Niektóre firmy zastanawiają się, czy zachęcać klientów do recenzji lub im je ułatwiać, częściowo z powodu obawy przed negatywnymi ocenami.
W rzeczywistości recenzje oferują więcej zalet niż wad, szczególnie recenzje pojawiające się w ofertach w Zakupach Google.
Korzyści recenzji to między innymi:
Nawet negatywne recenzje mogą okazać się pomocne, ponieważ:
Aby uzyskać oceny sprzedawców i produktów w reklamach w Zakupach Google, a także w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google i innych miejscach, musisz skorzystać z usługi zewnętrznej firmy, która ma umowę partnerską z Google.
Google wykorzystuje te platformy innych firm oraz własną platformę recenzji do gromadzenia danych dotyczących ocen. Następnie wykorzystuje te dane do wyświetlania ocen w gwiazdkach.
Jak wybrać właściwą platformę? Oto kilka porad:
Przyjrzymy się 33 platformom recenzji, z których wszystkie są licencjonowanymi partnerami Google.
Ausgezeichnet.org to niemiecka platforma recenzji. Oprócz oferowania ocen gwiazdkowych i recenzji dla Google, ma również produkt, który łączy recenzje z innych platform, takich jak eBay, Trustpilot i więcej.
Kraje: Niemcy
Zalety: Dobra ochrona przed fałszywymi ocenami, a także w niektórych pakietach dostępna jest usługa arbitrażu, która zajmuje się negatywnymi recenzjami.
Wady: Nie ma bezpłatnej opcji, a system oceny użytkowników nie jest jasny.
Cena: Od €19.95 miesięcznie, plus €39.95 opłaty instalacyjnej.
Bazaarvoice to niemiecka platforma recenzji. Oprócz oferowania ocen gwiazdkowych i recenzji dla Google, ma również produkt, który łączy recenzje z innych platform, takich jak eBay, Trustpilot i więcej.
Kraje: Niemcy
Zalety: Dobra ochrona przed fałszywymi ocenami, a także w niektórych pakietach dostępna jest usługa arbitrażu, która zajmuje się negatywnymi recenzjami.
Wady: Nie ma bezpłatnej opcji, a system oceny użytkowników nie jest jasny.
Cena: Od €19.95 miesięcznie, plus €39.95 opłaty instalacyjnej.
Price: By quote
Wróć na górę strony lubBizrate jest częścią Connexity i gromadzi recenzje od certyfikowanych klientów zarejestrowanych handlowców, a także za pośrednictwem panelu kupujących online. Mówi się, że ten panel ma ponad 1,3 miliona aktywnych użytkowników.
Kraje: USA, UK
Zalety: Udział w Bizrate jest bezpłatny i ma on wyrafinowany proces zbierania recenzji.
Wady: Bizrate jest ściśle zintegrowany z platformami handlowymi Connexity, zamiast całkowicie skupiać się na świadczeniu usług recenzji dla handlowców. Dodatkowo strona jest przestarzała.
Cena: Za darmo
Wróć na górę strony lub
eKomi to niemiecka firma, która twierdzi, że jest największym niezależnym dostawcą recenzji i ocen klientów w Europie. Z jej usług korzysta 14 000 firm.
Kraje: 25+ krajów, a w tym Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Hiszpania, Portugalia, Holandia, Francja i USA.
Zalety: Ugruntowane i kompleksowe funkcje.
Wady: Brak przejrzystego cennika.
Cena: Indywidualnie
E-Komerco to tania platforma z listą handlowców. Użytkownicy platformy mogą dodawać recenzje i komentarze dotyczące wymienionych handlowców. Jest to francuska firma, ale na platformie znajdują się handlowcy z całego świata.
Kraje: Głównie Francja
Zalety: Niski koszt i łatwe dodawanie witryny. Wszystkie strony są sprawdzane ręcznie.
Wady: Bardzo mało funkcji i minimalne wsparcie.
Cena: €5 za zgłoszenie strony
Wróć na górę strony lub
ECã ã to strona porównująca ceny w Japonii. Firma ma trzy miliony użytkowników i oprócz porównań cen oferuje szeroki zakres usług.
Kraje: Japonia
Zalety: Ugruntowana i ma dużą liczbę użytkowników.
Wady: Złożony model, szczególnie dla handlowców działających w Ameryce Północnej lub Europie, którzy nie sprzedają japońskim klientom.
Feedback Company to ugruntowana platforma recenzji z Holandii, która oferuje szeroki zakres funkcji. Jest częścią eKomi. Dostępne funkcje obejmują automatyczne zbieranie recenzji, ręczne zatwierdzanie recenzji w celu zwiększenia ich wiarygodności, integrację z Google AdWords i wiele więcej.
Kraje: Dostępna dla klientów w dowolnym miejscu. Strona jest dostępna w języku angielskim, holenderskim, niemieckim, indyjskim, hiszpańskim i portugalskim.
Zalety: Dobrze ugruntowana z różnorodną gamą przydatnych funkcji.
Wady: Niektórzy klienci zgłosili niezadowolenie z poziomu otrzymanej obsługi klienta.
Cena: Od €29 miesięcznie
Feefo jest dobrze znaną platformą recenzji współpracującą z Bing i Facebookiem, a także Google. Do jej klientów należą Next, Vauxhall i JCB, a oprócz gromadzenia recenzji oferuje szereg narzędzi, przede wszystkim narzędzia, które pomagają firmom rozwijać bliższe relacje z klientami.
Kraje: Z siedzibą w Wielkiej Brytanii, ale ma klientów z całego świata.
Zalety: Dobra obsługa klienta i łatwy w użyciu system
Wady: Niektórzy użytkownicy platformy skarżą się, że nie mogą zostawić opinii o firmach.
Cena: Indywidualnie, ale oferują darmowy okres próbny
FIA-NET to francuska usługa recenzji. Działa, wysyłając kwestionariusze zadowolenia do klientów witryn członkowskich po dokonaniu zakupu. Wykorzystuje odpowiedź do ustalenia wskaźnika zadowolenia.
Kraje: Głównie Francja, ale mają też klientów z innych stron
Zalety: Ręczny proces zbierania recenzji w celu zapewnienia autentyczności.
Wady: Mniej funkcji od konkurencji
Cena: Indywidualnie
Google Customer Reviews is Google's own review service. It collects reviews from verified customers, and the service is free to use. This last point makes it stand out from most other review sites.
Locations: Argentina, Australia, Austria, Belgium, Brazil, Canada, Chile, China, Colombia, Czechia, Denmark, France, Germany, India, Ireland, Italy, Indonesia, Japan, Hong Kong, Malaysia, Mexico, New Zealand, Netherlands, Norway, the Philippines, Poland, Portugal, Russia, Singapore, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland, Taiwan, Turkey, United Arab Emirates, United States and the United Kingdom.
Pros: Seamless integration with all Google products plus it is free.
Cons: Doesn't offer as many additional products and services as many third-party review platforms.
Price: Free
Hardware.info is a price comparison engine that collects user reviews as part of its service. It also tests hundreds of computer hardware and consumer electronics products every year, creating editorial reviews based on the tests.
Locations: Based in the Netherlands. The website also targets users in Belgium, the UK, the US, and Germany.
Pros: Long experience as it was established in 1999, plus it manually tests and reviews products.
Cons: Outdated design and limited functionality. Primarily a price comparison website rather than a review platform.
Price: Free to submit products to the price comparison engine
Heureka jest jedną z najpopularniejszych stron internetowych w Czechach. Jest to strona porównująca ceny, która zbiera również recenzje od użytkowników na temat produktów, które porównuje.
Kraje: Czechy
Zalety: Silna obecność w Czechach i lista produktów jest bezpłatna.
Wady: Ponieważ jest to przede wszystkim porównywarka cen, dostępne są ograniczone funkcje związane z opiniami klientów.
Cena: Dodanie witryny jest bezpłatne, ale działa w modelu cenowym PPC, który zapewnia większy dostęp do ruchu i funkcji.
KiyOh jest jedną z najpopularniejszych stron internetowych w Czechach. Jest to strona porównująca ceny, która zbiera również recenzje od użytkowników na temat produktów, które porównuje.
Kraje: Czechy
Zalety: Silna obecność w Czechach i lista produktów jest bezpłatna.
Wady: Ponieważ jest to przede wszystkim porównywarka cen, dostępne są ograniczone funkcje związane z opiniami klientów.
Cena: Dodanie witryny jest bezpłatne, ale działa w modelu cenowym PPC, który zapewnia większy dostęp do ruchu i funkcji.
Klantenvertellen to usługa zbierająca oceny i recenzje klientów z siedzibą w Holandii. Jest częścią DTG, a z platformy korzysta około 13 000 sprzedawców internetowych.
Kraje: Ukierunkowana na Holandię
Zalety: Kwestionariusze wysłane do klientów są spersonalizowane i łatwo jest odpowiedzieć na recenzje.
Wady: Brak stałych cen. Zamiast tego ceny zależą od sektora i są ustalane dopiero po bezpłatnym okresie próbnym.
Cena: Darmowy okres próbny i indywidualna wycena
Wróć na górę strony lub
Kuchikomiking.jp to japońska firma, która umożliwia użytkownikom publikowanie opinii o firmach, z którymi mieli do czynienia.
Kraje: Ukierunkowana na Japonię
Zalety: Użytkownicy muszą się zarejestrować, aby móc przesyłać recenzje.
Wady: Bardzo mało narzędzi dla handlowców.
Cena: Darmowa rejestracja
Osaifu.com to strona z „kieszonkowym”, która pozwala użytkownikom zbierać „monety”, które mogą wymieniać na prezenty i inne nagrody. Jednym ze sposobów, w jaki ludzie mogą zbierać monety, jest publikowanie opinii o sprzedawcach internetowych.
Kraje: Ukierunkowana na Japonię
Zalety: Unikalne podejście do zachęcania klientów do wystawiania recenzji.
Wady: Metoda uzyskiwania recenzji nie jest tak niezawodna i rzetelna jak bardziej tradycyjne i ukierunkowane usługi recenzji.
Cena: Indywidualnie
Poulpeo to witryna umożliwiająca cash-back, która oferuje użytkownikom zwrot gotówki za zakupy od partnerów detalicznych. Ma siedzibę we Francji i na platformie znajduje się 1800 sklepów partnerskich.
Kraje: Ukierunkowana na Francję
Zalety: Popularna strona cash back, która ma ponad 10 000 użytkowników miesięcznie.
Wady: Brakuje dodatkowych funkcji oferowanych przez samodzielne usługi recenzji i oceny klientów.
Cena: Indywidualnie
PowerReviews to amerykańska usługa zbierania recenzji, z której korzysta ponad 1000 detalistów i marek, w tym Skechers, National Geographic i The North Face. Oprócz ocen i recenzji oferuje kilka innych produktów, w tym pytania i odpowiedzi, narzędzia analityczne i wiele innych.
Kraje: Wszystkie, choć przede wszystkim USA
Zalety: Produkt posiada szeroką gamę narzędzi, które firma nieustannie ulepsza.
Wady: Brak bezpłatnego okresu próbnego, a cena jest zbyt wysoka dla większości małych firm.
Cena: Indywidualnie
ProductReview.com.au istnieje od 2003 roku i jest popularną i dobrze znaną platformą recenzji. Przewija się przez nią 4,5 miliona odwiedzających miesięcznie, a wszystkie recenzje są hostowane na platformie. Detaliści i marki mogą się zarejestrować, aby odpowiadać na recenzje i uzyskać dostęp do innych funkcji.
Kraje: Ukierunkowana na Australię
Zalety: Wiele zaawansowanych funkcji, szczególnie w przypadku kont premium.
Wady: Wsparcie udzielane jest wyłącznie przez e-mail lub czat online, a czasy odpowiedzi są gwarantowane tylko w ciągu 24 godzin.
Cena: Darmowa rejestracja plus są plany premium z dodatkowymi funkcjami
ResellerRatings gromadzi zweryfikowane, organiczne i anonimowe recenzje marek i produktów. Nie musisz należeć do ich sieci, ale dostaniesz dodatkowe narzędzia jako członek płacący. Istnieje prawie 3500 marek i sprzedawców detalicznych, którzy obecnie korzystają z ResellerRatings.
Kraje: Cały świat, ale mają siedzibę w USA
Zalety: Doskonałe narzędzia do zbierania recenzji i nawiązywania kontaktów z klientami, gdy jesteś płatnym członkiem.
Wady: Niektórzy członkowie zgłaszają wysokie koszty, a inni nie lubią niezweryfikowanych recenzji, na które pozwala ResellerRatings.
Cena: Dostępne darmowe demo, a wycena jest indywidualna.
Reviews.co.uk jest brytyjską firmą, która pozwala proaktywnie zbierać recenzje od klientów, którzy robią zakupy w Twojej witrynie. Platforma jest dostępna tylko dla płacących członków, ale oferuje wiele funkcji, w tym narzędzia do zarządzania reputacją, zdjęcia w recenzji, recenzje w sklepie i więcej.
Kraje: Funkcjonalność dostępna tylko w języku angielskim, więc głównymi krajami docelowymi są Wielka Brytania, USA, Kanada, Australia i Nowa Zelandia.
Zalety: Brak długoterminowych umów i dobra funkcjonalność raportowania.
Wady: Oceny sprzedawcy Google są dostępne w najniższym abonamencie cenowym, ale musisz kupić większy plan, aby uzyskać także recenzje produktów. Niektórzy użytkownicy skarżą się również na trudności z publikowaniem negatywnych recenzji.
Cena: Od £45 miesięcznie
Reevoo jest dobrze znaną platformą przeglądową, szczególnie w Wielkiej Brytanii. Współpracuje z markami takimi jak Volvo, Money Super Market, British Gas i Hyundai, a także oferuje inne produkty oprócz recenzji. Obejmuje to rozwiązania do generowania rozmów z klientami i tworzenia bardziej angażujących doświadczeń klientów.
Kraje: Używana w ponad 60 krajach, a strona internetowa dostępna jest w języku angielskim, francuskim, włoskim, hiszpańskim, niemieckim, portugalskim, tureckim i rosyjskim.
Zalety: Dobrze ugruntowana z wieloma funkcjonalnymi produktami, które są łatwe w użyciu.
Wady: Witryna nie zawiera żadnych informacji na temat bezpłatnego okresu próbnego, a niektórzy użytkownicy skarżą się, że trudno jest zostawić negatywne recenzje.
Cena: Indywidualnie
Shopper Approved posiada produkty, które pozwalają zbierać recenzje handlowców, recenzje produktów i/lub recenzje lokalne. Recenzje te mogą być następnie wyświetlane w Google, a także na Facebooku, Twitterze, Bing, Yahoo i innych. Z platformy korzysta ponad 7 000 firm.
Kraje: Z siedzibą w USA, a strona internetowa jest dostępna tylko w języku angielskim
Zalety: Brak umów oraz szybka i łatwa konfiguracja.
Wady: Zawiera narzędzie weta, które pozwala handlowcom usuwać recenzje „w ostateczności w ekstremalnych przypadkach”. Chociaż wielu sprzedawcom się to spodoba, niektórym na pewno nie, a konsumenci też na to narzekają. Plusem jest to, że Shopper Approved jest otwarty na temat narzędzia i poświęca czas na reagowanie na negatywne recenzje dotyczące ich platformy, wyjaśniając cel tego narzędzia z ich perspektywy.
Cena: Ceny zaczynają się od $199 miesięcznie i zależą od liczby zebranych ocen i recenzji.
ShopVote.de jest platformą recenzji z Niemiec. Oferuje standardowe funkcje bezpłatnie. Co rzadko można sptokać, obejmuje to przekazywanie opinii do Google w celu oceny w AdWords i recenzje w Zakupach Google. Funkcje premium podlegają dodatkowym opłatom, a jest w nich między innymi przekazywanie informacji o ocenie gwiazdkowej do organicznych wyników wyszukiwania Google.
Kraje: Przede wszystkim Niemcy, choć oferują również funkcje w języku angielskim.
Zalety: Opłacalność, nawet jeśli weźmiesz pod uwagę funkcje premium.
Wady: Niektórzy użytkownicy skarżą się, że trudno jest zostawić opinie, szczególnie w związku z ograniczeniami, które ShopVote.de nakłada na niektóre adresy e-mail, tzn. nawet jeśli adres e-mail jest zweryfikowany, może nie zostać zaakceptowany.
Cena: Bezpłatnie dla wielu funkcji, ale dla ocen gwiazdkowych w organicznych wynikach wyszukiwania Google, koszt wynosi €89 za rok.
ShopAuskunft to niemiecka platforma gromadzenia recenzji. Oprócz oferowania usług zbierania recenzji, na platformie są także promowani sprzedawcy oraz oferuje ona oferuje dodatkowe usługi, takie jak integracja z witryną i narzędzia marketingowe.
Kraje: Głównie Niemcy
Zalety: Opłacalność, oparte na użytkowaniu ceny i cieszy się ogromnym zaufaniem klientów.
Wady: Ograniczona darmowa wersja utrudniająca ocenę usługi oraz mniej funkcji, niż niektóre inne platformy.
Cena: Bezpłatnie przez pierwsze 30 recenzji. Plany cenowe premium oparte na liczbie oczekiwanych recenzji miesięcznie. Zaczynają się to od €99 miesięcznie plus jednorazowa opłata instalacyjna w wysokości €19. Ten pakiet zapewnia 50 opinii miesięcznie.
StellaService to narzędzie do zarządzania wydajnością skierowane do firm z przedstawicielami handlowymi. Jeden z jej produktów nosi nazwę Stella Connect, który korzysta z oprogramowania do rejestrowania opinii na temat wydajności agentów. StellaService oferuje również produkt „tajemniczy klient”. Tak więc, handlowcy nie kupują usługi recenzji w Stella Service. Zamiast tego należy zapłacić za dostęp do danych, które są częściowo gromadzone za pośrednictwem recenzji.
Kraje: USA
Zalety: Bardzo solidny system, ponieważ wykorzystuje tajemniczych klientów, których StellaService używa do robienia zakupów w sklepach internetowych, a następnie obiektywnie ocenia doświadczenie.
Wady: To nie jest tradycyjna usługa zbierania recenzji, więc nie możesz wyświetlać recenzji, które gromadzi z Twojej witryny. Możesz jednak dodać pieczęć zaufania StellaService do swojej witryny.
Cena: Indywidualnie
TrustedCompany udostępnia wszystkie narzędzia niezbędne do gromadzenia i wyświetlania recenzji w Twojej witrynie. Plany premium obejmują oceny sprzedawców integrowane z Google AdWords, a także oferują recenzje produktów i nie tylko.
Kraje: Cały świat
Zalety: Dobrze ugruntowana oraz duże doświadczenie w Azji Południowo-Wschodniej i Indiach.
Wady: Mniej dodatkowych produktów w porównaniu do konkurencji.
Cena: Istnieje bezpłatny plan i plany premium zaczynające się od $150 miesięcznie.
Trusted Shops oferują produkt zbierania ocen od klientów, ale ich głównym produktem jest ich znak zaufania. Jeśli sprzedawcy spełnią ich kryteria i zarejestrują się w pakiecie podstawowym, mogą następnie wyświetlić znak zaufania na swojej stronie internetowej. Trusted Shops oferuje konsumentom gwarancję zwrotu pieniędzy, gdy robią zakupy u sprzedawców ze znakiem zaufania, do wartości €2500 na zakup.
Kraje: Kraje europejskie
Zalety: Znak zaufania i gwarancja są wyjątkowe, a badania wykazały, że zwiększają one współczynniki konwersji.
Wady: Umowa minimum na 12 miesięcy i nie oferuje tylu funkcji oceny klientów, co inne, bardziej wyspecjalizowane platformy.
Cena: €99 jednorazowej opłaty instalacyjnej plus miesięczna opłata oparta na rocznym obrocie. Najniższa opcja kosztuje €39.
Trustpilot jest jedną z najbardziej widocznych platform recenzji w Internecie, ponieważ regularnie pojawia się na stronach wyników wyszukiwania Google. To internetowa społeczność recenzentów, w której użytkownicy mogą sprawdzać dowolne firmy. Ponadto sprzedawcy mogą wykupić pakiet, który daje dodatkowe funkcje.
Kraje: Cały świat
Zalety: Bardzo dobrze ugruntowana plus darmowy pakiet oferuje wiele przydatnych funkcji.
Wady: Niektórzy użytkownicy skarżą się na trudności, jakie napotykają, publikując negatywne recenzje na temat klientów Trustpilot, podczas gdy raporty prasowe opisują historie o firmach, które mogą kupować fałszywe pięciogwiazdkowe recenzje.
Cena: Od darmowego
Verified Reviews to platforma, która pomaga uzyskiwać recenzje od klientów, niezależnie od tego, czy dokonują u Ciebie zakupu online, czy w sklepie. Oferuje również szereg dodatkowych usług, w tym procedurę mediacji dla negatywnych recenzji, raporty, integrację z mediami społecznościowymi i wiele innych.
Kraje: USA, Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania, Włochy, Holandia, Brazylia, Portugalia, Kolumbia, Meksyk, Chile, Peru, Australia
Zalety: Łatwy w użyciu interfejs i proaktywny zespół obsługi klienta.
Wady: Niektórzy klienci zgłaszali problemy z integracją z platformami witryn i innymi usługami stron trzecich podczas konfigurowania zweryfikowanych recenzji.
Cena: Od $99 miesięcznie plus oferują 15-dniowy bezpłatny okres próbny.
Yopi.de to niemiecka strona porównująca ceny, która działa również w Tajlandii. Oprócz porównywania cen użytkownicy mogą dodawać recenzje produktów i sprzedawców. Nie oferuje produktu zbierania recenzji, ale możesz zapłacić za reklamę w witrynie, aby Twoja firma była bardziej widoczna dla użytkowników Yopi.de.
Kraje: Niemcy i Tajlandia
Zalety: Zbiera 100 nowych recenzji dziennie i zawiera listę ponad miliona produktów i usług.
Wady: Przestarzały design i mniejsza społeczność użytkowników niż w niektórych innych porównywarkach cen.
Cena: Indywidualnie
Yotpo to platforma, która pozwala Ci zbierać recenzje od klientów, choć oferuje także kilka innych produktów, w tym Visual Marketing i Consumer Insights. Ich produkt Recenzje i oceny ma ograniczoną bezpłatną opcję, która nie obejmuje integracji z Google. Aby uzyskać integrację z Google i inne funkcje, musisz kupić abonament premium.
Kraje: Cały świat, ale głównie skierowana na kilentów z USA.
Zalety: Obsługa klienta jest bardzo dobra, a wygląd front-endu jest profesjonalny.
Wady: Platforma jest trudniejsza w użyciu niż powinna, a niektórzy użytkownicy narzekają, że spowalnia ich witrynę.
Cena: Indywidualnie, ale dla małych firm dostępny jest plan wzrostu, który kosztuje $29 miesięcznie.
Zoorate to włoska platforma recenzji, która pomaga zbierać i weryfikować recenzje od klientów online. Jej produkt zbierania recenzji i ocen nazywa się Feedaty. Ponadto oferuje również narzędzie do zarządzania doświadczeniem klienta.
Kraje: Włochy, ale strona jest dostępna również po angielsku.
Zalety: Bardzo potężne funkcje i siła na rynku włoskim.
Wady: Brak bezpłatnego okresu próbnego, a ponadto są osoby, które zgłosiły obawy związane z procesem certyfikacji recenzji.
Cena: Indywidualnie
Dodaj oceny produktów w Zakupach Google - Dowiedz się, jak oceny produktów wyróżniają Twoje oferty w Zakupach Google, ale pomagają też budować zaufanie wśród potencjalnych klientów, poprawiają widoczność w wyszukiwaniu i zwiększają konwersje w witrynie.
Zacznij przygodę z ocenami sprzedawcy w Zakupach Google - Oceny sprzedawców w Zakupach Google dają kupującym przegląd tego, jak klienci postrzegali ich doświadczenia związane z kupowaniem czegoś od Ciebie. Przeczytanei recenzji zajmuje klientowi ułamek sekundy i może skutkować dokonaniem sprzedaży lub nie.
Jak widać, istnieje wiele różnych opcji do wyboru, jeśli chodzi o platformy recenzji dla Zakupów Google. Niektóre z nich to na przykład witryny porównujące ceny, a nie samodzielne platformy z recenzjami i ocenami. Istnieją różne opcje w zależności od lokalizacji, dodatkowe oferowane produkty różnią się w zależności od dostawcy, a ceny również są zróżnicowane.
Jednej rzeczy możesz być jednak pewien - Twoje produkty w Zakupach Google będą działały lepiej, gdy wykorzystasz recenzje, szczególnie jeśli korzystasz z dedykowanej platformy recenzji i ocen.