Czarny Piątek 2020 może przejść do historii, ponieważ przemysł na całym świecie cierpi z powodu pandemii, dlatego najbardziej ruchliwy weekend zakupowy w roku będzie punktem zwrotnym dla wielu detalistów.
W 2019 roku Amerykanie wydali więcej pieniędzy na zakupy w Czarny Piątek niż kiedykolwiek wcześniej. Około 40% kupujących dokonało zakupów online. Oznacza to 93,2 mln zakupów online. Dane liczbowe dotyczące Czarnego Piątku dotyczące zakupów w Stanach Zjednoczonych pokazały, że coraz więcej konsumentów decyduje się na mobilne i ogólne zakupy online, aby uzyskać najlepsze oferty. W międzyczasie wzrosła średnia wielkość zamówienia, wykazując większą chęć do zakupu kosztownych produktów przez smartfona.
Przy stale zmieniającym się krajobrazie trudno jest przewidzieć, co przyniesie przyszłość. Niektóre branże nadal odnotowują zaskakujący wzrost sprzedaży w eCommerce, podczas gdy inne z trudem utrzymują się na powierzchni. Jednak nawet w zmiennych warunkach nadal możliwe jest zastosowanie najbardziej fundamentalnych strategii, aby spróbować zapewnić sukces Czarnego Piątku.
Przyjrzyjmy się sprawdzonym sposobem wyróżnienia się z tłumu w najbardziej konkurencyjnym dniu roku w eCommerce.
Przygotuj strategię i plan budżetowy
Stwórz doświadczenie wirtualnych zakupów i upewnij się, że Twój sklep jest gotowy.
Postaw na darmową dostawę i odbiór oraz zwroty w sklepie
Przygotowanie wyjątkowej oferty i zastosowanie zniżek
Promuj swoją ofertę za pomocą marketingu e-mailowego i kampanii w mediach społecznościowych
2.Napraw problemy na poziomie produktu
Sprawdź wskaźniki impresji i kliknięć udostępniających
Ulepszanie udziału w impresji na pierwszym miejscu
Przejrzyj dane z poprzedniego roku
Oceń stan swojego feedu
Ustal priorytety w zakresie poprawy jakości feedu
Popraw tytuły produktów
Popraw swoje opisy
Zwiększ częstotliwość aktualizacji feedu
Z większą niż kiedykolwiek liczbą sprzedawców w sieci z Amazonem na czele, w ciągu najbliższych kilku miesięcy będą toczyć się ostre wojny cenowe.
Sprzedawcy internetowi wiedzą, że weekend Czarnego Piątku może oznaczać dla ich rocznej sprzedaży wóz albo przewóz. Wyjątkowo wysoka sprzedaż, która ma miejsce w tym czasie, może przynieść imponujące zyski i zrekompensować resztę roku.
Jest to również jeden z najbardziej stresujących okresów w roku dla sprzedawców. Próba zdobycia jak największej ilości zysków będzie dużym obciążeniem dla sprzedawcy.
"Wiele wiarygodnych prognoz mówi, że w tym sezonie świątecznym ludzie będą robić więcej zakupów online niż kiedykolwiek wcześniej. A to w szczególności wpłynie na Czarny Piątek jako największy szczyt przychodów w czwartym kwartale. Pierwotnie, Czarny Piątek zaczął się jako wydarzenie detaliczne w Stanach Zjednoczonych. Europa ją przyjęła i wprowadziła w świat cyfrowy.
Rok 2020 przechodzi już do historii jako jeden z najbardziej intensywnych lat w historii. Handel detaliczny ucierpiał na całym świecie w wyniku pandemii, a jednocześnie znacząco rozwinął się eCommerce. Jak już wiemy: ten trend będzie się utrzymywał w czwartym kwartale."
Timo Bernsmann, który zbudował niemiecki rynek dla firmy FINCH,
kluczowy uczestnik na różnych stanowiskach, w tym na jego obecnym stanowisku nadzorującym globalne działania marketingowe.
Czarny Piątek jest prędzej niż myślisz i warto zacząć planować swoją strategię.
Co można zrobić, aby nie przegapić najważniejszego wydarzenia detalicznego roku? Oto niektóre z najlepszych taktyk, które pomogą Ci w dwóch ważnych aspektach Twoich kampanii zakupowych:
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Wciąż uczymy się o Czarnym Piątku 2020. I choć mamy wiele przewidywań co do perspektywy, nic nie jest pewne w ciągle zmieniającym się środowisku. Niemniej jednak, oto kilka przydatnych wskazówek, które pomogą Twojej firmie łatwo dostosować się do ciągłych wahań rynku:
Pomyślcie o tym jak o wydarzeniu sportowym. Jeśli pojawisz się na meczu, bez przygotowania w postaci treningów, nie będziesz gotowy na wygraną.
Jak sprawić, by twój sklep działał na długo przed Czarnym Piątkiem? Zwyciężające zespoły przygotowują się z dużym wyprzedzeniem przed faktycznym wydarzeniem, podobnie jak zwyciężający sprzedawcy.
Według raportu AdWords, 61% kupujących szukają specjalnych ofert świątecznych na długo przed Świętem Dziękczynienia.
Jeśli rozpoczniesz swoje coroczne pozycjonowanie z pustą tablicą, masz mniejsze szanse na pojawienie się na górze wyników wyszukiwania przy następnym wyszukiwaniu produktu przez klienta.
Ucz się na podstawie wcześniejszych wyników, aby zidentyfikować wewnętrzne słabości i rozpocząć planowanie ich przezwyciężania. Spróbuj znaleźć okazje, które być może przegapiłeś. Posiadanie jasnych celów to pierwszy krok do skutecznej strategii. Nie trzeba też mówić, że trzeba trochę zwiększyć budżet na Czarny Piątek.
"Zarabianie pieniędzy oznacza wydawanie pieniędzy. Kiedy już określisz, co chcesz osiągnąć, musisz ustalić swój budżet. A na Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek, trzeba wydać więcej na swoje wysiłki reklamowe, aby przyciągnąć ruch i konkurować."
Więcej o ustaleniu strategii i budżetu na tegoroczny Czarny Piątek można przeczytać w najnowszym ebooku naszego partnera. Sprawdź eTailer przewodnik przygotowujący na Czarny Piątek 2020, aby uzyskać dodatkowe wskazówki.
Podczas gdy wielu konsumentów z chęcią będzie robić zakupy w Internecie, inni będą tęsknić za doświadczeniem bycia w sklepie, z rodziną i przyjaciółmi po Święcie Dziękczynienia.
Aby odnieść sukces w ten Czarny Piątek, możesz potrzebować pewnego stopnia nieszablonowego myślenia. Dla firm, które chcą wstrząsnąć internetem w 2020 roku, wykorzystanie technologii do napędzania sprzedaży w ten Czarny Piątek jest NIEZBĘDNE.
Wzrost ruchu może być związany ze stresującym minusem: może to doprowadzić do awarii strony. Twoja strona musi poradzić sobie ze znacznym wzrostem ruchu, ponieważ nie ma nic gorszego dla kupujących niż oczekiwanie na załadowanie strony. Ściśle współpracuje z zespołem ds. rozwoju stron internetowych, aby poprawić wydajność i szybkość działania witryny.
Ostatnie zmiany zachowań konsumentów zmusiły wielu sprzedawców w eCommerce do ponownego przemyślenia swoich strategii. Nadchodzący weekend nie jest wyjątkiem. Jak detaliści mogą przygotować się na potencjalny wzrost/spadek wydajności w Czarny Piątek?
Upewnij się, że twoja obsługa klienta, operacje i możliwości realizacji są na efektywnym i zyskownym poziomie. Pomoże to w tworzeniu powracających klientów.
Oferowanie bezpłatnej wysyłki to niewielki, ale skuteczny sposób na budowanie lojalności wobec marki. Może to być również kluczowy czynnik w konwersji i utrzymaniu klientów poza Czarnym Piątkiem.
Darmowa wysyłka jest główną zaletą w oczach większości konsumentów. Jednak nie jest to uważane za promocję. Szacuje się, że 38% kupujących nie będzie robić zakupów w miejscach, które nie oferują bezpłatnej wysyłki. Dlatego w dni takie jak Czarny Piątek, jest to konieczne.
Większość kupujących jest bardziej skłonna dokonać zakupu w sklepie internetowym, jeśli mogą zwrócić towar w lokalnym sklepie. Co więcej, wielu kupujących prawdopodobnie korzysta z Internetu jako narzędzia do wyszukiwania produktów na miejscu i minimalizowania czasu spędzanego w sklepach. Odbiór w sklepie zapewnia niemalże natychmiastową satysfakcję z wygody i efektywności zakupów online.
Strategią stosowaną przez wielu jest wprowadzenie oszałamiającej zniżki na popularny produkt, aby przyciągnąć klientów do swojego sklepu. Kiedy Twoi klienci widzą dużą zniżkę, jest szansa, że zakupią inne produkty w drodze do kasy.
Większość ludzi szuka co najmniej 20-procentowej zniżki na produkty. Chcesz być konkurencyjny. Aby się wyróżnić, możesz rozważyć zaproponowanie darmowego prezentu z produktami, aby urozmaicić swoją ofertę.
Czasami produkt ten służy za lidera strat, z tą różnicą, że klienci dodają do koszyka więcej niż mieliby bez dużej zniżki na flagowy produkt.
Zarówno media społecznościowe, jak i e-mail marketing mogą być wielkim dobrodziejstwem dla Twojego sklepu eCommerce.
Jeśli prowadzisz reklamy na Facebooku lub Instagramie, stwórz kampanie, które tworzą zaangażowanie i mogą być udostępniane. Pamiętaj, że nie tylko chcesz, aby Twoja reklama była widoczna, chcesz, aby trafiła na Twój rynek docelowy. Zwróć uwagę na to, jakich hashtagów używają Twoi konsumenci i dowiedz się, jak możesz umieścić je w swoich ulepszonych postach.
Upewnij się, że wtyczki mediów społecznościowych są zintegrowane, aby klienci mogli dzielić się Twoimi ofertami w sieci.
Wiadomości e-mail są ważne i zapewniają wysoki ROI. Ponad 25% sprzedaży z Czarnego Piątku zaczyna się od email marketingu, jak wynika z raportów. Przygotuj je z dużym wyprzedzeniem - stwórz kopię i zdjęcia do wysłania. Daj sobie czas i szansę na przeanalizowanie wszystkiego przed tym wielkim dniem.
Skontaktuj się ze swoimi lojalnymi klientami i osobami, które dołączyły do Twojej listy mailingowej i nagródź ich lojalność specjalną ofertą.
Możesz zacząć z miesięcznym wyprzedzeniem i wysyłać cotygodniowe wiadomości e-mail. Nie zapomnij o mailu w noc przed Czarnym Piątkiem. Spraw, aby Twoja sieć była dobrze poinformowana o oferowanych zniżkach.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
W Google Merchant Center przejdź do swoich problemów z przedmiotami w karcie Diagnostyka. Poszukaj wszystkich błędów, ostrzeżeń i powiadomień dotyczących elementów w twoim feedzie. Postaraj się nadać priorytet rozwiązywaniu błędów na wszystkich produktach, tak aby wszystkie Twoje produkty kwalifikowały się do kampanii zakupowych.
Skoncentruj się na rozwiązywaniu problemów związanych z ostrzeżeniami i powiadomieniami dotyczącymi produktów, które dają najlepsze rezultaty. Google usprawnił raportowanie na temat kampanii zakupowych. Teraz możesz połączyć raport o stanie produktu, który pokazuje produkty, które wymagają poprawy, z raportem o wydajności.
Na przykład, można dodać dane dotyczące kliknięć i konwersji oraz zdecydować, który z produktów z problemami z wydajnością należy poprawić w pierwszej kolejności.
Ostatecznie, chcesz mieć wszystkie produkty w dobrym stanie. Ale z szybko upływającym czasem, pozwala to skupić swoje zasoby na najlepszych 20% produktach.
Impression share is the percentage of impressions a product has received, divided by the number of impressions that product was eligible to receive.
Click share shows the percentage of clicks on a product, relative to the amount of clicks it was eligible to receive. Track Impression Share and Click Share together at product group level for the top performers or high-margin products and:
Sprawdź najlepsze wyświetlenia, aby sprawdzić, jakie produkty są najlepsze.
Ta metryka pokazuje, ile razy dany produkt był pokazywany na pierwszej pozycji na karuzeli Google Shopping, w porównaniu z liczbą razy, kiedy Twój produkt kwalifikował się do najlepszych wyświetleń.
Górna pozycja odnosi się do górnego lewego miejsca w karuzeli zakupów Google.
Konkurencja o najlepsze wrażenia najprawdopodobniej spowoduje zwiększenie ilości ofert, więc nie ma sensu rywalizować o najlepsze wrażenie na wszystkich produktach.
Spójrz na historię danych, aby zobaczyć, co zadziałało, a co nie. Raporty te służą do wyszukiwania słów kluczowych wielokrotnego użytku, najlepszych wyników, zwiększenia ofert i innych wskaźników wydajności.
To bardzo ważne, aby wykorzystać te spostrzeżenia, aby jak najlepiej wykorzystać swój budżet.
Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, istnieje wiele obszarów, w których ulepszenia mogą mieć natychmiastowy wpływ na wyniki kampanii zakupowej. Zanim ulepszysz swoją strategię feedu, spróbuj się dowiedzieć:
Upewnij się, że ceny w feedzie są podobne do tych na stronie docelowej produktu i nie ma wartości 0 zł.
Upewnij się, że wszystkie produkty niedostępne w magazynie są traktowane z zasadami wykluczającymi i regularnie dostarczaj aktualizacje feedu.
Zrobiłeś listę produktów, które wymagają ulepszeń, a teraz zdajesz sobie sprawę, czy tylko tyle możesz zrobić.
Jeśli skalowalność jest problemem, należy jeszcze bardziej zawęzić swoje parametry. Nadal koncentrując się na najlepszych 10-20%, skoncentruj się na ulepszeniach feedów, które mają największy wpływ na tytuły produktów, opisy i aktualizacje częstotliwości feedu.
Ulepszanie tytułów na Google Shopping może czasami wydawać się dość trudne. Zwłaszcza gdy nie widzisz od razu pozytywnych wyników. Cierpliwość jest jednak jednym z wielu kluczy do skutecznych tytułów.
Oto kilka innych szybkich wskazówek, jak poprawić swoje tytuły:
Pełne opisy powinny zawierać dodatkowe kluczowe informacje o produktach, które pomagają przyciągnąć nowy ruch.
Zoptymalizuj swoje opisy za pomocą wglądów z raportów wyszukiwania terminów zakupów i narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych. Dzięki zebranym spostrzeżeniom możesz wykorzystać swoją nową wiedzę, aby odtworzyć swoje opisy. W ten sposób jest bardziej prawdopodobne, że pasują do wyszukiwanych terminów o dużym natężeniu ruchu.
Dane, które należy uwzględnić w opisie produktu to: marka, rodzaj produktu, rozmiar, kształt, wzór, faktura, materiał, zakres wiekowy, cechy szczególne i informacje techniczne.
Aktualizacja pasz co 24 godziny stała się najlepszą praktyką dla sprzedawców internetowych. W Czarny Piątek, a także w sezonie świątecznym, częste aktualizacje w ciągu dnia mają kluczowe znaczenie dla zapewnienia, że nie przegapisz okazji.
Aktualizacje w ciągu dnia można wysyłać wraz z aktualizacją magazynu produktów online. To należy zrobić dla zmian danych produktów: ceny, dostępność, ceny sprzedaży i daty wejścia w życie ceny sprzedaży.
Istnieje wiele typów feedu, z których można korzystać w kampaniach zakupowych Google, dlatego należy dokładnie rozważyć, który z nich jest dla Ciebie najbardziej użyteczny.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Ponieważ dystans społeczny jest nową normą, trudno sobie wyobrazić klientów chodzących po sklepie obok siebie. Jeszcze trudniej jest wyobrazić sobie sklepy pełne podekscytowanych kupujących.
Z biegiem lat Czarny Piątek przeniósł się na kanały internetowe, łącząc się z Cyber Poniedziałkiem na weekendowe wydarzenie. Oczekuje się, że pandemia jeszcze bardziej ugruntuje to przejście.
Podczas gdy konsumenci podczas pandemii w dużej mierze skupili się na zakupie podstawowych artykułów, nadal przewiduje się, że będzie duże zainteresowanie odzieżą i biżuterią.
Kupujący mogą mieć również apetyt na tradycyjne kategorie podczas Czarnego Piątku, takie jak komputery. Zniżki te będą atrakcyjne, biorąc pod uwagę, jak bardzo niezbędne stały się laptopy, gdy ludzie na całym świecie pracują, uczą się i komunikują praktycznie z domu.
W zeszłym roku kupujący wydali 20 miliardów dolarów w Czarny Piątek i 30 miliardów dolarów w Cyber Poniedziałek. Wraz ze wzrostem wykorzystania sklepów internetowych w chwili obecnej, jest prawdopodobne, że rok 2020 będzie dużym rokiem dla eCommerce.
- Oczekuje się, że w nadchodzącym sezonie świątecznym nawet 30% światowej sprzedaży będzie realizowane za pośrednictwem kanałów cyfrowych.
- 41% konsumentów Czarnego Piątku, którzy zwykle robią zakupy osobiście, zwróci się w tym roku do innych metod.
- W 2020 r. kupujący nie planują wydawać na zakupy świąteczne mniej niż w 2019 r.
- 72% kupujących planują więcej zakupów online w tym sezonie świątecznym
Sezon świąteczny zaczyna się wcześniej
Niektórzy z największych sprzedawców zaczną sprzedawać produkty na Czarny Piątek wcześniej, mając nadzieję na złagodzenie problemów związanych z COVID-19.
Czarny Piątek może stać się wydłużonym okresem, a nie pojedynczym dniem sprzedaży, mówi Michael Brown, partner z praktyki konsumenckiej Kearney.
“Myślę, że musimy naprawdę nie myśleć o Czarnym Piątku i zastanowić się, kiedy rozpocznie się sezon świąteczny. Myślę, że sprzedawcy detaliczni muszą to zrobić już od 1 listopada.”
Michael Brown - partner w praktyce konsumenckiej Kearney,
konsultant ds. globalnej strategii i zarządzania.
Amazon przeniósł w tym roku Prime Day, z nadzieją, że pomoże swoim sprzedawcom. Zamiast zwykłego wydarzenia w czerwcu, odbyło się 13 i 14 października. W zeszłym roku, Prime Day wygenerował sprzedaż na poziomie 7,16 miliarda dolarów.
Po miesiącach opóźnień ofert Prime Day w zasadzie będą przebiegać bezpośrednio z ofertami z Czarnego Piątku. Czarny Piątek może rozpocząć się już 26 października, a pierwsze oferty będą dostępne do połowy listopada, jak wynika z raportów z Tamebay.
Amazon nie tylko ogłasza swoją największą wyprzedaż w roku, ale również Walmart i Best Buy wprowadziły swoje planowane na listopad oferty.
Większość sklepów stacjonarnych zostanie zamknięta z powodu pandemii COVID, a sprzedaż przeniesie się online.
W tradycyjnym środowisku handlu detalicznego nadal panuje duża niepewność. Wiele sklepów traktuje obecnie zakupy w Internecie jako alternatywę, ale nadal zamierza zrobić znacznie mniej, niż tradycyjnie robiły to o tej porze roku.
Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center
Ten Czarny Piątek będzie bez wątpienia wyjątkowy. W miarę jak kraje starają się zrozumieć, jak bezpiecznie otworzyć biznes, detaliści i marki muszą dostosować swoje strategie marketingu świątecznego do najnowszych trendów konsumenckich.
Jako sprzedawca musisz zachować czujność i skupić się na swojej strategii. Planowanie i dostosowywanie będzie integralną częścią sukcesu biznesowego. Nowe potrzeby klientów stworzą zapotrzebowanie na innowacje.
W obliczu zagrożenia pandemią wiele firm może skupić się na działaniach ofensywnych. Jednak w okresie sprzedaży, który generuje tak duże zainteresowanie konsumentów, kontynuacja ofensywy może być rzeczywiście najlepszą strategią. W ten sposób można maksymalnie wykorzystać nową falę możliwości online.