Olga Wojas
Opanuj Dynamiczne reklamy produktów na Facebooku z tymi 9 udowodnionymi strategiami
Istnieją trzy podstawowe komponenty, które można wykorzystać, podczas ustawiania reklam dynamicznych. Oto one:
- Katalog produktów – Katalog produktów to miejsce, w którym sprzedawcy będą musieli przesłać pliki wymieniając produkty, które chcieliby reklamować. Podobnie jak w przypadku Google, jest to również nazywane kanałami produktowymi i zawiera podstawowe właściwości dla każdego elementu. Takie właściwości mogą obejmować cenę, dostępność, opis oraz adresy URL produktów i obrazów.
- Remarketing – Wdrożenie pikseli z Facebooka na Twojej stronie nie tylko pozwala na dotarcie do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę, ale także daje Ci dalszy wgląd w ich interakcje na miejscu.
- Dodaj szablony – Są to szablony, które po utworzeniu będą wypełnione produktami. Stamtąd możesz pokazać wybraną gamę produktów (nawet tylko jeden produkt, jeśli jest preferowany), które chcesz reklamować. Możliwe jest również ustawienie parametrów umożliwiających wyświetlanie reklam różnych produktów, różnym osobom.
Zmiany z Szerokim zasięgiem odbiorców na Facebooku
Aktualizacja Facebooka pozwoliła reklamodawcom wyjść poza targetowanie do osób, które wcześniej wchodziły w interakcję ze stroną internetową lub aplikacją sprzedawcy. Teraz możliwe jest dotarcie do ludzi w sposób behawioralny w oparciu o treści, z którymi współpracowali na Facebooku lub jeśli obejrzeli wiele stron z podobnymi produktami.
Na przykład, jeśli osoba patrzyła na sukienki online (niekoniecznie na stronę internetową), to wysyła sygnały do Facebooka, że może być częścią dobrej grupy docelowej dla reklam odzieżowych.
To skutecznie przeniosło targetowanie na dalszy plan od remarketingu i teraz ocenia się, czego użytkownik może szukać i pokazywać mu reklamy, które są istotne. Prognoza ta może również wynikać z aktywności użytkownika na Facebooku, w tym kliknięć linków, upodobań itp.
Specyficzne vs. Szerokie Targetowanie
Specyficzne Targetowanie
Kiedy targetujesz specyficznie, używasz parametrów targetowania, które ograniczają odbiorców, którym pokazujesz swoje reklamy. Może to być oparte na danych demograficznych, wyrażonym zainteresowaniu lub zainteresowaniu odbiorców (zwyczajowo lub podobnie). Reklamodawcy często widzą w ten sposób węższą publiczność, jednak, jeśli zostanie to zrobione poprawnie, pojawią się reklamy bardziej odpowiednie dla publiczności.
Na przykład, jeśli jesteś sprzedawcą wysokiej jakości i designerskiej odzieży dziecięcej, możesz chcieć dotrzeć do osób, które są nowymi rodzicami i mieszczą się w kategorii „wysoka zamożność".
Szerokie Targetowanie
Kiedy targetujesz szeroko, pozwalasz algorytmom Facebooka znaleźć nowych odbiorców dla Twoich reklam. Oznacza to, że nie ogranicza się już zasięgu odbiorców. Jest to korzystne na wiele sposobów:
- Świadomość marki: jeśli jesteś stosunkowo niespotykanym sprzedawcą detalicznym, ta metoda targetowania może być wykorzystana do pokazania nowym ludziom produktów, które sprzedajesz i o co chodzi w Twojej marce.
- Znajdź nowy wgląd: po rozpoczęciu emisji reklam w ten sposób, możesz z powrotem sprawdzić wgląd i wyniki, aby zobaczyć, do jakich osób dotarły i jak zareagowały. Niektórzy ludzie mogą być zaskoczeni typami osób, które uznały Twoje reklamy i produkty za atrakcyjne. Warto również wziąć pod uwagę, że odbiorcy, których można znaleźć konwertuje najwięcej za pośrednictwem reklam na Facebooku nie musi być to taki sam skład odbiorców, który zazwyczaj konwertuje lub kupuje od Ciebie bezpośrednio.
- Dowiedz się, do kogo powinieneś targetujesz: W podobny sposób, do powyższego punktu, jeśli nie masz pojęcia, kto jest targetem, warto byłoby dotrzeć do szerokiej bazy odbiorców, dopóki nie będziesz posiadał dalszego wglądu.
Jaki typ sprzedawców na tym korzysta
Historycznie, Dynamiczne reklamy na Facebooku są lepiej dostosowane do większych sklepów internetowych, ponieważ mają one większy ruch na stronach internetowych w celu zbudowania list odbiorców. Okazało się to restrykcyjne dla osób o mniejszym natężeniu ruchu lub mniejszej świadomości marki.
Ponieważ aktualizacja umożliwia detalistom znalezienie nowych odbiorców, jest to korzystne zarówno dla mniejszych, jak i większych stron eCommerce. Dla mniejszych sprzedawców detalicznych, z mniejszym ruchem na stronie, pomaga to dotrzeć do nowych ludzi, do których zazwyczaj nie byliby w stanie dotrzeć. Pomaga to promować produkty na sprzedaż oraz budować świadomość marki.
Więksi sprzedawcy detaliczni mogą również odnieść korzyści, ponieważ mogą dotrzeć do nowych odbiorców, z którymi mogliby nie wchodzić w interakcję w inny sposób, pozwalając detalistom na dotarcie do dalszych odbiorców ich produktów.
Rekomendacje i najlepsze praktyki
Chociaż szeroki zasięg odbiorców jest wciąż stosunkowo nowy, istnieją pewne najlepsze praktyki, które warto śledzić. Warto jednak przyznać, że z każdą nową funkcją na Facebooku, rzeczy mogą się jeszcze zmienić i inne najlepsze praktyki mogą wejść do gry.
Targetowanie
- Rób: Używanie najwyższego poziomu targetowania, takiego jak lokalizacja, dane demograficzne i język. Chociaż nie chcesz drastycznie ograniczać swoich odbiorców, nadal musisz mieć pewność, odbiorcy są istotni.
- Rób: Wyklucz osoby, które kupiły coś wcześniej z Twojej strony - zwłaszcza jeśli Twój produkt jest jednorazowym zakupem. Możesz również ustawić to ograniczenie na okres czasu, np. wykluczając osoby, które kupiły w ciągu ostatnich 90 dni. Byłoby to idealne rozwiązanie dla produktów o ograniczonym okresie użytkowania, takich jak perfumy lub białko w proszku, co pozwoliłoby na wyczerpanie się produktu przed wyświetleniem nowych reklam dla użytkownika.
- Nie rób: Wyklucz wszystkie osoby odwiedzające Twoją stronę internetową. Może się to wydawać dobrym pomysłem, gdy używasz szerokiego targetowania, ponieważ szukasz nowych odbiorców. Jednakże, algorytm Facebooka nadal uczy się, podczas trwania kampanii, w związku z tym niektórzy użytkownicy strony internetowej w zostali dodani w miksie, aby pomóc algorytmowi uzyskać lepsze wyobrażenie o najlepszych odbiorcach do otrzymania reklam.
Katalog produktów
- Rób: Skorzystaj z dużego katalogu produktów (Facebook zaleca minimum 1000 produktów). Gdy wykorzystywane są mniejsze listy produktów, reklamy są zazwyczaj rzadziej wyświetlane. Może to powodować trudności przy stosowaniu szerokiego targetowania w celu dotarcia do nowych odbiorców.
- Nie rób: Reklamuj produkty, które nie są już dostępne. Pamiętasz, kiedy dowiedziałeś się, że „pierwsze wrażenie ma największe znaczenie", to samo dotyczy tego. Jeśli nowy klient kliknie na stronę Twojego produktu, tylko po to, aby przejść do komunikatu o braku towaru lub o błędzie, może okazać się, że trudno będzie zachęcić go do powrotu na stronę w późniejszym terminie. Zamiast tego należy pamiętać o regularnej aktualizacji katalogu produktów (Facebook zaleca raz dziennie).
Podsumowanie
Ostatecznie, nie ma nic dobrego lub złego, w wykorzystaniu szerokiego zasięgu odbiorców dla Twoich dynamicznych reklam. Lepiej jest znaleźć to, co działa najlepiej dla Twojej firmy, testując wszystkie dostępne metody. Warto również pamiętać, że prawdopodobnie trzeba będzie użyć pewnych parametrów targetowania, nawet jeśli szukasz nowych odbiorców. W ten sam sposób, w jaki Facebook nadal uczy się i optymalizuje, gdzie i kiedy Twoje reklamy będą działać najlepiej. Mając to na uwadze to, że bez względu na to, jaką metodę wybierzesz w końcu te metody i tak się skrzyżują.
Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym, który próbuje wykorzystać cały potencjał Facebooka i uznałeś ten post za użyteczny, prawdopodobnie nasz eBook 9 Technik rozwijania reklam produktów na Facebooku z ROI okaże się użyteczny. Pobierz go i dowiedz się, jak poprawić jakość swojej tablicy i kampanii.