DataFeedWatch Blog

Jak reklamować promocje za pomocą reklam tekstowych opartych na feedach

Autor: Olga Wojas | 2020-01-21 10:14:16

W naszym poprzednim poście przedstawiliśmy koncepcję reklam tekstowych opartych na kanale w Google. Dzisiaj chcemy podzielić się przemyśleniami na temat tego, jak ten typ reklamy może doskonale pasować do marketerów, którzy chcą reklamować promocje.

Chcemy również stworzyć listę zadań, z której możesz korzystać gdy masz wyprzedaż i chcesz ją jak najlepiej wypromować.

Kliknij link, aby przejść bezpośrednio do konkretnej wskazówki:

1. Utwórz niestandardową kampanię Google Ads na potrzeby promocji

Zarządzanie reklamami tekstowymi oparte na plikach danych nie musi być trudne i skomplikowane. Dlatego, aby usprawnić i ułatwić pracę, zalecamy utworzenie osobnej, dostosowanej do potrzeb kampanii.

Ta kampania będzie zawierać tylko reklamy promujące wyprzedaż. Będzie to przydatne zwłaszcza w przypadku krótkich sprzedaży flashowych. Będziesz mógł po prostu rozpocząć i wstrzymać kampanię za każdym razem, gdy trwa wyprzedaż, bez konieczności zmiany wszystkich reklam.

Chodzi o to, że reklamy tekstowe oparte na feedach w tej kampanii powinny zawsze być gotowe do promowania sprzedaży.

 

Wróć do góry lub ZAREZERWUJ DEMO REKLAM TEKSTOWYCH.

2. Wyróżnij zniżki

Istnieją dwa sposoby wyróżnienia zniżki w reklamie tekstowej: pokazanie obniżki ceny: było / jest lub przedstawienie zniżki w formie procentów..

Obniżka ceny: było / jest

Zniżka procentowa

Obie opcje są właściwe i zalecamy skorzystanie z obu z nich.

Możesz przetestować obie wersje A / B lub utworzyć kilka reklam i pozwolić Google zoptymalizować ich rotację. Możesz także łączyć dwie opcje pokazujące jedną w nagłówku a drugą w opisie lub odwrotnie.

Teraz Google zezwala na trzy nagłówki o długości 30 znaków i dwa opisy po 90 znaków w zwykłych reklamach tekstowych oraz do 15 nagłówków i 4 opisy w przypadku responsywnych reklam w wyszukiwarce.

To daje Ci dużo miejsca na tekst promocyjny i tylko zwiększa Twoją kreatywność!

 

Wróć do góry lub ZAREZERWUJ DEMO REKLAM TEKSTOWYCH.

3. Określ zapas

Podczas sprzedaży flash klienci biegiem udają się na Twoją witrynę, wykorzystać zniżki.

Mamy nadzieję, że Twoje zapasy również szybko się wyczerpią. W rzeczywistości wiele sprzedaży trwa do wyczerpania zapasów.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć poczucie potrzeby konsumentów i zmaksymalizować przychody w ciągu kilku dni sprzedaży, możesz określić w reklamach tekstowych poziom zapasów.

To zachęci użytkowników do szybkiego podjęcia decyzji i dokonania zakupu wkrótce, ponieważ w rzeczywistości może nie być w stanie znaleźć tego samego produktu kilka godzin później.

 

Wróć do góry lub ZAREZERWUJ DEMO REKLAM TEKSTOWYCH.

4. Wyróżnij ilość sprzedanych produktów

Tworzenie poczucia pilności to dobrze znana taktyka marketingowa, którą marki mogą zastosować, aby zmaksymalizować przychody na konkurencyjnych cenowo rynkach:

  • Booking.com informuje, ilu innych użytkowników patrzy na tę samą listę i ile pokoi pozostało.
  • Amazon informuje, ile przedmiotów pozostało w magazynie.

Celem jest zawsze zachęcanie użytkowników do zakupu tak szybko, jak to możliwe, bez zastanawiania się.

Oprócz określenia zapasów w magazynie (jak pokazano powyżej) możesz także podkreślić, ile przedmiotów sprzedałeś w tym dniu lub w ciągu ostatnich x dni. Zmusza to użytkowników do podjęcia szybkiej decyzji, ponieważ będą myśleć, że im więcej sprzedanych przedmiotów, tym mniej zostało w magazynie. Dlatego muszą się spieszyć, jeśli chcą skorzystać ze zniżek.

Ponadto ta taktyka przyczyni się do zwiększenia szumu wokół Twoich produktów. W powszechnym przekonaniu, im więcej egzemplarzy sprzedanych, tym produkt musi być lepszy.

 

Wróć do góry lub ZAREZERWUJ DEMO REKLAM TEKSTOWYCH.

5. Pokaż odliczanie

Innym bardzo dobrym sposobem na stworzenie poczucia pilności u potencjalnych klientów jest wyświetlenie odliczania w reklamach tekstowych.

Możesz to zrobić bezpośrednio z platformy Google Ads. Wystarczy wpisać { w tekście reklamy, aby otworzyć okno podręczne. Stamtąd można ustawić opcje odliczania.

 

Wróć do góry lub ZAREZERWUJ DEMO REKLAM TEKSTOWYCH.

6. Wstrzymaj reklamy produktów niedostępnych w magazynie

Jak już wiadomo, podczas sprzedaży flash produkty mogą szybko znikać z magazynu.

Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest wydawanie pieniędzy na reklamę produktów, których nie możesz sprzedać. Dlatego niezwykle ważne jest, nawet z punktu widzenia wygody użytkownika, aby wstrzymać lub usunąć reklamy, które promują produkty niedostępne w magazynie.

W Google Shopping, najlepiej aktualizować plik danych, a więc i reklamy, raz dziennie. Uważamy, że jest to optymalna częstotliwość aktualizacji, ponieważ Google potrzebuje pewnego czasu na sprawdzenie i zatwierdzenie reklam tekstowych.

Nie chcesz zbyt często zmieniać reklam, w przeciwnym razie nie będziesz miał czasu na zakończenie procesu sprawdzania.

Jednak w ruchliwe dni ta częstotliwość może być niewystarczająca, ponieważ produkty mogą szybko się wyprzedawać. Dlatego ważne jest, aby określić poziom zapasów, jak pokazano w punkcie 3. W ten sposób klienci są wcześniej uprzedzani o niskim poziomie zapasów.

Jeśli w końcu okaże się, że produkt jest niedostępny, nie będą zbyt zaskoczeni.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wykluczania swoich produktów z pliku danych produktów, zalecamy następujące zasoby:

Postępuj zgodnie z 6-punktową listą zadań, aby zoptymalizować reklamy tekstowe i z sukcesem przeprowadzić wyprzedać.

 

ZAREZERWUJ DEMO REKLAM tekstowych i dowiedz się, jak łatwo i szybko tworzyć zautomatyzowane reklamy tekstowe.