Olga Wojas
Spadek ceny w Google SERP: Co to jest?
Spadek ceny pozwala kupującym zobaczyć, kiedy cena danego produktu spada poniżej średniej ceny, którą podałeś w przeszłości. Odbywa się to poprzez wykorzystanie bogatych wyników na SERP.
Jeśli nie jesteś z tym zaznajomiony, bogate wyniki obejmują wszystkie dodatkowe informacje na SERP, które nie są niebieskimi hiperłączami. Widzimy je cały czas podczas wyszukiwania w Google i są one jednym z głównych elementów, dzięki którym Google stało się tak popularne.
Terminologia jest trochę niejasna, ale Ahrefs zrobił obszerne badanie na temat bogatych snippets (które mogą być dla Ciebie bardziej znanym zwrotem), bogatych wyników i wyników SERP.
Bogate wyniki wliczają:
- Obrazy
- FAQ
- Opinie
- Karuzele
- Logo (i panele dyskusyjne)
Możesz znaleźć całą listę z przykładami tutaj.
Jak używany jest spadek cen
Tak opisuje to Google:
Jeśli zmienisz cenę produktu (nie poprzez wystawienie go na sprzedaż), Google pokaże aktualną cenę, a następnie w nawiasie cenę typową. Wygląda to tak:
W tym przykładzie, obecna cena blendera to 200$, ale kupujący mogą zobaczyć, że sprzedawca zazwyczaj wycenia go na 300$. Poniżej znajduje się przykład zamieszczony na twitterze przez Brodiego Clarka:
Jak spadek cen może pomóc Twojemu biznesowi?
Największą korzyścią z wdrożenia spadku cen dla reklam jest to, że naprawdę pokazuje kupującym, że jeśli kupią produkt teraz, dostaną dobrą ofertę.
Ma to sens dla sprzedawców, którzy zmieniają ceny swoich produktów od czasu do czasu.
Chociaż nie ma jeszcze żadnych danych na temat tej nowej funkcji, jest jasne, że podobne funkcje okażą się korzystne.
Na przykład, badania dotyczące bogatych snippets wykazały, że są one w stanie zwiększyć współczynnik klikalności o 677%.
Ta ”Historia sukcesu” Google wykazała, że ta firma zwiększyła liczbę odwiedzin w sklepie o 108% po dostarczeniu większej ilości informacji za pośrednictwem reklam lokalnego asortymentu.
Funkcje takie jak te pomagają również w budowaniu zaufania pomiędzy Tobą a klientem, ponieważ wszystkie ważne szczegóły i oceny są widoczne na pierwszy rzut oka.
Jak włączyć spadek cen
Spadek ceny pojawia się w organicznych wynikach wyszukiwania. Jak więc możesz się upewnić, że tak się dzieje w przypadku Twoich produktów?
Jak widać na powyższym zrzucie ekranu, Google automatycznie utrzymuje bieżącą średnią historii Twoich cen i oblicza, jaki jest spadek ceny.
Sprowadza się to do danych strukturalnych i schematów. Przyjrzyjmy się, czym one są:
Schematy: Są one "zbiorem 'typów', z których każdy związany jest z zestawem właściwości." jak definiuje Schema.org. Niektóre popularne typy to Film, Organizacja i Osoba.
Spójrzmy na przykład, którego będziesz używał w przypadku spadku ceny:
Dane strukturalne: Dane strukturalne wykorzystują predefiniowane schematy do organizowania i klasyfikowania informacji na stronie internetowej. Pozwalają na kategoryzowanie informacji w wyszukiwarkach na określone grupy, a w naszym przypadku służą do wyróżniania informacji w bogatych wynikach.
Gdy już ustaliliśmy te terminy, istnieje schemat zatytułowany "Oferty" (nie mylić z AggregateOffer). Musisz dodać ten schemat do swoich danych strukturalnych.
Wskazówka: Być może będziesz musiał skorzystać z pomocy programisty lub będziesz czuł się na całkiem swobodnie z kodem. Google ma również naprawdę pomocny artykuł o tym, jak działają dane strukturalne.
Dodawanie danych strukturalnych krok po kroku:
- Dodaj ofertę, która jest wymaganą właściwością w tym przypadku. Możesz sprawdzić wideo Google na temat tego, gdzie umieścić dane na swojej stronie:
- Upewnij się, że postępujesz zgodnie z wytycznymi, które można znaleźć tutaj.
- Teraz będziesz chciał uruchomić test bogatych wyników, aby upewnić się, że kod na Twojej stronie jest poprawny. Google ma stronę poświęconą testom poświęconą testom.
- Teraz możesz uruchomić go na kilku swoich stronach i przetestować jak Google widzi Twoją stronę
Spadek ceny i Google Shopping
Jak wspomnieliśmy wcześniej, jest już możliwe wskazanie niższej ceny dla Twoich reklam zakupowych. Pierwotna cena podstawowa jest przekreślona, a obok niej pojawia się nowa cena sprzedaży.
Używając wymaganego atrybutu ceny i opcjonalnego atrybutu cena_promocyjna, możesz to osiągnąć dla swoich produktów, co jest cenną częścią każdej strategii promocyjnej. Należy pamiętać o następujących wymaganiach:
- Cena sprzedaży musi być niższa niż cena podstawowa
- Różnica musi być większa niż 5% i mniejsza niż 90%
- Musisz mieć ważną cenę podstawową
- Cena podstawowa produktu musi być aktywna przez co najmniej 30 dni w ciągu ostatnich 200 dni (nie musi być pod rząd)
Podsumowanie
Ta nowa zmiana jest zgodna z wcześniej ogłoszonym celem Google, jakim jest pomoc kupującym w znalezieniu najnowszych i najlepszych ofert podczas wyszukiwania produktów.
Aby kupujący czuli się usatysfakcjonowani po dokonaniu zakupu, chcą wiedzieć, że wybierają absolutnie najlepszy produkt i to w dobrej cenie. Dlatego tak dobrze sprawdza się wdrożenie promocji do ofert zakupowych.
Czekamy na to, co Google ma do powiedzenia na temat spadku ceny i zobaczymy więcej przykładów i danych z życia wziętych.