DataFeedWatch Blog

Jak chronić swoją markę w Amazon - część 2

Autor: Cary Huntink | 2020-01-16 12:14:00

Jeśli naprawdę chcesz chronić swoją markę w Amazon, czytaj dalej. Najważniejsze, aby nie narażać swojej marki na podrabianie i oszustów.

Opisaliśmy już rejestrację marek w: Jak chronić swoją markę na Amazon - Część 1.

Dla odświeżenia pamięci:

  • rejestracja marki daje większą kontrolę nad Twoimi ofertami
  • umożliwiaja korzystanie z treści Enhance Brand (uwaga: jeszcze niedostępne na rynkach europejskich)
  • stanowi podstawę brand gateingu

I właśnie na tym skoncentrujemy się w tym poście.

Aby dowiedzieć się więcej o brand gateingu, spójrzmy na:

  1. Założenia brand gateingu
  2. Proces brand gateingu na Amazon
  3. Pierwsze implikacje
  4. Krytyka brand gateingu na Amazon
  5. Inne środki ochrony Twojej marki

 

Założenia brand gateingu

Dlaczego w pierwszej kolejności zabezpieczyć swoją markę? Odpowiedź jest prosta. Nikt nie chce, aby jego aukcja została przechwycona i podrobiona, aby ktoś sprzedawał tanie podróbki i zrujnował aukcję. Część problemu stanowią również naruszenia znaków towarowych i prawa autorskie.

 

Podwój swoją sprzedaż Amazon dzięki naszym 9 sprawdzonym strategiom.

 

Wielu z nas błędnie uważa, że ​​sama rejestracja marki ochroni przed tymi problemami. Nie jest to jednak prawdą. Przeszukaliśmy Google Trends pod kątem najnowszych trendów, porównując wyszukiwane hasła „rejestracja marki amazon” i „brand gating amazon”. Jak pokazuje poniższy wykres, “rejestracja marki” to bardzo popularne wśród wyszukiwanych haseł. Jednak “brand gating” - jeszcze nie.

 

Liczby reprezentują zainteresowanie wyszukiwaniem względem najwyższego punktu na wykresie dla danego regionu i czasu. Wartość 100 to najwyższa popularność tego terminu. Wartość 50 oznacza, że ​​termin ten jest w połowie tak popularny. Podobnie, wynik 0 oznacza, że ​​termin był mniej niż 1% tak popularny w porównaniu do szczytu..

 

Brang gating utrudni sprawy sprzedawcom zewnętrznym, którzy nie są właścicielami marki. Idąc o krok dalej, można powiedzieć, że nawet zachęca sprzedawców zewnętrznych, aby zaczęli myśleć o produktach własnej marki, tak aby mieli większą kontrolę nad swoimi ofertami.

 

Proces brand gateingu

Pewnie masz wiele pytań, ale prawdopodobnie dwa najważniejsze pytania to: Jak się zapisać i ile kosztuje ochrona mojej marki poprzez brand gateing?

Szybkie fakty:

  • Amazon naliczy opłatę w wysokości od 1000 USD do 1500 USD za markę

Uwaga: jeśli wierzyć doświadczeniu użytkowników i forom, niektórzy sprzedawcy twierdzą, że otrzymali brand gateing za darmo, a inni twierdzą, że zapłacili 5000 USD. Moje własne doświadczenie odzwierciedla jednak wskazana powyżej skala.

  • Faktura / dokument rozliczeniowy producenta stwierdzający, że kupiłeś ponad 30 sztuk w ciągu ostatnich 90 dni.
  • Brak brand gateingu bez pomyślnego ukończenia rejestru marki

Jeśli jesteś sprzedawcą, a nie właścicielem marki, musisz mieć pisemne potwierdzenie właściciela marki, że kwalifikujesz się do sprzedaży jego produktów. Możliwe, że Amazon zweryfikuje to u właściciela marki.

 

Pierwsze implikacje

W Stanach Zjednoczonych w sierpniu 2016 r. zaczął działać brand gateing. Od tego momentu sprzedawcy próbujący sprzedawać markowy produkt muszą uzyskać pisemną zgodę właściciela marki. Jeśli ta zgoda nie została uzyskana na czas, wykaz konkretnego sprzedawcy został usunięty.

Coraz więcej dużych graczy rozpoczyna proces brand gateingu. Pod koniec czerwca brytyjski Business Insider poinformował o tym, że Nike jest obecnie objęte brand gateingiem:

Krytyka brand gateingu

Jeśli badasz brand gateing w Internecie, znajdziesz ogromną różnicę w opiniach. Niektóre strony twierdzą, że jest to pozytywny krok we właściwym kierunku, ale także zachęca oszustów na Twoje aukce. Z punktu widzenia krytyków przekazujesz kontrolę nad swoimi produktami Amazonowi, a one decydują, kto może, a kto nie może sprzedawać Twój produkt; w ten sposób Amazon ogranicza podróbki i oszustów, ale według niektórych Amazon nie powstrzyma innych przed sprzedażą Twojego produktu.

Z mojej perspektywy i doświadczenia można na to spojrzeć na dwa sposoby:

Amazon ograniczy liczbę sprzedawców. Ich wizja bycia najbardziej zorientowaną na klienta organizacją motywuje ich do wyeliminowania każdego sprzedawcy, który nie zapewni klientowi dobrych produktów. Niemniej jednak mogą pozwolić działać sprzedawcom, którzy spełnią wszystkie standardy jakości (pomyśl o różnych wskaźnikach wydajności) pod aukcją z brand gateingiem.

Wskazówka: jeśli jesteś właścicielem marki i nie podoba Ci się strona sprzedająca co najmniej jeden z Twoich produktów, najprawdopodobniej jest to jeden z Twoich sprzedawców. Sprzedawca zewnętrzny otrzymuje od Ciebie produkt, albo formułuje umowę “odporną” na Amazon, albo odcina się.

Istnieją przypadki, w których uzyskasz przywilej bycia jedynym sprzedawcą:

  • Zazwyczaj dzieje się tak, gdy Amazon zauważa, że ​​Twoja marka i produkty sprzedawały się dobrze w przeszłości (nie ma znaczenia, czy przedmioty zostały sprzedane przez kogoś innego) i dosłownie widzą potencjał przyszłej sprzedaży.
  • Są duże szanse, że poproszą właściciela marki, aby został pierwszym sprzedawcą (za pośrednictwem Centralnego dostawcy). W związku z tym oznacza to, że na stronie ze szczegółowymi informacjami o produkcie będzie napisane „Wysyłka sprzedaż od Amazon” i technicznie oznacza to, że Amazon jest jedynym sprzedawcą, ponieważ sprzedajesz bezpośrednio do Amazon. Niektórzy krytycy mogą nazwać to inną formą kradzieży.

 

Inne środki mające na celu ochronę Twojej marki

Chociaż brand gateing wydaje się być pozytywnym czynnikiem dla możliwości ochrony Twojej marki, nie jest to 100% ochrona dla Twoich aukcji. Oto kilka wskazówek, co jeszcze możesz zrobić:

  • Zadbaj o logo (bez naklejki, ale logo zintegrowane z produktem) i odpowiednio ponownie zrób zdjęcia produktu
  • Znak handlowy tego logo w Stanach Zjednoczonych i innych krajach, które są głównym celem porywaczy
  • Pomyśl o dodatkowych funkcjach swojego produktu i opatentuj go
  • Monitoruj swoje oferty

Ostatni punkt brzmi zdecydowanie najłatwiej, ale absolutnie nie jest. Uważne obserwowanie innych sprzedawców nie tylko w Twojej kategorii, ale w szczególności Twoich aukcji jest niezbędne i właściwie można nawet zatrudnić kogoś, kto skupi się wyłącznie na codziennym monitorowaniu. Chociaż nie można uniknąć manualnej pracy przy codziennym monitorowaniu, istnieją pewne pomocne narzędzia. Helium 10 oferuje na przykład alert oszusta śledzący Twoje ASIN-y pod kątem oszustw (obecnie dostępne tylko dla amazon.com). AMZtracker monitoruje Twoje oferty pod kątem negatywnych recenzji, które mogą być wynikiem i reakcją klientów na tanie podróbki, ale mogą również pomóc Ci ulepszyć Twój produkt.

 Jeśli podjąłeś spełniłeś trzy punkty wymienione powyżej, możesz również skontaktować się z Amazonem w sprawie jakichkolwiek naruszeń. Amazon traktuje Cię poważnie, jednak nie oczekuj natychmiastowych działań i rozwiązanego problemu w ciągu kilku godzin lub nawet dni.

 

Wniosek

Podsumowując, dowiedzieliśmy się, że rejestracja marki i brand gateing wyznaczają kroki we właściwym kierunku i że można podjąć dodatkowe kroki w celu ochrony Twojej marki w Amazon.

Podczas gdy rejestracja marek daje większą kontrolę nad aukcją, nie jest to najlepsza opcja, aby móc zapomnieć o oszustach. Brand gateing jest możliwy tylko po uprzednim zarejestrowaniu marki, ale zdecydowanie ograniczy możliwości i liczbę oszustów. Jednak to Amazon będzie miał ostatnie słowo, o tym kto może sprzedawać Twój produkt.

Jeśli jesteś sprzedawcą internetowym, który próbuje wykorzystać pełny potencjał Amazon i uważasz, że ten post jest przydatny, prawdopodobnie nasz eBook podwoi Twoją sprzedaż na Amazon dzięki 9 sprawdzonym wskazówkom. Pobierz go i dowiedz się, jak poprawić jakość swojego feedu i swoich kampanii.