DataFeedWatch Blog

Jak zwiększyć konwersje o 379% w Zakupach Google

Autor: John Horn | 2020-05-06 08:06:24

 

Zespół PPC z StubGroup Advertising uwielbia używać DataFeedWatch ze względu na historie sukcesu, jak ta poniżej.

Pod koniec sierpnia 2015 r. wprowadziliśmy na rynek internetowy sprzedawcę upominków, jako naszego klienta. Prowadzili już kampanie w wyszukiwarce i Zakupach Google.

 

Było to ekscytujące, ponieważ dałoby nam szansę na porównanie ich wydajności w Google AdWords przed StubGroup do wyników po działaniach StubGroup. Udałoby nam się udowodnić klientowi, w jaki sposób nasze umiejętności i narzędzia PPC, takie jak DataFeedWatch, pozytywnie wpłyną na ich wynik finansowy.

 

Klient zaczynał od bardzo prostego pliku

 

Klient sprzedaje koszulki, kubki, figurki, naklejki na zderzaki i inne upominki na swojej stronie internetowej.

Kiedy zwrócili się do nas w 2015 r., ich kampania Zakupów Google Shopping wykorzystywała dane z prostego pliku danych przesłanego ręcznie do Google Merchant Center. Plik był prosty - wystarczający, aby spełnić wymagania Google, z wyjątkiem kilkuset produktów, które zostały odrzucone z powodu brakujących informacji.

 

Tworzenie nowego pliku przy użyciu DataFeedWatch 

 

Wyciągnęliśmy dane produktu ze sklepu BigCommerce klienta do DataFeedWatch i zbudowaliśmy nowy plik od podstaw.

 

Naszym celem było przekazanie Google jak największej ilości informacji o produkcie. Im lepsza jakość danych, które przekazujesz do Google, tym bardziej polubią Twoje produkty - i tym większe masz szanse na przewagę nad konkurencją.

 

Oprócz mapowania wszystkich wymaganych informacji, użyliśmy DataFeedWatch, aby dodać dodatkowe pola, takie jak:

  • Płeć
  • Grupa wiekowa
  • Kolor
  • Typ produktu

 

Naprawa odrzuconych produktów

 

Kolejnym problemem do naprawienia były setki produktów, które zostały automatycznie odrzucone w Google Merchant Center.

 

Odrzucone produkty stanowią problem, ponieważ:

  1. Produkty nie mogą być reklamowane
  2. Google nie lubi widzieć odrzuconych produktów w Merchant Center i czasami zawiesza konto, jeśli jest na nim za dużo odrzuceń

 

Większość odrzuconych elementów została odrzucona, ponieważ brakowało im informacji wymaganych przez Google. Naprawiliśmy to, stosując niestandardowe reguły w DataFeedWatch, aby dodać brakujące informacje lub powiadomić Google, gdy informacje faktycznie nie istniały (np. produkty, które nie potrzebują unikalnych identyfikatorów).

 

Zwiększone konwersje o 379% rok po roku

 

Korzystając ze świeżego, rozszerzonego pliku danych DataFeedWatch jako naszej fundacji, zajrzeliśmy do struktury kampanii Zakupów Google i szukaliśmy możliwości zwiększenia liczby kliknięć produktów najlepiej konwertujących.

 

 

 

 

W sierpniu 2015, klient miał 2,429 kliknięć w Zakupach Google. 

W sierpniu 2016, klient miał 10,505 kliknięć w Zakupach Google. 

To wzrost o 333% w ilości kliknięć rok po roku.

To nie wszystko, konwersje wzrosły o 379%.

 

Wiele czynników przyczyniło się do tego znacznego wzrostu wydajności, w tym trendy rynkowe, zmiany w budżecie i optymalizacja kampanii.

To powiedziawszy, DataFeedWatch odegrało kluczową rolę w naszym sukcesie, umożliwiając nam reklamowanie jak największej liczby produktów klienta i formatowanie danych w wysoce zoptymalizowany sposób.