3 proste porady dotyczące optymalizacji pliku produktów dla Facebooka

3-proste-porady-dotyczące-fb

Dynamiczne reklamy produktów na Facebooku (lub DPA) to fantastyczna okazja dla sprzedawców detalicznych do promowania swojego katalogu produktów wśród użytkowników Facebooka, którzy wcześniej weszli w interakcje z marką.

Istnieje bezpośredni związek między sukcesem dynamicznych kampanii reklamowych a optymalizacją plików

Jeśli obecnie reklamujesz swój katalog produktów w Zakupach Google, możesz użyć tego samego pliku, ale na dłuższą metę będziesz musiał zoptymalizować ten plik specjalnie na potrzeby DPA na Facebooku.

 


Skonfiguruj swój plik dla Facebooka

Budując dom, chcesz mieć pewność, że budujesz na mocnym fundamencie. Potraktuj swój plik produktów jako podstawę do tworzenia dynamicznych reklam produktów.

Posiadanie jasnych danych jest kluczem do udanych reklam, nawet jeśli jesteś mistrzem Facebooka, niewiele możesz zrobić, jeśli Twój piksel odpowiada tylko 20% Twojego pliku lub Twoje tytuły są złe.

Dobrą wiadomością dla użytkowników Zakupów Google jest to, że ten sam plik Google działa również na Facebooku. To świetny sposób na rozpoczęcie korzystania z DPA, jeśli nie korzystałeś z nich wcześniej. Aby rozpocząć, musisz przesłać swój plik produktów na Facebook.

Jeśli nie korzystasz obecnie z Zakupów Google, ale chcesz uruchomić DPA, tutaj znajdziesz listę wymaganych atrybutów: wymagania pliku na Facebooku. Dzięki temu dowiesz się, jak utworzyć własny plik produktów dla Facebooka i co jest od Ciebie wymagane w tej kwestii.

Po przesłaniu pliku produktów czas skonfigurować piksel Facebooka. Z tym wielu sprzedawców ma problem i opisaliśmy to w Reklamy produktowe na Facebooku dla sprzedawców: Wszystko, co musisz wiedzieć.

Facebook-Zdjęcie

 

Istnieje wiele strategii, które można wykorzystać do optymalizacji dynamicznych reklam produktu w zależności od tego, co próbujesz osiągnąć. 

 

1. Twórz atrakcyjne tytuły

Ze względu na sposób wyświetlania reklam nie trzeba dodawać marki na początku tytułów. Marka znajduje się już na górze reklamy, a ponieważ jest to remarketing, klient już zna Twoją markę.

Masz tylko 25 wyświetlanych znaków na początku każdego tytułu, więc chcesz zmieścić w tytule jak najwięcej istotnych informacji.

Obejmuje to płeć, rodzaj produktu, kolor itp. W zależności od tego, w jakiej branży jesteś, będzie to zależeć od tego, jakie informacje chcesz pokazać jako pierwsze.

Użyj poniższej struktury podczas tworzenia tytułów dla Facebook DPA.

rekomendowana-struktura-tytulow

 

2. Dodaj niestandardowe etykiety do pliku danych na Facebooku

Będziesz także chciał utworzyć niestandardowe etykiety dla swojego pliku danych. Świetnie nadają się do tego, aby wyświetlać każdą prowadzoną wyprzedaż, w ten sposób można kierować reklamy na określone produkty w wyprzedaży, zamiast pokazywać je dla wszystkich produktów.

klient-badania-facebook-1

Możesz tworzyć niestandardowe etykiety na podstawie szeregu innych kryteriów, więc jeśli chcesz przeczytać więcej na temat niestandardowych etykiet, polecamy: Popraw swoje ROI dzieki etykietom niestandardowym.

Pozwoli to także na tworzenie nowych atrybutów, niestandardowych etykiet i znacznie ułatwi przeprowadzanie testów A/B przy użyciu słów kluczowych lub produktów w porównaniu ze lifestyle’owymi zdjęciami.

 

3. Automatycznie aktualizuj ceny produktów

Duża część bycia konkurencyjnym w swojej przestrzeni zależy od ceny, szczególnie jeśli jesteś sprzedawcą towarów. Wprowadzenie dynamicznego rozwiązania cenowego do mieszanki pomoże z ręcznym sprawdzaniem cen konkurencji i aktualizowaniem ich w Twoim pliku.

Będziesz mógł przeprowadzać codzienne kontrole cen, aby zobaczyć, jak Twoje ceny wyglądają na tle konkurencji.

Za pomocą narzędzia do ustalania cen możesz tworzyć reguły i kryteria dla automatycznej wyceny, w oparciu o ceny konkurenta, rodzaje produktów, kanały zakupów lub rynki.

  • dla określonego rodzaju produktu lub marki zawsze chcesz mieć najlepszą cenę, więc skonfiguruj regułę, która automatycznie obniży cenę Twojego produktu o 1-10%;
  • chcesz być numerem jeden w przypadku niektórych produktów, ale cena nigdy nie powinna być mniejsza niż X;
  • możesz wybrać, względem których konkurentów chces zmieniać cenę. Powiedzmy, że zawsze chcesz być najtańszy, ale nigdy tańszy niż firma A i B, ponieważ zawsze będą tańsi od Ciebie.

Po zaktualizowaniu cen w sklepie możesz wyeksportować plik wyceny i połączyć go z plikiem danych produktu, dopasowanym według identyfikatorów. Jest to świetne, jeśli często aktualizujesz swoje produkty i ceny.

Oto 3 krótkie porady, które pomogą Ci zwiększyć zwrot i zasięg.

Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym, który próbuje wykorzystać pełny potencjał Facebooka, a ten post był dla Ciebie przydatny, pomocny będzie też nasz eBook Techniki zwiększania ROI reklam na Facebooku. Pobierz go i dowiedz się, jak poprawić jakość swoich kampanii na Facebooku.

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas