Jak używać narzędzia Google Currency Converter do międzynarodowej ekspansji?

google-currency-converter-1

Przelicznik walut może zmienić zasady gry dla małych i średnich sprzedawców detalicznych, którzy chcą rozszerzyć swoją działalność na arenie międzynarodowej. W 2016 r. Google wdrożyło narzędzie do przeliczania walut, które ułatwia sprzedaż produktów na nowych rynkach międzynarodowych.

Bez konieczności zmiany strony internetowej lub stron produktów waluta w pliku danych zostanie przeliczona na walutę lokalną w ponad 24 krajach.


Jak działa Currency Converter?

Google Currency Converter to świetne narzędzie do sprzedawania produktów w innych krajach, które wymaga bardzo niewielkiej konfiguracji.

Przelicznik walut używa Google Finance do obliczania cen w pliku danych produktów i automatycznie dostosowuje je do waluty wybranego kraju. Jest to pomocne, jeśli obecnie sprzedajesz i wysyłasz produkty do innych krajów, ponieważ Twoja witryna nie musi mieć osobnych stron docelowych dla różnych cen dla tych krajów. Musisz przesłać plik danych z produktami i cenami, których używasz na swojej stronie do Google Merchant Center, a narzędzie oszacuje dla Ciebie przeliczenie waluty w reklamach.

 

 Wróć na początek lub

 

Korzyści i zalety korzystania z narzędzia Currency Converter

Jeśli chcesz rozszerzyć swoją działalność na rynki zagraniczne, ale jesteś ograniczony do używania jednej waluty na swojej stronie, przelicznik walut może Ci w tym pomóc.

Brak inwestycji na stronie. Currency Converter umożliwia sprzedawcom detalicznym przeliczanie waluty w danych produktu na walutę nowego kraju bez konieczności przechodzenia przez uciążliwy proces tworzenia nowej strony internetowej i stron docelowych. Gdy reklama zostanie przeliczona na walutę lokalną, użytkownik może łatwiej podjąć decyzję o zakupie produktu.

Używaj tego samego pliku dla wielu krajów. Kolejną korzyścią jest to, że chociaż każdy nowy kraj będzie potrzebował własnego pliku danych z produktami, nie będziesz musiał nic w nim zmieniać. Możesz po prostu skopiować bieżący plik danych, zmienić jego nazwę i użyć go jako pliku danych dla nowego kraju. Możesz także wykluczyć produkty, które Twoim zdaniem nie będą dobrze działać w danym kraju.

Dostosuj pliki dla każdego kraju. Miej oko na sezonowość w poszczególnych krajach, aby nie marnować wydatków na produkty, o których wiesz, że nie są sezonowe. (np. zimowe kurtki czy grube spodnie, gdy w danym kraju jest lato). Ponadto, jeśli jesteś sprzedawcą w USA, Kanadzie lub Wielkiej Brytanii — to świetny punkt wyjścia do korzystania z przelicznika walut, ze względu na łatwą konfigurację dla tych krajów. 

 

 Wróć na początek lub

 

Rozpocznij korzystanie z Currency Converter w Zakupach Google

Rozpoczęcie pracy z Currency Converter wymaga dość prostej konfiguracji. Wszystko, co musisz zrobić, to utworzyć dodatkowy eksport Google i zmienić jego nazwę. Następnie przejdź do Merchant Center i w obszarze Reklamy produktowe > Konfiguracja znajdziesz przełącznik przelicznika walut i możesz rozpocząć przesyłanie.

 

zakupy-google-konwerter-walut

 

Konfiguracja jest podobna do normalnego pliku Google, ale po wybraniu kraju docelowego rozwijane są trzy karty i możesz wybrać kraj docelowy, język i walutę. Waluta, w której produkty będą sprzedawane, może różnić się od waluty, z której korzysta firma lub kraj docelowy pliku danych. Ponadto, jeśli wybierzesz kraj wielojęzyczny (taki jak Belgia, Kanada lub Szwajcaria), zostanie wyświetlony język obsługiwanych treści tego kraju dla pliku.

 

data-feed-narzedzie-konwersji-walut

 

Dalej przypomina to już podstawową konfigurację pliku danych Google. Musisz także określić wymagania podatkowe i koszty wysyłki dla nowego kraju, na który kierujesz reklamy i odpowiednio je skonfigurować w Merchant Center. Po zakończeniu możesz rozpocząć kampanię.

 

 Wróć na początek lub

 

Dostępność i ograniczenia

Obecnie Google ma około 24 krajów, które mogą korzystać z narzędzia, a niektóre z tych krajów są wciąż w fazie beta. Sprawdź listę of krajów zatwierdzonych w Google Currency Converter, aby zobaczyć, czy Twój kraj znajduje się na niej.

 

google-shopping-konwerter-walut-kraje

 

Możesz użyć przelicznika walut, aby kierować reklamy zakupowe na dowolny kraj z listy, ale musisz spełnić wymagania językowe dla każdego kraju. Ponieważ globalna waluta się zmienia, oszacowanie może różnić się od ostatecznej ceny, w zależności od kursów walutowych używanych przez kartę kredytową użytkownika lub innego dostawcę usług płatniczych.

W związku z globalizacją marek przelicznik walut to świetny sposób, aby też to robić i konkurować z najlepszymi markami bez dokonywania gigantycznych zmian na stronie internetowej i stronach docelowych. 

 

 Wróć na początek lub

 

Written by Olga Wojas

Olga Wojas is the Country Manager UK for DataFeedWatch

Comments

Polecane

Stworzone z   przez   DataFeedWatch

Pisz dla nas