Olga Wojas
Przeprowadzimy Cię przez najważniejsze elementy poradnika zarządzania aukcjami i optymalizacji Amazon.
Kliknij linki, aby przejść bezpośrednio do wybranego kroku:
2. Treści A+ do promowania bestsellerów
1. Co zrobić z Amazon SEO
Zoptymalizuj treść produktu, aby lepiej pomóc klientom znaleźć Twój produkt za pomocą odpowiednich wyszukiwań:- Tytuły produktów na Amazon poprawiają ranking Amazon SEO
- Twoje listy i opisy Amazon są tym, co pomoże sprzedać Twój produkt
- Sprawdź słowa kluczowe, aby zdecydować, które słowa lub terminy mają wyświetlać Twój produkt, gdy klient szuka czegoś w Amazon.
- Szukaj funkcji i korzyści, które wyróżniają Twoje produkty na tle konkurencji.
2. Treść A+ do promowania bestsellerów
Treść Amazon A+ ma na celu ostateczną poprawę sprzedaży poprzez ulepszenie opisu produktu za pomocą skalowalnego tekstu podkreślającego funkcje i zalety produktów. Nie tylko pomaga to Twoim klientom dowiedzieć się więcej o Twoich produktach, ale także przynosi korzyści z punktu widzenia Amazon SEO.
W naszym eBooku szczegółowo omawiamy wszystko, co musisz wiedzieć o treści A+:
- Co to jest i do jakich produktów jej używać?
- Podczas decyzji, czy treść A+ jest właściwa dla Twojej marki i produktów, jakie rzeczy należy rozważyć?
- Co robią Twoi konkurenci?
- Czy używają treści A+?
3. Numery Amazon ASIN
Posiadanie właściwego ASIN nie tylko ułatwi kupującym znalezienie Twoich produktów, ale także ochroni Twoje produkty przed podróbkami.
ASIN to skrót od Amazon Standard Identification Number i jest przyznawany każdemu produktowi przesłanemu do sprzedaży na Amazon. Przejdź do naszego obszernego zasobu: Numer ASIN Number: Co to jest i jak go dostać?, jeżeli chcesz dowiedzieć się wszystkiego o:
- Czym są numery ASIN i dlaczego są tak ważne dla Amazon w kwestii wyświetlania Twoich produktów przy odpowiednich wyszukiwaniach?
- Jak je znaleźć lub jeśli Twój produkt jest wyjątkowy, w jaki sposób je utworzyć?
- Co to jest piggybacking ASIN i czy powinieneś go używać, czy nie?
- How to make the most out of your assigned ASIN Number?
4. Zdjęcia na Amazon
Nie jest to żadną niespodzianką, ale lepsze zdjęcia mogą zwiększyć sprzedaż. Obraz jest tym, co powoduje większość sprzedaży na stronie produktu, a także na SERP.
Jeśli chcesz, aby Twoja lista produktów i strona produktu w Amazon wyróżniały się, musisz zwrócić szczególną uwagę na następujące kwestie:
- Jakie są wymagania i wytyczne dotyczące zdjęci na Amazon?
- Jak uporządkować zdjęcia w zależności od pionu?
- Czego unikać w kwestii zdjęć, aby nie otrzymywać ostrzeżenia o jakości od Amazon?
5. Zarządzanie zamówieniami na Amazon
Ma duży wpływ na Twój procent perfekcyjnych zamówień (wynik POP).
Jeśli sprzedajesz na własnej stronie eCommerce, a także w Amazon, prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę z problemów związanych z zarządzaniem zamówieniami.
Bycie na bieżąco ze stanami magazynowymi, aby być pewnym, że Twoje przedmioty są dostępne, zanim ktoś je kupi, nie jest łatwe. Nie zniechęcaj się jednak do sprzedaży na Amazon. Moduł Amazon DataFeedWatch może w tym pomóc:
- Zarządzanie zamówieniami na Amazon dla sprzedawców Shopify
- Zarządzanie zamówieniami na Amazon dla sprzedawców Magento
6. Kategorie Amazon
Przypisanie Twoich produktów do właściwej kategorii Amazon ma duży wpływ na Twoją ocenę, więc jak wybrać najbardziej odpowiednią kategorię. Na Amazon istnieją dwa rodzaje kategorii; kategorie otwarte i kategorie wymagające zatwierdzenia.
Kilka krótkich wskazówek, które pomogą Ci znaleźć właściwą kategorię z taksonomii Amazon:
- Przeprowadź wyszukiwanie produktów;
- Używaj oprogramowania do słów kluczowych;
Używaj “Wyszukaj kategorię dla Twojego produktu”.
7. Ceny na Amazon
Ceny są bardzo konkurencyjne na Amazon. Wpływa to nie tylko na szanse na wygraną w Buy Box, ale jest także jednym z głównych czynników decydujących o ostatecznej decyzji klienta, czy powinien on kupić u Ciebie, czy u innego sprzedawcy.
Jakie są różne rodzaje cen na Amazon i jak podciąć swoich konkurentów poprzez przeszacowanie cen?
8. Buy Box
Ponieważ zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych będą wyprzedzać zakupy na komputerze w 2018 roku, Buy Box staje się coraz ważniejszy. Jakie są różne czynniki, które wpływają na wynik Buy Box?
- Realizacja
- Cena wstępna
- Procent perfekcyjnych zamówień (wynik POP)
- Wysyłka
- Wynik recenzji
- Wskaźnik defektów
- Czas odpowiedzi
9. Powszechne błędy i wady podczas sprzedaży Amazon
Ze względu na ekscytującą naturę sprzedaży, setki tysięcy klientów i liczne przeszkody, które trzeba przeskoczyć, aby pozostać konkurencyjnym, istnieje wiele powszechnych pułapek.
Te liczne błędy i pułapki często zniechęcają sprzedawców do dalszej sprzedaży na Amazon - wielu zgłosiło opuszczenie strony po niecałym roku:
- 3 przeszkody w sprzedaży na Amazon i jak je przeskoczyć
- Zalety i wady sprzedaży na Amazon
Bonus: Chroń swoją markę na Amazon
Jeśli naprawdę chcesz chronić swoją markę na Amazon gating lub rejestracja marki jest kluczem, jeśli nie chcesz stracić sprzedaży.
Rejestr marek na Amazon: możesz zarejestrować swoją markę, aby mieć większy wpływ na treść strony ze szczegółowymi informacjami o produkcie.
Gating marki na Amazon: aby chronić Twoją markę przed podróbkami i oszustami.