Jak zwykle nie możemy się doczekać, żeby dowiedzieć się, co myślicie! Czy wypróbowaliście już Reklamy produktowe z funkcją prezentacji? Jeśli tak, jakie były rezultaty i przeszkody? Napiszcie do nas i dajcie nam znać :)
Powrót na górę lub
Świetna wiadomość dla wszystkich reklamodawców w Zakupach Google! Macie teraz nową broń w swoim arsenale reklamowym Zakupów Google – Reklamy z funkcją prezentacji. Reklamy te działają jak witryna sklepowa, przedstawiając Twoją markę klientowi i pokazując rodzaje dostępnych produktów.
Pojawiają się w tej samej prestiżowej pozycji, co reklamy produktowe, a ponadto są imponujące wizualnie, ale nie w tym tkwi ich prawdziwa moc. Mówiliśmy już o tej funkcji i tutaj, ale teraz została ostatecznie wprowadzona do wielu krajów, gdzie pomaga handlowcom generować większą sprzedaż.
Usiądź zatem wygodnie, nalej sobie herbaty lub kawy i rozkoszuj się czytaniem tego wpisu.
Reklamy produktowe z funkcją prezentacji są nową formą reklam. Google określa je w ten sposób:
„Reklamy produktowe z funkcją prezentacji pozwalają Ci grupować powiązane produkty i prezentować je razem, aby przedstawić swoją markę lub firmę.”
Oto jak wyglądają w wynikach wyszukiwania Google.
Pojawiają się w części Zakupów Google na stronie wyników wyszukiwania. Gdy użytkownik kliknie lub dotknie reklamę, rozwija się ona, aby wyświetlić informacje o Twojej marce lub firmie.
Wyszukujący widzi także oferowane produkty i może je przewijać. Następnie może przejść do Twojej witryny, gdy znajdzie coś, co mu się podoba.
Innymi słowy, Reklamy produktowe z funkcją prezentacji odwołują się do intencji wyszukującego. Użytkownicy korzystający z komercyjnych, ale nie markowych i niespecyficznych słów kluczowych szukają informacji, inspiracji i szczegółów na temat swoich opcji. Kiedy patrzą na Twoją reklamę z funkcją prezentacji, dostają to wszystko i mogą kontynuować swoje badania, klikając na Twoją stronę.
Powrót na górę lub
Reklamy z funkcją prezentacji nie zastąpią Twoich Reklam produktowych. Nie ma więc powodu, aby porzucać Reklam produktowe na rzecz Reklam z funkcją prezentacji.
Te dwa typy reklam różnią się wyglądem, ale co najważniejsze, są skierowane do innego zestawu użytkowników. Reklamy z funkcją prezentacji są przeznaczone dla osób, które nie są jeszcze pewne, czego chcą, podczas gdy Reklamy produktowe są potrzebne, gdy użytkownik zaczyna zawężać wyszukiwanie.
Innymi słowy, Reklamy z funkcją prezentacji służą do edukowania ludzi na temat Twojej marki, sprzedawanych produktów i dostępnych opcji dla mało precyzyjnego wyszukiwania.
Reklamy z funkcją prezentacji otwierają także możliwość targetowania mało precyzyjnych słów kluczowych, a także zwiększenia współczynników konwersji tych słów kluczowych.
To sprawia, że warto je wypróbować.
Powrót na górę lub
Reklamy z funkcją prezentacji są skuteczne ze względu na typ wyszukiwanych haseł. W końcu nie wszystkie wyszukiwania komercyjne są odpowiednie dla Reklam produktowych. Dobrym przykładem jest wyszukiwanie „niebieskie jeansy”. To wyszukiwane hasło nie podaje żadnego rodzaju dżinsów poszukiwanych przez wyszukiwarkę, marki ani tego, czy dżinsy są dla mężczyzny czy kobiety, rozmiaru czy czegokolwiek innego.
W powyższym przykładzie niebieskich dżinsów Reklama z funkcją prezentacji nie musi pokazywać konkretnego produktu. Zamiast tego może zawierać wszystkie dżinsy i inne ubrania sprzedawane przez sprzedawcę. Zachęca to potencjalnego klienta do zawężenia wyszukiwania do Twojej strony i robienia zakupów u Ciebie.
Powrót na górę lub
Istnieją trzy główne wymagania dotyczące Reklam produktowych z funkcją prezentacji, o których musisz pamiętać:
Przyjrzyjmy się każdemu z powyższych wymagań bardziej szczegółowo.
Po pierwsze, Google stopniowo wprowadza nowe doświadczenie AdWords. Jeśli jeszcze go nie masz, musisz poczekać, aż zostanie aktywowane. Dowiesz się, że masz nowe doświadczenie, jeśli ikona narzędzia w prawym górnym rogu jest w kształcie klucza. Jeśli jest to ikona koła zębatego, nadal masz stare AdWords.
Jeśli chodzi o lokalizację, reklamy z funkcją prezentacji są obecnie dostępne w następujących krajach: Australia, Kanada, Niemcy, Francja, Irlandia, Indie, Nowa Zelandia, Singapur, RPA, Wielka Brytania i USA.
Aby spełnić wymagania dotyczące konfigurowania kampanii produktowych, musisz upewnić się, że Twoje reklamy są zgodne z zasadami dotyczącymi Reklam produktowych.
Powrót na górę lub
Jeżeli spełniłeś już powyższe, będziesz musiał stworzyć nową Kampanię produktową, a następnie grupę Reklam produktowych z funkcją prezentacji. Oto kroki, które musisz wykonać:
1. Utwórz nową kampanię produktową i wybierz grupy reklam w AdWords, następnie kliknij, aby utworzyć nową grupę reklam2. Dodaj produkty do grupy reklam
Najlepiej jest dodać wszystkie swoje produkty do grupy reklam, a następnie zawęzić je podczas tworzenia Reklam z funkcją prezentacji. Możesz także podzielić i/lub wykluczyć zestawy produktów w swojej grupie reklam.
3. Teraz możesz stworzyć swoją pierwszą Reklamę z funkcją prezentacji:Powrót na górę lub
Pierwszą rzeczą, której powinieneś być świadomy, jest sposób naliczania opłat i sposób licytowania. Twoja stawka za Reklamy z funkcją prezentacji naliczana jest za zaangażowanie, tj. płacisz za każdym razem, gdy ktoś angażuje się w reklamę. Znane jest to jako CPE – koszt za zaangażowanie (cost per engagement).
Google liczy zaangażowanie, gdy użytkownik kliknie lub dotknie Reklamy z funkcją prezentacji, a następnie wykona jedną z następujących czynności:
Innymi słowy, pierwsze kliknięcie użytkownika (aby rozwinąć Twoją Reklamę z funkcją prezentacji i wyświetlić listę produktów) jest za darmo. Płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik zaangażuje się wystarczająco, aby spełnić jedno z powyższych dwóch kryteriów.
Następnie powinieneś rozważyć znaczenie obrazów w Reklamach z funkcją prezentacji. Oczywiście obrazy są również ważne w Reklamach produktowych, ale są szczególnie ważne w Reklamach z funkcją prezentacji. Pamiętaj, że osoby, które zobaczą Twoje reklamy z prezentacją będą na bardzo wczesnych etapach wyszukiwania. Musisz zwrócić ich uwagę, a następnie zachęcić ich do kliknięcia.
Z technicznego punktu widzenia musisz upewnić się, że Twój obraz spełnia poniższe kryteria:
Ponadto nie powinieneś używać obrazu konkretnego produktu, ponieważ może to nie być ten, którego użytkownik szuka.
Jakie zatem element posiada dobry obraz w Reklamach z funkcją prezentacji?
Jak zwykle nie możemy się doczekać, żeby dowiedzieć się, co myślicie! Czy wypróbowaliście już Reklamy produktowe z funkcją prezentacji? Jeśli tak, jakie były rezultaty i przeszkody? Napiszcie do nas i dajcie nam znać :)
Powrót na górę lub