DataFeedWatch Blog

Price Watch – zbliżenie na metryki konkurencji

Autor: Olga Wojas | 2020-08-19 08:38:09

 

W Datafeedwatch ciężko pracujemy nad stworzeniem naszej nowej usługi monitorowania konkurencji o nazwie "Price Watch". Price Watch pozwoli naszym klientom na monitorowanie konkurencji za pomocą różnych kanałów, takich jak Zakupy Google, Amazon i wielu innych.

 

Z kilkoma naszymi klientami przetestowaliśmy już wersję Alpha Price Watch. Następnym krokiem jest przetestowanie wersji Beta z jeszcze większą grupą użytkowników. Jeśli więc nie zapisałeś się jeszcze na wersję Beta, możesz to zrobić klikając na przycisk "Prośba o wcześniejszy dostęp", jak pokazano na poniższym zrzucie ekranu.

 

 

W międzyczasie chcielibyśmy pokazać Ci, jak najlepiej wykorzystać Price Watch, aby wyprzedzić konkurencję. Ponieważ jest to bardzo szeroki temat, w tym poście skupimy się całkowicie na metryce konkurencji. W najbliższej przyszłości możesz spodziewać się kolejnych artykułów na podobne tematy. Więc jakie są najważniejsze metryki?

 

Spis treści


Najtańszy konkurent
2 najtańszy konkurent
3 najtańszy konkurent
Najbliższy, najtańszy konkurent
Specyficzny konkurent
Podsumowanie

 

 

Najtańszy konkurent

 

Najpopularniejszą metryką wśród naszych klientów jest najtańsza metryka konkurencyjna. Ta metryka pokazuje nam, którzy z Twoich konkurentów oferują te same produkty co Ty, ale za najniższą cenę. Najtańsza metryka konkurencji jest bardzo ważna z wielu powodów. Zwłaszcza jeśli jesteś nowym sprzedawcą na takim kanale jak Zakupy Google lub dopiero rozpoczynasz nowy biznes.

 

W wielu przypadkach produkt o najtańszej lub najbardziej konkurencyjnej cenie znajduje się na pierwszej pozycji Zakupów Google. Google posiada bardzo zaawansowany algorytm, który określa pozycję produktu. Algorytm bierze pod uwagę jakość strony internetowej, maksymalne CPC i wiele innych czynników. Mimo to, cena produktu jest zawsze głównym czynnikiem.

 

Co ciekawe, produkt, który zajmuje pierwsze miejsce, jest często tańszy niż średnia cena. Dlatego konsekwencją złej struktury cenowej może być niższa pozycja na stronie z wynikami wyszukiwania. Może to mieć negatywny wpływ na biznes ze względu na mniejsze wrażenia, a tym samym bezpośrednio wpływać na ROI.

 

Mimo to wielu doświadczonych sprzedawców będzie wiedziało, że posiadanie najniższej ceny w dłuższej perspektywie nie zawsze jest możliwe do utrzymania. W niektórych przypadkach może to nawet doprowadzić do sytuacji zastoju między konkurentami, co nikomu nie przynosi korzyści. 

 

Standardową praktyką dla reklamodawców jest reklamowanie kilku popularnych produktów w najniższej cenie, nawet jeśli oznacza to utratę pieniędzy na każdej sprzedaży. Praktyka ta gwarantuje wysoki poziom ruchu i wrażeń, dzięki temu, że znajduje się na pierwszym miejscu w Zakupach Google. Według Outbound Engine, pozyskanie nowego klienta jest zazwyczaj pięciokrotnie droższe niż utrzymanie obecnego. Uzasadnia to ujemną marżę przy wstępnej sprzedaży. Stawka sprzedaży dla istniejącego klienta wynosi 60-70%. Dla porównania, nowi klienci mają wskaźnik zakupów na poziomie zaledwie 5-20%.

 

W ramach ogólnej strategii marketingowej, sensowne jest zidentyfikowanie kilku kluczowych produktów z katalogu. Powinieneś spróbować zapewnić sobie najniższą ofertę, aby zmaksymalizować swoje szanse na zdobycie pierwszej pozycji w Google Shopping lub innym kanale. Jednak nie musi to być koniecznie utrzymane w dłuższej perspektywie i należy zwrócić uwagę na całą strukturę kampanii zakupowej. Więc osądzaj, jak się stąd zabrać. 

 

Najtańsza metryka konkurencji pomoże Ci zidentyfikować konkurentów, którzy sprzedają te same produkty po najniższych cenach. Pokaże ona również różnicę w cenie liczbowo lub procentowo. W Google Shopping możesz zidentyfikować najtańszego konkurenta. Alternatywnie, można wybrać filtrowanie według określonych konkurentów. Jest to dobra opcja, jeśli zidentyfikowałeś już swoich najważniejszych konkurentów.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

2 Najtańszy konkurent

 

Ta metryka pokazuje drugiego najtańszego konkurenta, nie licząc pierwszego. Jest to metryka zapobiegawcza, ponieważ często zauważamy, że najtańszy konkurent w Google Shopping może być nieco mylący. 

 

Najczęstszym tego powodem są konkurenci wprowadzający zły GTIN. Może to powodować znaczne różnice w cenach, ponieważ produkty są zupełnie inne. Jeśli napotkasz taki problem, idealna jest druga najtańsza metryka konkurencji. 

 

Poza tym, nie każdy chce pokonać najtańszego konkurenta. Może to wynikać z różnych przyczyn, takich jak marża zysku lub koszty dostawy, które zmieniają cenę na późniejszym etapie. Jeśli jednak różnica między tobą a drugim najtańszym zawodnikiem jest nadal duża, to może warto przyjrzeć się naprawie.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

3 najtańszy konkurent

 

Jeśli z jakiegokolwiek powodu porównywanie się z najtańszym lub drugim najtańszym konkurentem nie powiedzie się, w metryce istnieje opcja trzeciego najtańszego konkurenta. Można to wykorzystać jako punkt odniesienia w ten sam sposób, w jaki wykorzystuje się najtańszego i drugiego najtańszego konkurenta. 

 

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

Najbliższy, najtańszy konkurent

 

Ta metryka pozwala zobaczyć najbliższego, tańszego konkurenta w stosunku do Ciebie. Uważamy, że jest to użyteczna metryka do wykorzystania przed wszystkimi innymi. To dlatego, że pozwala ci lepiej zrozumieć różnicę w cenie między tobą a najbliższym konkurentem. 

Zakładając, że marże produktów są podobne dla większości sprzedawców w Twoim regionie, ceny pomiędzy konkurentami nie powinny być zbyt odległe. Jeśli tak jest, należy priorytetowo potraktować wypełnienie luki z najbliższym konkurentem.

 

 

Pokonanie konkurencji to długi proces, który zaczyna się od pokonania najbliższego konkurenta.

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

Specyficzny konkurent

 

Price Watch pozwala również zobaczyć dane od konkretnych konkurentów. Oznacza to, że możesz użyć programu do określenia swojej pozycji wśród konkurencji na danym kanale, na przykład Zakupach Google. Alternatywnie, można wybrać konkurenta do porównania na wszystkich kanałach. 

 

Czasami ilość danych może wydawać się przytłaczająca. Często może to mieć miejsce w przypadku porównywania produktów elektronicznych lub odzieżowych popularnych marek, ze względu na dużą konkurencję. W takich przypadkach wybór konkretnego konkurenta może być bardzo przydatny i pomóc w zawężeniu danych.


Jednak, aby móc korzystać z tej funkcji, ten konkretny konkurent musi być w Zakupach Google. Co więcej, muszą oni mieć poprawny numer GTIN umieszczony na swoich produktach (Google wymusza to i tak przy usuwaniu nieprawidłowo wymienionych produktów).

 

Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszą instrukcję Google Merchant Center

 

 

Podsumowanie

 

Wprowadzając Price Watch, staramy się ułatwić naszym użytkownikom utrzymanie konkurencyjności. Mamy nadzieję, że ten artykuł zapewnił krótki wgląd w sposób korzystania z Price Watch, wraz z jego funkcjami. Będzie to pierwszy z wielu artykułów na ten temat i mamy nadzieję, że w późniejszych artykułach zagłębimy się bardziej w szczegóły. 

 

Jeśli jesteś tak samo podekscytowany jak my wprowadzeniem Price Watch i po prostu nie możesz się doczekać ostatecznej wersji, to upewnij się, że poprosiłeś o wcześniejszy dostęp ze swojego konta. To da Ci dostęp do naszej nadchodzącej wersji beta!

 

 

Powrót na górę strony