Olga Wojas
Posiadanie odpowiednich numerów GTIN przypisanych do wszystkich produktów jest niezwykle ważne. Numery GTIN będą używane przez Google w celu dopasowania produktów wymienionych przez producentów w Manufacturer Center do produktów detalisty w Merchant Center. W wielu krajach od połowy mają 2016 roku, GTIN-y są obowiązkowe, a obecnie większość sprzedawców i tak je dodała. Jeśli jeszcze ich nie dodałeś, przeczytaj więcej o tym jak znaleźć numery GTIN dla Twoich produktów.
Co z tego ma producent?
To narzędzie zostało stworzone z myślą o producentach marek. Więc jeśli jesteś producentem i sprzedajesz swoje produkty w USA, istnieje mnóstwo powodów, dla których powinieneś być na Google Manufacturer Center:
Odzyskasz kontrolę nad tym, jak Twoja marka wygląda w Internecie. Przez przesłanie danych produktów do Manufacturer Center, zapewniasz, że wszystkie dane są spójne i dokładne we wszystkich usługach Google. Masz wpływ na sposób, w jaki sprzedawcy prezentują swoje produkty w Google, dostarczając jak najbardziej odpowiednich zdjęć, opisów i szczegółów.
Ujednolicone dane produktu. Udostępniając wszystkie te dane do Google, upewniasz się, że Twoje produkty posiadają spójne i kompletne informacje o funkcjach, gdy są wymieniane przez Google w reklamach wyszukiwania. Informacje, które Google pokaże o Twoim produkcie, będą spójne we wszystkich jego usługach. Nawet jeśli sprzedawca, podczas reklamowania Twojego produktu, posiada niekompletne lub co gorsza, niedokładne informacje o Twoich produktach Google zadba o to, aby użytkownicy otrzymywali wyczerpujące informacje związane z ich zapytaniami.
Przyciągniesz większy ruch. Wzbogacenie i monitorowanie danych produktu poprawia jakość zakupów online. Wysokiej jakości zdjęcia i szczegółowe informacje, które wgrywasz do bazy danych produktów, pomogą Google poprawić przydatność reklam dla zapytań dotyczących Twoich produktów. Spowoduje to częstsze pojawianie się reklam posiadanych przez Ciebie produktów i zarabianie na kliknięciach i ruchu z Twoich produktów.
Zwiększysz wskaźniki konwersji. Prawidłowe informacje o produkcie przekształcą wyszukiwanie i poznawanie produktu w bardziej satysfakcjonujące doświadczenie. Oferowanie kupującym wyczerpujących informacji zmniejszy ich niepotrzebne kłopoty i przyciągnie więcej wykwalifikowanych kupujących.
Wgląd w wyniki. Dzięki narzędziu analitycznemu, producenci uzyskują wgląd w poziom produktów, co pozwala im zobaczyć, jak ich produkty działają w całym Google. Wgląd, taki jak ile kliknięć dostaje Twój produkt, w porównaniu z tym konkurencji; ile razy reklamy Twoich produktów są wyzwalane w wyniku wyszukiwania w Zakupach Google, pomoże Ci to zidentyfikować najlepiej działające produkty. Na podstawie analizy można zdecydować, jak poprawić dane Twojego produktu.
Jak to działa?
Obecnie, Manufacturer Center jest otwarty dla określonej liczby producentów na rynku USA. Jeśli nie posiadasz siedziby w USA lub produkujesz swoje towary na skalę międzynarodową, możesz go nadal używać, ale tylko w odniesieniu do produktów sprzedawanych w USA.
Jeśli chcesz, aby Twoje produkty zostały wymienione w Manufacturer Center, musisz wypełnić ten formularz i jeśli spełniasz wymagania, Google skontaktuje się z Tobą.
Jeśli zostaniesz zaakceptowany, musisz wystąpić o prawo własności do swoich marek, poczekaj, aż Google je przeanalizuje, a po otrzymaniu zielonego światła, przejdź do przesyłania danych produktów do Manufacturer Center.
Jak przesłać dane Twoich produktów do Manufacturer Center?
Stwórz tablicę
Przed przekazaniem informacji o produkcie należy przygotować tablicę danych ze wszystkimi wymaganymi polami.
W DataFeedWatch możesz łatwo stworzyć Tablicę Producenta z tablicy źródłowej. Po prostu przejdź do listy Dodaj Kanał i dodaj ją do listy Twoich kanałów.
Dostosuj i zoptymalizuj swoją tablicę
Tablica Producenta posiada tylko pięć wymaganych pól: identyfikator, marka, tytuł, numer GTIN i MPN. Mimo to ważne jest, aby nie ograniczać się do wymaganych pól, ponieważ im więcej informacji podajesz, tym bardziej prawdopodobne jest, że wyszukiwania użytkowników zostaną dopasowane do Twoich produktów. Bądź jak najbardziej konkretny i dołączaj szczegóły takie jak: opis, zdjęcia, opcje i inne.
Kiedy tablica Producenta jest gotowa, musisz ustawić połączenie pomiędzy DataFeedWatch i Manufacturer Center, aby Twoja tablica została przesłana.
Zawsze możesz wrócić i regularnie dostosowywać tablicę w oparciu o informacje uzyskane z analizy producenta.
Z Google Manufacturer Center wygrywa każdy członek sieci handlowej: producent, sprzedawca, kupujący i oczywiście Google.