Olga Wojas
Interesujące jest to, że, jak już wspomniano, reklamy w wyszukiwarce mogą wyświetlać się obok PLA. Wyobraź sobie więc, że Twoje produkty pojawiają się wiele razy w Shopping i jednocześnie w wynikach wyszukiwania. Cóż, oznacza to, że byłbyś królem SERP!
Na powyższym obrazku widać, że Appliancesdelivered.ie pojawia się 4 razy. Ma 3 PLA i jedną reklamę w wyszukiwarce. Chociaż jego bezpośredni konkurent Nisbets.ie pokazuje jeszcze jedną reklamę z listą produktów, reklama w wyszukiwarce sprawia, że przekaz reklamodawcy jest silniejszy i bardziej widoczny.
Ponadto reklamy w wyszukiwarce wyświetlają więcej treści. Dają więc reklamodawcom większe szanse na wywołanie potencjalnych promocji i unikalnych punktów sprzedaży. Na powyższym zrzucie ekranu widać, że obok reklamy w wyszukiwarce wyświetla się kilka rozszerzeń reklam. Potencjalni klienci mogą szybko sprawdzić, jakie inne rodzaje grilla sprzedaje reklamodawca i, co najważniejsze, gdzie.
W rzeczywistości reklama wyświetla także rozszerzenie lokalizacji, które podaje informacje o fizycznym adresie reklamodawcy, godzinach otwarcia itp. Jest to coś, czego nie mogą zrobić reklamy zakupowe. Jak widać istnieje wiele powodów, dla których warto reklamować się zarówno w Google, Shopping jak i w Search Ads. Podsumujmy je:
- Większa ekspozycja i widoczność
- Daje konkurentom mniej miejsca na SERP
- Wzmacnia markę i wizerunek
- Wzmacnia komunikat promocyjny. Więcej tekstu do użycia, więcej treści
- Użyj rozszerzeń reklam, aby dodać odpowiednie informacje i przywołać inne produkty, promocje itp
Aby w pełni wykorzystać możliwości Zakupów Google i reklam w sieci wyszukiwania w połączeniu, zalecamy wdrażanie reklam tekstowych kierowanych na kanały. Omówiliśmy ten temat obszernie w naszych poprzednich postach.
Reklamy tekstowe oparte na kanałach: czy mogę połączyć je z Google Shopping?
Reklamy tekstowe kierowane na kanały to dynamicznie tworzone reklamy w wyszukiwarce, które reklamują określone produkty.
Dynamicznie pokazują odpowiednie informacje o produkcie, takie jak tytuł i cena, które pobierają z pliku danych produktów. Ten typ reklamy wprowadziliśmy w naszym artykule na blogu „Tworzenie reklam tekstowych w wyszukiwarce za pomocą pliku danych produktu”.
Mogą wyświetlać się obok reklam zakupowych, tak samo jak zwykłe reklamy w wyszukiwarce. Tak więc krótka odpowiedź na pytanie w nagłówku brzmi: „tak, możesz i powinieneś”. Spójrz na zdjęcie poniżej.
Ten sam reklamodawca wyświetla reklamę PLA i reklamę tekstową opartą na kanale dla tego samego produktu.
Istnieją jednak pewne okoliczności, w których nie można reklamować się w obu przypadkach.
Rzućmy okiem na dwa przypadki:
Reklamy tekstowe kierowane na kanały - Tak / Google Shopping - Nie
Jeśli reklamujesz coś innego niż fizyczne produkty dostępne do kupienia online, nie możesz reklamować się w Google Shopping (istnieje kilka wyjątków, takich jak subskrypcje oprogramowania i umowy na urządzenia mobilne).
W rzeczywistości Google Shopping zostało zaprojektowane dla sprzedawców internetowych, a nie usług. Jeśli sprzedajesz loty lub pokoje hotelowe, nie możesz reklamować się w Google Shopping. Zamiast tego możesz sprawdzić Google Hotel Ads.
Jeśli sprzedajesz lekcje jogi lub naukę języka, niestety Google Shopping również nie jest dla Ciebie.
Pamiętaj też, że w Google Shopping wyświetlane są zarówno obrazy, jak i tekst. Dlatego obowiązują dodatkowe zasady. Google nie akceptuje obrazów przedstawiających szokujące treści, nagość lub przemoc. Tak jest na przykład w przypadku okładek książek. Chociaż książki mogą być reklamowane w Google Shopping,to jeśli obraz okładki nie jest zgodny z zasadami, nie można reklamować tej konkretnej książki. Z drugiej strony możesz reklamować tę książkę w wyszukiwaniu, ponieważ obraz okładki nie byłby wyświetlany.
Reklamy tekstowe kierowane na kanały - Nie / Google Shopping - Tak
Poprzedni przykład dotyczył głównie zasad i rzeczy, których nie możesz zrobić, ponieważ reguły Google na to nie pozwalają.
Właściwie nie ma naprawdę żadnego przypadku, w którym można reklamować się w Google Shopping, a nie w wyszukiwarce. Są przypadki, w których reklamujesz się w Google Shopping i po prostu nie zalecamy reklamowania się w wyszukiwarce, chociaż możesz to zrobić.
Jest tak w przypadku reklamodawców sprzedających produkty niszowe, które nie generują wielu wyszukiwań, produktów o długich i złożonych nazwach, których ludzie nie pamiętają ani nie szukają. Patrząc na powyższe zdjęcie grilla, drugi wynik jest zdecydowanie jednym z nich: „Lifestyle Bahama Island Gas BBQ c / w Rotisserie & Cover LFS680P” W tym przypadku lepiej używać tylko ogólnych reklam w wyszukiwarce kierowanych na ogólne hasła, takie jak „grille online”, „Grill do kupienia online” itp.
Plusy i minusy reklam w wyszukiwarce i Google Shopping
Podsumujmy wszystkie zalety i wady reklam tekstowych opartych na kanałach RSS w porównaniu z Google Shopping i odwrotnie.
Plusy reklam tekstowych kierowanych na kanały
- Widoczne na stronie wyników wyszukiwania
- Świetna widoczność
- Więcej tekstu i więcej treści
- Twoja reklama może być większa niż u konkurencji, jeśli użyjesz wszystkich linii i rozszerzeń reklam
- Rozszerzenia reklam
- Więcej szans na uzyskanie kliknięcia
Wady reklam tekstowych opartych na kanałach
- Nie nadaje się do produktów o długich i złożonych nazwach
- Trudniejszy do wdrożenia niż Google Shopping
- CPC może być droższe niż w Google Shopping
Plusy Google Shopping
- Łatwiejsze do wdrożenia dla dużej liczby produktów
- Nie potrzebujesz słów kluczowych, potencjalnie masz więcej szans na pokazanie swoich produktów
- Zazwyczaj reklamy z listą produktów są bardziej angażujące niż reklamy w wyszukiwarce, ponieważ wyświetlają również obraz
- CPC może być stosunkowo tani w porównaniu do wyszukiwania
Wady Google Shopping
- Odpowiednie tylko dla firm prowadzących sprzedaż detaliczną online
- Surowe zasady dotyczące treści obrazu
- Reklamy wyświetlają ograniczoną treść
- Wszystkie reklamy są tego samego rozmiaru. Trudno wyróżnić się na tle konkurencji
Wnioski
Zarówno Google Shopping, jak i reklamy tekstowe oparte na kanale mają zalety i wady. Pierwszym krokiem do opanowania tych dwóch rodzajów reklam jest świadomość ich zalet i ograniczeń. Zalecamy, aby zawsze korzystać z obu tych opcji, jeśli tylko to możliwe. Jeśli z któregokolwiek z powodów wyjaśnionych powyżej, nie jesteś w stanie w pełni skorzystać z dwóch opcji, upewnij się, że używasz co chociaż jednej z nich.