach, nie będziesz musiał czekać, aż Twój produkt będzie całkowicie niedostępny, aby przestać go wyświetlać. Ktoś może dokonać zakupu na innym kanale w tym samym czasie, zanim dane produktu będą miały szansę na synchronizację, więc daje to trochę miejsca na bufor. Gdy znów będziesz mieć te produkty w magazynie, automatycznie zaczną się wyświetlać.
Dzięki prognozowaniu zapasów możesz również przewidzieć, które przedmioty i produkty musisz uzupełnić i kiedy. Aby to zrobić, musisz wziąć pod uwagę:
Wyzwanie
Konsumenci przyzwyczaili się widzieć różne ceny na różnych kanałach, które często odwiedzają. Ale może to powodować pewne wyzwania po stronie sprzedawcy. Każdy kanał, z którego korzystasz, ma określony zestaw kosztów i konkurencji, więc każdy wymaga własnej strategii.
Na przykład niektóre kanały mogą mieć większy udział w przychodach niż inne, co oznacza, że będziesz musiał zapłacić więcej za sprzedawany produkt.
Możesz również zauważyć, że istnieje większe zapotrzebowanie na produkt w określonym kanale. W tym przypadku możesz stworzyć strategię opartą na konkurencji. Aby konkurować z innymi sprzedawcami, sprzedawaj swoje produkty nieco poniżej ceny konkurencji, aby kierować większą liczbę kupujących w twoja stronę.
Rozwiązanie
Łatwo dostosuj ceny dla każdego kanału, na którym sprzedajesz. Pamiętaj, że nie będzie to możliwe dla wszystkich kanałów ze względu na określone wymagania. Na przykład w Zakupach Google Twoje produkty zostaną odrzucone, jeśli cena nie będzie zgodna z tym, jak jest dokładnie wyszczególniona na Twojej witrynie. Ale z Amazonem lub eBayem nie będzie problemu.
Tutaj podnieśliśmy cenę produktów na Amazonie o 10%, aby zrównoważyć koszty opłat, które zwykle są wyższe niż na innych kanałach:
Możliwość
Poznaj właściwy czas, aby pokazać odpowiednią promocję właściwemu klientowi. Jednym z przykładów jest użycie nakładek wejścia i wyjścia w witrynie. Gdy konsument wchodzi na Twoją witrynę, możesz wyświetlić wyskakujące okienko z promocją uwzględniającą czas, która zachęci go do zrealizowania zamówienia podczas tej samej sesji przeglądania. Daje im to wyjątkowe wrażenia na podstawie podejmowanych działań.
Shopify ma sekcję swojej witryny o nazwie „Automatyzacja”. Zawiera szeroką gamę darmowych i płatnych planów aplikacji do automatyzacji marketingu.
Przejdziesz do niej w następujący sposób:
Wyzwanie
Nie każdy kanał będzie właściwym wyborem dla Ciebie i Twojej firmy. Przed przystąpieniem do nowego kanału przeprowadź badania i ocenę. Możesz zadać pytania takie jak:
Opportunity
Możliwość
Twoja tablica produktowa będzie działała jako podstawowy element składowy podczas tworzenia wielokanałowej strategii marketingowej. Kanały zazwyczaj mają nieco inne formaty i wymagania dotyczące tablic. Na przykład reklamy produktów na Facebooku wymagają atrybutu „warunek”, podczas gdy w Zakupach Google jest opcjonalny w przypadku nowych produktów. Tworząc główną tablicę, możesz zredukować nakład pracy. Zamiast tworzyć za każdym razem zupełnie nowe tablice, po prostu kopiuj je i stamtąd poprawiaj.
Korzystając z DataFeedWatch, możesz utworzyć główną tablice, używając po prostu pól wewnętrznych. Następnie będzie to tylko kwestia optymalizacji skopiowanej tablicy i upewnienia się, że dane są wyświetlane we właściwy sposób. Zostaną wyświetlone wszystkie wymagane pola, dzięki czemu będziesz mieć pewność, że nie brakuje niczego, co jest obowiązkowe.
Aby skopiować mapowanie z jednego kanału na inny:
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center
Klienci mogą odwiedzać Twoją witrynę z mediów społecznościowych, bezpłatnych wyników wyszukiwania lub płatnych reklam. Jakkolwiek cię znajdą, każdy kanał opowiada nieco inną historię. Korzystając z wielokanałowego oprogramowania eCommerce, możesz organizować i zarządzać wszystkimi kanałami za pomocą jednego pulpitu nawigacyjnego, aby nie stało się przytłaczające.
Stąd będziesz mógł edytować oferty, zmieniać opisy produktów i, co najważniejsze, mierzyć efektywność wyniku. Łącząc DataFeedWatch i Shopify, właściciele sklepów mogą pobierać informacje o produktach i bezproblemowo sprzedawać i reklamować się na wielu kanałach.