Sprzedaż przedmiotów w serwisie eBay można uznać za proste działanie, które nie wymaga szczególnych umiejętności technicznych. Będąc jedną z największych platform handlu elektronicznego, konkurencja może być trudna, a tworzenie ofert wysokiej jakości jest kluczem do zwiększenia szans na sprzedaż.
Gdy dowiesz się, co działa, a co nie, skonfigurujesz przyszłe zyski. Zawsze istnieje konsekwentna potrzeba testowania i dostosowywania się, gdy zmieniają się wzorce, ale nasze podsumowanie stanowi mocną podstawę do tworzenia list.
Pamiętaj o 4 poniższych wskazówkach, aby stworzyć idealną ofertę na eBayu!
Obecnie ponad połowa transakcji w serwisie eBay odbywa się na urządzeniach mobilnych, jak podano w artykule centrum sprzedawcy eBay na temat optymalizacji urządzeń mobilnych. Jeśli nie chcesz stracić żadnego z potencjalnych klientów, musisz przesłać oferty zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych.
Oto niektóre z najlepszych praktyk, które należy stosować, aby mieć listę responsywnych urządzeń mobilnych:
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Czas ładowania strony ma ogromny wpływ na sukces aukcji. Upewnij się, że Twoje oferty nie mają żadnej formy aktywnej treści, takiej jak JavaScript, Flash i działania formularza.
i-Way Checker to ponownie narzędzie, którego możesz użyć do sprawdzenia, czy Twoje ogłoszenia nie zawierają aktywnych treści.
Treść HTTP odnosi się do dowolnego niezabezpieczonego elementu, który możesz mieć na swojej liście. Jeśli kupującymi są użytkownicy Google Chrome, a Twój wpis zawiera treść HTTP, przeglądarka oznaczy stronę jako Niezabezpieczona. Może to zniechęcić potencjalnych nabywców do sfinalizowania transakcji.
W marcu 2018 r. EBay dodał przycisk Zobacz pełny opis przedmiotu, do tych ofert, które zawierają treść HTTP. Klikając ten przycisk, użytkownicy zostają przekierowani na inną stronę, na której mogą wizualizować pełny opis produktu. To dodatkowe kliknięcie może stanowić kolejną przeszkodę w realizacji transakcji.
Ogólnie rzecz biorąc, zawartość aktywna i HTTP mają negatywny wpływ na ranking i widoczność Twojego wpisu.
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Aby zwiększyć widoczność swoich przedmiotów, musisz właściwie wykorzystać atrybuty kilku ofert. Jeśli masz problem z manualnym dbaniem o każdy wpis, możesz również pomyśleć o użyciu narzędzia innej firmy do pracy nad listami w uporządkowany sposób.
DataFeedWatch może pomóc Ci upewnić się, że Twoje oferty są zgodne ze wszystkimi wymaganiami serwisu eBay. Główne elementy, nad którymi musisz popracować, aby zwiększyć widoczność przedmiotu, to:
Już w poprzednich artykułach podkreślaliśmy znaczenie dokładnych tytułów produktów i zdjęć. Pracuj nad skutecznymi tytułami, upewniając się, że używasz odpowiednich słów kluczowych. Pamiętaj, że możesz użyć do 80 znaków dla każdego tytułu oferty.
Zdjęcia są równie ważne. Możesz dodać do 12 zdjęć za darmo. Upewnij się, że używasz własnych zdjęć, które są wysokiej jakości i odpowiednie dla tego konkretnego produktu.
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez sprzedawców jest wstawianie zdjęć do opisu produktów zamiast korzystania z galerii ofert. Ma to negatywny wpływ na czas ładowania strony i widoczność elementów.
Napisz dokładny i zgodny z prawdą opis. Skorzystaj z prostych i krótkich zdań, aby przedstawić główne funkcje i wyjaśnić, jak kupujący odniesie korzyść z używania Twojego przedmiotu.
Nie wspominaj o żadnych informacjach dotyczących wysyłki i zwrotu. Użyj do tego odpowiednich sekcji.
Aby zmniejszyć liczbę zwrotów, pamiętaj o podaniu stanu przedmiotu. Przyczynia się to do tworzenia właściwych oczekiwań i skróci czas poświęcany na obsługę zwrotów i korekt negatywnych opinii. Jeśli nie masz pewności co do stanu swoich produktów, zapoznaj się z odpowiednim artykułem centrum sprzedawcy w serwisie eBay, aby dowiedzieć się więcej.
Upewnij się, że wystawiłeś swoje produkty po konkurencyjnej cenie. Jeśli nie masz pewności co do właściwej ceny, możesz po prostu sprawdzić to, co Twoi bezpośredni konkurenci oferują na platformie za pomocą narzędzia wyszukiwania zaawansowanego eBay.
Wybór odpowiedniej kategorii jest równie ważny, aby kupujący mogli znaleźć odpowiedni produkt we właściwym miejscu. Wielu kupujących udoskonala wyszukiwanie na platformie, filtrując wyniki według kategorii. Jeśli wybierzesz niewłaściwą kategorię, Twojego produktu nie będzie tam, gdy użytkownicy go szukają, a Ty stracisz potencjalną sprzedaż.
Jeśli nie masz pewności co do najbardziej odpowiedniej kategorii, możesz zapoznać się z listami konkurentów. Ewentualnie możesz wybrać pasujący produkt z katalogu eBay po rozpoczęciu aukcji.
Dodanie prawidłowych identyfikatorów produktów jest niezwykle ważne, aby zwiększyć widoczność swoich ofert. Główne identyfikatory produktów, których możesz użyć to:
Specyfika przedmiotu obejmuje rozmiar, typ, kolor i styl, i różnią się w zależności od tego, co sprzedajesz.
Są to wszystkie informacje, które powinieneś mieć w swoim katalogu i musisz skontaktować się ze swoim dostawcą, na wypadek, gdybyś któryś z nich przegapił. Kupujący mogą użyć identyfikatorów produktu i specyfiki produktu, aby zawęzić wyniki podczas wyszukiwania określonego produktu. Innym dobrym powodem do ich włączenia jest zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania, takich jak Google lub Bing, i pojawienie się w wynikach Google Shopping.
Kupujący lubią szybko odbierać swoje produkty, dlatego bardziej przyciągają ich oferty z krótkim spodziewanym terminem dostawy.
Przed wystawieniem przedmiotu na sprzedaż upewnij się, że możesz zaoferować szybką dostawę. Wielu sprzedawców podpisuje specjalne umowy z przewoźnikami, aby móc oferować szybką dostawę po konkurencyjnej cenie.
Jeśli możesz zaoferować bezpłatną dostawę, Twoje przedmioty będą jeszcze lepiej widoczne. Bezpłatna dostawa jest jednym z głównych filtrów wyników wyszukiwania używanych przez kupujących na platformie. Jeśli oferujesz bezpłatną dostawę w ciągu trzech dni roboczych od daty płatności, Twoje oferty są uprawnione do wyświetlania logo SZYBKIE i DARMOWE.
Przy obliczaniu przewidywanej daty dostawy system bierze również pod uwagę czas wysyłki. Ten czas odnosi się do liczby dni, kiedy musisz odebrać przesyłkę od dostawcy po otrzymaniu płatności od kupującego. Upewnij się, że pracujesz z rozsądnym czasem wysyłki, aby skrócić czas dostawy.
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Najbezpieczniejszą metodą płatności, jaką możesz zaoferować na platformie, jest PayPal. Wszyscy sprzedawcy na eBayu muszą to oferować, z wyjątkiem kilku kategorii. Ten warunek ma na celu przyciągnięcie jak największej liczby kupujących na platformie, ponieważ program gwarancji zwrotu pieniędzy w serwisie eBay obejmuje tylko kupujących korzystających z PayPal.
Jeśli nie zaoferujesz PayPal jako metody płatności, kupujący najprawdopodobniej dokonają zakupów od kogoś innego, aby uzyskać ochronę, jeśli coś pójdzie nie tak (np. Produkt dotrze uszkodzony lub nie jest zgodny z opisem).
Inne formy płatności, które możesz zaoferować, to karty kredytowe, czeki, przekazy pocztowe i gotówka (w przypadku przedmiotów odbieranych osobiście).
30-dniowa polityka zwrotu przez kupującego jest również kluczem do zwiększenia widoczności i zwiększenia sprzedaży. W 2017 r. sprzedawcy w serwisie eBay, którzy zmienili swoją politykę zwrotów z 14 dni na 30 dni, odnotowali średnio 13% wzrost współczynnika konwersji.
Możesz wybrać, czy Ty lub kupujący zapłacisz za koszty zwrotu Pamiętaj, że od maja 2018 r. EBay usunął 14-dniową polisę zwrotu dla następujących kategorii:
Dlatego masz teraz następujące opcje:
Powróć na górę strony lub pobierz Poradnik Optymalizacji Plików Danych Produktowych
Ponieważ tworzenie aukcji jest pierwszym krokiem do pokazania przedmiotu kupującym, musisz przejść przez kilka punktów, które mogą mieć znaczący wpływ na sprzedaż w serwisie eBay. W rzeczywistości możesz zobaczyć, ilu sprzedawców faktycznie nie stosuje się do tych sugestii.
Tworzenie list o wysokiej jakości to Twoja szansa, aby się wyróżnić i wspiąć na szczyt wyników wyszukiwania w serwisie eBay.
Nadszedł czas, aby podjąć dodatkowy wysiłek, aby zoptymalizować swoje oferty i zwiększyć sprzedaż! Każdy właściciel sklepu na eBayu musi zrozumieć, jak zaprezentować swoje oferty kupującym i przekonać się do dokonania zakupu.
Powodzenia i udanej aukcji!