Każdy detalista zauważy wzrost sprzedaży, gdy usprawni proces zakupów. Teraz może to być znacznie łatwiejsze, dzięki wprowadzeniu Google Shopping Actions w systemie cost-per-sale.
Google ogłosiło, że zakupy online stały się jeszcze łatwiejsze - klienci mogą kupować produkty z poziomu wyszukiwarki Google, Google Express oraz używając Asystenta Google. Ten nowy model został nazwany Google Shopping Actions. Obecnie jest on dostępny w USA poza wersją beta, dzięki czemu wszyscy detaliści mają możliwość włączenia się do programu.
Zobacz, co oznacza ten program dla sprzedawców internetowych i jak działa, jakie są jego zalety, standardy i wymagania dla handlowców.
Czym są Google Shopping Actions
Korzyści i implikacje dla sprzedawców
Machine Learning
Jak dołączyć do programu?
Standardy programu Shopping Actions dla handlowców
Wymagania dotyczące pliku
Czy Google Shopping Actions jest dla mnie?
Włączenie się do programu umożliwia wyświetlanie reklam zakupowych na wielu urządzeniach i platformach przy użyciu uniwersalnego koszyka.
Sprawia to, że zakupy są płynne i łatwiejsze, ponieważ pozwalają klientom podejmować decyzje, dodawać do koszyka i realizować zamówienia gdziekolwiek są, szybciej i prościej.
Wyobraź sobie, że klient wyszukuje na telefonie w Google filtr przeciwsłoneczny i wyświetlaj się Twoja reklama. Nie decyduje się na zakup tu i teraz, ale kiedy wraca do domu, zdaje sobie sprawę, że musi zakupić filtr przeciwsłoneczny, więc korzysta z Asystenta Google. Twoje reklamy wyświetlane są ponownie, a klient dodaje Twój produkt do koszyka i kończy zakup później.
Powyżej: Google Shopping Actions na różnych platformach, wycinek bloga AdWords
Dlaczego, poza konkurowaniem z Amazon, Google wprowadził nowy program?
Według posta na blogu Google Inside AdWords, zauważono, że wyszukiwania i zwyczaje zakupowe w ich danych wykazały potrzebę „natychmiastowego wsparcia”. Na przykład ich mobilne wyszukiwania terminu „gdzie kupić” wzrosły o ponad 85% w ciągu 2 lat. Zauważyli także, że 44% użytkowników asystenta, używa urządzenia do kupowania produktów raz w tygodniu lub częściej.
Prawdopodobnie największą zaletą korzystania z programu jest model cost-per-sale, co oznacza, że musisz zapłacić tylko wtedy, gdy klient dokona zakupu. Dla osoby korzystające obecnie z bardziej tradycyjnych modeli kalkulacji kosztu za kliknięcie (CPC) lub kosztu za wyświetlenie (CPM) zaletą jest to, że nie musi płacić za kliknięcie, które nigdy nie doprowadziło do sprzedaży.
Pojawianie się na wielu platformach: możliwość pokazywania swoich produktów klientom niezależnie od tego, gdzie się znajdują, w Google Express, wyszukiwarce i Asystencie przynosi korzyści sprzedawcy dzięki ekspozycji w odpowiednim miejscu i we właściwym czasie dla właściwych osób.
Lojalność klientów: detaliści mogą łączyć konta lojalnościowe klientów, co oznacza, że możesz wyświetlać reklamy interesujące dla danego użytkownika. Google przewiduje, czego klient szuka opierając się na jego wcześniejszych zakupach.
Jest to idealne rozwiązanie dla zamówień, które muszą być lub są często realizowane co miesiąc (np. 30-dniowy proszek białkowy, niektóre kosmetyki, itp.) Inną wartością dodaną jest ponowne zamawianie 1-kliknięciem oraz zapisane szczegóły płatności. Pomaga to jeszcze bardziej przyspieszyć proces zakupów dla klientów, co zazwyczaj prowadzi do zwiększenia sprzedaży (jak również łatwości zamawiania za pomocą Asystenta Google).
W przypadku wszelkich reklam w Google kluczowym celem jest zawsze trafność. Ciągle starają się, aby zapewnić trafność reklamy względem klienta i zapytania wyszukiwania. Najważniejszą kwestią dla Google jest dbanie o klienta, chcą, żeby wszystko było tak szybkie i łatwe dla klienta, jak to możliwe, odpowiadając na pytanie lub wyszukiwanie najbardziej użyteczną odpowiedzią. Dlatego istnieją środki zapewniające trafność Twoich reklam w odniesieniu do słowa kluczowego/wyszukiwanego głosowo hasła.
Aby wspomóc korzystne doświadczenia w Shopping Actions, Google (co nie jest zaskoczeniem) ma algorytm, który nieustannie uczy się maszynowo. Warto, jako sprzedawca, wykorzystać tę funkcjonalność na własną korzyść. Machine Learning identyfikuje to, co klient wcześniej kupił (lub na co obecnie patrzy) i oferuje dodatkowe elementy uzupełniające.
Na przykład, jeśli szukasz laptopów, możesz zobaczyć dodatkowe produkty, takie jak torby na laptopa, pakiety oprogramowania antywirusowego i akcesoria. Może to pomóc w zwiększeniu sprzedaży, skutecznie zwiększając rozmiary koszyków i wartości zamówień, a także ułatwiając proces klientom (nie muszą dokonywać drugiego zakupu, gdy zdadzą sobie sprawę, że potrzebują torby lub myszy do laptopa).
Jeśli nie masz jeszcze skonfigurowanych Zakupów Google, musisz to zrobić przed włączeniem Shopping Actions. Do tego będziesz potrzebował dwóch platform:
Aby dostać się do programu, najpierw musisz wypełnić formularz Google dla sprzedawców, aby wyrazić zainteresowanie przystąpieniem do programu.
Program został wdrożony w Stanach Zjednoczonych, jednak jest otwarty dla wszystkich rodzajów detalistów dużych i małych. Oceniając sprzedawców Shopping Actions, Google bierze pod uwagę wiele czynników, które mierzy za pomocą „standardów sprzedawców”.
Standardy sprzedawców mają na celu zmierzenie Twojego sukcesu jako sprzedawcy detalicznego, a także określenie obszarów wymagających poprawy. Otrzymujesz ocenę miesięczną na podstawie wyników z ostatnich 90 dni. Aby wyświetlić swoją ocenę, wystarczy przejść do Merchant Center i przejść do pulpitu Standardy.
Źródło: Wskaźniki wydajności Google Shopping Actions
Aby określić Twoje standardy, kryteria oceny uwzględniają wiele czynników; podstawowym czynnikiem jest wskaźnik błędów, który bierze pod uwagę niespełnione zamówienia i oceny jednogwiazdkowe.
Żeby być najlepszym sprzedawcą detalicznym, Twój wskaźnik błędów musi być mniejszy niż 2%, spełnienie norm powinno wynosić 2-10%, a każdy sprzedawca detaliczny, który ma wskaźnik powyżej 10%, zostanie uznany za „poniżej standardów”. Obecnie nie wiąże się to z karą, ale Google zasugerowało, że może się to zmienić w przyszłości.
Aby być częścią statusu „top sprzedawcą”, musisz także spełnić kolejne dwa standardy, w tym:
Nawet jeśli spełnisz powyższe kryteria, nadal musisz upewnić się, że twój wskaźnik błędów jest poniżej 2%.
Jeśli korzystasz już z pliku w Zakupach Google, możesz nadal to robić. Musisz po prostu przejść do swojego pliku w Merchant Center, do sekcji ustawienia i wybrać Google Shopping Actions. Będzie to domyślnie włączone dla wszystkich produktów.
Jeśli chcesz wykluczyć niektóre produkty ze swojego pliku, możesz użyć kolumny „wykluczone_miejsce_docelowe”. Dodając do tego „Shopping Actions”, informujesz Google, że ten konkretny element nie powinien się wyświetlać.
Czy Twoja baza klientów jest odpowiednia dla Shopping Actions? Niektórzy twierdzą, że jeśli Twoja grupa docelowa ma tendencję do kupowania w sklepie, a nie w Internecie, Shopping Actions mogą nie być dla Ciebie. Jednak obecność w programie i bycie dostępnym dla klientów nie jest szczególnie złą praktyką.
Korzystna może być obecność we wszystkich kieszeniach klientów, gdziekolwiek się znajdują - nawet w mniejszych ilościach. Jest to również szczególnie przydatne, jeśli twoje produkty są sprzedawane przez większą firmę zewnętrzną, na przykład Target.
Target dojrzał wiele zastosowań w korzystaniu z Google Shopping Actions. Jest to efekt długotrwałej współpracy między nimi a Google i byli oni jednymi z pierwszych, którzy przetestowali Google Express, a potem Shopping Actions. Od tamtej pory zaobserwowano wzrost liczby nowych rynków, wzrost liczby nowych użytkowników i według Google zaobserwowali także wzrost sprzedaży koszyków Express o blisko 20%.
Inni detaliści, którzy dołączyli do programu w początkowym okresie, to Costco, Ulta i Home Depot. Każdy z nich odnotował świetne rezultaty, w tym wzrost wielkości koszyka o średnio 30% i wzrost konwersji przy niższych kosztach (w porównaniu z samymi kampaniami produktowymi).
Niezależnie od tego, czy Google Shopping Actions naprawdę konkurują z Amazonem, sprzedawcy, których klienci zazwyczaj kupują online, z dużym prawdopodobieństwem zauważą pozytywny wpływ na sprzedaż dzięki usprawnieniu procesu zakupów, a także pojawieniu się na wielu platformach i urządzeniach.
Nadal nie jesteś przekonany? Jedynym sposobem, aby dowiedzieć się, co działa, a co nie, jest testowanie. Dołączenie do programu może wynagrodzić Cię zwiększoną sprzedażą. Jeśli nie - wciąż dobrze jest być na bieżąco ze wszystkimi opcjami handlu elektronicznego, aby zrozumieć, co działa najlepiej w Twoim sklepie.