Czym jest kategoria produktów Google?

google-product-category

 

Atrybut Kategoria produktu Google [google_product_category] służy do kategoryzacji produktu. Ta kategoria jest wybrana z systematyki Google. Pełna lista kategorii produktów znajduje się tutaj.

 

Umieszczanie produktów w kategoriach ma na celu pomóc potencjalnym klientom w dotarciu do Twojego produktu.

 

Najważniejsze jest, aby wybrać właściwą kategorię dla swojego produktu. W przeciwnym razie klienci mogą mieć trudności ze znalezieniem tego, czego szukają.


Kiedy używać kategorii produktów Google

 

W przypadku niektórych typów produktów wymagane jest użycie kategorii produktów Google. Należą do nich elementy odzieży i akcesoriów, mediów i oprogramowania.

 

W przeciwnym razie użycie atrybutu pliku danych kategorii produktów jest całkowicie opcjonalne. Jest to jednak zalecane. Pomoże Google zidentyfikować Twój produkt i dopasować go do wyszukiwania potencjalnego klienta.

 

Posiadanie najdokładniejszych opisów i atrybutów dla każdego elementu pomoże również poprawić współczynnik klikalności w kampaniach.

 

Im dokładniejsze są Twoje atrybucje, tym częściej Twoje produkty pojawią się podczas wyszukiwania. Poprawia to zarówno rzeczywisty, jak i oczekiwany CTR (współczynnik klikalności).

 


Wymagania

 

Poniżej przedstawiono absolutnie minimalne wymagania, które należy spełnić, aby upewnić się, że produkt został zatwierdzony i wyświetla się w przypadku odpowiednich wyszukiwań.

  • Użyj najbliższej pasującej kategorii produktów Google. Czasami może się okazać, że Twoje przedmioty mieszczą się w więcej niż jednej kategorii. W tej sytuacji lepiej będzie użyć najbliższej pasującej kategorii, ponieważ nie można wybrać dwóch.

  • Upewnij się, że kategoria jest jak najbardziej szczegółowa. Możesz chcieć przypisać bardziej ogólną kategorię do swoich produktów, aby zaoszczędzić czas. Lepiej jednak wyświetlać reklamy w przypadku najbardziej trafnych wyszukiwań. Takie postępowanie nie tylko usprawni wyszukiwanie klienta, ale może też prowadzić do sprzedaży. Może to również zwiększyć skuteczność kampanii i konta, co z kolei zwiększa prawdopodobieństwo, że Google pokaże Twoje produkty.

  • Użyj atrybutu typu produktu [typ_produktu], gdy wstępnie zdefiniowane kategorie Google nie pasują do produktu. Nie ulegaj pokusie korzystania z kategorii produktów, które nie zostały wygenerowane przez Google.

  • Nie używaj żadnych kategorii opublikowanych przed sierpniem 2011 r.

 


Rekomendacje

 

Oprócz minimalnych wymagań istnieje szereg najlepszych praktyk dotyczących kategorii produktów, które pomagają zwiększyć skuteczność kampanii:

  • Korzystaj z najbardziej aktualnych kategorii. Tam, gdzie są nieaktualne kategorie, Google automatycznie dopasuje starą kategorię do jej najnowszej wersji. Może to doprowadzić do przypisania przez Google kategorii, które nie są tak istotne jak inna kategoria. Kategorie sprzed sierpnia 2011 r. nie zostaną automatycznie zamienione i nie będą działać.

  • Upewnij się, że sprawdziłeś wymagania obowiązujące w Twoim kraju. Istnieją różne wymagania dla różnych krajów. Pomyłka może spowodować odrzucenie Twoich produktów.

Kategorie produktów Google są niezbędne dla niektórych kategorii. Tam, gdzie nie jest to wymagane, nadal zaleca się stosowanie atrybutu kategorii produktu.

Pomaga poprawić trafność Twojego produktu i pomaga dopasować to do wyszukiwania klienta.

 


  

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas