Handlowcy wykorzystują je do promowania swoich produktów, podnoszenia jakości ruchu do swoich sklepów internetowych i zwiększenia ogólnej sprzedaży. W tym roku usługa stanie się jeszcze bardziej widoczna, ponieważ rozszerza się na 14 nowych krajów.
Aby produkty wyświetlały się w Google Shopping, handlowcy muszą przesyłać informacje o produkcie za pośrednictwem plików danych do Google Merchant Center. Wraz z procesem ich przesyłania pojawiają się pytania:
Wszystkie te pytania i nie tylko zostały omówione poniżej.
Główny zakres: To jest główny plik zawierający wszystkie informacje o katalogu produktów, które zostaną wysłane do Google Merchant Center. Musi być przesłany w formacie .XML lub .TXT.
Wymagane jest, aby ten plik Zakupów Google Shopping zawierał następujące pola: id, tytuł, opis, link, link_do_zdjęcia, cena, stan, dostępność, marka, and kategoria_produktów_Google.
Dla sprzedawców odzieży wymagane pola obejmują również: grupa_wiekowa, płeć, kolor, rozmiar, materiał, and wzór.
Zanim stworzysz plik, sprawdź obszerną listę wymaganych i opcjonalnych pól. Jest to najbezpieczniejszy sposób upewnienia się, że plik jest zgodny ze wszystkimi wymaganiami Google.
Ważne jest, aby wszystkie produkty z globalnymi numerami jednostek handlowych przypisanymi przez producenta miały numer GTIN dołączony do pliku.
Jak często należy wysyłać aktualizacje plików do Google Merchant Center? Wymóg to co najmniej raz w miesiącu, ale zalecamy przynajmniej codzienną aktualizację. Jeśli często zmieniasz plik, możesz rozważyć przesłanie go do 4 razy dziennie.
Zakres: Wysyłaj częste aktualizacje cen i stanów magazynowych do Google Merchant Center
Plik aktualizacji produktu w inwentarzu online umożliwia sprzedawcom zmianę ceny, dostępności i ceny sprzedaży przedmiotów wcześniej przesłanych za pośrednictwem zwykłego pliku Google Merchant.
Plik aktualizacji inwentarza online jest przydatnym narzędziem, jeśli cena lub dostępność produktów często się zmienia. Dzięki temu detaliści mogą szybko rozpowszechniać aktualizacje do zwykłego pliku, zamiast aktualizować główny.
Plik zawiera tylko 5 pól: id, cena, dostępność, cena sprzedaży i data wejścia w życie ceny wyprzedażowej. Oczywiście wartość pola id produktu musi odpowiadać wartości id zwykłego pliku Google Merchant.
Kanały aktualizacji inwentarza produktów online można przesyłać tak często, jak potrzebują tego sprzedawcy, przez cały dzień.
Zakres: Dodaj tekst promocyjny do reklam produktów w Zakupach Google
Handlowcy mogą używać plików promocji Google, aby zwiększyć CTR swoich reklam produktów w Zakupach Google. Obecnie usługa jest dostępna w ograniczonej liczbie krajów: Australii, Francji, Niemczech, Indiach, Wielkiej Brytanii i USA. Program zostanie udostępniony innym krajom i możesz sprawdzić na stronie Merchant Promotions, aby sprawdzić, czy Twój kraj został dodany do listy.
Aby korzystać z pliku promocji, sprzedawcy muszą przesłać forumlarz zainteresowania Merchant Promotions. Po zatwierdzeniu zgłoszenia przez Google pojawi się dodatkowy typ pliku do wyboru w GMC.
Plik promocji ma 6 wymaganych pól: id_promocji, zastosowanie_produktu, rodzaj_oferty, długi_tytuł, data_wejścia_w_życie_promocji oraz kanał_zakupu.
Zakres: Reklamy produktów dostępnych lokalnie Google pomagają sklepom stacjonarnym kierować ruch pieszy do ich fizycznych sklepów.
Lokalni klienci mogą przeglądać inwentarz online, godziny pracy i wskazówki dojazdu do sklepów. Reklamy produktów dostępnych lokalnie Google to świetny sposób dla eSprzedawców na znaczne zwiększenie sprzedaży offline.
Aby skorzystać z możliwości oferowanych przez reklamy produktów dostępnych lokalnie, sprzedawcy muszą utworzyć 3 dodatkowe pliki z listą wszystkich produktów sprzedawanych w sklepach.
Plik informacji o firmie - wyświetli informacje dotyczące wszystkich lokalizacji Twojej firmy.
Plik danych o produktach lokalnych - ten plik będzie zawierał informacje o produktach, które sprzedajesz tylko w sklepie lub zarówno online, jak i w sklepie.
Plik produktów dostępnych lokalnie Google - będzie zawierać informacje o stanie magazynowym i cenę dla każdej fizycznej lokalizacji.
Dopasowanie czterech plików danych: Lokalizacje firm Google, Plik lokalnych produktów Google, Plik produktów dostępnych lokalnie Google i Plik produktów Google będą wykonywane automatycznie przez Google za pomocą atrybutu ''id_produktu''.
Jak często powinieneś przesyłać te pliki?
Zakres: Dodaje oceny produktów do reklam, aby budować zaufanie z potencjalnymi nabywcami i zwiększyć sprzedaż.
Klienci kupujący w Internecie polegają głównie na recenzjach w Zakupach Google, zanim zdecydują, co kupić. Aby oceny były wyświetlane przy produktach, sprzedawcy muszą wysyłać recenzje produktów do Google:
Jeśli preferowana jest druga opcja, Google otrzyma dane bezpośrednio od agregatorów, a sprzedawca nie będzie musiał przesyłać pliku. Jeśli jednak opinie są zbierane za pośrednictwem witryny sprzedawcy, konieczne jest utworzenie pliku ocen produktów Google.
Zaktualizowany plik należy przesłać co najmniej raz w miesiącu. W przeciwnym razie dokument może zawierać potencjalnie niedokładne dane, które nie są istotne dla kupujących. Nieprzestrzeganie tego wymogu może prowadzić do niemożności uczestnictwa w programie Oceny Produktów.
Ostatnia rzecz: musisz mieć co najmniej 50 recenzji, aby oceny były wyświetlane przy produktach w Zakupach Google.
Zakres: Retargetuj kupujących, którzy odwiedzili stronę produktu lub porzucili koszyk.
Pomoże to w działaniach remarketingowych, a reklamy dostosowane do poprzednich użytkowników można wyświetlać na podstawie ich aktywności w witrynie.
Aby skorzystać z remarketingu dynamicznego, musisz wykonać kilka kroków. Przede wszystkim musisz przesłać zwykły plik do Google Merchant w formacie .XML lub .TXT.
Opcjonalnie, możesz również dodać dodatkowe pola do dokumentu: dispal_ads_id, display_ads_similar_id, display_ads_title, display_ads_link, display_ads_value, wykluczone_miejca docelowe, grupowanie_ads, etykiety_ads.
Po zweryfikowaniu pliku możesz utworzyć dynamiczną kampanię remarketingową za pośrednictwem AdWords.
Zakres: Daje większą kontrolę producentom marek i właścicielom marek odnośnie tego, w jaki sposób ich produkty są prezentowane kupującym w Zakupach Google i innych usługach Google.
Dzięki Google Manufacturer Center producenci mogą zwiększyć swoją obecność w Google, dostarczając bogatych, dokładnych i znormalizowanych treści zarówno kupującym, jak i sprzedawcom detalicznym.
Jest tu 6 obowiązkowych pól: id, gtin, tytuł, opis, link do zdjęcia oraz marka. Jednak nie powinieneś się na tym zatrzymać. Zaleca się wypełnienie dodatkowych atrybutów, ponieważ pozwoli to klientom łatwiej wyszukiwać i znajdować produkty.
Warto wspomnieć, że można przesyłać pliki testowe, znajdować i przeglądać potencjalne błędy. Takie pliki nie tworzą elementów kwalifikujących się do wyników Zakupów Google.
Na koniec pamiętaj, że dla każdego kraju, w którym wysyłasz produkty, potrzebujesz osobnego pliku, maksymalnie 20 plików dla każdego kraju.
Zakupy Google to doskonały kanał, dzięki któremu Twoje produkty mogą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a także przyciągnąć więcej klientów. Mamy nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci lepiej zrozumieć, jakiego rodzaju informacje o produkcie musisz przesłać do Google, w zależności od Twoich celów w eHandlu.