John Horn
Klient zaczynał od bardzo prostego pliku
Klient sprzedaje koszulki, kubki, figurki, naklejki na zderzaki i inne upominki na swojej stronie internetowej.
Kiedy zwrócili się do nas w 2015 r., ich kampania Zakupów Google Shopping wykorzystywała dane z prostego pliku danych przesłanego ręcznie do Google Merchant Center. Plik był prosty - wystarczający, aby spełnić wymagania Google, z wyjątkiem kilkuset produktów, które zostały odrzucone z powodu brakujących informacji.
Tworzenie nowego pliku przy użyciu DataFeedWatch
Wyciągnęliśmy dane produktu ze sklepu BigCommerce klienta do DataFeedWatch i zbudowaliśmy nowy plik od podstaw.
Naszym celem było przekazanie Google jak największej ilości informacji o produkcie. Im lepsza jakość danych, które przekazujesz do Google, tym bardziej polubią Twoje produkty - i tym większe masz szanse na przewagę nad konkurencją.
Oprócz mapowania wszystkich wymaganych informacji, użyliśmy DataFeedWatch, aby dodać dodatkowe pola, takie jak:
- Płeć
- Grupa wiekowa
- Kolor
- Typ produktu
Naprawa odrzuconych produktów
Kolejnym problemem do naprawienia były setki produktów, które zostały automatycznie odrzucone w Google Merchant Center.
Odrzucone produkty stanowią problem, ponieważ:
- Produkty nie mogą być reklamowane
- Google nie lubi widzieć odrzuconych produktów w Merchant Center i czasami zawiesza konto, jeśli jest na nim za dużo odrzuceń
Większość odrzuconych elementów została odrzucona, ponieważ brakowało im informacji wymaganych przez Google. Naprawiliśmy to, stosując niestandardowe reguły w DataFeedWatch, aby dodać brakujące informacje lub powiadomić Google, gdy informacje faktycznie nie istniały (np. produkty, które nie potrzebują unikalnych identyfikatorów).
Zwiększone konwersje o 379% rok po roku
Korzystając ze świeżego, rozszerzonego pliku danych DataFeedWatch jako naszej fundacji, zajrzeliśmy do struktury kampanii Zakupów Google i szukaliśmy możliwości zwiększenia liczby kliknięć produktów najlepiej konwertujących.
W sierpniu 2015, klient miał 2,429 kliknięć w Zakupach Google.
W sierpniu 2016, klient miał 10,505 kliknięć w Zakupach Google.
To wzrost o 333% w ilości kliknięć rok po roku.
To nie wszystko, konwersje wzrosły o 379%.
Wiele czynników przyczyniło się do tego znacznego wzrostu wydajności, w tym trendy rynkowe, zmiany w budżecie i optymalizacja kampanii.
To powiedziawszy, DataFeedWatch odegrało kluczową rolę w naszym sukcesie, umożliwiając nam reklamowanie jak największej liczby produktów klienta i formatowanie danych w wysoce zoptymalizowany sposób.