Wielu naszych klientów jest zainteresowanych prowadzeniem kampanii Zakupów Google w wielu krajach jednocześnie.
Łatwo się domyślić dlaczego.
W pierwszym kwartale 2018 r. wydatki na Zakupy Google po raz kolejny osiągnęły niesamowite rozmiary. Według Search Engine Watch, 82% wydatków na reklamy w wyszukiwarkach w Wielkiej Brytanii jest wydawane na Zakupy Google. Ameryka nie była daleko w tyle, a wydatki na reklamę w Zakupach Google wyniosły 76,4%.
Wraz ze wzrostem liczby detalistów korzystających z Zakupów Google i zwiększonymi wydatkami można się zastanawiać, jak dotrzeć do nowych klientów lub jak wyprzedzić konkurencję. Być może rozważałeś sprzedaż w wielu krajach?
Dowiedzmy się więcej o korzyściach i najlepszych praktykach w tym zakresie...
Kliknij linki, aby przejść bezpośrednio do określonej sekcji:
Dlaczego powinieneś rozważyć sprzedaż międzynarodową?
Kraje dostępne w Zakupach Google
Kraje z Zakupami Google w wersji beta
Jak ustawić Zakupy Google w wielu krajach?
- Nie jest wymagany dodatkowy plik: Używasz tego samego języka i waluty pliku
- Wymagany nowy plik: Ten sam język i waluta
- Wymagany nowy plik: Ten sam język, inna waluta
- Wymagany nowy plik: Inny język, inna waluta
Jeśli zastanawiasz się nad sprzedażą międzynarodową, nie ma na to lepszego momentu niż teraz.
Po pierwsze, jak zapewne już się domyśliłeś; otworzy to Twój rynek docelowy, co prawdopodobnie spowoduje większą sprzedaż. Warto również zauważyć, że coraz więcej handlowców zaczyna sprzedawać za granicą. Według wpisu firmy Payoneer, Forrester szacuje, że sprzedaż międzynarodowa przewyższy sprzedaż krajową o 17% do 2022 roku.
Pomaga także wyprzedzić konkurencję. Będąc jednym z pierwszych, którzy sprzedają Twoje produkty w innym kraju, dajesz sobie ogromną przewagę w stawianiu czoła klientom, zanim zrobią to konkurenci.
Ponadto daje Ci to więcej godzin handlu. Podczas gdy Twoi obecni klienci śpią, Twoi zagraniczni klienci w innej strefie czasowej mogą nadal kupować od Ciebie.
Nie wspominając o różnicach sezonowości. Na przykład sprzedaż okularów przeciwsłonecznych może być świetna na lato w jednym kraju, ale w miesiącach zimowych prawdopodobnie zobaczysz zastój. Jeśli handlujesz w kraju o różnej sezonowości, masz większe szanse na utrzymanie sprzedaży przez cały rok poprzez sprzedaż na różnych terytoriach.
Powrót nWymagany nowy plik: Ten sam języka górę strony lub
Istnieje ograniczenie co do tego, które kraje kwalifikują się do reklam w Zakupach Google. Zatwierdzone kraje to:
Powyższe kraje mogą być wyświetlane w Zakupach Google i wyszukiwaniach. Istnieje również lista krajów, które mogą uruchamiać Zakupy Google, ale reklamy będą wyświetlane tylko w wyszukiwarce Google. Są to:
Indie są również zatwierdzonym krajem w Zakupach Google. Reklamy te będą wyświetlane w wyszukiwarce Google i niektórych usługach partnerskich.
Nie widzisz swojego kraju docelowego na liście? Może być w wersji beta...
Google zawsze stara się rozszerzać Zakupy Google na inne kraje, co oznacza, że możesz tragetować coraz więcej krajów. Jest to świetny sposób na dalsze poszerzenie zasięgu, a także uzyskanie przewagi konkurencyjnej poprzez reklamowanie się w tych krajach przed konkurencją.
Obecne kraje w wersji beta to:
Aby rozpocząć reklamowanie w tych krajach, musisz zarejestrować swój plik w wybranym kraju. Więcej informacji na temat rejestrowania plików można znaleźć na stronie pomocy Google tutaj.
Top wskazówka: Obserwuj nowe kraje pojawiające się w wersji beta. Im szybciej je zauważysz, tym szybciej będziesz mógł wyprzedzić konkurencję. Na przykład tylko w zeszłym roku zaobserwowaliśmy zmianę całej listy wersji beta - żaden z powyższych krajów nie był w fazie beta na początku 2017 roku.
Po pierwsze: wyobraź sobie, że robiłeś zakupy przez Internet, a Zakupy Google pokazały, że wyniki są w innym języku lub walucie niż Twoja domyślna - prawdopodobnie nie zainteresujesz się stroną sprzedawcy, prawda? Jeśli w ogóle kliknąłeś reklamę.
Aby rozszerzyć działalność na inne kraje, musisz upewnić się, że język i waluta są obsługiwane w kraju, w którym się reklamujesz.
Zanim jeszcze przyjrzymy się różnym scenariuszom, które można zidentyfikować, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, aby móc sprzedawać w nowym kraju, jest:
2. Przejdź do ustawień wybranego pliku i kliknij „Dodaj”, a następnie wybierz kraj i język.
Przyjrzyjmy się niektórym scenariuszom, w których możesz się znaleźć, jeśli reklamujesz się poza swoim krajem:
W niektórych krajach proces jest o wiele łatwiejszy. Oznacza to, że handlowiec może korzystać z tego samego pliku i kampanii zakupowej w celu sprzedaży międzynarodowej.
Powrót na górę strony lub
To najłatwiejszy i najbardziej skuteczny sposób wyświetlania reklam w innym kraju.
Wszystko, co musisz zrobić, to dodać nowy kraj i nie musisz wykonywać żadnych kroków, aby dostosować dane produktu (np. Niemcy i Austria).
To jest czas, aby skorzystać z narzędzia do konwersji walut. Aby to zrobić, musisz wykonać następujące kroki:
Warto pamiętać, że waluta jest konwertowana w Google Finance przy użyciu najnowszych zgłoszonych kursów wymiany. W ten sposób koszty są faktycznie szacowane i różnią się w zależności od kursów wymiany w momencie zakupu.
Jeśli chcesz wiedzieć, jak działa narzędzie do przeliczania walut, sprawdź ten post: Jak używać narzędzia do konwersji walut do międzynarodowej ekspansji?
W tym scenariuszu jest jeszcze trochę do zrobienia. Chociaż nasze narzędzie do pobierania i przelicznik walut wykona za Ciebie wszystkie ciężkie prace.
1. Strony docelowe produktu w Twojej witrynie będą musiały zostać przetłumaczone na język kraju docelowego.
2. Musisz również upewnić się, że przesyłasz przetłumaczony plik ze wszystkimi niezbędnymi informacjami o produkcie.
Ponadto musisz upewnić się, że przesyłasz informacje o dostawie, specyficzne dla nowego kraju, na który kierujesz reklamy.
3. Na koniec musisz utworzyć nową kampanię zakupową kierowaną na żądany kraj sprzedaży na koncie Google Ads.
Chociaż proces ustawiania reklam w innym kraju jest stosunkowo prosty, należy pamiętać o kilku najlepszych praktykach.
W razie potrzeby zmień zestaw produktów
Często sprzedawcy zmieniają zestawy produktów dla różnych krajów. Jaki produkt zostanie pokazany, zależy od tego, co realistycznie może zostać dostarczone na adres klienta, a także od zachowania związanego z zakupem. Pamiętaj, że to, co jest popularne w Twoim kraju, może nie być tak popularne w innym.
Przetłumacz całą podróż klienta
Jeśli tłumaczysz określoną stronę, upewnij się, że cała podróż klienta jest przetłumaczona, w tym zamówienie, strona z podziękowaniami itp. To usprawni podróż klienta i pomoże zbudować zaufanie. Nie chcesz przyprowadzać klientów do strony docelowej w ich języku, a następnie przełączyć ich z powrotem na Twój język ojczysty na resztę podróży. Nawet jeśli mówią w obu językach, zmiana języka w połowie procesu może być bardzo zniechęcająca dla kogoś, kto ma zamiar wprowadzić szczegóły płatności.
Nie zapomnij o zasadach i specyfikacjach
Jeśli nie masz pewności, czym one są, zapoznaj się z danymi technicznymi Google dotyczącymi specyfikacji plików produktowych, zasad reklam produktowych i sprawdź wymagania językowe/walutowe.
Powrót na górę strony lub
Udostępniając produkty, które mogą być zrozumiane przez odbiorców, sprzedaż międzynarodowa może być fantastyczną okazją do zwiększenia zasięgu i oczywiście zysków. Dzięki temu możesz poznać różne zwyczaje zakupowe, które, jeśli zostaną użyte we właściwy sposób, mogą zwiększyć Twoje zarobki. Po prostu więcej osób chce kupić = więcej sprzedaży = więcej pieniędzy.
Jeśli masz pytania, komentarze lub wskazówki dotyczące zarządzania wieloma witrynami sklepowymi i kampaniami w Zakupach Google, podziel się nimi poniżej.