DataFeedWatch Blog

Jak używać narzędzia Google Currency Converter do międzynarodowej ekspansji?

Autor: Olga Wojas | 2019-10-10 07:16:37

Przelicznik walut może zmienić zasady gry dla małych i średnich sprzedawców detalicznych, którzy chcą rozszerzyć swoją działalność na arenie międzynarodowej. W 2016 r. Google wdrożyło narzędzie do przeliczania walut, które ułatwia sprzedaż produktów na nowych rynkach międzynarodowych.

Bez konieczności zmiany strony internetowej lub stron produktów waluta w pliku danych zostanie przeliczona na walutę lokalną w ponad 24 krajach.


Jak działa Currency Converter?

Google Currency Converter to świetne narzędzie do sprzedawania produktów w innych krajach, które wymaga bardzo niewielkiej konfiguracji.

Przelicznik walut używa Google Finance do obliczania cen w pliku danych produktów i automatycznie dostosowuje je do waluty wybranego kraju. Jest to pomocne, jeśli obecnie sprzedajesz i wysyłasz produkty do innych krajów, ponieważ Twoja witryna nie musi mieć osobnych stron docelowych dla różnych cen dla tych krajów. Musisz przesłać plik danych z produktami i cenami, których używasz na swojej stronie do Google Merchant Center, a narzędzie oszacuje dla Ciebie przeliczenie waluty w reklamach.

 

 Wróć na początek lub

 

Korzyści i zalety korzystania z narzędzia Currency Converter

Jeśli chcesz rozszerzyć swoją działalność na rynki zagraniczne, ale jesteś ograniczony do używania jednej waluty na swojej stronie, przelicznik walut może Ci w tym pomóc.

Brak inwestycji na stronie. Currency Converter umożliwia sprzedawcom detalicznym przeliczanie waluty w danych produktu na walutę nowego kraju bez konieczności przechodzenia przez uciążliwy proces tworzenia nowej strony internetowej i stron docelowych. Gdy reklama zostanie przeliczona na walutę lokalną, użytkownik może łatwiej podjąć decyzję o zakupie produktu.

Używaj tego samego pliku dla wielu krajów. Kolejną korzyścią jest to, że chociaż każdy nowy kraj będzie potrzebował własnego pliku danych z produktami, nie będziesz musiał nic w nim zmieniać. Możesz po prostu skopiować bieżący plik danych, zmienić jego nazwę i użyć go jako pliku danych dla nowego kraju. Możesz także wykluczyć produkty, które Twoim zdaniem nie będą dobrze działać w danym kraju.

Dostosuj pliki dla każdego kraju. Miej oko na sezonowość w poszczególnych krajach, aby nie marnować wydatków na produkty, o których wiesz, że nie są sezonowe. (np. zimowe kurtki czy grube spodnie, gdy w danym kraju jest lato). Ponadto, jeśli jesteś sprzedawcą w USA, Kanadzie lub Wielkiej Brytanii — to świetny punkt wyjścia do korzystania z przelicznika walut, ze względu na łatwą konfigurację dla tych krajów. 

 

 Wróć na początek lub

 

Rozpocznij korzystanie z Currency Converter w Zakupach Google

Rozpoczęcie pracy z Currency Converter wymaga dość prostej konfiguracji. Wszystko, co musisz zrobić, to utworzyć dodatkowy eksport Google i zmienić jego nazwę. Następnie przejdź do Merchant Center i w obszarze Reklamy produktowe > Konfiguracja znajdziesz przełącznik przelicznika walut i możesz rozpocząć przesyłanie.

 

 

Konfiguracja jest podobna do normalnego pliku Google, ale po wybraniu kraju docelowego rozwijane są trzy karty i możesz wybrać kraj docelowy, język i walutę. Waluta, w której produkty będą sprzedawane, może różnić się od waluty, z której korzysta firma lub kraj docelowy pliku danych. Ponadto, jeśli wybierzesz kraj wielojęzyczny (taki jak Belgia, Kanada lub Szwajcaria), zostanie wyświetlony język obsługiwanych treści tego kraju dla pliku.

 

 

Dalej przypomina to już podstawową konfigurację pliku danych Google. Musisz także określić wymagania podatkowe i koszty wysyłki dla nowego kraju, na który kierujesz reklamy i odpowiednio je skonfigurować w Merchant Center. Po zakończeniu możesz rozpocząć kampanię.

 

 Wróć na początek lub

 

Dostępność i ograniczenia

Obecnie Google ma około 24 krajów, które mogą korzystać z narzędzia, a niektóre z tych krajów są wciąż w fazie beta. Sprawdź listę of krajów zatwierdzonych w Google Currency Converter, aby zobaczyć, czy Twój kraj znajduje się na niej.

 

 

Możesz użyć przelicznika walut, aby kierować reklamy zakupowe na dowolny kraj z listy, ale musisz spełnić wymagania językowe dla każdego kraju. Ponieważ globalna waluta się zmienia, oszacowanie może różnić się od ostatecznej ceny, w zależności od kursów walutowych używanych przez kartę kredytową użytkownika lub innego dostawcę usług płatniczych.

W związku z globalizacją marek przelicznik walut to świetny sposób, aby też to robić i konkurować z najlepszymi markami bez dokonywania gigantycznych zmian na stronie internetowej i stronach docelowych. 

 

 Wróć na początek lub