Tytuł pomaga w identyfikacji sprzedawanego produktu. Więc jest to jedna z najważniejszych części twojej reklamy. Konkretny i dokładny tytuł to większa szansa, aby dać kupującym impuls do kliknięcia na Twój produkt.
Poprzez tytuły produktów Google określa, czy Twoja oferta jest odpowiednia dla konkretnego wyszukiwanego zapytania. Atrybut tytułu jest krytyczny nie tylko dla algorytmu dopasowywania Google, ale obok zdjęcia jest również najbardziej zauważalną częścią reklamy.
Modyfikacja tytułów produktów za pomocą informacji, które ściśle odpowiadają wyszukiwanym przez klientów terminom, pomoże Twoim produktom pojawić się w najbardziej odpowiednich zapytaniach.
Zapoznaj się z poradami dotyczącymi optymalizacji tytułów produktów na Zakupach Google i już nigdy więcej nie przegap potencjalnej okazji do sprzedaży.
Tytuł jest tym, co Google umieszcza tuż pod zdjęciem. Jest to jeden z 4 atrybutów, które konsumenci widzą na stronie wyników Google. Nawet jeśli zdjęcie mówi dużo, tytuł musi być przekonywujący.
Tytuły powinny podkreślać najistotniejsze atrybuty produktu, tak aby kupujący mogli się łatwo przemieszczać i określić, czy produkt jest wart kliknięcia.
Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym, masz obowiązek znać zachowanie swoich konsumentów. Rozpoznanie, jakie są najważniejsze czynniki skłaniające klientów do dokonania zakupu, jest kluczowe w tym procesie.
Nie ma uniwersalnego rozwiązania. Zwłaszcza jeśli chodzi o optymalizację tytułów produktów. Każda branża i każdy klient są inne. Słuchaj i analizuj uważnie swoich odbiorców, ponieważ kluczem jest zrozumienie intencji szukających.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po Google Merchant Center
Tytuł produktu jest jednym z tych atrybutów tablic, które po wzmocnieniu mają natychmiastowy wpływ na wydajność Twoich reklam. Wokół tego tematu przeprowadzono dziesiątki analiz przypadków, ale wciąż wielu sprzedawców internetowych odrzuca znaczenie tego atrybutu.
Spójrzmy więc na kilka przypadków:
Kilka lat temu, Search Engine Land przedstawił analizę przypadku, która pokazała, jak ważna jest optymalizacja Twoich tytułów. Występowały 3 grupy produktów - jedna grupa kontrolna z oryginalnymi tytułami, oraz 2 grupy z tytułami wzbogaconymi, które zawierały informacje o kategorii, dodatkowe atrybuty i wreszcie wyszukiwane terminy.
Wyniki?
W tytułach zawierających więcej słów kluczowych odnotowano wzrost CTR o 18%, podczas gdy wzrost CTR w przypadku dokładnego dopasowania zapytania do terminu, który został dodany do tytułu, wyniósł 88%.
Innym doskonałym przykładem jest Zoobgear, któremu udało się zoptymalizować tytuły produktów na Zakupach Google do tego stopnia, że zaobserwował 250% wzrost kliknięć
Dużą część ich strategii stanowiły badania nad słowami kluczowymi, które pomogły im dokładnie zrozumieć, w jaki sposób ich potencjalni klienci szukają sprzętu sportowego i jakie informacje są najbardziej istotne.
Optymalizacja tytułów jest kluczowym elementem skalowania Twoich kampanii w Zakupach Google - poprzez zwiększanie wrażeń i wzrost przychodów. Podanie odpowiednich szczegółów w tytule sprawia, że dobrze sprawdzają się w wyszukiwaniach o wysokim poziomie intencji zakupowych. Zapewni to lepsze dopasowanie szukanego zapytania do obsługiwanej reklamy – w efekcie czego nastąpi większa konwersja.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po Google Merchant Center
Google ma ścisłe wymagania dotyczące tytułów produktów. Spójrzmy na kilka z najważniejszych:
Twój tytuł może zostać obcięty, więc musisz zwrócić uwagę na to, aby Twoje tytuły nie przekraczały dozwolonej długości znaków: 150 znaków, ale w większości przypadków wyświetlanych będzie tylko 70 znaków.
Oznacza to, że Google będzie pokazywał jak najwięcej tytułów Twoich produktów, ale często będzie je skracał. Więc upewnij się, że umieścisz najbardziej przekonujące informacje na początku tytułów.
Skapitalizowany tekst jest często spotykany w spamie i nierzetelnych reklamach. Używaj kapitalizacji tylko wtedy, gdy jest ona potrzebna. W tym dla skrótów, numerów telefonów lub krajów.
Nie należy dodawać informacji takich jak cena, cena sprzedaży, daty sprzedaży, wysyłka, data dostawy, inne informacje związane z czasem lub nazwą firmy. Informacja ta jest zarezerwowana dla innych atrybutów.
Jeśli nie są dobrze zrozumiane przez wszystkich, w tym słowa z języków obcych mogą powodować dezorientację u kupujących i negatywnie wpływać na wyniki reklam.
Bądź konkretny i dodaj szczegóły wyróżniające każdy z wariantów. Czy twój produkt jest dostępny w różnych kolorach lub rozmiarach? Umieść te atrybuty w tytule (i pamiętaj, aby użyć swoich obrazów wariantowych!).
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po Google Merchant Center
Google wykorzystuje atrybuty Twoich tytułów jako proxy dla słów kluczowych, więc optymalizacja ich i innych danych źródłowych jest kluczowa dla poprawy wyników kampanii. Algorytmy zakupowe mają wspólne punkty z SEO, dlatego umieszczenie najważniejszych słów w tytule produktu jest kluczowe dla procesu optymalizacji.
Jeśli dobrze znasz swoją branżę i przeanalizowałeś drogę klientów, to wiesz, jak wyglądają wyszukiwania Twoich produktów.
Będą szukać po marce? Użyj najpierw swojej marki. Ale jeśli Twoja marka jest w dużej mierze nieznana lub sprzedajesz produkty bez marki, użyj najpierw słów opisowych.
Czy będą szukać według kategorii, czy może według UPI produktu (jak w przypadku urządzeń elektronicznych)? Twoja wiedza pomoże ci zrozumieć intencje twojego klienta i znaleźć odpowiednie słowa kluczowe dla wzmocnienia tytułu.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po Google Merchant Center
Odpowiednie atrybuty kluczowe i ich kolejność w tytule różnią się w zależności od rodzaju produktu i branży. Tak jak na przykład numery modeli są ważnym atrybutem dla elektroniki, ale nie są atrybutem, który należy podkreślać w przypadku odzieży.
Na szczęście, w oparciu o Najlepsze Praktyki Zakupowe Google, przygotowaliśmy podgląd na to, jak zorganizować tytuł twojego produktu w zależności od pionu.
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po Google Merchant Center
Struktura tytułu jest tak samo ważna jak zawarte w nim informacje. Są to dwa oddzielne elementy, które nie zderzają się, lecz uzupełniają się wzajemnie.
Aby dowiedzieć się, które atrybuty powinny zostać dodane, należy najpierw zrozumieć, w jaki sposób algorytm Google wybiera produkty, które mają być wyświetlane w wyszukiwarce.
Głównie uznaje słowa na początku tytułu produktu za najbardziej istotne dla wyboru reklam istotnych dla wyszukiwania. Więc porządek ma również znaczenie.
Z pewnością istnieją pewne ogólne zalecane struktury tytułów, które mogą być wykorzystane jako szablony, które powinny być stosowane dla szerokiego zakresu typów produktów:
Jeśli sprzedajesz produkt w wielu wariantach, każdy kolor, rozmiar, materiał i wzór musi być zgłoszony jako unikalny przedmiot z unikalnym tytułem.
Wtedy musisz zdecydować, czy chcesz reklamować produkt „macierzysty", czy również jego warianty. Zwróć uwagę na ten szczegół, ponieważ łatwo go przeoczyć.
Po dokonaniu kompleksowej analizy raportów, raportów pionowych i typów produktów, wystarczy tylko połączyć najistotniejsze atrybuty w swoim tytule. W DataFeedWatch można to łatwo zrobić dzięki mapowaniu na podstawie reguł.
Aby umieścić wszystkie istotne atrybuty w swoim tytule, możesz je po prostu połączyć:
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po Google Merchant Center
Google ma bardzo surowe zasady dotyczące używania wielkich liter i wykrzykników. Jeśli dodasz do tytułu zbyt wiele wielkich liter i wykrzykników, nie zaakceptuje on Twoich produktów.
Postępuj dokładnie według specyfikacji Zakupów Google, aby zwiększyć swoje możliwości sprzedaży. Sprawdź tutaj najważniejsze wymagania dotyczące tytułu.
Skorzystaj z raportu warunków wyszukiwania w reklamach Google, aby zobaczyć, jakie są najbardziej wydajne zapytania i co zakończyło się wylądowaniem Twoich konwersji.
Konsola wyszukiwania (wyniki organiczne) i Google Trends mogą być dodatkowymi źródłami informacji.
Google przetwarza Twoje tablice i wybiera, dla których zapytań lub słów kluczowych Twoje reklamy zakupowe są najbardziej istotne. Zoptymalizuj tytuły swoich produktów, umieszczając najważniejsze słowa na początku każdego z nich.
Google pokaże jak najwięcej tytułów Twoich produktów, ale często będą one skracane. Upewnij się, że umieściłeś najbardziej przekonujące informacje na początku tytułów swoich produktów.
Pamiętaj, że kupujący często używają tych słów, aby udoskonalić swoje wyszukiwania. Warto być jak najbardziej konkretnym i szczegółowym. Dzięki takiemu podejściu możesz zwiększyć swoje szanse na pokazanie się w wyszukiwarkach o wysokiej intencji zakupów, a co za tym idzie swoje szanse na konwersję.
W zależności od tego, co sprzedajesz, musisz dostosować taktykę atrybutów. Spróbuj zastanowić się, jak Twój klient będzie szukał, a następnie zdecyduj, jakie funkcje są na tyle istotne, aby je dodać. Sprawdź tutaj zaleconą strukturę tytułową w pionie.
Lojalność względem marki jest jednym z najważniejszych powodów, dla których ludzie dokonują zakupów. Wielu kupujących szuka konkretnych produktów lub kategorii marki. Jeśli Twoja marka jest już dość dobrze znana wśród Twoich odbiorców, upewnij się, że umieścisz ją w swoich reklamach.
Dobrze zoptymalizowana nazwa produktu może podwoić lub nawet potroić współczynnik klikalności, poprawić konwersję i zwrot z inwestycji. Ale nie ma jednej poprawnej drogi do tworzenia tytułów produktów. Pamiętaj, że różne typy konsumentów szukają inaczej i wszyscy znajdują się na innym etapie ścieżki zakupowej. Modyfikuj swoje tytuły w zależności od statystyk i ich wyników. I nigdy nie przestawaj testować!
Powrót na górę strony lub pobierz Najlepszy przewodnik po Google Merchant Center
Bez zoptymalizowanej nazwy produktu możesz zmarnować cenny budżet na reklamę i przegapić niezliczone możliwości konwersji kupujących. Przejście dodatkowego kilometra i pełna optymalizacja tytułów produktów jest zdecydowanie warta zachodu. Jeśli masz tysiące produktów na swojej tablicy - może to wydawać się zadaniem niemożliwym, ale kto mówi, że musisz zoptymalizować wszystkie tytuły jednocześnie?
Zacznij od 10 najlepiej sprzedających się produktów, czyli 10% najlepiej sprzedających się produktów, a prawdopodobnie szybko zobaczysz pozytywny wpływ swoich optymalizacji.
Wkładając swój wysiłek w optymalizację tytułów produktów na Zakupach Google, już teraz wyprzedzasz konkurencję o jeden krok.