5 sposobów uzyskiwania ponownego zamówienia od klientów z Amazon

Wielu sprzedawców e-commerce koncentruje się na pozyskiwaniu nowych klientów, co ma sens, tylko wtedy, gdy zaczynasz sprzedaż online, każdy odwiedzający jest nowy. Duża część Twojego wysiłku idzie w kierunku rozpowszechniania informacji o sobie i Twoich produktach. Przyciąganie użytkowników, którzy nigdy wcześniej nie weszli na Twoją stronę, pozostaje priorytetem, nawet gdy staniesz się rozpoznawalny.

Choć łatwo jest utknąć w tym przekonaniu, to zdobywanie nowych klientów nie może być Twoim jedynym priorytetem. Idealnie byłoby, gdyby sprzedawcy na Amazonie pracowali nad pozyskaniem lojalności swoich klientów. Jak zamienić nowych klientów w stałych klientów? Sprawdź ten przewodnik, aby dowiedzieć się wszystkiego o uzyskiwaniu powtarzających się zamówień od użytkowników Amazona.

pasted image 0-Sep-28-2020-10-06-28-99-AM

 

Jak uzyskać ponowne zamówienia na Amazonie:

Po co zajmować się powtarzającymi się zamówieniami?

Większy zysk

Niższe koszty

Więcej opinii

Satysfakcja klienta

Jak uzyskać powracających klientów w Twoim sklepie internetowym

 

Przygotuj się do rozwoju biznesu online

 


Po co zajmować się powtarzającymi się zamówieniami?

Zanim poznamy sposób, w jaki można uzyskać powtarzające się zamówienia od klientów, przedyskutujmy najpierw, dlaczego należy ich szukać. W końcu Amazon jest największym sprzedawcą online w USA. Mając w zasięgu ręki ponad 300 milionów aktywnych użytkowników, czy nie można przez lata skoncentrować się na nowych klientach, którzy nigdy się nie skończą.

Chociaż ten pomysł może wydawać się  logiczny, istnieje wiele powodów, aby podjąć wysiłek zachęcania dotychczasowych klientów do powtarzania zamówień. Oto niektóre z korzyści:

 

Większy zysk

Głównym celem każdego przedsięwzięcia biznesowego jest, oczywiście, zarabianie pieniędzy dla właściciela i pracowników. Każdy nowy odwiedzający stronę stwarza okazję do zamknięcia sprzedaży. Jeśli wygrasz tę lojalność, w przyszłości może pojawić się więcej sprzedaży. To inwestycja, która zwraca się w czasie, a nie tylko raz.

Jeśli ta logika wydaje się być dobra tylko na papierze, przyjrzyj się statystykom, które to potwierdzają. W badaniu firmy Bain & Company stwierdzono, że sprzedaż może wzrosnąć o 25% lub więcej przy zaledwie 5% wzroście liczby zatrzymanych klientów. To pokazuje, że nawet kilku powracających klientów może zrobić dużą różnicę w Twoich dochodach.

 

Niższe koszty

"Potrzeba pieniędzy, by je zarobić" to znane przysłowie. Nauczysz się tego, próbując przyciągnąć do swojego biznesu więcej nowych klientów. Pomiędzy płatnymi reklamami, kampaniami promocyjnymi, hojnymi zniżkami i innymi, początki mogą być dość kosztowne.

Na szczęście, zatrzymanie klientów, których przyciągniesz, może być w porównaniu znacznie tańsze. Harvard Business Review podał w 2014 r., że różnica cen jest o 5-25 % mniejsza. Kiedy masz już bazę klientów, zachęcanie ich do powrotu po więcej jest ekonomicznym wydatkiem z potencjalnie większą nagrodą.

 

Więcej opinii

Poczta pantoflowa to najlepsza forma reklamy, i to nie tylko dlatego, że nic cię to nie kosztuje. Ludzie mają tendencję do ufania opiniom przyjaciół, rodziny i ludzi, których znają na poziomie osobistym, nad reklamami i mediami. Oferują oni rodzaj intymności, jakiego firma nie jest w stanie osiągnąć.

When people only shop once at an online store, they are less likely to recommend it. After all, they decide against going back for a reason. If you give them a reason to come back for more, they may share that story with others — all to your benefit.

 

Satysfakcja klienta

Co to znaczy dostać ponowne zamówienie? Często oznacza to, że klient, który wcześniej zrobił u ciebie zakupy, był zadowolony ze swojego pierwszego zamówienia. Był tak zadowolony, że chciał to zrobić ponownie. Ponowne zamówienie nie tylko pokazuje lojalność. Pokazują to też, jak wielu klientów ufa Ci i docenia Twoje produkty.

Innymi słowy, metryka retencyjna jest dobrym wskaźnikiem zadowolenia klienta. Posiadanie stałych klientów dowodzi, że przynajmniej w pewnym stopniu wszystko, co robisz w swojej firmie, działa. Wynika z tego, że aby zwiększyć liczbę powtarzających się zamówień musisz podjąć działania i dokonać zmian, które zadowolą Twoich odwiedzających i kupujących.

Zadowolenie klienta jest w pewien sposób nagrodą. W połączeniu z powtarzającymi się zamówieniami, może to być również satysfakcjonujące finansowo.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Jak uzyskać powracających klientów w Twoim sklepie internetowym

 

Teraz jest idealny czas, aby rozpocząć sprzedaż na Amazonie, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Ponad milion nowych sprzedawców dołączało co roku na Amazon, jeszcze przed pandemią Coronavirusa.

Wszelkiego rodzaju eCommerce kwitnie podczas zamknięcia i kwarantanny związanej z  Covid-19. To znaczy, że jest zainteresowanie, ale jest też konkurencja.

Aby rozwijać swój biznes online, musisz zbudować swój własny sklep internetowy poza Amazonem. Oto kilka sposobów na ominięcie ograniczeń Amazona, aby móc przyciągnąć więcej powtarzających się klientów do twojego sklepu internetowego:

 

1.  Wymień swoje informacje biznesowe na Amazonie 

Stworzenie witryny sklepowej na Amazonie to prosty sposób, aby pomóc Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Jest to również darmowe dla osób, które zarejestrowały swoją markę na Amazonie. I choć nie możesz wyraźnie powiedzieć klientom, aby odwiedzili Twoją stronę internetową, możesz umieścić tam swoje informacje biznesowe.

 

amazon-advertisment

 

Będziesz chciał się upewnić, że Twoja witryna internetowa na Amazonie pasuje do Twojej marki. W opisie produktu należy również podać nazwę sklepu. W ten sposób ludzie będą mogli łatwo domyślić się adresu URL Twojej strony.

 

efytal

2. Dołącz kod rabatowy

Dołączanie kodu rabatowego do każdego zamówienia to kolejny świetny sposób na zdobycie powtarzających się klientów. Każdy kocha dobre oferty, a kod rabatowy może być impulsem, którego klient potrzebuje do złożenia kolejnego zamówienia.

Sugerujemy stosowanie kodów rabatowych, które dotyczą całych zamówień, a nie tylko konkretnych produktów. To kusi bardziej, aby ponownie zrobić zakupy w firmie, jeśli wiedzą, że otrzymają zniżkę bez względu na to, co kupują.

 

3. Dodaj ulotkę dołączoną do opakowania

Dodanie ulotki do paczki, takiej jak podziękowanie lub darmowy prezent, to kolejny świetny sposób na pozyskanie stałych klientów.

 

gift-boxŹródło: Avery.com

 

Ulotka dołączona do opakowania jest zawsze miłą niespodzianką i pokazuje Twoim klientom, że zależy Ci na nich i że jesteś gotów zrobić dla nich dodatkowy krok. Jeśli zdecydujesz się na dołączenie liściku, postaraj się, aby był napisany odręcznie, ponieważ stanowi to dodatkowy, wyjątkowy, osobisty akcent.

Jeśli nie jest to możliwe, to przynajmniej upewnij się, że liścik jest spersonalizowany.

 

4. Proś o recenzje

Amazon ma ścisłe wytyczne, jeśli chodzi o kontakt z klientami. Z tego powodu może być trudno zbudować zaufanie do marki i pozyskać stałych klientów.

Jednym z największych ograniczeń są oceny i recenzje klientów, ponieważ Amazon nie chce, aby jego sprzedawcy podejmowali jakiekolwiek próby ich zawyżania. Chociaż możesz poprosić o recenzję w neutralny sposób, nie możesz:

  • Oferować zachęty lub płacić za recenzje
  • Prosić klientów o usunięcie lub zmianę recenzji 
  • Prosić klientów o pisanie wyłącznie pozytywnych recenzji 
  • Zamawiać recenzji wyłącznie od klientów, którzy mieli pozytywne doświadczenia 
  • Oceniać swoich własnych produktów lub produktów konkurencji

Mimo to, Amazon pozwala sprzedawcom na wysyłanie kolejnych e-maili do klientów z prośbą o opinię.

Sugerujemy jednak, aby poprosić o recenzję tylko raz. W przeciwnym razie klient może się zdenerwować i ulec pokusie pozostawienia negatywnej opinii. Ale jeśli oferujesz świetny produkt i świetną obsługę klienta, wiele osób zostawi swoje opinie bez pytania.

Pozytywne recenzje pomagają podnieść rangę Twojej oferty i zapewnić Twojej marce akceptację społeczności. Wielu użytkowników podejmuje decyzje o zakupie samodzielnie, więc upewnij się, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby zapewnić wspaniałą obsługę klienta, dzięki czemu będziesz miał więcej pięciogwiazdkowych recenzji.

 

5. Rynek dla Twojej listy mailingowej

Jeśli nie wysyłasz jeszcze e-maili kontrolnych, powinieneś zacząć. Jest to nieoceniona okazja do dalszej interakcji z klientami po dokonaniu zakupu. Jest to również nieoceniona okazja do uzyskania informacji zwrotnych na temat produktów i usług, aby zobaczyć, jak działa Twoja firma i obszary, które można poprawić.

E-maile kontrolne nie muszą być zarezerwowane jedynie dla osób, które dokonały zakupów. W miarę jak przekierowujesz odwiedzających na Twoją stronę internetową, istnieją sposoby, aby śledzić klientów, którzy porzucają swoje koszyki lub zapisują się na Twoją listę mailingową. 

Istnieje wiele narzędzi automatyzacji poczty elektronicznej, które mogą sprawić, że będzie to łatwe do wdrożenia bez dodatkowego wysiłku.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center


Przygotuj się do rozwoju biznesu online

 

Nigdy nie było bardziej ekscytującego czasu by mieć biznes! Internet stworzył niezliczone nowe możliwości dla firm o różnych kształtach i rozmiarach, by mogły się rozwijać i kwitnąć! Po prostu trzeba się tym zająć we właściwy sposób.

Teraz, gdy wiesz, jak uzyskać powtarzające się zamówienia od klientów Amazona, nadszedł czas, aby wprowadzić te wskazówki w życie. Zanim się obejrzysz, będziesz miał mnóstwo nowych lojalnych klientów!


Written by Jimmy Rodriguez

Jimmy Rodriguez is the COO and co-founder of 3dcart, an all-in-one eCommerce solution. Jimmy is focused on helping Internet retailers succeed online by providing ecommerce resources, developing strategies, actionable plans and customer experiences that grow and improve performance.

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas