Facebook Marketplace for Business - czy warto?

Zastanawiasz się, czy korzystanie z Facebook Marketplace jest warte wysiłku, czy nie?

 

Jeśli jesteś jak wielu właścicieli firm, słyszałeś o Marketplace, ale nie masz pewności, czy jest to legalny sposób sprzedaży produktów.

 

Nie jestem zaskoczony.

 

Odkąd Facebook wprowadził ją w 2016 roku, wiele osób uważało tę platformę sprzedaży za internetową wersję wyprzedaży garażowej.

 

Czy wiedziałeś:

 

Z tej „wyprzedaży garażowej” korzysta obecnie blisko miliard ludzi.

 

Zgadza się.

 

facebook_marketplace

Ponieważ tak wiele osób używa go do wyszukiwania rozwiązań produktowych, prawdopodobnie masz zamiar odkryć nowy sposób na sprzedaż dla swojej firmy i zarobienie dodatkowych pieniędzy w internecie.

 

Podobnie jak w przypadku używania LinkedIn do sprzedaży, możesz wykorzystać FB Marketplace, aby wykorzystać moc ogromnej i, co ważniejsze, odpowiedniej grupy odbiorców.

 

Krótko mówiąc, nie tylko wielkość rynku jest ważna. W przeciwieństwie do reklamowania się w kanale aktualności na Facebooku użytkownika, jest to miejsce, w którym kupujący spodziewają się dokonać zakupu, co oznacza mniejszy opór kupującego w stosunku do Twoich komunikatów sprzedażowych.

 

Kierowanie na podstawie zainteresowań jest wbudowane w Marketplace, a nawigacja po kategoriach produktów jest również prosta.

 

Więc jesteś we właściwym miejscu.

 

Pokażę, o co chodzi w tej platformie sprzedaży i jak można ją efektywnie wykorzystać, aby zbudować większą listę subskrybentów i zwiększyć sprzedaż produktów.


Co to jest Facebook Marketplace?

 

Najlepszym wyjaśnieniem Facebook Marketplace jest to, że jest to cyfrowa społeczność „kupuj i sprzedawaj”, w której firmy mogą znajdować klientów i sprzedawać lokalnie.

 

Zarówno osoby fizyczne, jak i firmy o ugruntowanej pozycji mogą korzystać z Marketplace, aby wyświetlać listę produktów i dotykać swoich lokalnych klientów.

 

fb-marketplace

 

Jako firma masz możliwość wykonywania następujących czynności:

  • Twórz unikalne listy produktów
  • Dostosuj stawki produktów
  • Użyj do 10 zdjęć na ogłoszenie
  • Dostęp do wiadomości klientów
  • Przeglądaj wszystkie transakcje

 

 

FB Marketplace oferuje spersonalizowane podejście do sprzedaży peer-to-peer i ułatwia klientom kontakt z Tobą za pośrednictwem Messengera.

 

fb-message

 

Zapewnia nawet klientom sugestie dotyczące ich zasięgu:

 

fb_massage_2

 

Nie martw się jednak.

 

Nie chodzi tylko o podejście 1: 1.

 

Platforma umożliwia podłączenie ulubionego procesora płatności, takiego jak BigCommerce, 3dcart lub Shopify, i bezproblemowe przyjmowanie zamówień.

 

Facebook dba o to, aby każda transakcja była przetwarzana za pośrednictwem oprogramowania koszyka na zakupy, które łączysz z kontem listy sprzedawcy.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

 


Jakie są ogólne korzyści z korzystania z FB Marketplace?

 

Wielkość widowni

 

Pomyśl jak wiele użytkowników korzysta z Facebooka oznacza to, że ​​łowisz w stawie liczącym ponad 3 miliardy ludzi.

 

Jest to szczególnie przydatne, jeśli nie masz jeszcze skutecznej kampanii płatnych reklam. Lub jeśli wyniki SEO Twojej witryny nie osiągnęły jeszcze etapu, na którym generuje wystarczającą liczbę potencjalnych klientów i sprzedaży.

 

Wyświetlaj oferty na Rynku i natychmiast przekaż swoje komunikaty sprzedażowe osobom aktywnie poszukującym Twoich produktów.

 

 

Ekspozycja organiczna

 

Jednym z aspektów tej platformy, który będzie Ci dobrze znany, jest możliwość komentowania, polubienia lub udostępniania aktualizacji statusu i obrazów, które w naturalny sposób tworzą Twoja sprzedaż.

 

Oznacza to, że Twoja szeroka ekspozycja marki staje się z czasem wirusowa.

Podobnie jak w przypadku innych mediów społecznościowych, przekonasz się, że Twój zasięg stale rośnie wraz z upływem czasu, im dłużej pozostajesz aktywny na swoim profilu Marketplace.

 

 

Niestandardowy projekt strony sprzedawcy

 

Facebook daje Ci możliwość dostosowania strony biznesowej w dowolny sposób, który uważasz za stosowny, tak aby Twoja marka pozostała spójna.

 

Użyj obrazów marki i projektu, które już umieściłeś w swojej witrynie lub innych kontach w mediach społecznościowych.

 

 

Bezpośrednie połączenie z konsumentem

 

Platforma zachęca do osobistego kontaktu 1: 1 pomiędzy kupującym a sprzedającym. To przygotowuje grunt pod silne połączenie i sprzyja możliwości łatwiejszego tworzenia sprzedaży.

 

Jak wspomniałem powyżej, Messenger jest jednym punktem kontaktowym, z którego można skorzystać w FB Marketplace. Możesz również skorzystać z następujących środków komunikacji:

  • Czat wideo
  • Połączenia głosowe
  • Aktualizacja statusu i komentowanie

 

 

Analityka

 

Nie polegaj tylko na zasięgu organicznym.

 

Jednym ze sposobów maksymalizacji możliwości Marketplace jest tworzenie reklam na Facebooku w Twoim FB Ads Manager.

 

Następnie możesz wykorzystać bogactwo danych reklamodawców, które oferuje Facebook, aby uzyskać głębsze i skuteczniejsze zrozumienie swojego najlepszego rynku docelowego.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Pierwsze kroki na Facebooku Marketplace


Przed umieszczeniem pierwszego wpisu należy zapoznać się z zasadami handlowymi Facebooka.

 

Postępuj zgodnie z tymi wytycznymi, aby zostać zaakceptowanym zaraz po wyjściu z bramki.

 

Nie ma potrzeby konfigurowania żadnych różnych kont, aby rozpocząć, ponieważ możesz użyć istniejącego konta firmowego. Kliknij „Utwórz nową aukcję”, aby rozpocząć proces:

 

create listing

 

Następnie wybierz jeden z typów aukcji:

 

listing_type
 

Na następnym ekranie zobaczysz podgląd w prawej części strony:

 

Marketplace Preview
 
W lewej części strony wprowadź dane wpisu, takie jak tytuł, cena, stan i opis:
 
marketplace categories
 

Zauważysz również obszar, w którym możesz przesłać zdjęcia produktów:
 
 
marketplace_add_photos
 

Zdjęcia są ważnym aspektem zamykania sprzedaży na Facebooku, więc skorzystaj z 10 zdjęć dozwolonych na Marketplace. Aby Twoje zdjęcia wyglądały atrakcyjnie dla potencjalnych klientów, możesz użyć narzędzia do edycji zdjęć, takiego jak Instasize, które sprawi, że Twoje nieprofesjonalne zdjęcia produktów będą wyglądać wyraźniej, jaśniej i  będą bardziej przyciągać wzrok.

 

Wypełnij informacje o produkcie, kliknij przycisk „Dalej”, a następnie „Opublikuj”.

 

Gotowe! Twoja pierwsza aukcja jest kompletna.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Promuj swój produkt z powodzeniem

 

Marketingując swój produkt, najlepiej jest mieć zaplanowany plan działania, aby zarządzać priorytetami i celami. Tutaj krótko opiszemy, jak upewnić się, że Twój produkt jest widoczny dla potencjalnych klientów.

 

Opublikowanie oferty jest prostą częścią. W rzeczywistości niektóre firmy mają tendencję do wystawiania swoich produktów na etapie minimalnej opłacalności produktu (MVP).

 

Nadszedł czas, aby zająć się trudniejszą częścią: sprzedażą produktu.

 

Twoja nowa oferta zostanie automatycznie dodana do Marketplace przez Facebooka. Każdy, kto szuka produktów do kupienia w Twojej kategorii, może zobaczyć Twoją listę produktów.

 

Twój profil w Marketplace Store jest również tworzony automatycznie przez Facebooka w momencie wystawienia pierwszego produktu na sprzedaż.

 

Znajdź swój Sklep, klikając „Sklep” lub „Twoje konto”.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Skoncentruj się na dobrych wynikach sprzedających


Pomyśl o tym, jak utrzymać dobrą pozycję jako sprzedający od pierwszej aukcji, którą publikujesz na Facebooku Marketplace.

 

Na Facebooku dostępne są dwie plakietki, które pokazują, jak dobre masz interakcje z klientami.

  1. Odznaka “Bardzo szybko odpowiada”
  2. Odznaka “Polecany przez społeczność”

 

Odznaka “Bardzo szybko odpowiada” jest przyznawana każdemu sprzedawcy, który w odpowiednim czasie odpowiada na żądania klientów.

 

Odznaka “Polecany przez społeczność” jest przyznawana sprzedawcy, który uzyska wysoką ocenę od klientów.

 

Traktuj te dwa odznaki poważnie, gdy zajmujesz się sprzedażą w Marketplace.

Dobre wyniki w obu obszarach poprawiają Twoją reputację i zwiększają prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci zdecydują się na współpracę z Tobą.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

7 strategii optymalnych wyników rynku na Facebooku


Korzystając z Marketplace, pamiętaj o tym, że Facebook jest serwisem społecznościowym.

 

Aspekt społeczny sprawia, że ​​platforma jest dobrym miejscem do znajdowania i pielęgnowania relacji z klientami, których inaczej byś nie znalazł.

 

Z drugiej strony musisz strategicznie podchodzić do sprzedaży, ponieważ konkurujesz zarówno z indywidualnymi sprzedawcami, jak i innymi firmami.

 

Oto kilka pomysłów, które pomogą Ci odnieść sukces na rynku dzięki FB Marketplace.

 
 

1. Zwiększaj szanse na odkrycie przez nowych klientów

 

Świadomość marki musi stać się w centrum uwagi. To szybki sposób na odkrycie przez klientów na Facebooku.

 

Fakt, że użytkownicy Facebooka ufają platformie już teraz oznacza, że ​​część tego zaufania zostaje przeniesiona na Twoją markę.

 

Kolejnym czynnikiem, który pomaga Ci zostać odkrytym za pośrednictwem Marketplace, jest to, że Twoi przyszli klienci już szukają czegoś do zakupu.

 

Jest to zaleta w stosunku do zimnych reklam na Facebooku, w których przeszkadzasz użytkownikom podczas przewijania kanału aktualności.

 

Jest to podobne do sposobu, w jaki potencjalni klienci wyszukują w Google na dalszych etapach ścieżki sprzedaży. Różnica polega jednak na tym, że użytkownicy FB Marketplace są już w „nastroju do kupowania”, gdy wchodzą do społeczności.

 

Jednak nadal musisz mieć strategię. Zrozumienie kategorii Marketplace pomaga w tym obszarze.

 

W FB Marketplace istnieje osiemnaście kategorii i zobaczysz je ułożone w lewym obszarze nawigacji:

 

marketplace_navegation_area

 

Są one następnie podzielone na podkategorie:
 
FB sub-categories

Klucz?

 

Umieść swoje produkty w odpowiedniej Kategorii, aby docelowi odbiorcy mogli je łatwo znaleźć.


2. Uruchom reklamy na Facebooku w celu umieszczenia na rynku


Jednym ze sposobów maksymalizacji widoczności jest uruchomienie i przetestowanie kampanii płatnych reklam produktów na Facebooku.

 

Możesz wyświetlać swoje aukcje zarówno w kanale aktualności, jak i na rynku.

 

Zwróć szczególną uwagę na tworzenie dobrze napisanych tytułów i opisów. Zastanów się również, jak te cele wpisują się w Twój plan marketingowy:

  • Ruch 
  • Generowanie leadów
  • Świadomość marki
  • Konwersje
  • Osiągalność
  • Ruch w sklepie
  • Wideo
  • Wiadomości
  • Sprzedaż katalogowa

 

3. Stwórz zaufanie klientów

 

Przeprowadź burzę mózgów, jak budować zaufanie wśród odbiorców.

 

 

Sposób, w jaki Facebook Marketplace działa, pomaga osiągnąć ten cel. Każda transakcja rozpoczyna się za pośrednictwem Messengera i ten proces tworzy natychmiastowe osobiste połączenie.

 

Użyj swojej strony sklepu, aby zbudować wiarygodność i zaufanie. Oto trzy pomysły:

  1. Podaj potencjalnym klientom informacje o swojej firmie, aby mogli łatwiej zapoznać się z Twoją marką.
  2. Odpowiedz na pytania na swojej stronie sklepu.
  3. Podaj wszelkie dodatkowe informacje o swojej firmie, które Twoim zdaniem pomogą w budowaniu lepszych relacji z klientami. Jak sugerują statystyki, osoby mające emocjonalny związek z marką polecają ją w 71% w porównaniu ze średnią 45%.

 

4. Użyj śledzenia

 

Śledź swoje wyniki i zwracaj szczególną uwagę na to, co dobrze się sprzedaje na FB Marketplace.

 

Przekonasz się, że niektóre przedmioty dobrze się sprzedają w Twojej witrynie lub w sklepie Shopify, a potem nie radzą sobie dobrze na Facebooku.

 

Okaże się też odwrotność.

 

Przeprowadź wstępne badanie, odwiedzając kategorie i zwracając uwagę na produkty, które są już wymienione jako bestsellery.

 

Skorzystaj z tych informacji podczas tworzenia aukcji.

 

Odwiedź inne strony biznesowe i zwróć uwagę na to, co już robią najlepiej sprzedający się, aby zmaksymalizować wyniki sprzedaży.

 

Przekonasz się, że Twoje własne wpisy i reklamy powinny dobrze działać, jeśli najpierw przeprowadzisz tego typu badania.

 

Dane zebrane podczas badań mogą pomóc w podejmowaniu przemyślanych decyzji dotyczących wpisów. Aby mieć pewność, że listy danych są zrozumiałe i przydatne, możesz nimi zarządzać za pomocą odpowiedniego narzędzia do raportowania. To znacznie ułatwiłoby proces, zwłaszcza gdy trzeba pracować z dużymi zestawami danych.

 

 

5. Skorzystaj z personalizacji FB

 

Z biegiem czasu osoby, które przeglądały Twoje oferty, będą śledzić Twoją stronę. Inni staną się płatnymi klientami.

 

Skorzystaj z możliwości personalizacji i kieruj płatne reklamy z powrotem do tych osób.

 

Wykazali już zainteresowanie Twoją firmą i produktami i jest prawdopodobne, że dokonają zakupu w przyszłości.

 

Facebook zapewnia reklamodawcom narzędzia do personalizacji, takie jak odbiorcy docelowi i odbiorcy podobni.

 

Skonfiguruj tych odbiorców i utwórz wokół nich kampanie reklamowe.

 

6. Korzystaj z technologii Chatbot

 

Czy wiesz, że nie musisz być dostępny, aby rozmawiać przez komunikator 24 godziny na dobę?

 

Zamiast tego użyj chatbotów, aby rozpocząć rozmowę.

 

Ta technologia umożliwia skonfigurowanie automatycznych wiadomości uzupełniających, które będą wysyłane przez Messengera za każdym razem, gdy kontakt do potencjalnego klienta lub klienta.

 

Twoje chatboty rozpoczną rozmowę, a następnie przekażą ją Tobie lub Twojemu zespołowi, gdy interakcja z człowiekiem będzie absolutnie konieczna.

 

7. Kontynuuj testowanie nowych produktów

 

FB Marketplace to doskonałe miejsce do testowania nowych pomysłów na produkty.

 

Listy są łatwe do skonfigurowania, FB rozpoczyna proces targetowania za Ciebie i zyskujesz możliwość zobaczenia, które produkty „zyskują na popularności”.

 

Nie ma początkowych kosztów testowania w ten sposób. Pamiętaj, że płatne reklamy są opcją, a nie wymogiem, aby zacząć kierować ruch na listę produktów.

 

Opublikuj nowy produkt na Marketplace i oceń wyniki.

 

Jeśli to się uda, możesz zwiększyć ruch za pośrednictwem płatnych reklam i dodać produkt do innych kanałów marketingowych.

 

FB Marketplace jest również cennym poligonem do testowania cen.

 

Opublikuj podwyżkę lub zniżkę ceny i sprawdź, jak reagują Twoi odbiorcy.

 

Aby pójść o krok dalej, możesz wypróbować model biznesowy arbitrażu detalicznego, korzystając z rynku Facebooka, zgodnie z wyjaśnieniami Rona na OneHourProfessor.com. Chociaż znalezienie odpowiednich produktów będzie wymagało trochę pracy z Twojej strony, może to być bardzo lukratywna praca dodatkowa, jeśli chcesz włożyć taki wysiłek. Kluczem do sukcesu jest znalezienie odpowiednich produktów w dobrej cenie.

 

Powrót na górę strony lub Pobierz swoją kopię kompletnego poradnika Google Merchant Center

Czy jesteś gotowy, aby zacząć korzystać z FB Marketplace? 

 

Mam nadzieję, że dostarczyłem Ci wiedzy potrzebnej do zmotywowania Cię do rozpoczęcia korzystania z Marketplace.

 

Jak widać, ta platforma nie jest już „wyprzedażą garażową”.

 

To solidna platforma marketingowa, na której możesz:

  • Znaleźć nowe perspektywy
  • Sprzedawać nowej puli klientów
  • Testować nowe ceny
  • Testować nowe pomysły na produkty
  • Testować promocje
  • Budować relacje

 

Efektywne korzystanie z niego oznacza stworzenie zupełnie nowego kanału, który generuje większy ruch na Twoim blogu oraz więcej potencjalnych klientów i sprzedaży dla Twojej firmy.

 

Nie mogę wystarczająco podkreślić, jak osobisty charakter Messengera tworzy ścisłą więź między Tobą a Twoimi klientami.

 

Skorzystaj z tego narzędzia, aby znaleźć niektórych swoich szalonych fanów, którzy pomogą Ci budować świadomość marki w swoich sieciach społecznościowych.

 

Efekt końcowy powinien pomóc Ci zdywersyfikować dochody i przynieść Twojej firmie dodatkową sprzedaż.

 

Written by Ricky Wang

Ricky Wang is an online entrepreneur and founder of rickywang.com. He provides digital guides, resources, and inspiration to help aspiring entrepreneurs and hustlers build and grow successful online businesses. You can connect with Ricky on Twitter and LinkedIn.

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas