W ciągu ostatnich kilku lat Google coraz częściej wdraża zautomatyzowane rozwiązania. Od zautomatyzowanych rozwiązań przez określanie stawek po responsywne reklamy, Google naprawdę chce, aby reklamodawcy unikali manualnej pracy i skupiali się na rzeczach ważnych.
Z tego powodu ostatnio uruchomili Inteligentne kampanie produktowe. Przedstawiliśmy już ten temat w jednym z naszych poprzednich postów, postów, ale tutaj znajdziesz kompletny przewodnik, jak najlepiej wykorzystać ten nowy typ kampanii.
Inteligentne kampanie produktowe wprowadzają do Zakupów Google najnowszą technologię automatyzacji i uczenia maszynowego. W rzeczywistości do tej pory zarządzanie kampaniami zakupowymi wiązało się z długim i żmudnym ustawianiem priorytetów kampanii, grup produktów, ofert i wykluczających słów kluczowych.
Dzięki Inteligentnym kampaniom produktowym ta praca nie będzie już potrzebna. W rzeczywistości ten nowy typ kampanii jest dość samodzielny i wymaga niewielkiej konserwacji. Podstawowymi funkcjami inteligentnych kampanii są rozszerzony zasięg we wszystkich sieciach Google oraz nowa inteligentna strategia określania stawek „maksymalizuj wartość konwersji”.
Spis treści
Dotrzyj do wszystkich sieci Google
Maksymalizuj strategię określania wartości konwersji
Inteligentne kampanie produktowe: Zanim zaczniesz
Inteligentne kampanie produktowe: Jak zacząć
Inteligentne kampanie produktowe: Wady
Kliknij na link, aby przejść do konkretnej sekcji.
Inteligentne kampanie produktowe nie tylko pokazują PLA w sieci wyszukiwania, ale także wyświetlają dynamiczne reklamy remarketingowe w sieci reklamowej, YouTube i Gmailu.
Tak wyglądałyby Twoje reklamy w sieciach Google:
Proces, w którym Google wybiera, kiedy i gdzie wyświetlać reklamy, jest w 100% zautomatyzowany. Nie ma żadnych celów, odbiorców ani miejsc docelowych do ustawienia. System pokazuje właściwe produkty we właściwym miejscu dla odpowiedniej publiczności we właściwym czasie, w oparciu o szanse, jakie mają reklamy, aby zamienić się w sprzedaż.
Podczas gdy inne zautomatyzowane kampanie, takie jak kampanie Smart Display lub inteligentne strategie określania stawek, takie jak Docelowe CPA, mają na celu konwersje, nowe licytowanie typu „maksymalizacja wartości konwersji” ma na celu osiągnięcie przychodów.
Jest to bardzo interesująca zmiana w sposobie, w jaki Google podchodzi do strategii automatyzacji licytacji i wskazuje na wysiłki na rzecz znalezienia nowych rozwiązań dostosowanych do detalistów. W rzeczywistości, biorąc pod uwagę gigantów handlu elektronicznego, takich jak Amazon, przestrzeń sprzedaży detalicznej staje się coraz bardziej konkurencyjna, a Google zdecydowanie nie chce pozostać w tyle.
Maksymalizacja wartości wraz z dobrze znanym Docelowym ROAS są jedynymi strategiami licytowania opartymi na przychodach zamiast konwersji. To jest dokładnie to, do czego dążą detaliści: wartość konwersji. Strategia stara się generować jak największy dochód z danego budżetu. Niestety ta nowa funkcja jest obecnie dostępna tylko w inteligentnych kampaniach produktowych i nie można jej używać w zwykłych kampaniach wyszukiwania.
Inteligentne kampanie produktowe pozwalają także na drugą strategię licytacji, Docelowy ROAS. Nadal dąży ona do wartości konwersji, ale daje nieco większą kontrolę nad wydatkami. Z tej strategii mogą korzystać reklamodawcy, którzy mają ścisły cel ROI do osiągnięcia.
Obecnie nie są dostępne inne strategie licytacji dla inteligentnych kampanii produktowych.
Zanim zaczniesz korzystać z inteligentnych kampanii produktowych Google, musisz upewnić się, że spełniasz następujące wymagania:
No i jeszcze...
Zakładając, że spełnisz wszystkie powyższe wymagania, założenie pierwszej inteligentnej kampanii produktowej jest w rzeczywistości bardzo proste.
Po utworzeniu nowej kampanii w AdWords wystarczy wybrać Zakupy jako typ kampanii, wybrać „Sprzedaż” jako cel kampanii, wybrać konto Merchant Center i kraj docelowy.
Na koniec zaznacz pole „Inteligentna kampania produktowa”
Następnym krokiem jest nadanie kampanii nazwy i przypisanie budżetu. Możesz także ustawić docelowy ROAS. Jeśli nie, nie ma problemu, zamiast tego zadziała strategia maksymalizacji stawek na konwersję.
Następnie zostaniesz poproszony o skonfigurowanie pierwszej grupy produktów.
Jeżeli chcesz jednak przypisać tylko określoną grupę produktów do tej kampanii, pozostawiłbym ją pustą, aby wszystkie produkty zostały dodane.
Nadal będziesz mógł tworzyć grupy produktów nawet po rozpoczęciu kampanii. Panel podglądu reklamy pokaże, jak będą wyglądać reklamy w sieci zakupowej i reklamowej.
Następny krok wymaga dodania logo firmy (które faktycznie trzeba przesłać w Merchant Center) oraz obrazu, który będzie używany do reklam w Sieci reklamowej. Ponadto musisz dodać krótki i długi nagłówek, opis i ostateczny adres URL.
Wszystkie te informacje dotyczą reklam w Sieci reklamowej, YouTube i Gmailu.
To wszystko, jesteś gotowy zacząć!
Chociaż inteligentne kampanie produktowe wydają się na pierwszy rzut oka naprawdę świetne, istnieje w nich wiele ograniczeń, o których musisz wiedzieć przed rozpoczęciem:
Raportując, kilka ważnych kolumn nie jest dostępnych (jeszcze):
Dzieje się tak, ponieważ inteligentne reklamy produktowe działają w wielu sieciach, a nie tylko w wyszukiwaniu. Dlatego te dane byłyby niedokładne, ponieważ odnosiłyby się tylko do wyszukiwania.
To prowadzi mnie do tego, co uważam za największą wadę inteligentnych kampanii produktowych: nie można raportować wydajności w Sieci reklamowej oddzielnie od zakupów, YouTube i Gmaila.
Reklamy w tych sieciach zazwyczaj działają na bardzo różne sposoby. Reklamy graficzne mają generalnie niski CTR i niski współczynnik konwersji, podczas gdy reklamy w Gmailu i wyszukiwaniu zazwyczaj pod tym względem działają dużo lepiej.
Dlatego możesz zauważyć gorszą wydajność niż w dotychczasowych kampaniach zakupowych. To dlatego, że na raporty wpływają reklamy we wszystkich sieciach. Bardzo ważne, abyś Ty i twój szef byli tego świadomi. Z drugiej strony możesz zauważyć poprawę wydajności podczas porównywania inteligentnej kampanii produktowej ze wszystkimi istniejącymi kampaniami zakupowymi i dynamicznego remarketingu.
Ponadto są jeszcze inne ograniczenia:
Dzięki inteligentnym kampaniom produktowym tracisz ręczną kontrolę nad kampaniami zakupowymi, umieszczając Google AI na miejscu kierowcy. Niezależnie od tego, czy możesz zaufać automatyzacji Google, czy nie, musisz dowiedzieć się sam, testując i raportując.
Wróć na górę strony lubTak jak w przypadku wszystkich innowacji Google, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby dowiedzieć się, czy pasują one do Twojej strategii marketingowej, jest szerokie przetestowanie ich przed podjęciem decyzji o ich odrzuceniu lub przyjęciu.
Tak naprawdę to nie ma tu żadnych wniosków.
W rzeczywistości inteligentne kampanie produktowe zostały uruchomione na początku maja tego roku i jest jeszcze za wcześnie, aby stwierdzić, czy przewyższą one regularne kampanie zakupowe. W swoim poście na blogu, Google stwierdził, że pierwsi testerzy widzieli obiecujące wyniki z tego nowego typu kampanii. Newlentes z siedzibą w Brazylii zwiększył przychody o 51% przy 61% wyższym zysku z reklam, a n11.com z Turcji odnotował 23% więcej przychodów przy 9% wyższym ROAS.
Jedynym sposobem na sprawdzenie, czy pasują do Twojej strategii reklamowej, jest testowanie, testowanie, testowanie. Metoda prób i błędów zawsze była niezbędna dla każdego menedżera konta Google Ads. Jedno jest pewne. Inteligentne kampanie produktowe pozwolą Ci zaoszczędzić dużo czasu!