DataFeedWatch Blog

Jak śledzić wydajność kampanii reklamowej na poziomie produktu

Autor: Olga Wojas | 2019-11-07 09:13:26

 

Dla większości sprzedawców internetowych znalezienie sposobów na zwiększenie wydatków na reklamę przy jednoczesnym zwiększeniu zysków jest sporym problemem. Doświadczony marketer wie, że najlepszym sposobem na to jest śledzenie skuteczności kampanii na poziomie produktu. W tym poście wyjaśnimy dokładnie, jak możesz to zrobić.

Jeśli nie analizujesz swoich kampanii zakupowych na poziomie produktu, to albo marnujesz swój budżet na produkty, które po prostu się nie konwertują, albo tracisz szansę na lepszą ekspozycję Twoich najlepiej działających produktów. Śledząc porównawcze kampanie zakupowe na poziomie produktu, możesz zoptymalizować aukcje, a także tworzyć i analizować raporty skuteczności. Pozwala to na znacznie głębszą kontrolę wydatków na reklamę.

Przyjrzyjmy się, w jaki sposób możesz ulepszyć swoje możliwości śledzenia.

 

Kody UTM 

 

Kody UTM to parametry śledzenia, które można dodać do adresów URL produktów w plikach danych wysyłanych do różnych kanałów. W UTM możesz przekazywać informacje o źródle, medium, kampanii, treści i słowie kluczowym.

Powiedzmy, że wysyłamy ten sam sku produktu = 1234 do 2 różnych kanałów:

  • Reklamy produktowe na Facebooku
  • Nextag

Przykładowe adresy URL produktów mogą wyglądać następująco:

www.myshop.com/some_product?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=FPA&utm_content=sku_1234
www.myshop.com/some_product?utm_source=nextag&utm_medium=cpc&utm_campaign=CSE&utm_content=sku_1234

Dzięki tym UTM będziesz mógł analizować produkty na poziomie produktu, tworząc niestandardowy raport. Ustawienia raportu mogą wyglądać mniej więcej tak:

 

 

Zakupy Google

 

Sztuczka z UTM opisana powyżej niekoniecznie zadziała w przypadku Zakupów Google.

Zaleca się połączenie konta Adwords oraz Analytics, aby statystyki wydajności zebrane przez oba systemy mogły być używane razem. Jednak parametry GCLID, które są używane przez Google do przekazywania statystyk wydajności z AdWords, zastępują wszelkie kody UTM.

Chociaż można zmienić logikę nadpisywania, nie jest to zalecane, ponieważ spowoduje to przerwanie połączenia Adwords-Analytics.

Pomijając UTM, kluczem do uzyskania danych na poziomie produktu jest struktura kampanii Zakupów Google. Znajdź najlepiej sprzedające się produkty i przenieś je do oddzielnych grup reklam. Dla każdej z tych grup reklam musisz dodać dokładnie jedną grupę produktów zawierającą tylko ten jeden produkt (identyfikator produktu) i wykluczyć wszystko inne.

Możesz zidentyfikować bestsellery, przechodząc do karty pomiarów i zmieniając widok na Zakupy - Identyfikator produktu.

 

 

Zobacz Zarządzanie kampanią produktową za pomocą grup produktów w sekcji Pomocy Google, aby dowiedzieć się więcej o strukturze kampanii Zakupów Google.

 

DataFeedWatch Analytics

 

DataFeedWatch Analytics łączy się z Google Analytics i ulepsza je, dodając niestandardowy pomiar odpowiedzialny za przechowywanie informacji o kanale i produkcie, a następnie pobiera zgromadzone dane z powrotem do naszego systemu.

W praktyce otrzymujesz dane o wydajności na poziomie produktu dla każdego kanału.

Ponadto umożliwia tworzenie bardzo wygodnych filtrów w celu identyfikacji produktów o obniżonej lub niskiej wydajności. Po zidentyfikowaniu tych produktów narzędzie umożliwia wstrzymanie ich w pliku danych. Możesz budować rozbudowane filtry do zapisywania i ponownego wykorzystania podczas analizy i optymalizacji swoich plików.

Przeczytaj ten artykuł na naszym blogu, aby dowiedzieć się więcej: DFW-Analytics: Przejrzyj wydajność każdego produktu.